AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #1 Skrevet 2. september 2021 Det er snart valg. Venstre har laget en tredeling av foreldrepermisjonen der mor får 15 uker, far får 15 uker og 16 uker er felles. (Tror jeg det var?) Ved 100% dekningsgrad betyr det at mor må ut i jobb når barnet er 7 mnd!! Det er i mine øyne HELT sykt! Her tar de IKKE hensyn til barnets beste! Jeg synes IKKE likestilling er viktigere enn barnets grunnleggende behov. Mor- barn båndet er ekstremt viktig i denne alderen, og det er helt unaturlig at mødre må forlate barna i mange timer (for å gå på jobb) hver dag, når barnet er så lite. En annen ting er amming. Barn på 7 mnd ammer jo masse! Ikke alle har jobber med null reisevei og mulighet til å amme! (En operasjonssykepleier kan ikke forlate en pasient midt i en operasjon.. ) Jeg vet jeg har mange med meg her, for resultatet av tredelingen er at MANGE kvinner tar ut ulønnet permisjon for å være med barnet litt lengre. Ulønnet permisjon betyr tapt inntekt, tap av sykepenger og pensjonspoeng. HVOR ER LIKESTILLINGEN I DETTE?! Det er jo helt bak mål! Familier må vel for svarte (Ja, dette gjør meg sint, for spedbarn kan ikke tale sin sak, og her tenker politikerene på likestilling FØR barnas (og mors) beste!) få kunne bestemme selv hvordan de vil fordele permisjonen?? Her kommer spørsmålet; Hvilke partier vil skrote eller radikalt endre dette? Spedbarn kan ikke tale sin sak. Nå må vi for svarte begynne å tenke på hva som er best for barna! Likestillingen må ikke gå på bekosting av bittesmå barn! -Sint og frustrert barnehagelærer. ❤ Anonymkode: d62fe...2ee 13
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #2 Skrevet 2. september 2021 Helt enig med deg. Dessverre er hensynet til barn og mor underordnet hensynet til likestilling Anonymkode: a76b9...2cf 8
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #3 Skrevet 2. september 2021 Totalt enig. Enda en grunn til å ikke få barn i dagens Norge. Anonymkode: bcdd7...47f 6
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #4 Skrevet 2. september 2021 Vi har hatt et barn med denne ordningen. Her tok da jeg, mor, mammapermisjonen og fellesdelen. Far tok sine uker i ferier så tidlig han kunne slik at mine uker ble forskyver litt hver gang. Så når mine uker og felles ukene var brukt opp, så tok far resten av sine uker som passet nær ny ferie. Også gikk jeg mer eller mindre rett i kontantstøttetiden og barnet fikk være hjemme til bhg som 2 åring.. Veldig tuklete, men det ordnet seg Anonymkode: e4131...81b
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #5 Skrevet 2. september 2021 Det er vell bare krf som ønsker mor mer hjemme med barn. KrF er helt uaktuelt for min del å stemme på så vanskelig valg Anonymkode: e4131...81b 6
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #6 Skrevet 2. september 2021 Buhu. Far er like god omsorgsperson, vi må få vekk det mor-baby tullet. Anonymkode: 30f8a...f54 20
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #7 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Helt enig med deg. Dessverre er hensynet til barn og mor underordnet hensynet til likestilling Anonymkode: a76b9...2cf Det er helt tragisk at vi (de!) ikke tenker på hva som er best for barnet! Alle som kan litt om barn vet hvor viktig primæromsorgspersonen er for spedbarn. Dette handler om den viktigste perioden i hjernens utvikling. Jeg blir rett og slett trist på de minste barnas vegne. Anonymkode: d62fe...2ee 5
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #8 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har hatt et barn med denne ordningen. Her tok da jeg, mor, mammapermisjonen og fellesdelen. Far tok sine uker i ferier så tidlig han kunne slik at mine uker ble forskyver litt hver gang. Så når mine uker og felles ukene var brukt opp, så tok far resten av sine uker som passet nær ny ferie. Også gikk jeg mer eller mindre rett i kontantstøttetiden og barnet fikk være hjemme til bhg som 2 åring.. Veldig tuklete, men det ordnet seg Anonymkode: e4131...81b Her har du klart å gjøre det som er det beste for ditt barn- på tross av hvordan samfunnet nå legger opp til at det skal være. All honør til deg! Men, ikke alle kan dette. Vi burde hatt en ordning som sikret mor mye bedre. Jeg er helt for at far skal få ha sine uker, men da må barnet være nærmere året, og ikke 7 mnd.. Og de ukene må ikke gå på bekostning av mors uker. -ts Anonymkode: d62fe...2ee 4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #9 Skrevet 2. september 2021 Jeg er ikke krf-er men de virker som de eneste som bryr seg om småbarnsfamilier. Så faktisk fint mulig at det blir krf på meg 🤷🏻♀️ Anonymkode: c1117...685 7
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #10 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Buhu. Far er like god omsorgsperson, vi må få vekk det mor-baby tullet. Anonymkode: 30f8a...f54 Far er en like god omsorgsperson. Det handler ikke om det. Mor ER viktigst når barnet er spedbarn. Mor har hatt barnet i magen. Mor produserer maten til barnet. Mor og barn har gjennom et svangerskap knyttet bånd. Barnet BOR i mor! Mor føder! Når mor har født føles barnet nesten som en forlengelse av henne selv. Det er ren biologi. Det er ikke dermed sagt at far ikke er viktig! Han er viktig resten av livet han. Det er bare i den første fasen av livet at mor er viktigst! Og da må vi ikke ta barnet fra mor, eller mor fra barnet! Og for dem som blir fornærmet på fars vegne; Far er viktigst i tenårene. Når en tenåring har et vanskelig forhold til far, kommer hen dårligere ut enn om forholdet til mor er vanskelig. Vi er begge viktige for barna - gjennom hele livet. Anonymkode: d62fe...2ee 13
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #11 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er ikke krf-er men de virker som de eneste som bryr seg om småbarnsfamilier. Så faktisk fint mulig at det blir krf på meg 🤷🏻♀️ Anonymkode: c1117...685 Ja, det virker som det er de eneste som har en god familiepolitikk, og som tar hensyn til barnet oppi alt. Jeg vurderer det jeg og. Og det sier litt.. for jeg er laaangt ifra kristen. Er bare synd de ikke er homovennlige (er det et ord? 😅) og veldig konservative.. Skulle ønsket meg et annet parti- med den familiepolitikken. -ts Anonymkode: d62fe...2ee 5
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #12 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er vell bare krf som ønsker mor mer hjemme med barn. KrF er helt uaktuelt for min del å stemme på så vanskelig valg Anonymkode: e4131...81b Ja.. Det er så irriterende at det er KRF som har skjønt greia 😅 Derfor jeg lufter det her og, finnes det ingen andre partier som har en god familiepolitikk? -ts Anonymkode: d62fe...2ee 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #13 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Totalt enig. Enda en grunn til å ikke få barn i dagens Norge. Anonymkode: bcdd7...47f Helt enig. Glad jeg fikk barn før kvotene ble så lange. Anonymkode: ed249...ab5
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #14 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Totalt enig. Enda en grunn til å ikke få barn i dagens Norge. Anonymkode: bcdd7...47f Ja, de gjør det søren meg ikke lett! 😔 Kanskje best å vente med å få barn til en faktisk har en permisjonsordning som ikke krever at en må ut i jobb når barnet er 7 mnd.. Og Erna vil at vi skal føde flere barn..🙄 -ts Anonymkode: d62fe...2ee 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #15 Skrevet 2. september 2021 https://www.nrk.no/valg/2021/partiguiden/nb/tema/foreldrepermisjon/ Her står det hva de ulike partiene mener😊 Anonymkode: db395...29d
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #16 Skrevet 2. september 2021 Stemmer iallefall ikke Venstre. Mot kontantstøtte, vil øke abortgrensen og bestemme hvordan voksne mennesker fordeler tiden med barna sine.. Høres ikke ut som de vil at folk skal få barn. Skjønner ikke hvorfor fedrekvoten ble økt i det hele tatt. For all del, viktig at far får tid med barnet, men far kan ikke amme og ikke alle babyer på 6-7 måneder som synes det er ok med 8-10 timer uten pupp 🙄 Anonymkode: 11b4b...0bc 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #17 Skrevet 2. september 2021 Frp og KrF vil la foreldrene bestemme, KrF og MDG vil utvide med fire uker. Anonymkode: 02f28...220 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #18 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Stemmer iallefall ikke Venstre. Mot kontantstøtte, vil øke abortgrensen og bestemme hvordan voksne mennesker fordeler tiden med barna sine.. Høres ikke ut som de vil at folk skal få barn. Skjønner ikke hvorfor fedrekvoten ble økt i det hele tatt. For all del, viktig at far får tid med barnet, men far kan ikke amme og ikke alle babyer på 6-7 måneder som synes det er ok med 8-10 timer uten pupp 🙄 Anonymkode: 11b4b...0bc Ja, ikke sant.. Jeg trodde venstre var et ok parti jeg, helt til jeg satt meg inn i dette.. -ts Anonymkode: d62fe...2ee
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #19 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Frp og KrF vil la foreldrene bestemme, KrF og MDG vil utvide med fire uker. Anonymkode: 02f28...220 Ååå, det ER så irriterende at KRF og FRP har den beste politikken når det kommer til dette! Men, dette er SÅ viktig! Å måtte forlate en bitteliten baby på 7 mnd i åtte timer hver dag er jo helt naturstridig, umenneskelig og går imot alt av morsinnstinkter jeg har.. Så får jeg heller bite i det sure eple da😔 Anonymkode: d62fe...2ee 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #20 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): https://www.nrk.no/valg/2021/partiguiden/nb/tema/foreldrepermisjon/ Her står det hva de ulike partiene mener😊 Anonymkode: db395...29d Se her ja! Skuffende.. Da får jeg heller stemme KRF da.. Det blir ikke med et lett hjerte, for jeg syns de er på tryne i mange saker🥴 Men, hvis de får til å endre på dagens permisjonsregler så får det heller bare stå til.. Anonymkode: d62fe...2ee 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå