Gå til innhold

Chubby chicks CAN run


Nieve

Anbefalte innlegg

Lavt energinivå, men positivt resultat

Tok han tydeligvis helt ut i går med jogging og ridning. Kjente under ridning at jeg holdt på å gå helt tom. Holdt meg på minimum kcal i går, skal gjøre det samme i dag og i morgen. Vekta viste at mye vann var borte, og logga 76,5 kg i morges. 

Siden det var nydelig vær så endte jeg opp å gå en rolig 4 km tur, og det løsna på litt stive muskler fra i går. 

I dag har jeg spist følgende hittil: 

Frokost: Grovbrød med salami og majones. 2 dl appelsinjuice

Lunsj: 2 brødskiver med salami og majones, 2,5 dl vann

Snack: Eventyrsjokolade (havna på butikken med en feil😅)

Middag: Grove fiskekaker med salat og byggryn, kanskje en potet. 

Har også handla inn litt frukt til smoothie, for det fikk jeg så sabla lyst på. Nammenam. 

Endret av Nieve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HIIT-økter i går og idag. Det svir overalt, men føles bra. Blir ridning senere. Siden det er helg har jeg økt matbudsjettet med 500 kcal. Veier absolutt alt. Gått opp 100 g siden i går, men i følge vekta er det muskler eller vann. Regner alltid med å gå opp noe i helgene, så tar det ikke tungt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven

Bra jobbet, virker som du har hatt god fremgang, viktig å presse seg og ha litt vondt i blant, det er sånn man blir bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt verker etter HIIT - men jeg tok meg sammen og syklet til og fra stallen (12 km t/r). Første sykkeltur i år, har ellers aldri brukt å sykle mye, men som en del av variasjonen tenker jeg sykling er bra. I følge mannen syklet jeg som en gal, han hadde prøvd å ta meg igjen med sin el-sykkel, men gjorde ikke det. Det svei godt i lår og rumpe, men føltes bra. 

Så denne uka har jeg trent 6 av 7 dager. Veldig variert, med gåtur, joggetur, ridning, HIIT og sykling. Veldig fornøyd med meg selv. Mensen på tur, og det begynner å kjennes. Håper ikke kroppen skal gå i spinn, spesielt siden jeg skal reise vekk til uka. Erfaring viser at inntaket på disse reisene bruker å bli litt større siden jeg ikke selv lager mat. Har som plan å gå turer og forhåpentligvis en joggetur eller to, og 1-2 HIIT-økter. Hvis jeg klarer det så skal jeg ikke bli så nedfor om inntaket går litt opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Og så ramla man av lasset i månedsvis. Livet. Bikka 80,6 kg, dvs gått opp over 8 kg siden november. Har dog fortsatt å jogge, men mer moderat, som 1-2 ggr i uka. Har ingen andre å skylde på enn meg selv. Er nå super ukomfortabel i klærne, og tiltak iverksettes på høyeste nivå. Har alle mine verktøy tilgjengelig, Vektklubben, Strava, PAI og joggesko. I tillegg håper jeg at viljestyrken spiller på lag, for slik vil jeg ikke ha det mer. Starter dagen med en bakkegogg. Trenger å få litt verk i kroppen så jeg kjenner at det skjer noe. Tvi-tvi!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God start! Holdt kalorimålet og ikke vært sulten i det hele tatt. Startet som nevnt dagen med en bakkegogg, en mørdarbakke  over flere platå som svei skikkelig i legger, lår og rumpe (gikk selvfølgelig opp de skarpeste bakkene, dvs de fleste... jogget der det var slakk stigning eller flatt, og jogget hele veien ned, med unntak av den skarpeste bakken, for der var mye løsgrus og store steiner). Logget da 6 km, og det kommer til å kjennes i morgen. Ellers malt hus og gjort forefallende på gården. Bra start, satser på at morgendagen blir like bra, selv om den blir vesentlig roligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden fredag har jeg gått ned 800 gram - elsker når kroppen får det første sjokket etter å ha godtet seg (for) lenge og så blir satt på streng kur! Vannet bare forsvinner i en fei og det er kjempemotiverende å gå på vekta🤩 Vet jo godt at det ikke varer så lenge, så må bare huske å nyte. 

I dag laget jeg verdens beste suppe - gulrotsuppe. Den er fantastisk god og mettende, og relativt lite kcal per porsjon. Ingrediensene er: Mosa gulrøtter med ingefær, kjøttbuljong og kokosmelk. Himmelsk😇👼🏻

Tenker en del på å skeie ut med sjokolade, men har heldigvis ikke falt for fristelsen. Skal ta en liten jogg når jeg ikke er så mett lenger. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en rolig jogg idag, kroppen var seig og vanskelig. Kan være sjokket som gjør at den ikke spiller helt på lag enda. Men jeg har hittil mistet 1,3 kg, antar det er mest vann. De to foregående dagene ble det rolige gåturer etter litt multebær, men all aktivitet teller. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har holdt meg til kalorimålet i 6 dager nå, og fått uttelling på vekta med -1,5 kg. Det har begynt å roe seg ned nå, og det løsner ikke 4-500 gram hver dag lenger. Er uansett fornøyd og føler meg allerede bedre. Har ikke trimmet så mye, men gått mye i multemyra. Der er det særdeles vått etter mye regn den siste uka. Mye mygg også for den saks skyld, men også en god del multebær. Litt annen type trening enn den jeg er vant til siden underlaget er såpass mykt, og svetten har rent siden jeg har så mye klær på (pga. bugs). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye ridning de siste dagene, og multebærmyr. Gått opp 100 gram fra i går, sikkert noe jeg spiste som satt seg (salt eller noe).  Landet uka på 78,8 kg, altså -1,8 kg på første uka. Sier meg fornøyd med det. Nå har jeg to "fridager" fra kur, og så begynner jeg på igjen på søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...