Gå til innhold

Chubby chicks CAN run


Nieve

Anbefalte innlegg

Helgeoppsummering

Fredag ettermiddag da jeg kom hjem gikk jeg rett på vekta for å sjekke ståa: 74,4 kg, dvs -0,6 og det enda på ettermiddagen🤩 Kan ikke annet enn å smile da😃

Lørdag  red jeg en rolig rideøkt og gjorde masse stallarbeid. I dag red jeg en litt hardere økt, før jeg bega meg ut på reising igjen. Vel fremme løp jeg en 3 km semi-rolig joggetur med lånehund.

Jeg trodde kroppen skulle være stiv etter både ridning og reising, men den var overraskende kvikk og spenstig, så da venter vi bare på ny uke og nye km logget. 

Ble totalt 9,45 km jogg denne uka og det sier jeg meg fornøyd med. 

Glemte å veie meg i dag, men jeg får bare huske å hoppe på vekta fredag igjen så jeg ser hvilken vei det går. Hvis jeg fortsetter på denne måten burde den i hvert fall ikke gå opp igjen. 

Det mest vanskelige er å holde et nogenlunde greit kosthold når du selv ikke står for matlaging, så jeg har da heller tatt mindre porsjoner enn jeg vansligvis ville tatt. Og det funket tydeligvis. 

Binga noe helt crazy i helga, spist sjokolade, kake, potetgull, cheez doodles - you name it. Bruker å få litt sånn når vekta har gått ned mer enn forventet🙈😂 Men YOLO, lissom - jeg fikser det i løpet av uka😉

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utskeielse på matinntak i helga, men du har jo gjort en strålende innsats med joggingen og gått ned, så all grunn til å være fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Wooops - ukesoppdatering forrige uke og hittil denne uka

 

Forrige uke ble det egentlig ganske mye trim, mer enn jeg hadde trodd. Ble to lengre gåturer, men bare 1 rolig jogg. Ingen krise, for jeg var på ridekurs fredag,lørdag og søndag, og fikk virkelig kjørt meg😅 

Vekta fredags ettermiddag viste 100 gram opp - først ble jeg sur, men så sjekket jeg hvordan ståa egentlig var, og da så jeg at jeg hadde mista 300 gram fett og gått opp i vann/muskler 400 gram😃 ( Høres mer ut med 300 g kontra 0,3 kg, sant?). Jeg vil gjerne ha mer muskelmasse så lenge jeg ikke får mer fett, så det sier jeg meg strålende for øyd med🙏🤩

Denne uka har jeg gått en langtur på fjellet, og i dag jogget jeg 3 km der halve veien var stigning. Fikk kjørt pumpa litt siste delen av stigningen, og jobbet med mental styrke den siste delen av bakken som var desidert brattest og seigest.

Hva i alle dager gjør man når melkesyra begynner å trenge seg på og lungene skriker etter luft? Jeg sammenligner meg med Therese Johaug, og tenker at hun har nok hatt det mye verre enn jeg har der og da. I tillegg vet jeg at når du tror du går tom så har du egentlig mer å gå på, så da kjører man bare på. 

Det verste er ikke at bena og musklene blir tunge og seige, men at det brenner i lungene. Da blir jeg en anelse demotivert når den første tanken som slår meg er «er jeg virkelig i SÅ dårlig form?». Men så reflekterer jeg litt over dagsform og løype, og så finner jeg ut at jeg er ganske tøff og stilig, og at jeg aldri hadde klart dette for 6 måneder siden💪 Joggemaskinen var også med, og hun sa etterpå at hun egentlig ikke hadde trodd at jeg skulle klare hele stigningen - og det gjorde meg veldig stolt - (hun sa det også, at hun var stolt av meg, assa😂).

 Jeg har for lenge siden akseptert at denne runde, lille kroppen ikke blir en sprinter, men utholdenhet kan jeg klare😅

Hvordan var din siste treningsøkt? Hvordan snakker du med deg selv når det blir tungt? 

 

Endret av Nieve
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredagstanker 

I dag er det veiedag. Jeg er ikke hjemme før i ettermiddag/kveld, så jeg får ikke veid meg før da. 

Forrige fredag lå jeg på 74,5 der jeg hadde gått ned i fettprosent, og opp i muskler/vann. Forventningene for i dag er at jeg skal ha gått enda mer ned i fettprosent, men opp i muskler (føles sånn), så jeg vet ikke om jeg tror at jeg kommer under forrige ukes vekt. Det er egentlig greit å legge lista litt lavt når man er konstant på farta og bor i bag. Klærne føles i hvert fall enda for store ut, så jeg har jo et lite håp. 

I går ble det en liten km gåtur før jobb, og en 2 timers gåtur i fjellterreng senere. Kroppen kjennes støl og stram, så jeg har nå ikke ligget på latsiden denne uka selv om jeg ikke har jogget så mye som jeg skulle ønske. Tenker å ta en rolig joggetur i helga i tillegg til litt rideturer. 

Denne uka har jeg prøvd meg uten å telle kalorier også. Det har jo generelt vært litt utfordrende de siste ukene når man får servert mat, så jeg tenkte at det kunne være like så greit å prøve. Da vil jo vekta vise meg om jeg er på bærtur eller ikke. 

For å oppmuntre meg selv uansett resultat i dag: 

 

April 2021
12. april  90,7 kg
23. april  86,4 kg
 

Mai 2021
07. mai 86 kg
14. mai 85,5 kg
24. mai 84 kg
28. mai 82,9 kg

Juni 2021
04. juni  81,9 kg 
11. juni  81,6 kg 
18. 
juni  80,9 kg (-0,7)
24. 
juni  79,7 kg (-1,2)

Juli 2021
02. juli (0) -79,1-
09. juli (1) -- 78,4 (-0,7)
16. juli (2) -78,0- kg (-0,4)
23. juli (3) -77,2- kg (-0,8)
30. juli (4) -77,0- kg (-0,2)

August 2021
06. august (5) -76,7- (-0,3)
13. august (6): -76,5- kg (-0,2kg)
20. august (7) -76,0- kg (-0,5 kg)
27. august  (8) -75,9- kg (-0,1 kg)


September 2021
03. september (9) -75- kg (-0,9kg)
10. september (10) -75,7- kg (+0,7kg)
17. september (11) -74,4- kg (-0,6kg)
24. september (12) -- 74,5 (+0,1kg)

Totalt i perioden: -16,2 kg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Bokdamen skrev (På 19.10.2021 den 20.39):

Har vært så stille fra deg de siste ukene, hvordan går det med deg?

Så fint at du stakk innom, @Bokdamen :) Har tenkt flere ganger de siste ukene at jeg må huske å oppdatere treningsbloggen, men det falt vekk i mange andre ting. 

Det går veldig bra, men har vært mye reising den siste tiden ifm skole, og flytting attpåtil. 

For å begynne der jeg slapp så tok jeg meg en pause fra å telle kalorier en stund, og det gikk ikke så bra når jeg endatil spiste mye ute på restaurant og ikke hadde helt kontroll over hva jeg fikk i meg (det hjelper jo ikke å være matvrak heller). Jeg jogga et par ganger i uka, og gikk turer. Kjempekos. Da jeg forrige fredag gikk på vekta hadde jeg gått opp 1,2 kg. Dt var helt krise i hjernen min, og jeg ble umiddelbart satt i alarmmodus: Oppoverkilo krever tiltak! 

Siden jeg var litt lei av å trykke inn kalorier i Vektklubb-appen, så bestemte jeg meg for å bytte til Lifesum for å få noe nytt og spennende å jobbe med. Det var et lurt trekk, for nå koser jeg meg med å legge inn kalorier igjen :) 

Den siste uka har jeg ikke trent så mye som vanlig siden snøen la seg, og mine vinterjoggesko ikke har kommet enda, men jeg har jo flyttet, så jeg har fint klart å holde skrittallet oppe. I tillegg har det gått i knekkebrød og vann, og små posjoner med middag.

Avsporing: For de som lurer så spiser jeg vanlig mat. Jeg er altfor glad i mat til å slutte med ost og majones for eksempel, så jeg må derfor spise mye mindre av det. Det er når jeg slutter å spise lite at pila peker feil vei og tiltak må iverksettes. 

Jeg må jo også fortelle historien om hoppetauet og svømmingen. For når man er så godt inne i treningen at man føler at man er i relativt god form, så tror man jo at man er uovervinnelig. En typisk feil. Hovmod står for fall, prøver jeg å minne meg selv på. Jeg kjøpte i alle fall et hoppetau, for det elsket jeg jo når jeg var barn å veide typ 35 kg. Det er sikkert enda gøy. Og ja, det er enda gøy. 

Jeg startet med ti minutter hopping, og syntes det gikk strålende. Men etter ti minutter var jeg enda ikke svett, så jeg tenkte «du klarer ti minutter til». Så jeg hoppa ti minutter til. Da var jeg svett og varm og god. Kroppen føltes helt super! Så da tenkte jeg «hvorfor ikke jogge en liten 2 km?» Så jeg jogga en liten 2 km, og følte meg høy på livet som andre rusavhengige. En flott dag, med andre ord. 

Dagen derpå derimot...jeg skulle jo ikke klare å stå på bena når jeg gikk ut av senga krokrygget og øm. Noe som kjentes ut som en jernstang gikk fra baksiden av leggen min og opp på låret slik at kneet ikke kunne strekkes ut. Ryggen verket, armene verket, håndleddene mine verket, hodet verket - alt verket! Så det er sant som det sies at hoppetauhopping trener hele kroppen...levende bevis akkurat her🙋‍♀️

Så da ble det to dager med restitusjon før kroppen begynte å kjennes grei ut. 

Og så kom smarta på at «svømming, det er jo bra når man ikke er helt A4 i skrotten», så da bar det til svømmehallen. På med svømmeføtter (for det er så gøy når det går fort), og så ta fatt på X antall meter. Det var tyngre enn jeg mente å huske, men jeg svømte så raskt jeg klarte i en halvtimes tid. Kroppen kjentes awesome! «Se så sterk jeg er blitt», tenkte jeg arrogant og hovmodig, og dro hjem, atter en gang rusa på livet. 

Dagen derpå var jernstengene flyttet nordover, til rumpa. Jeg klarte nesten ikke sitte på to dager, for det gjorde så vondt. 

Note to self: Chill, you crazy woman! 

Når jeg da gikk på vekta fredags morgen, så viste den 73,8 kg!!! Ny rekord som sist ikke er sett siden ungdomsskolen (tipper jeg). Da ble hodet mitt fornøyd med meg selv, så jeg dro rett på butikken å kjøpte meg masse sjokolade og potetgull (og alt ble fortært innen utgangen av lørdag). 

Moralen er: Selv om det gjør vondt så er det ikke sikkert at du dør av det. Man burde ikke hoppe tau i mer enn ti minutter når man ikke har gjort det på sånn 25-30 år. Man burde også holde intensivsvømmingen til et kvarter. Men man lærer så lenge man lever...kan nesten ikke vente til skisesongen starter (Northug - no tar æ dæ!). 

Planen for neste uke er å fortsette å logge kalorier, spise knekkebrødene mine og holde meg unna sjokoladen fram til fredag. Håper du også holder koken nå på senhøsten å gjør deg opp noen refleksjoner om hvordan ståa er i kroppen 😄 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetauet var ganske herlig lesning og du er ikke akkurat alene om å overvurdere seg selv i blant 😅 Hørtes lurt ut med ny app, du har holdt på lenge og det blir jo litt ensformig den leggingen. Heier på deg, håper du får en strålende og sjokoladefri uke (frem til helgen) 💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det mest imponerende var å ikke bli svett etter 10 minutter med hoppetau!

Jeg er varm etter ett minutt, svett etter to minutter og død etter fem :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Novemberoppdatering - når magesekken er bunnløs og kiloene kryper på

Du vet når du er på ferie...og spiser ute hver dag. Frokost, lunsj, middag, og ikke minst dessert. Mhm. Det var uke 44 for min del.

Jeg hadde ikke ferie, men var ute på reise igjen. Og ga direkte blaffen i alle slags regler jeg hadde satt for meg selv. Det ble for vanskelig i en slik situasjon med mye sosialt samvær og fristelser. Jo, jeg jogget og gikk noen turer, og det var kjekt. De nye vinterjoggeskoene funker forresten kjempebra. Men nok digresjon. Lifesum lyste rødt hver dag, men jeg var flink å logge inntak. Jeg følte meg drit i hele kroppen etter all junk jeg hadde stappet i meg, og nærmest følte kiloene krype fast igjen. Jeg begynte å savne å være småsulten. 

Hva gjør man når man går på en selvvalgt smell slik jeg gjorde?

For selvvalgt vil jeg så absolutt si at den var. Jeg er tross alt ved mine fulle fem, og ga direkte beng i alt jeg har jobbet for de siste 7 månedene. Innerst inne følte jeg at jeg fortjente det...og kanskje jeg gjorde det. Jeg har vært flink pike lenge, kroppen er i tålelig god stand og jeg føler meg ikke lenger tjukk. Men hvor går veien videre?

Jo, jeg kom hjem. Og jeg var ikke helt fornøyd med hvordan uka hadde utviklet seg. Når jeg gikk på badevekta viste den 1 kg mer enn forrige «rekord». Det var ubehagelig. Jeg følte at jeg hadde sviktet meg selv. 

Men så tok jeg meg i nakkeskinnet og minnet meg på at jeg fortsatt hadde 15,9 kg igjen til jeg igjen var der jeg startet. Det er ikke farlig med en smell i ny og ne, så lenge man plukker seg opp igjen innen rimelig tid. Jeg hadde tross alt bare vært borte i fem dager. Jeg kunne snu denne utviklingen. Eller jeg kunne fortsette i samme tralten. Jeg vurderte begge deler. Fordeler og ulemper.

Fordelen med å fortsette i samme tralten var at jeg kunne spise hva jeg ville og så mye jeg ville. Ulempen var at jeg ville føle meg dårligere, bli tjukkere, i dårligere form, og få dårligere helse. 

Fordelen med å starte på an igjen med vektkontroll og reflektert kosthold var at jeg ville snart være tilbake til status quo, jeg ville føle meg bedre, og fortsatt kunne spise så mye jeg vil i helgene, og fortsette ferden mot målet mitt som om nesten ingenting var hendt. Ulempen var...at jeg ikke kunne spise så mye jeg ville i ukedagene. 

Valget var enkelt. 

Men i stedet for 5 dager med kontrollert inntak, tok jeg 8 dager på rappen. Litt som straff, litt fordi jeg ønsket resultater. Det var en lang helg med mye sukkersug, men det gikk greit. Jeg aktiviserte meg masse så jeg ikke skulle tenke så mye på mat, og når søtsuget kom nøyet jeg meg med en klementin ( (eller 3-5) Takk du store for klementinsesong!!!).

I går var offisiell veiedag, og jeg gikk spent på vekta. Og den ga meg det jeg ville ha - en ny rekord! 72,6 kg! Jeg var så stolt at resten av dagen fløy jeg nærmest. Jeg følte meg lett som en fjær, sexy og frisk. Herlig! I helga har jeg koset meg med sjokolade og god mat 🥰

Moralen i denne historien er at et tilbakefall er ikke verdens undergang. Plukk deg opp, å gjør jobben, så er du tilbake in no time!

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nieve skrev (På 13.11.2021 den 15.50):

Moralen i denne historien er at et tilbakefall er ikke verdens undergang. Plukk deg opp, å gjør jobben, så er du tilbake in no time!

Så viktig. Så enkelt og så vanskelig. Tror mye av nøkkelen til langvarig suksess ligger nettopp her. Livet skjer for alle, det er hvordan man tilbakefall som betyr noe. Hverdagene er det flest av, og det er de rutinene som legger grunnlaget for suksess.

Dritbra jobba! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kepaløk skrev (På 15.11.2021 den 13.59):

Så viktig. Så enkelt og så vanskelig. Tror mye av nøkkelen til langvarig suksess ligger nettopp her. Livet skjer for alle, det er hvordan man tilbakefall som betyr noe. Hverdagene er det flest av, og det er de rutinene som legger grunnlaget for suksess.

Dritbra jobba! :biggrin:

Så sant, så sant! Mamma bruker å si at hvis du dyrker nederlagene så kommer du ingen vei. Dyrk heller framskritt, let etter dem der du kan😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Influensa

Denne uken har jeg gått ned 0,5 kg. Og jeg har ligget nede for telling med influensa, og dermed hatt lite matlyst. Jeg vet ikke om jeg kan regne med at denne nye vekta holder seg når jeg blir frisk, men jeg håper at jeg bare kan fortsette derfra videre på ferden. Bare 1,1 kg igjen til målet er nådd, og det føles fantastisk. 

Kroppen min generelt er fantastisk for tiden (sånn bortsett fra at jeg nå er neddynka i snørr og slim). Litt selvskryt er på sin plass når man gjør et stykke arbeid som dette. Jeg vet at når jeg når målet mitt så kommer jeg ikke ut i andre enden som en skinny sylfide, men jeg har aldri ønsket en radikal forandring heller. Jeg ønsker å kjenne meg selv igjen. Og jeg har pupper, hofter og lår. Men magen min er relativt flat og plager meg ikke mer slik den gjorde før. Livet er rett og slett bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nieve skrev (På 13.11.2021 den 15.50):

Moralen i denne historien er at et tilbakefall er ikke verdens undergang. Plukk deg opp, å gjør jobben, så er du tilbake in no time!

Dette er jeg så enig i. Var på konferanse over tre dager med lunsjbuffet (og selvsagt tilhørende dessertbuffet) og treretters middag og alskens gode greier i pausene. Vekta hoppet jo opp etter de dager og jeg var så utrolig deppa! Men det er faktisk ikke noe annet å gjøre enn å snu skuta, å gi opp er i hvert fall ikke noe alternativ. Så godt jobba 😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig i gang igjen

Kroppen har tydeligvis mistet litt muskler under sykdomsuka mi, i tillegg til dårlig matlyst, noe som resulterte i et større vekttap forrige uke. Denne uka har matlysta kommet seg, åpenbart. Opp 400 gram, men gått ned 100 gram i fett fra forrige uke, så det er ikke negativt. Har ikke trent så mye, pga mye hoste og slim enda, men har ridd en del rolige økter.

I kveld følte jeg meg bedre enn på lenge, så jeg heiv på meg joggeskoa og løp en rolig (veldig rolig, nesten gangfart) 3,4 km tur i måneskinn og -12 grader. Kroppen føltes lett, og det var deilig å kjenne frisk luft i fjeset igjen. Vinterjoggisene mine (ikke pigg) dugde godt på snasent vinterføre. Ble nesten ikke anpusten, så jeg tror jeg holdt et greit tempo for første tur på flere uker. I morgen og søndag blir det litt heftigere rideøkter, men håper å være i slag til en joggetur til i løpet av helga. Life is good!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Lenge siden sist - desember update

Ja, hvor slapp jeg opp sist, sykdom og første joggetur etter sykdom. 

Siden jeg var syk har jeg sakte men sikkert tatt opp treningen igjen. Jeg slet i to uker etter at jeg var frisk med slim og hoste (nei, det var ikke covid), så jeg tok det pent. På samme tid skylte en langvarig kuldebølge over bygda, så det var ikke bare bare å finne rett antrekk og avpasse fart slik at man ikke overanstrengte lungene i kulda. Men det gikk fint. På det kaldeste var det -18 og sur sønnavind, og da ble det en rolig 3 km med hund og søster. Det var kaldt, men føltes bra. Etter det har jeg tatt noen rolige 2-3 km i snitt tre ganger i uka. I går ble det en 3 km i tåke på nydelig snøsåle. Kroppen var lett og spenstig, og det får jeg svi for i dag med gangsperra🙈😅

Har også fått ridd en del, gått på ski og gått mine sedvanlige turer med hunden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Motivasjon

Sitter å venter på at telefonen skal ha nok strøm til en liten løpetur. 

Sjekka værmeldinga, og det er meldt bikkjekaldt i morgen, så da har jeg ekstra motivasjon til å faktisk komme meg ut i kveld. I tillegg må hunden ut på kveldstur uansett, så hvorfor ikke slå to fluer i en smekk? 

Glemte å gå på vekta i morges, MÅ gjøre det i morgen. Har lagt ned forbud mot julemiddag hele romjula her i huset, for de siste dagene har det blitt litt for mye godt. Og jula er ikke begynt. Hadde tenkt å bake litt julekaker, men lar det være. Det blir kun stasmiddag julaften og nyttårsaften, resten av jula får jeg spise vanlig mat. Hater når jula blir en fettfest og nåla fyker til himmels ila en uke. De andre i huset kan selvfølgelig spise hva de vil, det er kun jeg selv som skal få "svi". 

Og når man bor som man gjør i sureste, kaldeste vinterland, så må man ty til værmeldinga for å vite hvilke dager man skal trene. Denne uka blir det mandag, onsdag, torsdag og søndag. Julegaver er klare, julemat handlet inn, så jeg har ingen unnskyldning. En eksamen som skal skrives før jul, men da trenger man også frisk luft. 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra 👏 Håper du kom deg ut og fikk deg en fin runde! Jeg lekte med tanken om en liten tur mellom legging og kveldsjobbing, men droppet det. Nå angrer jeg skikkelig, for tung i hodet etter en lang dag på hjemmekontor og det går ikke videre fort. Det er best å gjøre som du sier; lage en plan og ikke avvike.

Her er det en litt hektisk uke, så blir joggetur når ungene er lagt på Lille julaften 😅 Det skulle du fortalt meg for et år siden :P Synes det høres ut som du har en god plan for spising i julen! Jeg har utsatt alt av julekakelaging til lille julaften i et forsøk på å begrense inntaket til et minimum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokdamen skrev (1 time siden):

Bra 👏 Håper du kom deg ut og fikk deg en fin runde! Jeg lekte med tanken om en liten tur mellom legging og kveldsjobbing, men droppet det. Nå angrer jeg skikkelig, for tung i hodet etter en lang dag på hjemmekontor og det går ikke videre fort. Det er best å gjøre som du sier; lage en plan og ikke avvike.

Her er det en litt hektisk uke, så blir joggetur når ungene er lagt på Lille julaften 😅 Det skulle du fortalt meg for et år siden :P Synes det høres ut som du har en god plan for spising i julen! Jeg har utsatt alt av julekakelaging til lille julaften i et forsøk på å begrense inntaket til et minimum. 

Jeg kom meg ut, og beina var seiiiige, så det ble en kort tur. Kjentes godt ut etterpå, akkurat som om kroppen er full av nye muskler. Det fine er at man aldri angrer på at man gjorde det, man angrer heller på at man ikke gjorde det. 

Av og til er livet litt i veien for jogginga, men så lenge man kommer seg ut når man har muligheten er jo alt bra 😄 

Og, ja, jeg tror ingen, og i hvert fall ikke meg selv ville trodd i fjor jul på at jeg skulle drive å jogge neste jul. Girl power💪

Lykke til, @Bokdamen 😄 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Woops - her har noen neglisjert treningsdagboka🙄

Sikkert ikke uten grunn, for det har vært både jul og påske, og mye godis i mellom. Vekta lyste 77,2 kg etter påska, men jeg tar det ikke tungt. Jeg vet hva jeg må gjøre, så jeg heiv meg rundt i dag. Skal til syden om en mnd, så det er motivasjonen min til å få stell på kroppen. 

Har ikke latet meg disse månedene, hvis det var det dere trodde. Har jogget regelmessig, ridd, stått og gått på ski, gått turer - så det står ene og alene på inntaket i mellom disse øktene. Ingen andre enn meg selv å skylde på. I forgårs hadde jeg 1-års joggileum, som jeg feiret med pølse og sjokolade og alt som er godt. Veldig fornøyd med at jeg holder koken med treningen, og føler meg generelt sterk og sunn - bare litt småtjukk🤫

Har heldigvis en samboer som også er glad i å trene og spise sunt, men han gikk også på en smell, så vi har feitet oss opp sammen. Nå gutter, er det derimot andre boller. Har funnet fram matloggen igjen, jogget en tur (første i sommerjoggeklær🤩), og skal senere dra å ri. 

Leker med tanken på mer variert trening. Tenkte nå å lete fram sykkelen, og begynne med det også, siden skisesongen er på hell. Vurderer også å teste ut kajakkpadling, men det er enda en stund til. For tida er jeg litt sånn «tynn-tjukk». Beina er ganske muskuløse og har generelt mindre fett enn armene og magen, så vurderer  mer styrketrening for å se om jeg kan få litt mer form på disse områdene. Føler at de er blitt neglisjert til fordel for bena og rumpa. 

Skal prøve å huske å logge inn her litt av og til, så det blir litt kontinuitet i refleksjonene omkring egen vekt og trening. Prekes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...