Gå til innhold

Er det sært å lage bryllupsside/hjemmeside?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bridezilla som tror hele dagen er hennes dag alene. Brudgommen er bare en statist.

Anonymkode: e888f...8b4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi la bare en ekstra side på invitasjonen med alt av informasjon. 

Jeg bruker ikke tiden på å bla i en hjemme side for å finne informasjon. 

Anonymkode: 7867d...55b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg er så overrasket over at folk her er så negativ til å ha en side på nett med info om bryllupet 😂 Det er jo helt vanlig nå! Og ja mye heller bare få info lett tilgjengelig på nett (på mobilen) enn på en papirbit. Så kan man enkelt lenke til kart, hoteller osv, og ikke minst oppdatere ved endringer. 

Jeg så på det som en selvfølge å lage en side med info til vårt bryllup, og jeg er så lite bridezilla det går an å bli, har bare overlatt det meste til brudgommen. Jeg vil bare ha ting så praktisk og lett som mulig.

 

Anonymkode: 35f1b...6d3

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er sært, beklager.. 

Er vant til å få invitasjon med sted, dato og klokkeslett. Uten gaveliste.

Folk flest pleier å gi beskjed selv om matallergier og spør om det de lurer på. Du kan jo slenge med et lite notat "barnefritt" og angående antrekk. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Haha, jeg er så overrasket over at folk her er så negativ til å ha en side på nett med info om bryllupet 😂 Det er jo helt vanlig nå! Og ja mye heller bare få info lett tilgjengelig på nett (på mobilen) enn på en papirbit. Så kan man enkelt lenke til kart, hoteller osv, og ikke minst oppdatere ved endringer. 

Jeg så på det som en selvfølge å lage en side med info til vårt bryllup, og jeg er så lite bridezilla det går an å bli, har bare overlatt det meste til brudgommen. Jeg vil bare ha ting så praktisk og lett som mulig.

 

Anonymkode: 35f1b...6d3

Du må jo bare lage en hjemmeside hvis du føler for det, for brukerne på KG spiller det vel ingen rolle, og det burde ikke spille noen rolle for deg hva vi mener.
Når det er sagt, så er det forunderlig hvor mange av oss som er blitt gift uten verken hjemmesider, apper, eller lange sjekklister med informasjon. 

Anonymkode: 40555...4bd

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du gjør hva du vil, men jeg har aldri giddet å gå inn på en bryllupsnettside :P Det blir for spesielt interesserte, så pass på å få med det viktigste i invitasjonen :) 

Anonymkode: 27769...360

Men derimot, for de som gidder å gå inn på en bryllupsnettside, er det veldig praktisk. Selv om du klarer deg uten, kan du ta med i betraktning at det er folk som liker å ha all informasjon samlet på denne måten. Så la nå oss få lov til det.

Men mange her synes altså at det er sært å lage en nettside for bryllup. Selv synes jeg det er sært å synes at det er sært.

De som ikke gidder å gå inn på en slik side, kan jo bare la være.

Da jeg selv giftet meg på siste halvdel av 90-tallet, kom jeg ikke på tanken. Men om jeg skulle giftet meg nå, ville jeg sannsynligvis opprettet en eller annen side for praktisk info, enten i form av en egen hjemmeside, eller en facebook-gruppe.

I fjor var jeg invitert i en 50-årsdag som ble feiret på et litt utilgjengelig sted langt uti hutaheita. Bursdagsbarnet sendte ut invitasjoner, og deretter ble det en lang, kaotisk tirade av mail som kom hulter til bulter, fra jubilant og gjester om veibeskrivelser, hvem som kunne kjøre med hvem, nye, og hele tiden endrede koronarestriksjoner, av og til med følger for hvordan selskapet kunne avvikles.

Hadde det vært en hjemmeside eller en facebook-gruppe/-event, ville det vært enormt mye lettere å få med seg informasjon.

Så ja, TS, opprett veldig gjerne en hjemmeside for bryllupet ditt, til stor glede og nytte for alle oss som ikke synes at det er sært :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi la bare en ekstra side på invitasjonen med alt av informasjon. 

Jeg bruker ikke tiden på å bla i en hjemme side for å finne informasjon. 

Anonymkode: 7867d...55b

Dette gjorde vi også. La ved et kort skriv med informasjon sammen med invitasjonen. Informerte der om meny, om at man kunne gi beskjed ved allergi for å få alternativ meny, samt litt praktisk informasjon.

En venninne hadde en hjemmeside for bryllupet. Helt greit det også. 

Anonymkode: df065...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med barnefritt, er det ikke gitt at barn ikke er invitert dersom de ikke står nevnt ved navn i innbydelsen?

 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke bridezilla, og vi hadde hjemmeside. Tom mannen som opprettet den.

Aner ikke om alle så på den, det viktige stod i invitasjonen. Men det var noen få faner med nyttig info. 
 

Veldig fornøyd med de som har hjemmesider, særlig om vi må booke hotel. Da er det gjerne tips på hjemmesiden. Hva skjer mellom vielse og middag? Er det fordrink og snacks slik at man drar rett til lokasjonen? Eller bør man dra innom bensinstasjonen og ta en pølse og brus? Slike ting skriver man jo ikke i innbydelsen.

Anonymkode: 8df7c...f81

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som gjest synes jeg det er utrolig kjekt at all info er samlet ett sted. Ja til hjemmeside 👍

Anonymkode: ef013...92b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg er ikke bridezilla, og vi hadde hjemmeside. Tom mannen som opprettet den.

Aner ikke om alle så på den, det viktige stod i invitasjonen. Men det var noen få faner med nyttig info. 
 

Veldig fornøyd med de som har hjemmesider, særlig om vi må booke hotel. Da er det gjerne tips på hjemmesiden. Hva skjer mellom vielse og middag? Er det fordrink og snacks slik at man drar rett til lokasjonen? Eller bør man dra innom bensinstasjonen og ta en pølse og brus? Slike ting skriver man jo ikke i innbydelsen.

Anonymkode: 8df7c...f81

Er det mye tid mellom vielse og fest og det ikke opplyses om at gjestene kan være der eller der og få mat/forsfriskninger skjønner folk at de må finne seg en pub eller et spisested i mellomtiden. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (3 minutter siden):

Er det mye tid mellom vielse og fest og det ikke opplyses om at gjestene kan være der eller der og få mat/forsfriskninger skjønner folk at de må finne seg en pub eller et spisested i mellomtiden. 

Jeg skjønner bare ikke mye av argumentasjonen i denne tråden. Du og andre sier at informasjon kan oppnås på andre måter. Og selvfølgelig, ja, det kan den. Man hadde jo for eksempel bryllup og lignende før internett, så alle er fullstendig på det rene med at det er fint mulig å få til en bryllupsfest uten bryllupsnettsted. Og det er også godt mulig å være bryllupsgjest uten at man klikker seg inn på et slikt nettsted. Alt dette er veldig fint og flott, og noe alle vet.

Allikevel, når det mest praktiske i mange tilfeller er hjemmeside eller facebook-event – hvorfor ikke bare ha det, da?

Om jeg bestemmer meg for å feire 50-årsdag i leid lokale og med litt mer rundt det hele, kommer jeg sannsynligvis til å ha et nettsted med diverse info. Og om enkeltgjester er veldig motstandere av det, og dermed nekter å klikke seg inn, så er det selvfølgelig helt ok. Men da håper jeg at de holder seg orientert blant de gjestene som gidder å gå inn på nettsiden, sånn at jeg slipper å få massevis av meldinger.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei veninne hadde sånn nettside der dei hadde all info, gåveynskje og litt smått om alle "nøkkelpersonane", veldig greitt for oss "unge". Men vil tru det var mange av dei eldre gjestane som ikkje gjekk innpå. Vi hadde ei lukka facebookside, der vi fekk inn alle bortsett frå besteforeldra våre. Der hadde vi infoen til alt ifm bryllupet på "om"-delen av gruppa, og la ut eit innlegg der vi skreiv om at folk måtte gje beskjed ved allergiar o.l. og la ut lenke til gåveliste. 

Hvordan informerer dere om at det blir et barnefritt bryllup, allergier ved mat, gaveønske, og at vi ikke ønsker at folk skal stå i veien for fotografen vi har leid i kirken?

Det treng de verkeleg ikkje å skrive nokon plass. Alle forstår det, og det vil nok bli sett på som veeldig rart å skrive noko sånn 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Mens jeg bare mister invitasjoner og vil heller ha ting digitalt og alltid tilgjengelig 😇Det er så mye lettere å bare putte sånne ting på et nettsted eller Facebookside, enn å skrive et langt brev med alle mulige beskjeder i invitasjonen. 

Anonymkode: 35f1b...6d3

Men du klarer da vel å legge inn den informasjonen digitalt selv? 

Anonymkode: 66897...531

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Men du klarer da vel å legge inn den informasjonen digitalt selv? 

Anonymkode: 66897...531

 Jeg som skal gifte meg syntes det er tusen ganger lettere å bare samle praktisk informasjon ett sted som alle har tilgang til, enn å trykke opp masse smådetaljer på papir og svare på spørsmål mange ganger.

Det er jo helt bakvendt å ikke ha informasjon tilgjengelig på nett mener jeg. Hva skjer med å være så teknologifientlig her da? Vi lever da ikke i 1996 heller, hvorfor ikke benytte seg av moderne kommunikasjonsformer som er tilgjengelig? 🤦  

Anonymkode: 35f1b...6d3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 Jeg som skal gifte meg syntes det er tusen ganger lettere å bare samle praktisk informasjon ett sted som alle har tilgang til, enn å trykke opp masse smådetaljer på papir og svare på spørsmål mange ganger.

Det er jo helt bakvendt å ikke ha informasjon tilgjengelig på nett mener jeg. Hva skjer med å være så teknologifientlig her da? Vi lever da ikke i 1996 heller, hvorfor ikke benytte seg av moderne kommunikasjonsformer som er tilgjengelig? 🤦  

Anonymkode: 35f1b...6d3

Vi giftet oss for 8 år siden, jeg har også vert gift en gang før det. Totalt tenker jeg 140 gjester, ikke en av de stilte spørsmål med noe. 

Anonymkode: 6766e...b9b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi giftet oss for 8 år siden, jeg har også vert gift en gang før det. Totalt tenker jeg 140 gjester, ikke en av de stilte spørsmål med noe. 

Anonymkode: 6766e...b9b

Da hadde du alt i papirinvitasjonen du da, topp det :) Hver sin smak, jeg syntes det er fint å ha det tilgjengelig på nett/mobil. Som veibeskrivelse , overnatting, antrekk, kontaktinfo til toastmaster, ønskeliste, sende inn rsvp og matallergier ol :) Alt bare et tastetrykk unna, gjester slipper å rote frem et kort og jeg kan sende ut invitasjoner så fort lokale og dato er på plass og slipper å vente til alt er ordnet 👍

Anonymkode: 35f1b...6d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da hadde du alt i papirinvitasjonen du da, topp det :) Hver sin smak, jeg syntes det er fint å ha det tilgjengelig på nett/mobil. Som veibeskrivelse , overnatting, antrekk, kontaktinfo til toastmaster, ønskeliste, sende inn rsvp og matallergier ol :) Alt bare et tastetrykk unna, gjester slipper å rote frem et kort og jeg kan sende ut invitasjoner så fort lokale og dato er på plass og slipper å vente til alt er ordnet 👍

Anonymkode: 35f1b...6d3

Du, det var en helt enkel invitasjon begge gangene. Kun navn på inviterte, dato, klokkeslett i kirke og klokkeslett middag samt navn på lokalet. 

Anonymkode: 6766e...b9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært i et bryllup som ikke har hatt en Facebookside eller en lukket hjemmeside tror jeg. Eller..var vel bitteliten i bryllupet til tante og onkel på 80 tallet, og de hadde nok ikke det. Men de 15 jeg har vært i siden 2013 har hatt det.

Anonymkode: 9a2cf...5e4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.8.2021 den 18.55):

Haha, jeg er så overrasket over at folk her er så negativ til å ha en side på nett med info om bryllupet 😂 Det er jo helt vanlig nå! Og ja mye heller bare få info lett tilgjengelig på nett (på mobilen) enn på en papirbit. Så kan man enkelt lenke til kart, hoteller osv, og ikke minst oppdatere ved endringer. 

Jeg så på det som en selvfølge å lage en side med info til vårt bryllup, og jeg er så lite bridezilla det går an å bli, har bare overlatt det meste til brudgommen. Jeg vil bare ha ting så praktisk og lett som mulig.

 

Anonymkode: 35f1b...6d3

At noe er «helt vanlig» betyr ikke at det er sinnsfriskt! 

Anonymkode: 35632...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...