Gå til innhold

Er man merkelig viss man ikke har lyst å ha hund som kjæledyr?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil ikke ha hund. Var livredd hunder som liten. Er fremdeles litt skeptisk. Er ikke vant med hund i det hele tatt. Siden jeg var redd for de, holdt jeg meg unna i mange år. Vet ikke hva man gjør med en hund. Har hilst på hunder før, gått en og annen tur med hunden til noen. Men det er det. 

Er oppvokst med katt, da. Har lyst på det snart :). Utekatt. Jeg er vant med katt, de er enkle å ha med å gjøre, og de er søte og små. Liker at man bare kan ha terassedøren åpen om sommeren og katten kan gå hvor den vil, gå på do ute og gå tur selv, uten at jeg trenger å ha oversikt hvor den er. Den klarer seg selv. 

De er også enkle å oppdra. Vi måtte lære katten å ikke gå på bordet og litt sånn da vi fikk den, husker jeg. Og den bæsja et par ganger inne på gulvet i starten. Men det fikk vi avlært den. Det er vel mer med hund? Også er ikke katter så bråkete. Har hatt noen naboer hvor bikkja aldri holder kjeft. Hvis det står en katt og gauler utafor huset, så skremmer jeg den bort. Det kan man ikke gjøre med en nabohund. 

 

Anonymkode: 10ba2...d2d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg elsker alt av dyr, men jeg ønsker meg ikke hund. De er needy, lukter, og trenger aktivisering jeg ikke ønsker å ha ansvaret for i mange år fremover. Jeg har katt, hun er renslig, er ikke needy som en hund og lufter seg selv. 

Anonymkode: 328d1...591

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.8.2021 den 23.23):

Har ingenting imot hunder, men kunne aldri tenke meg å ha en. 5-6 turer hver dag, ingen mulighet til spontanferie, fullt av bøker å klær som blir gnagd sund, vanskelig å finne ny bolig osv. Ja svartmaler det kanskje litt mye haha, er mye fine sider også men hadde ikke orket styret.

Så over til spørsmålet, syns du en er merkelig viss man ikke kunne tenke seg å ha en hund? Nesten alle i familien har en, de fleste vennene mine har en, de fleste kolleger har en osv. Og de som jeg snakker med som ikke har en, vil ha en i fremtiden. Er nesten ingen av de jeg har møtt som ikke kunne tenke seg å ha hund.

Andre som ikke kunne tenke seg å ha en hund der ute, føler meg ganske alene om dette :pinar:?

 

La denne ikke i "dyr og kjæledyr" da dette ikke handler om tips og råd om kjæledyr. (Moderatorer)

Anonymkode: 1ca48...754

Nei, syns ikke det er merkelig å ikke ville ha hund, det tenker jeg er opp til en hver. :)

Samtidig så tenker jeg at flere av de punktene du ramser opp, ikke er så ille som du tenker. :)

Man må ikke gå 5-6 turer, feks. Vi går to/tre turer om dagen, ellers har hunden hagen den kan gå fritt i. Vi kan jo dra på spontantur, vi må bare dra dit hunden kan være med. :) leie en hytte, eller ta en båttur feks, null problem å ta med hunden.

Det er heller ikke noe store problemer med å finne ny bolig, skulle jeg hatt ny bolig nå, hadde jeg aldri kjøpt en liten leilighet på toppen i en blokk uavhengig av hund eller ikke. Gnaging på ting er stort sett bare en periode i livet til hunden, og i den perioden må man være flink med å rydde vekk ting. :) Man må bare tilpasse seg det livet man har, på samme måte som når man har barn. :)

Når det er sagt, så sier jeg det igjen: Det er opp til en hver enkel å bestemme selv, og jeg skjønner godt de som ikke vil ha hund, og. Ingenting i veien med det. :)

 

 

Anonymkode: a610f...6b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt hunder i mange år. Nå har jeg ikke hund lenger og har absolutt ingen problemer med å skjønne hvorfor folk velger det bort. Dersom man skal gi hunden et godt og meningsfullt liv er det ganske mye arbeid - og har man ikke tida og orken til å gi hunden det beste, skal man faktisk ikke ha hund. Nå er jeg på et sted i livet der jeg ikke kan gi en hund et optimalt liv - og da har jeg ikke hund, så enkelt er det. Tviler på at jeg kommer til å skaffe meg hund igjen noensinne. Det blir i hvert fall ikke før om mange år når ungene er ute av redet, og kanskje ikke da heller. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.8.2021 den 23.23):

Har ingenting imot hunder, men kunne aldri tenke meg å ha en. 5-6 turer hver dag, ingen mulighet til spontanferie, fullt av bøker å klær som blir gnagd sund, vanskelig å finne ny bolig osv. Ja svartmaler det kanskje litt mye haha, er mye fine sider også men hadde ikke orket styret.

Så over til spørsmålet, syns du en er merkelig viss man ikke kunne tenke seg å ha en hund? Nesten alle i familien har en, de fleste vennene mine har en, de fleste kolleger har en osv. Og de som jeg snakker med som ikke har en, vil ha en i fremtiden. Er nesten ingen av de jeg har møtt som ikke kunne tenke seg å ha hund.

Andre som ikke kunne tenke seg å ha en hund der ute, føler meg ganske alene om dette :pinar:?

 

La denne ikke i "dyr og kjæledyr" da dette ikke handler om tips og råd om kjæledyr. (Moderatorer)

Anonymkode: 1ca48...754

Har hatt flere hunder opp igjennom årene. 
 

Kunne absolutt ikke tenkt meg å ha hund igjen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er livsfaser og situasjon som har noe å si for om hund er stress eller ikke. Ja, og selvsagt interesse. 

Vi har hund nå. Hun er 10 år, og begynner å bli en gammel dame. Men vi fikk henne når ungene gikk på barneskolen, spredt ut i ulike alder. 4 jenter som ville ha hund, og jeg som ville ha "baby" og en turkamerat. Svigermor har alltid ville hatt hund, men svigerfar har nektet, slik at vi uten problemer kan låne dem hunden når vi drar på ferie. I tillegg har vi et vennepar som er veldig populær onkel og tante. Det har aldri vært et problem med ferie eller det å gå tur. Kanskje mer nå det siste året når ungene er store og opptatt med sitt. Da sitter jeg og mannen stort sett igjen med ansvaret.  Men det er nå greit. Jeg sier at hundens jobb her i livet er å være min personlige trener, og jeg ville vel ikke vært turene foruten. De er et pusterom i naturen med min lille Emmy. 

Hun har aldri gnagd på møbler. Men jeg er glad for å ha kjøpt en robotstøvsuger de to gangene i året hun røyter. Men etter det har det heller ikke plaget meg. 

Men klart; det er mye jobb de første årene. Mye glede og mye jobb. Nå er det mer gamlemor og gamlemor på tur :)Hun går uten bånd stort sett. Hun venter på meg, og jeg venter på henne. Hun liker å gå like ved føttene mine. 

 Mannen ville ikke ha hund, men de er jo bestevenner. Og om kveldene ligger hun tett ved han. Burde nesten være sjalu, men det er jo litt kos da.

Men når denne hunden dør, så er det over. Da er det over med unger - for de flytter snart ut, katta mi på 16 år døde i fjor og da skal jeg ikke ha noe ansvar lenger. Så får vi se om jeg ønsker en hund om noen år. Jeg tviler vel kanskje litt på det. Vi har tenkt å satse litt på firma, reise mer, og være mer fri. Det er veldig greit å ha en skokk med unger som kan leke med den og gå tur, og når du har barn, så er du jo på en måte uansett bundet til huset og middag osv.. Vi får se hva framtiden bringer 

 

Endret av Mooza
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hvemsomhelst
AnonymBruker skrev (På 30.8.2021 den 12.02):

Jeg liker ikke hund og skal aldri ha en. Mye mer stas med katter, de har personlighet og er mye mindre avhengig.

Anonymkode: 8878b...08c

Pysonlighet 😻🐈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt! Mange har d sånn med barn åsså. Det må være greit tenker jeg! Hilsen hundemamma♥️

Anonymkode: 37d79...0f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er merkelig. Jeg liker ikke hunder, de lukter vondt, sikler, røyter, har møkkete poter, spiser kattedritt og andre ekle ting, jeg skjønner ikke at folk vil ha dem innendørs. De eier ikke selvstendighet og må ha oppmerksomhet. Og bjeffer i hytt og gevær, man må trene dem til å ikke gjøre det, hvorfor gidder man det liksom? 

Anonymkode: 97e21...995

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man er ikke rart selv om man ikke vil ha hund.

Hvis man ikke synes valper er det søteste i verden er man derimot komplett psykopat. Og det mener jeg.  

Anonymkode: b8ff3...23c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Nei, man er ikke rart selv om man ikke vil ha hund.

Hvis man ikke synes valper er det søteste i verden er man derimot komplett psykopat. Og det mener jeg.  

Anonymkode: b8ff3...23c

Det er ikke det absolutt søteste i verden 😛 men søte er de

Anonymkode: 328d1...591

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke det absolutt søteste i verden 😛 men søte er de

Anonymkode: 328d1...591

Hva er det du sier, HVA er søtere?😂

Anonymkode: b8ff3...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt ikke. Masse ansvar. Dyrt. Utrolig trist når de dævver osvosv...  Jeg er veldig glad i både hunder og katter, men jeg kommer IKKE til å få meg verken det ene eller andre, Iaf. så lenge jeg bor i byen. Synes ikke det er rart i det heletatt! 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dimaqueen52 skrev (På 30.8.2021 den 6.57):

Nei, er allergisk og vil ikke ha hund

Mens jeg er allergisk og VIL ha hund ;)  Men må finne en som jeg reagerer lite på. 

Sånn ellers så har jeg egentlig mest lyst på ilder, de er en fin "blanding" mellom katt og hund. De krever stor plass da, så må vente til jeg får egnet bolig. 

Anonymkode: dde19...509

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes forøvrig ikke at det er noe galt med folk som ikke vil ha kjæledyr, det er mye ansvar og koster jo litt. 

Anonymkode: dde19...509

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg synes ikke det er merkelig. Jeg liker ikke hunder, de lukter vondt, sikler, røyter, har møkkete poter, spiser kattedritt og andre ekle ting, jeg skjønner ikke at folk vil ha dem innendørs. De eier ikke selvstendighet og må ha oppmerksomhet. Og bjeffer i hytt og gevær, man må trene dem til å ikke gjøre det, hvorfor gidder man det liksom? 

Anonymkode: 97e21...995

Amen to that 🙏

Jeg er kattemenneske og kunne aldri i livet tenkt meg og hatt hund 🙏😻

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva er det du sier, HVA er søtere?😂

Anonymkode: b8ff3...23c

Kaninunger 🙊

 

288E7502-01D9-4AAA-B7CD-967A60763D7D.jpeg

Anonymkode: 328d1...591

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker hunder, men vil absolutt ikke ha hund selv. Skaffer man seg dyr, forplikter man seg i mange år fremover. Det vil jeg ikke. 

Anonymkode: 256c6...41d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hva er det du sier, HVA er søtere?😂

Anonymkode: b8ff3...23c

Kattunger og andunger 😍

Anonymkode: 97e21...995

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe galt med folk som ikke vil ha ansvar hund, men de som ikke liker hunder...😬

Anonymkode: b95fe...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...