Gå til innhold

Er man merkelig viss man ikke har lyst å ha hund som kjæledyr?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ingenting imot hunder, men kunne aldri tenke meg å ha en. 5-6 turer hver dag, ingen mulighet til spontanferie, fullt av bøker å klær som blir gnagd sund, vanskelig å finne ny bolig osv. Ja svartmaler det kanskje litt mye haha, er mye fine sider også men hadde ikke orket styret.

Så over til spørsmålet, syns du en er merkelig viss man ikke kunne tenke seg å ha en hund? Nesten alle i familien har en, de fleste vennene mine har en, de fleste kolleger har en osv. Og de som jeg snakker med som ikke har en, vil ha en i fremtiden. Er nesten ingen av de jeg har møtt som ikke kunne tenke seg å ha hund.

Andre som ikke kunne tenke seg å ha en hund der ute, føler meg ganske alene om dette :pinar:?

 

La denne ikke i "dyr og kjæledyr" da dette ikke handler om tips og råd om kjæledyr. (Moderatorer)

Anonymkode: 1ca48...754

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror under 50% av Norges befolkning har en. Jeg vet personlig ikke om så veldig mange. Virker sikkert som veldig mange har da, for «alle» fikk seg jo dyr under Corona. 

Anonymkode: 00956...2a2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke merkelig. Det er jo ikke obligatorisk å ha hund eller noe annet kjæledyr. Det krever mye å ha dyr, så det er fornuftig å kun ha et dyr om man kan gi dem det de trenger.

Anonymkode: e640c...347

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner mange som ikke har hund. De kan jo være slitsomme om de ikke læres opp skikkelig. Sko og møbler som gnages på, sokker som blir spist, bjeffing og gneldring. Krever en del å ha hund. 

Anonymkode: 296a5...322

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hund og hater det. Ble sammen med en som hadde, så fikk den ufrivillig med på kjøpet da vi ble sammen. Mye mer husarbeid, kronisk møkk og hår overalt, ørten turer til faste tidspunkt, vanskelig å reise bort, gneldring, lukter vondt osv. Det er aldri skikkelig ro i huset med hund. Alltid noe slafsing, pesing og mas.

Aldri igjen!!!

Anonymkode: d69c6...ef7

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke rart. Jeg ønsker ikke hund pga 2 ting. Den konstante bjeffingen og gå tur mange ganger når jeg ikke vil. 

Anonymkode: caafb...331

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min og jeg har begge vokst opp med hunder og ønsker oss hund en gang i fremtiden. Vi er i begynnelsen av 30-årene og venter vårt første barn, så kanskje om 5-10 år hvis vi har hus med hadde og vi føler at vi orker det. Har hatt katter i 8 år, som er veldig koselig og myyye mindre arbeid. 

Anonymkode: eb7aa...3e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har hund og hater det. Ble sammen med en som hadde, så fikk den ufrivillig med på kjøpet da vi ble sammen. Mye mer husarbeid, kronisk møkk og hår overalt, ørten turer til faste tidspunkt, vanskelig å reise bort, gneldring, lukter vondt osv. Det er aldri skikkelig ro i huset med hund. Alltid noe slafsing, pesing og mas.

Aldri igjen!!!

Anonymkode: d69c6...ef7

Skjønner, for jeg er heller ikke noe hundemenneske.  Jeg har alltid hatt katt, men nå har jeg ingen dyr. Savner, men vil ikke binde meg til dyrehold akkurat nå.  Det er jo alltid et ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke rart, men jeg blir også sett på som rar fordi jeg hverken vil ha barn eller dyr. Vil bare ikke binde meg, liker friheten min. Ser for meg at det er fint med et dyr som pensjonist når man har masse tid.

Anonymkode: 64321...0e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mer normalt å ikke ha hund enn å ha hund. Så kan vel ikke sies å være merkelig. 

 

Anonymkode: e98f8...f4a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hund og kunne ikke tenkt meg et liv uten, men de hundene som beskrives over her hadde jeg aldri gidda. Gnaging på ting og tang, gneldring, bjeffing, slafsing, pesing og mas er jo ikke normalt dersom hunden blir tilstrekkelig aktivisert både fysisk og psykisk.

Anonymkode: 8f30d...f15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt omtrent ALT som tenkes kan av kjæledyr og husdyr. Hund var det verste å ha. Jeg skaffer meg heller en lama eller en slange any day i stedet for hund. De lukter ekkelt, maser om tur hele tiden, bjeffer osv. Om jeg var uoppmerksom et lite øyeblikk, var hunden på jakt etter katter og geiter og alt annet levende, selv om den var godt trent til å IKKE plage andre dyr, men det gjaldt visst ikke hvis jeg så bort i 10 sekund😒 Nei fysjom, hund gidder jeg ikke ha igjen.

Anonymkode: 228e5...661

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker jo det er fint om de som ikke ønsker å ha kjæledyr, ikke anskaffer seg kjæledyr. 
 

Anonymkode: f71da...ca5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, "alle" har ikke hund. Iflg tall på nettet, finnes det 560 000 hunder i Norge. Befolkningen er på litt over 5,3 millioner.

En del av dem som eier hund, har også mer enn bare én hund. Noen har to og tre, eller fler om de driver oppdrett.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke hund og skal aldri ha en. Mye mer stas med katter, de har personlighet og er mye mindre avhengig.

Anonymkode: 8878b...08c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er et kattemenneske og man mister jo en del frihet da også (som spontanferier), men selv om jeg gjerne skulle hatt noen å gå tur med flere ganger hver dag (for jeg liker godt å gå turer, og kunne trengt noen som dro meg med ut) så orker jeg ikke resten av styret - verken månedsvis med trening, ting som blir tygget på, eller de biologiske funksjonene til hunder. Jeg hater sikling, hater løpetid, hater hannhunder som skal jokke på alt mulig rart, og hater å plukke hundebæsj. Og så er de så urenslige sammenlignet med katter!

Anonymkode: eb276...a6c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig ting å lure på.

Er da mange som ikke har hund.

Og ergo antagelig ikke kunne tenkt seg det.

Meg medbeberegnet.

Anonymkode: 6bd3f...c0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...