Gå til innhold

Frøken Valmue venter nummer to 🌸


Frøken Valmue

Anbefalte innlegg

Lillebror ble født 10.mars 🤎 

4028 gram og 51 cm lang.

Uke 40+5 🌼

Kan skrive fødselshistorien litt senere, men kort fortalt gikk det kjempebra! Veldig lik fødsel som med førstemann. Rask og intens. Ingen komplikasjoner, ingen smertestillende og ingen rift! Så kan ikke si annet enn at det gikk utrolig fint ❤️ Alt bra med lillegutt også. 

2 t fra «skikkelige» rier til han var født. Akkurat som storesøster. Han kom ut som supermann med en hånd ved siden av hodet. Det gjorde og storesøster. Oooog han er født dagen før henne! 10 mars har han og hun har bursdag 11 mars. Han ble født kl 10:02 og hun kl 09:01 😂 Så veldig like fødsler!

Var jo selvsagt utrolig vondt og intenst, men likevel gikk jo alt veldig bra! 🙏🏻🤎 Hadde lyst å føde i vann, men badekar var ikke ledig. Ble derfor liggende på rygg i sengen, slik som forrige gang. Men dette ønsket jeg selv og føltes best der og da. Fikk «sparke i fra» mot fotstøttene. Barnepleier hadde varmeomslag og holdt trykk med knyttneve i korsryggen, jordmor holdt en varm klut nedentil og samboer var en fantastisk støtte. Holdt rundt han under hver rie. Fokuserte VELDIG på pusten hele tiden. 
 

12 min pressrier og lillegutt var født 🤎

Barsel var også kjempefint. Men reiste hjem dagen etter fødsel. Mye pga største sin bursdag og det at hun ikke fikk komme på besøk. Men det var noen tøffe første dager hjemme pga myyye vondter og elendig form på meg. Så i ettertid tenker jeg at jeg burde vært lenger på sykehuset. Samtidig klarer jeg bare ikke å sove der. Så var oppe 2,5 hele døgn i strekk. Var helt forvirret på slutten. Men nå har det gått en uke og det er utrolig hvor fort man kommer inn i ting og får landet 😊 

Oppdaterer mer etter hvert 🌼

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...