ErGlad Skrevet 21. august 2021 #1 Skrevet 21. august 2021 Jeg er ikke med i noen politiske partier, men har stemt AP tidligere, og nå SV. Hvorfor skal man stemme FRP? Og hva tenker du om FRP?
PetterKanin Skrevet 21. august 2021 #2 Skrevet 21. august 2021 Man stemmer et parti fordi man er mest enig med dem. Jeg tenker de er fornuftens tale i norsk politikk. 14
september-rain Skrevet 21. august 2021 #3 Skrevet 21. august 2021 Man stemmer frp om man liker enkle løsninger og forklaringer. Frp har en hatefull og fordummende retorikk for mennesker som trenger at verden ikke er for komplisert. 28
PetterKanin Skrevet 21. august 2021 #4 Skrevet 21. august 2021 september-rain skrev (3 minutter siden): Man stemmer frp om man liker enkle løsninger og forklaringer. Frp har en hatefull og fordummende retorikk for mennesker som trenger at verden ikke er for komplisert. Hvorfor skal man gjøre ting vanskeligere enn det faktisk er? Hva oppnår du med det? 4
PetterKanin Skrevet 21. august 2021 #6 Skrevet 21. august 2021 Aliquis skrev (Akkurat nå): Simple løsninger for simple mennesker. Dette er ofte retorikken fra de som er imot FrP. Det sier endel om dem. 9
Gjest Niek79 Skrevet 21. august 2021 #8 Skrevet 21. august 2021 (endret) 5 minutter siden, september-rain said: Man stemmer frp om man liker enkle løsninger og forklaringer. Frp har en hatefull og fordummende retorikk for mennesker som trenger at verden ikke er for komplisert. Ingen partier er mer hatefulle og menneskefiendtlige enn MDG og SV. SV går jo til valg på å ta livet av babyer. Endret 21. august 2021 av Niek79
Imariuz Skrevet 21. august 2021 #9 Skrevet 21. august 2021 Visum skrev (18 minutter siden): Jeg er ikke med i noen politiske partier, men har stemt AP tidligere, og nå SV. Hvorfor skal man stemme FRP? Og hva tenker du om FRP? Et parti som kan være populistiske og enkle, men som har vært viktig i innvandringsdebatten og en forkjemper for den strenge politikken vi har idag som SV og resten av ytre-venstre hylte og skrek imot og kalte rasistisk. 6
Gjest Airman Skrevet 21. august 2021 #10 Skrevet 21. august 2021 Visum skrev (19 minutter siden): Jeg er ikke med i noen politiske partier, men har stemt AP tidligere, og nå SV. Hvorfor skal man stemme FRP? Og hva tenker du om FRP? hva tenker FRP om å kompromisse bort partiprogrammet sitt og hvordan de skal unngå SV-fellen, som det så pent heter.. tillit er vanskelig å bygge opp og svært lett å miste..
ErGlad Skrevet 21. august 2021 Forfatter #11 Skrevet 21. august 2021 PetterKanin skrev (12 minutter siden): Man stemmer et parti fordi man er mest enig med dem. Jeg tenker de er fornuftens tale i norsk politikk. Hvilke saker er viktige for deg?
ErGlad Skrevet 21. august 2021 Forfatter #12 Skrevet 21. august 2021 september-rain skrev (9 minutter siden): Man stemmer frp om man liker enkle løsninger og forklaringer. Frp har en hatefull og fordummende retorikk for mennesker som trenger at verden ikke er for komplisert. Jeg er helt enig med deg! 1
PetterKanin Skrevet 21. august 2021 #13 Skrevet 21. august 2021 Visum skrev (Akkurat nå): Hvilke saker er viktige for deg? Samferdsel, eldreomsorg, helse, skole, innvandring, distrikt, justis m.m. 4
ErGlad Skrevet 21. august 2021 Forfatter #14 Skrevet 21. august 2021 Imariuz skrev (3 minutter siden): Et parti som kan være populistiske og enkle, men som har vært viktig i innvandringsdebatten og en forkjemper for den strenge politikken vi har idag som SV og resten av ytre-venstre hylte og skrek imot og kalte rasistisk. Jeg har forstått det slik at du ønsker faglærte ikke-vestlige innvandrere velkommen til Norge, slike de kan følge norsk lov, men du ønsker ikke flyktninger hit. Har jeg forstått deg riktig? 1
ErGlad Skrevet 21. august 2021 Forfatter #15 Skrevet 21. august 2021 PetterKanin skrev (1 minutt siden): Samferdsel, eldreomsorg, helse, skole, innvandring, distrikt, justis m.m. Om du ikke kunne stemme FRP, hvilket annet parti ville du ha stemt da? Jeg spør dette for å få innblikk, hva ditt verdisyn er på de ulike sakene du nevner.
ErGlad Skrevet 21. august 2021 Forfatter #16 Skrevet 21. august 2021 Niek79 skrev (7 minutter siden): Ingen partier er mer hatefulle og menneskefiendtlige enn MDG og SV. SV går jo til valg på å ta livet av babyer. Jeg har kopiert ett innlegg fra annet tråd her: Har du sett litt på argumentene i denne debatten? I dag må mor foran en nemd for å få godkjent abort opp til uke 22 med begrunnelse ang mors eller barnets helse. Det er hovedsakelig sterkt ønskede barn som blir abortert etter uke 12. Et uønsket svangerskap avsluttes ofte før uke 8 i følge statistikken, og selv med liberalisering av abortloven har antall aborter ikke økt og heller ikke antall senaborter. SV vil bare fjerne nemdene slik at mødre (og fedre) i en sårbar situasjon skal slippe å få «godkjenning» fra fremmede for å slippe å bære frem et foster som ikke er levedyktig/ setter mors liv i fare pga fødsel eller lignende. Når det er sagt er man omtrent garantert godkjenning fra nemd viser statistikken så hele greia er egentlig bare en belastende formalitet. Eksempel: Tenk for en belastning å måtte argumentere til fremmede for å terminere et svangerskap du har sterkt ønsket, men fordi fosteret er alvorlig sykt vil det være mer barmhjertig å terminere. Ingen ønsker å ta abort så sent! Med andre ord skal ikke SV ta liv av babyer som du forstår. 9
sicario Skrevet 21. august 2021 #17 Skrevet 21. august 2021 Enkle løsninger, enkelt formidlet til enkle mennesker. 6
Gjest Niek79 Skrevet 21. august 2021 #18 Skrevet 21. august 2021 (endret) 2 minutter siden, Visum said: Jeg har kopiert ett innlegg fra annet tråd her: Har du sett litt på argumentene i denne debatten? I dag må mor foran en nemd for å få godkjent abort opp til uke 22 med begrunnelse ang mors eller barnets helse. Det er hovedsakelig sterkt ønskede barn som blir abortert etter uke 12. Et uønsket svangerskap avsluttes ofte før uke 8 i følge statistikken, og selv med liberalisering av abortloven har antall aborter ikke økt og heller ikke antall senaborter. SV vil bare fjerne nemdene slik at mødre (og fedre) i en sårbar situasjon skal slippe å få «godkjenning» fra fremmede for å slippe å bære frem et foster som ikke er levedyktig/ setter mors liv i fare pga fødsel eller lignende. Når det er sagt er man omtrent garantert godkjenning fra nemd viser statistikken så hele greia er egentlig bare en belastende formalitet. Eksempel: Tenk for en belastning å måtte argumentere til fremmede for å terminere et svangerskap du har sterkt ønsket, men fordi fosteret er alvorlig sykt vil det være mer barmhjertig å terminere. Ingen ønsker å ta abort så sent! Med andre ord skal ikke SV ta liv av babyer som du forstår. SV går til valg på at mor kan ta livet av en 22 uker gammel baby dersom hun ønsker det uten at noen skal kunne nekte henne det. Drømmen for venstreekstremistene er at mor kan abortere opp til uke 80, man kan jo umulig vite på forhånd om man passer som mor. Endret 21. august 2021 av Niek79
Imariuz Skrevet 21. august 2021 #19 Skrevet 21. august 2021 Visum skrev (2 minutter siden): Jeg har forstått det slik at du ønsker faglærte ikke-vestlige innvandrere velkommen til Norge, slike de kan følge norsk lov, men du ønsker ikke flyktninger hit. Har jeg forstått deg riktig? Vi kan godt ta i mot et lite antall kvoteflyktninger, men den høye asylstrømmen vi har hatt de siste tiårene vi må ikke tilbake til. Den har gjort nok skade som det er. Visum skrev (1 minutt siden): SV vil bare fjerne nemdene slik at mødre (og fedre) i en sårbar situasjon skal slippe å få «godkjenning» fra fremmede for å slippe å bære frem et foster som ikke er levedyktig/ setter mors liv i fare pga fødsel eller lignende. Når det er sagt er man omtrent garantert godkjenning fra nemd viser statistikken så hele greia er egentlig bare en belastende formalitet. Det er ingen formalitet for de fostrene som får livet sitt avsluttet fordi moren ikke gidder ansvaret med å føde og oppdra barnet. Dette vil det bli enda flere av når SV vil utvide selvbestemt abort frem til uke 22. For da er det ikke bare begrensede tilfeller hvor det vil være tillat, da er studier eller karriere argument nok, og antallet aborter vil øke og fødselstallene falle. 3
PetterKanin Skrevet 21. august 2021 #20 Skrevet 21. august 2021 Visum skrev (4 minutter siden): Om du ikke kunne stemme FRP, hvilket annet parti ville du ha stemt da? Jeg spør dette for å få innblikk, hva ditt verdisyn er på de ulike sakene du nevner. Jeg er nærmest Høyre, men synes egentlig de er alt for like AP. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå