Ciara Skrevet 15. oktober 2005 #61 Del Skrevet 15. oktober 2005 Ja, "barnvognmafiaen" er utrolig irriterende! Er også 100% enig i at det er irriterende med folk som presser seg på før man har kommet seg av. Jeg blir også "gått på" på gaten mange ganger fordi folk ikke ser seg omkring før de plutselig svinger. Har mange ganger tenkt at man burde innført gå-regler som minnet mye om kjøreregler! Synes også det er ganske irriterende å stå i kassekø på matbutikken mange ganger. Enten bestemmer den som står foran deg seg for å betale med kronestykker og bruker en evighet på å putte dem på automaten (og det ser selvfølgelig midt i beste middagshandletid), eller så kommer man med én vare, og ingen vil slippe deg foran likevel. Selv pleier jeg alltid å slippe foran de med kjempefå varer når jeg skal handle masse... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gaja Skrevet 16. oktober 2005 #62 Del Skrevet 16. oktober 2005 biler som ikke blinker. jeg vil gjerne unngå å bli overkjørt når jeg er ute og går, men det er ikke alltid så lett når jegh ikke har peiling på hvor bilene har tenkt seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2005 #63 Del Skrevet 17. oktober 2005 Ja, "barnvognmafiaen" er utrolig irriterende! Er også 100% enig i at det er irriterende med folk som presser seg på før man har kommet seg av. Jeg blir også "gått på" på gaten mange ganger fordi folk ikke ser seg omkring før de plutselig svinger. Har mange ganger tenkt at man burde innført gå-regler som minnet mye om kjøreregler! ← Det verste er jo at disse reglene faktisk finnes - feks hvilken side man skal vike til når man holder på å gå på noen osv. Men jeg tror ikke det er mange nordmenn som kan disse reglene... Vi er ikke akkurat urbane av oss sånn sett. Savner Montreal hvor folk faktisk stilte seg i kø på bussholdeplassen, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 18. oktober 2005 #64 Del Skrevet 18. oktober 2005 jeg kan forstå at syklister sykler i veien... Men da mener jeg sånne som sykler FORT, og som kan dette. Det blir jo helt feil hvis de skal sykle på sykkel- og gangsti *ser for seg fotgjengere og barnevogner fly veggimellom* MEN når en middelaldrende dame som er på vei til jobben sin som bibliotekar sykler i 0,1 km/t med kurv på styret I VEIEN når det finnes sykkelsti... Da blir jeg forbanna!!!!!!!! skjedde seinest i dag. det var en lang kø med biler som ikke kom seg forbi pga motgående trafikk. ARGH og dobbeltargh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 18. oktober 2005 #65 Del Skrevet 18. oktober 2005 Det verste er jo at disse reglene faktisk finnes - feks hvilken side man skal vike til når man holder på å gå på noen osv. Men jeg tror ikke det er mange nordmenn som kan disse reglene... Vi er ikke akkurat urbane av oss sånn sett. Savner Montreal hvor folk faktisk stilte seg i kø på bussholdeplassen, jeg. ← Dannelse har da intet med urbanitet å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 18. oktober 2005 #66 Del Skrevet 18. oktober 2005 Apropos korttenkte personer... jeg sitter ved siden av en akkurat nå! Han er syk... Hoster så han brekker seg i en serviett som han har liggende på pulten, snørra renner, han er i elendig form!! og det er skikkelig ekkelt han holder seg ikke for munnen når han hoster, og så spør han om jeg kan fikse noe på dataen hans. Nei, takk, jeg vil ikke ta i den bakteriebefengte musa hans hun som sitter rett ovenfor han sendte meg en fortvila melding om at hun kjente en vind hver gang han hosta og at hun bare venta på å få en spyttklyse i trynet. Han må jo ha noe infeksjon noe sted med den ekle slimhosten. jeg blir skikkelig uvel av å sitte her... hadde jeg vært i sånn form hadde jeg enten holdt meg hjemme, eller i hvert fall tatt hensyn. UUUUUUURK!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
burgarn Skrevet 19. oktober 2005 #67 Del Skrevet 19. oktober 2005 sykklister som stiller i trange bukser og dyre sykler , så sykler de i 10knt bortover og prater. de sykler midt i veien selv om de for 2 år siden grein seg til en sykkelsti, den bruker de aldri. konkuransesykklister burde vel øve på og sykle fort? tar de med døra snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Cuba_* Skrevet 20. oktober 2005 #68 Del Skrevet 20. oktober 2005 Irriterer meg veldig når jeg er på et handlesenter og så havner jeg bak noen som har verdens beste tid! jeg har det kanskje litt travelt og vil forbi.. men det er jo umulig når personen foran vingler som en full uteligger.. hvis jeg skal prøve å gå forbi på høyre side detter liksom personen ut foran meg.. Skulle tro noen hadde øyne i nakken! Hvis jeg hører at det kommer noen bak meg prøver jeg å gå rimelig rett.. Fins også dem som brått kommer på at de har glemt noe å bråstopper rett foran deg og/eller bråsnur! Kanskje innført samme regelen som i trafikken.. = Tusenogtrereglen.. Har også opplevd det som noen sa tidligere i tråden. står i kø og den bak deg skal trykke handlevogna eller kurven langt opp i "æsen" din.. Noen ganger lurer jeg på om det fins noen som har "hemmelig" jobb som kjøpe-senter plage.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 20. oktober 2005 #69 Del Skrevet 20. oktober 2005 Syklister! Mener tydeligvis at de eier veien fordi de er så flinke og sykler. At de sykler i veien er ille nok. En gang ble jeg liggende bak to syklister som kjørte ved siden av hverandre midt i veien, og da jeg endelig kom meg forbi, viste han ene fingeren til meg! Enda verre er det hvis de sykler på fortauet, og så bråsvinger over veien rett foran meg, i fotgjengerfeltet. Bilister skal tydeligvis være tankelesere! Skal man krysse veien i fotgjengerfeltet så skal man gå, for %¤#! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2005 #70 Del Skrevet 21. oktober 2005 Dannelse har da intet med urbanitet å gjøre. ← Sant nok - men jeg tror en del praktiske problemer som forbigåing på fortau, stå på riktig side i rulletrapp osv er så fremmede for mange nordmenn fordi vi "har så god plass"... men det skyldes selvsagt ikke "urbanitet" at noen klarer å oppføre seg - og det der med å gå på t-banen før folk har kommet av er etter min erfaring et nytt fenomen i Oslo - som jo har blitt "mer" by de siste årene. Men igjen - jeg tror deler av problemet skyldes at vi ikke har noen storby-kultur. Resten skyldes kanskje at man åpenbart ikke lærer å legge merke til folk rundt seg og ta bittelitt hensyn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2005 #71 Del Skrevet 21. oktober 2005 sykklister som stiller i trange bukser og dyre sykler , så sykler de i 10knt bortover og prater. de sykler midt i veien selv om de for 2 år siden grein seg til en sykkelsti, den bruker de aldri. konkuransesykklister burde vel øve på og sykle fort? tar de med døra snart. ← Ja - hvorfor må de ligge to og to midt i veien? Jeg har liksom lært at bilene kjører fortere enn syklister, jeg, og at de er vonde å bli truffet av også. erfor bør man som syklist holde seg i kanten... men det gjelder åpenbart ikke de med latterlige strømlinjeformede hjelmer og sykkelbukser. Noe av det samme gjelder ditto kledde skiløpere i Oslomarka. Greit nok at barn går sakte på ski - men har du så j**la dårlig tid at du må tråkke dem ned og/eller banne til dem når du fyker forbi..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 21. oktober 2005 #72 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) men det gjelder åpenbart ikke de med latterlige strømlinjeformede hjelmer og sykkelbukser. ← Hva er galt med det da?? hvorfor er det så latterlig å kle seg etter hva du skal? syns det hadde sett dummere ut om en kom i full fart på sykkel ikledd grilldress og eggeformet rød hjelm.. Endret 21. oktober 2005 av Cuba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2005 #73 Del Skrevet 21. oktober 2005 Hva er galt med det da?? hvorfor er det så latterlig å kle seg etter hva du skal? syns det hadde sett dummere ut om en kom i full fart på sykkel ikledd grilldress og eggeformet rød hjelm.. ← Vel det ser uansett latterlig ut når de ligger i dette "hurtighetsantrekket" to og to i ruslefart og sperrer veien for bilene. Klovneantrekk ville passet utmerket i denne situasjonen. At man må ha klær med lite luftmotstand når man faktisk konkurrerer og trener på orntlig" kan så være, men det ser ikke ut til at det er det disse menneskene gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Cuba_* Skrevet 21. oktober 2005 #74 Del Skrevet 21. oktober 2005 Vel det ser uansett latterlig ut når de ligger i dette "hurtighetsantrekket" to og to i ruslefart og sperrer veien for bilene. Klovneantrekk ville passet utmerket i denne situasjonen. At man må ha klær med lite luftmotstand når man faktisk konkurrerer og trener på orntlig" kan så være, men det ser ikke ut til at det er det disse menneskene gjør. ← Oki, da er vi enige Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 22. oktober 2005 #75 Del Skrevet 22. oktober 2005 De syklistene som ikke sykler i veibanen men på sykkelstien, de har i hvert fall ikke skjønt at det fremdeles finnes mennesker som går. Jeg går ofte, med og uten hund, og det er ikke bare en gang jeg har nesten blitt nedkjørt av en syklist som suser forbi meg med 10 cm. margin. Har mer enn en gang hatt lyst å gripe tak i bagasjebrettet da og bare velte hele sykkelen. Men slikt rekker man uansett ikke. Dessuten tror jeg ikke det er mange som har skjønt poenget med en ringeklokke på sykkelen. Man ringer en stund før man skal sykle forbi folk som går, så de får tid til å flytte på seg. Ikke to meter før man treffer vedkommende for å skremme vettet av dem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2005 #76 Del Skrevet 22. oktober 2005 Haha! Haaaaat-tråd!!! Jeg blir sinnsykt hissig her jeg sitter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå