Gå til innhold

Korttenkte personer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg synes det er ille i den verste rush-trafikken alle de som på død og liv MÅ skifte filer fordi de tror det går mye fortere i en annen fil.. det som skjer er bare at i stedet for en trafikk som flyter jevnt og trutt, blir det stopp for å slippe inn andre som skal presse seg mellom og det forgrener seg bakover og det blir kjøring i rykk og napp... :frustrert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg irriterer meg at noen mennesker har "møter" på fortauet og blokkerer det helt.

En annen ting er folk som skal handle (særlig fredag og lørdag) med handlekurven full av varer og du kommer bak dem i køen etter at de har lagt på EN vare og jeg kommer med en melk, brød og en banan og de en gang ikke spør om du vil gå foran.

Skrevet
Jeg synes det er ille i den verste rush-trafikken alle de som på død og liv MÅ skifte filer fordi de tror det går mye fortere i en annen fil.. det som skjer er bare at i stedet for en trafikk som flyter jevnt og trutt, blir det stopp for å slippe inn andre som skal presse seg mellom og det forgrener seg bakover og det blir kjøring i rykk og napp... :frustrert:

Ja, eller de veiene hvor den ene filen skal stenges, og flere bilister insisterer på å kjøre så langt som mulig forbi køen i den stengte filen før de presser seg inn i den åpne filen. Bilkjøring får fram det verste i folk.

Skrevet
Ja, eller de veiene hvor den ene filen skal stenges, og flere bilister insisterer på å kjøre så langt som mulig forbi køen i den stengte filen før de presser seg inn i den åpne filen. Bilkjøring får fram det verste i folk.

Når folk gjør det slipper jeg de ikke inn, enkelt og greit... Det er så frekt

Skrevet

Enig med Gitte. Hva er det som får slike mennesker til å tro at vi synes det er noe festligere å stå i kø enn det de gjør og derfor vil slippe dem inn?

Skrevet

og folk som sniker i køen på kantinen, akkurat som om ikke jeg også har kun en halvtimes pause..... :frustrert:

Skrevet
Eller hva med dem som bruker to av plassene på parkeringsplasser?

Er det så vanskelig å skjønne at man skal parkere innenfor stripene?

Noen ganger hender det at man bare havner sånn på grunn av andre biler som har parkert litt skjevt litt tidligere. Noen er bare helt elendig på parkering, og det forplanter seg... og så blir det verre og verre helt til noen står helt midt på streken

Gjest Spacegirl
Skrevet

Ja men... :sjenert: Det tok langt tid før jeg skjønte at man skal stå på høyre side i rulletrapper. Folk skubba borti meg og dulta meg i siden og kom med stygge fraser, og fortsatt skjønte jeg ingenting. Ikke før jeg en dag kom til en rulletrapp der det stod et skilt om denne regelen gikk det et lys opp for meg. Men hvordan har det seg egentlig at dette er noe som alle vet? Hvor har dere lært det?

:sjenert:

Skrevet

Jeg irriterer meg over folk som står på rullefortau. Det er latskap det! Rullefortau er ikke det samme som rulletrapp. Rullefortauene er der slik at folk skal komme seg fortere fram, for å rekke toget eller flyet, ikke for å gi noen en pust i bakken. Og står de på venstre side i tillegg? Da koker det over for meg!

Hvor man har lært høyreregelen? Det står faktisk skilt på alle rulletrapper.

Skrevet

haha - jeg tror at mange som ser et rullefortau trekkes til det som fluer til en lampe om natten. Det går jo mye saktere enn å gå ved siden av, så jeg fatter ikke hvorfor de på død og liv må seile avgårde de ti meterne det varer (tenker Gardermoen nå) i stedet for å gå ved siden av.

Og det er som Elanor sier - de en ekstra hjelp for folk som skal fort frem - ved å gå på disse rullefortauene går det atskillig raskere enn å gå ved siden av...

simple as that! :klappe:

Gjest Mrs. Potter
Skrevet (endret)

Gjør det? Det har jeg faktisk aldri sett.

Visste ikke at dette var noen regel jeg.... :sjenert:

Endret av Mrs. Potter
Gjest Spacegirl
Skrevet
Gjør det? Det har jeg faktisk aldri sett.

Visste ikke at dette var noen regel jeg.... :sjenert:

Jeg hadde heller aldri sett noe sånt skilt før jeg flyttet til Oslo. Kanskje det er en regel bare i Oslo?

Gjest Hippopotamus
Skrevet

Det gjør det da faktisk ikke.

Skrevet

Her må jeg bare fortelle:

Var på ikea, ganske så gravid og med mine to små tvillinger i vognen. Vi hadde handlet og fant en parkeringsplass nærmt døren som jeg holdt av så min mann kunne kjøre bilen nærmere siden vi var totalt overlesset. Plassen ved siden av var ledig så jeg tenkte at det måtte være greit.

Så mens jeg står og holder av plassen så kommer det et ungt nek kjørende inn på den plassen hvor jeg står med unger og vogn og pikkpakk. Jeg smiler og peker på plassen ved siden av. neida, hun rister på hodet og kjører ENDA litt lenger frem. Jeg Viser henne nok engang at det er ledig plass ved siden av men hun rister fremdeles på hodet sur som en padde.

Enden på visen var at jeg måtte flytte ørten poser og vognen. Ene posen revnet og gravide meg måtte plukke opp ting og tang.

Fikk veldig lyst til å skrape opp bildøren hennes der et lite øyeblikk, full av hormoner og sint som fy.

Lille sure, blonde kvinnfolket ofret meg ikke et blikk der hun svinset fornøyd forbi.

Er det mulig? Hadde jeg nå okkupert den eneste plassen....men det var to. Hører dere,- TO! :frustrert:

Skrevet (endret)

Har liksom alltid vært klar over den regelen jeg. står skilt på de fleste rulletrapper, men ikke alle...

Endret av Lilleulv
Skrevet

ai ai.. folk som står i kø og stønner og peser over hvor saaakte det går, helt til det er deres tur! Da har de all verdens av tid, og nbetaler gjerne alt med kronestykker og femtiøringer... aaaarrrgh!

Hilsen en som har ekspedert på cafe...

Skrevet (endret)

Jeg irriterer meg over folk som sperrer døråpninger o.l, bråstopper uten å tenke på de som kommer bak dem, og de som prater høylytt i mobilen når jeg sitter på toget. Én ting er å snakke lavmælt i telefonen, noe annet er mennesker som nesten skriker i telefonen..

Når det gjelder rulletrapper, så er det en regel jeg har lært for lenge siden, om at man står på høyre side. Ang. rullefortau, så mener jeg jo faktisk at man må få lov til å stå på dem, da gjelder samme regel som i en rulletrapp. Ofte når jeg skal ta toget på OsloS, og det er kanskje 10 minutter til toget går, står jeg gjerne på rullebåndet, bare for å få tiden til å gå. ;) Men det betyr ikke at de som kommer bak meg ikke kommer forbi, det er rimelig god plass til det..

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av yvonne
Skrevet

Åhhh, alt dette er irriterende!

Jeg irriterer meg også over forlk som slafser tyggis i kirken. Er der ikke ofte, men var der på søndag og så maaange med tyggis. Og ikke veldig diskret, heller. En av de kommende konfirmantene blåste til og med bobler!

Skrevet

Skravling når man er på kino er også irriterende!

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

og folk med barnevogn...

kjører bare rett på, midt i gata, eller spes på kjøpesenter, midt i veien, tar ikke hensyn til noen andre.

ei venninne ble påkjørt bakfra på et senter lørdag av barnevogn, kjerringa med vogna snudde seg ikke for å si unnskyld engang!!

godt det ikke var meg på den riktige dagen, for da... :frustrert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...