Gå til innhold

Farmen 2021 - TV2 - Ingen spoiling!

Ctrl

Anbefalte innlegg

Eloise12345 skrev (Akkurat nå):

Hehe tror ikke de vet hva de holder på med når de velger guttekamp etter guttekamp 😅. Blir jo nesten bare damer igjen tilslutt. 

Og til slutt når det bare er en mann eller en dame igjen så er den personen trygg helt til finaleuken 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Cid said:

Og til slutt når det bare er en mann eller en dame igjen så er den personen trygg helt til finaleuken 😄 

Er interessant det der. 😆

Er spent på hvilke gren som blir den neste de skal konkurrere i... Blir det slegge? Øksekast ? 

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (1 minutt siden):

Er interessant det der. 😆

Er spent på hvilke gren som blir den neste de skal konkurrere i... Blir det slegge? Øksekast ? 

Tenk om de byttet ut kunnskap i år med øksekast i finalen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Cid said:

Det hadde vært noe. Jeg liker best de fysiske konkurransene. 😀. Øksekast er en spennende gren 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maydis8 skrev (18 minutter siden):

Så enig!!! Fatter ikke at man i 2021 kan være så kvinnefiendtlig at man skal dømme folk etter utseendet, og mene at de har fått jobb pga. utseendet. Trodde vi hadde kommet lenger, men den gang ei. Er jo virkelig ikke håp. Fatter ikke at det går an å være så opphengt i Tonje sitt utseende eller at hun får et 2 ukers vikariat i tv2. Hvem bryr seg, ærlig talt. Pakk bort misunnligheten, det er pinlig å lese her inne nå. Det vil alltid være folk som er penere enn deg selv, folk som er mindre pene enn deg, folk som har mer, mindre, klarer det og det. Sånn er livet. 

Enig !

Nå er i allefall Tonje min favoritt til å vinne, sånn som "dere" har herset med henne. Her ser man tydelig hvor utrykket "kvinne er kvinne verst" kommer til sin rett. Fy Faen skam dere sier jeg bare.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner også at behovet for å heie på Tonje øker nå….

Så er det Heidi som viser rå og brutal styrke med nerver på stell og Daniel som er raskere enn vinden og hestehvisker. 
Flotte semifinalister!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cid skrev (28 minutter siden):

Og finaleknivene var ekstrakast. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper Heidi vinner hele greia, hun satt seg virkelig i respekt hos meg når det kom til stablingen av de steinene, hun har også vært i tvekamp og det gjør at jeg holder med henne fremfor Tonje.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trotwood skrev (7 timer siden):

Jo, du er faktisk gammeldags hvis du dømmer folk utifra klesstil og tror at din egen smak er malen for hvordan andre skal/bør kle seg. Jeg jobber med ungdommer og Tonje sin stil skiller seg ikke spesielt ut. Noen er mest komfortabel i joggebukse, noen i trange shorts og andre i vide skjørt. Helt greit alt sammen. Folk har forskjellig klesstil og hva andre går i skader vel ikke deg? 

Man kan ikke vi få mene det da? Hva skader det henne? Jeg går ikke løs på ting hun ikke kan noe for, som utseende, sykdommer, personlighet osv. En klesstil er jo ofte forbigående og endrer seg med alderen. Tror faktisk hun tåler at noen synes hun kler seg upassende. Tror neppe hun bryr seg om det. 
Mener foresten ikke at min klesstil er malen. Jeg har ikke særlig til klesstil😂, kler meg behagelig. Så om noen ønsker å kommentere det så må de da for all del gjøre det. Hadde blitt mer såret om de kommenterte at jeg var dum, uintelligent, ikke kan jobben min eller noe sånt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smurfii skrev (7 timer siden):

Heidi Y imponerer stort👏🏻☺️ Og hva i alle dager er det folk har så imot Tonje? Super søt jente som virker god tvers gjennom💛 Begynne å rakke ned på utseendet hennes er bare sykt lavmål! Heie hverandre opp girls, ikke ned!🙋‍♀️ Sykt kult at det er to jenter igjen🥳

Hun var på sitt godeste da hun brant opp trusene Kåre hadde brukt flere dager på å vaske, tørke og brette. Skikkelig sjarmtroll. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turjenta_95 skrev (6 timer siden):

Håper Heidi vinner hele greia, hun satt seg virkelig i respekt hos meg når det kom til stablingen av de steinene, hun har også vært i tvekamp og det gjør at jeg holder med henne fremfor Tonje.

Har ikke sett hele episoden men hvis det er slik at hun slår Simon i muring(!!) så har hun min fulle respekt! 👏🏻

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic..  

Men er det flere enn meg som synes at grenene i tvekampene og finaleuka skulle vært annerledes? 

Feks hinderløypa, der må du enten være ung elle ganske sprek for å vinne og ingenting med gårdsdrift å gjøre. Det samme med melkespannholding. Mens matlaging, smiing, muring, hestekjøring, snekring, gjøre opp fisk (som de gjorde i fjor), kunnskap osv synes jeg er hadde vært tipp topp og mye mer relevant. 

Og måten tvekampene er lagt opp synes jeg er gammeldagse. Vi er kommet til 2021 og jeg synes deltakerne skal ha mulighet til å velge begge kjønn til første- og andrekjempe. Skjønner at Lasse fra i fjor og Heidi kanskje ikke skulle møttes i tautrekking eller roing, men at det skulle vært alternativer slik at man også skal kunne kjempe mot motsatt kjønn.
Feks kunne de fysiske grenene blitt automatisk utelukket når man velger kamp med motsatt kjønn. 
For min del blir det iallefall lite spennende når førstekjempe er valgt fordi da er allerede halve gjengen utelukket. På Torpet konkurrerer de på tvers av kjønn så forstår ikke hvorfor de ikke kan legge opp til det samme på Farmen. Det hadde blitt mye mer spennende og uforutsigbart!  

Endret av Sizz-
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heidi Young nevnte i går at hun jobber på et kjøkken i det virkelige liv??? Kanskhe Tv2 setter henne inn som vikar i 14 dager  for Wenche på God Morgen Norge!!!! 😂😂 ( sorry måtte bare) 

men digger såååå at Heidi er i en semifinale!! 👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Sizz- said:

Litt off topic..  

Men er det flere enn meg som synes at grenene i tvekampene og finaleuka skulle vært annerledes? 

Feks hinderløypa, der må du enten være ung elle ganske sprek for å vinne og ingenting med gårdsdrift å gjøre. Det samme med melkespannholding. Mens matlaging, smiing, muring, kunnskap osv synes jeg er tipp topp og veldig relevant for det å drive en gård. 

Og måten tvekampene er lagt opp synes jeg er gammeldagse. Vi er kommet til 2021 og jeg synes deltakerne skal ha mulighet til å velge begge kjønn til første- og andrekjempe. Skjønner at Lasse fra i fjor og Heidi kanskje ikke skulle møttes i tautrekking, men at det skulle vært alternativer slik at man også skal kunne kjempe mot motsatt kjønn. Fordi for min del blir det lite spennende når førstekjempe er valgt, fordi da er allerede halve gjengen utelukket pga kjønn. På Torpet konkurrerer de på tvers av kjønn. Så forstår ikke hvorfor de ikke kan legge opp til det samme på Farmen. Det hadde blitt mye mer spennende og uforutsigbart!  

Enig med deg at det skulle vært mulig å velge begge kjønn til første og andre kjempe. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Zenhouse said:

Heidi Young nevnte i går at hun jobber på et kjøkken i det virkelige liv??? Kanskhe Tv2 setter henne inn som vikar i 14 dager  for Wenche på God Morgen Norge!!!! 😂😂 ( sorry måtte bare) 

men digger såååå at Heidi er i en semifinale!! 👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼

Heidi er en tøff person. Hun viser at man kan være fullt fungerende med mangel på fingre eller annet. Hun er flink! Et forbilde :). Hun imponerer stort. 

Digger å ha henne i semifinalen.😀 Blir spennende om hun klarer å komme til finalen. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sizz- skrev (9 timer siden):

Trenger vel ikke være 60+ for å få lov til å mene at å med vilje gå halvnaken og veldig utfordrende kledd er smakløst? Det var kult på 2000-tallet når man skulle på fest, men nå er vi i 2021 og moten har (heldigvis) forandret seg. Men hun er jo ung og umoden enda, regner med hun vokser både mentalt og klesmessig ettersom årene går. 
Regner også med at hun tåler litt pes i media når hun frivillig utleverer deg selv og sin personlighet i all offentlighet. Jeg hadde iallefall ikke brydd meg stort om det var meg 

Det at noen deltar i et realityprogram betyr faktisk ikke at de har psyke av stål og må tåle å lese offentlig hets av seg selv. Om DU hadde brydd deg eller ikke er fullstendig irrelevant her, da ditt reaksjonsmønster sier null og niks om hvordan Tonje reagerer på hets.
Det er helt sprøtt hvor mye pes hun får i den tråden her. Husker det samme var tilfellet da Amalie Snøløs var med for et par år siden, virker rett og slett som at kvinneguiden ikke tåler det når unge, flotte jenter gjør det bra på farmen. Tonje er 21(!!) år gammel, og det er faktisk ikke spesielt uvanlig at jenter på den alderen kler seg som henne. Fatter ikke at klesstil skal være noe å lage storm i vannglass av. 

Har også lyst til å adressere litt av den andre hetsen hun har fått.

1. Tonje og Simon har ikke bedt om å få tv-tid, det er TV2 som absolutt vil fokusere på romansen. 

2. Det er ikke Tonje sin skyld at hun ikke har blitt valgt til verken første- eller andrekjempe. Hun er derfor en like verdig vinner av farmen som alle andre deltakere. Synes tvert imot at dette tyder på at hun har spilt spillet godt , siden hun har unngått at de andre har sett på henne som en stor trussel, og nå står hun her i semifinalen.

3. Hinderløypa. Ikke hets Tonje for gjennomførelsen, gå heller etter TV2 pga reglene. Måten hun gjorde det på var godtatt, men hun glemte å være innom (ha foten på) ETT hinder før hun hoppet i vannet. I farmen er det også alltid slik at man får to sjanser i finaleuka, mislykkes man i hinderløypa så får man bli med på kunnskap. Disk ≠ sendt hjem. 

4. Reaksjonen hennes etter hinderløypa var muligens litt i overkant, men hun sa faktisk unnskyld til Simon på kvelden. Regner med ingen her i tråden noensinne har reagert litt «feil» før, men alltid klarer å holde følelsene deres fullstendig i sjakk selv om dere er skuffet/sint/frustrert/trist? Jeg gjentar: hun er 21 år gammel. Hjernen er ikke ferdigutviklet før man er 25, følelser kan være vanskelig å kontrollere. 

5. Matlagingen. Tonje sin rett var mest komplett, derfor vant hun. Daniel fikk ikke til med separatoren (respiratoren😂), og bommet derfor på en stor del av oppgaven. Simon sine fiskekaker var visstnok ikke god på smak, men melete. Fiskekakene til Tonje hang ikke sammen, men det var likevel den eneste retten der han sa både hovedrett og dessert var god på smak. 

6. Sabotasje. Har alltid vært en del av farmen, og er en naturlig del av spillet. Det ble til og med sagt etter trusebrenningen at oppdraget ville blitt sabotert uansett, men de som brente trusene kom de andre i forkjøpet. Kåre ville ALDRI fått seg kniv nr. 2. 

For å trekke fram noen bra sider ved Tonje - hun er tilsynelatende svært godt likt der inne, og kommer overens med alle. Blir beskrevet som en solstråle, humørspreder, og et arbeidsjern. Mener Thorvald sa etter storbondetiden hennes at hun hadde vært den beste storbonden til da, noe som er meget godt jobbet til å være den yngste deltakeren. 

Håper Tonje slår Daniel og Heidi ned i støvlene og vinner hele greia. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ArneAnd skrev (1 time siden):

Hun var på sitt godeste da hun brant opp trusene Kåre hadde brukt flere dager på å vaske, tørke og brette. Skikkelig sjarmtroll. 

Og det var råttent der og da, men så var det snakk om en kniv nummer to, så jeg ser den, men enig i at det var ekstra fælt å se at det var akkurat trusene de tok. Men så sa hun også i intervjuet med Niklas i GKN at det verste med sabotasjen var nettopp at de gjorde det mot Kåre. 

Men alt det drittet hun får mot seg, som at hun er et helt for jævlig menneske, er stygg og kler seg stygt, er så fæl fordi hun har fått et vikariat i GKN er jo helt fucka?? Pga sabotasjen og at hun ikke har vært i en tvekamp? Helt utrolig hvor stygge mennesker kan bli når sjalusien spiser dem opp innvendig💩🤮 Sier det igjen, syns Tonje virker super søt og lett å komme overens med💛 med tanke på at hun ikke har vært involvert i noen konflikter der inne.

Sååå blir det spennende å se om det blir Sunnmøringen, Bergenseren eller Sørlendingen som drar det i havn på Søndag🥳 like fortjent at hun tar den🌟

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sizz- skrev (2 timer siden):

Man kan ikke vi få mene det da? Hva skader det henne? Jeg går ikke løs på ting hun ikke kan noe for, som utseende, sykdommer, personlighet osv. En klesstil er jo ofte forbigående og endrer seg med alderen. Tror faktisk hun tåler at noen synes hun kler seg upassende. Tror neppe hun bryr seg om det. 
Mener foresten ikke at min klesstil er malen. Jeg har ikke særlig til klesstil😂, kler meg behagelig. Så om noen ønsker å kommentere det så må de da for all del gjøre det. Hadde blitt mer såret om de kommenterte at jeg var dum, uintelligent, ikke kan jobben min eller noe sånt. 

Det må være lov å ikke like en person, vi er forskjellige. Jeg liker ikke Tonje, hun er for sleip. Det må være mulig å mene noe annet en andre. Det er ikke kvinnefiendtlig. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ValarMorghulis skrev (9 minutter siden):

Det at noen deltar i et realityprogram betyr faktisk ikke at de har psyke av stål og må tåle å lese offentlig hets av seg selv. Om DU hadde brydd deg eller ikke er fullstendig irrelevant her, da ditt reaksjonsmønster sier null og niks om hvordan Tonje reagerer på hets.
Det er helt sprøtt hvor mye pes hun får i den tråden her. Husker det samme var tilfellet da Amalie Snøløs var med for et par år siden, virker rett og slett som at kvinneguiden ikke tåler det når unge, flotte jenter gjør det bra på farmen. Tonje er 21(!!) år gammel, og det er faktisk ikke spesielt uvanlig at jenter på den alderen kler seg som henne. Fatter ikke at klesstil skal være noe å lage storm i vannglass av. 

Har også lyst til å adressere litt av den andre hetsen hun har fått.

1. Tonje og Simon har ikke bedt om å få tv-tid, det er TV2 som absolutt vil fokusere på romansen. 

2. Det er ikke Tonje sin skyld at hun ikke har blitt valgt til verken første- eller andrekjempe. Hun er derfor en like verdig vinner av farmen som alle andre deltakere. Synes tvert imot at dette tyder på at hun har spilt spillet godt , siden hun har unngått at de andre har sett på henne som en stor trussel, og nå står hun her i semifinalen.

3. Hinderløypa. Ikke hets Tonje for gjennomførelsen, gå heller etter TV2 pga reglene. Måten hun gjorde det på var godtatt, men hun glemte å være innom (ha foten på) ETT hinder før hun hoppet i vannet. I farmen er det også alltid slik at man får to sjanser i finaleuka, mislykkes man i hinderløypa så får man bli med på kunnskap. Disk ≠ sendt hjem. 

4. Reaksjonen hennes etter hinderløypa var muligens litt i overkant, men hun sa faktisk unnskyld til Simon på kvelden. Regner med ingen her i tråden noensinne har reagert litt «feil» før, men alltid klarer å holde følelsene deres fullstendig i sjakk selv om dere er skuffet/sint/frustrert/trist? Jeg gjentar: hun er 21 år gammel. Hjernen er ikke ferdigutviklet før man er 25, følelser kan være vanskelig å kontrollere. 

5. Matlagingen. Tonje sin rett var mest komplett, derfor vant hun. Daniel fikk ikke til med separatoren (respiratoren😂), og bommet derfor på en stor del av oppgaven. Simon sine fiskekaker var visstnok ikke god på smak, men melete. Fiskekakene til Tonje hang ikke sammen, men det var likevel den eneste retten der han sa både hovedrett og dessert var god på smak. 

6. Sabotasje. Har alltid vært en del av farmen, og er en naturlig del av spillet. Det ble til og med sagt etter trusebrenningen at oppdraget ville blitt sabotert uansett, men de som brente trusene kom de andre i forkjøpet. Kåre ville ALDRI fått seg kniv nr. 2. 

For å trekke fram noen bra sider ved Tonje - hun er tilsynelatende svært godt likt der inne, og kommer overens med alle. Blir beskrevet som en solstråle, humørspreder, og et arbeidsjern. Mener Thorvald sa etter storbondetiden hennes at hun hadde vært den beste storbonden til da, noe som er meget godt jobbet til å være den yngste deltakeren. 

Håper Tonje slår Daniel og Heidi ned i støvlene og vinner hele greia. 

Trenger ikke ha en psyke av stål for å tåle at folk ikke liker deg. Skal man vokse opp som aspeløv eller skal man vokse på seg litt ryggrad og vise at man ikke lar seg knekke? Jeg tror hun ikke lar seg knekke av hva noen tilfeldige brukere på et nettforum diskuterer. Og jo jeg kan bruke meg selv som referanse fordi jeg ser på meg selv som en person som tåler motgang og lar meg ikke tråkke på når det går for langt. Jeg har også evnen til å sile ut ting som jeg ikke burde bli påvirket av. Fordi jeg er et voksent menneske, noe Tonje også er. Hun virker ikke til å være en person som blir lei seg av alt. Og hadde hun vært en lettkrenket person så kan man ikke tilrettelegge for alle hele tiden heller. Et visst nivå av psykisk styrke bør man faktisk forvente av voksne mennesker, uansett alder. Og da blir jo behandlingen deretter. 

Synes forøvrig ikke jeg har vært ufin. Alt jeg har sagt er at man kanskje burde tenke seg om en ekstra gang og kle på seg et plagg eller to ekstra når man er på tv. Klær er som sagt ikke noe man ER og jeg har ikke hetset hennes personlighet eller noe hun ikke kan noe for. 
Men hvis hun ikke har lyst til å bli tatt på alvor så er jo det opp til henne. Men hun kan jo ikke klage på det i ettertid heller da. Jeg hadde iallefall selv prøvd å unngått at mine gamle onkler og fremtidige arbeidsgivere skulle se «rett hjem». Om du skjønner hva jeg mener. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...