Gå til innhold

Farmen 2021 - TV2 - Ingen spoiling!

Ctrl

Anbefalte innlegg

8 hours ago, Cid said:

Daniel har vært på gård like lenge som de andre da :) 

Det har han absolutt  :). Han var den første som kom inn på Torpet, tror jeg. Så ikke Torpet i starten men tror han var den første. En hyggelig fyr med så koselig Ålesund- dialekt på tv. Heia Daniel 😀

Jeg har begynt å like Simon også. Synes at han har en veldig arbeidssom fin personlighet som virker til å være forberedt på å takle et tap om han kommer til å gjøre.  Han og Tonje er litt ulike når det gjelder det å håndtere et tap, tror jeg. Men jeg tror Tonje ble undervurdert. Hun er en fysisk sterk, modig og kunnskapsrik dame. Jeg forandrer stadig mening om deltakerne 😅

Vil helst se Daniel, Heidi Young og Simon i semifinalen. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

37 minutter siden, Heartland said:

På meg virket det som hun skjønte med en gang at det måtte være henne. Når Mads sa at  sisteplassen går til en som er disket, så holdt hun hendene over ansiktet umiddelbart, så hun virket ikke veldig overrasket egentlig. Så ut som hun skjønte at det var henne med en gang.

Jeg reagerte på det samme som deg. Det kunne virke som om hun visste at det var henne som ble disket. 

Jeg mener at reglene burde vært slik at Tonje burde forlatt gården i det hun ble disket. De andre besto jo konkurransen. Men hun gikk jo på et stryk og allikevel fikk fortsette til neste konkurranse kunnskap for så å klare å gå videre. Mens to som besto hinderløypa måtte ut pga tap mot Tonje på kunnskap. Synes det var dårlig ovenfor de andre deltakerne (Simon, Kåre, Daniel, Mama-G og Heidi Young) av produksjonen. Men det er overhodet ikke Tonje sin feil at Tv2 har slike regler. Det er Tv2 sine regler.

Tonje er veldig skarp på kunnskap. Man snakket om at Thorvald var skarp. Men Tonje er vel en av dem som også var skarp på kunnskap.  

Endret av Eloise12345
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, jaeols said:

Får håpe at Daniel og Simon står i finalen, de er verdige vinnere. 

Både Daniel, og Simon er faktisk verdige vinnere. Helt enig med deg :)

Liker Simon for at han er så balansert rolig i dette gamet. Han virker ikke redd for å tape. Og virker til å glede seg på andre sine vegne. Veldig fin egenskap. 

Har ingenting imot Tonje, virker som en veldig hyggelig jente, men jeg mener at tv2 skulle ha sendt henne ut da hun ble disket.  Synes at hun burde vise glede ovenfor Simon selv om hun ble disket. Hun ble for fokusert på seg selv der. 

Jeg liker Heidi Young også. Hun er imponerende! Daniel er en bra kar som imponerer også. 

Dagens episode ligger ute på Tv2 sumo nå. :)

Endret av Eloise12345
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Dagens episode: Har ikke hatt noe i mot Tonje tidligere egentlig, men reaksjonene hennes i går når hun ble disket og ikke klarte å glede seg over Simon viste en ganske så usympatisk side ved henne. Den siden kom ytterligere fram i dag når hun ikke gledet seg over at Heidi kom til semifinalen - hun var kun opptatt av at Simon gikk ut. Egoistisk og usympatisk! 

Daniel så også veldig overraska ut, og ingen av dem jublet eller uttrykte glede for  Heidi. Skuffende.

Håper at Heidi kommer til finalen og vinner!  

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episode

Spoiler

Haha! Så rått at Heidi Y. slo ut Simon i vardebygging! 😆

Endret av Peggy-Lovise
Spoiling
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jukkapalme skrev (10 timer siden):

Jeg har faktisk et veldig stort konkurranseinstinkt. Har drevet med sport på høyt nivå i mange år og selv om jeg blir aldri så skuffet og lei meg om det går dårlig klarer jeg faktisk å glede meg på mine venner/bekjente i sporten sine vegne. Det går an å være skuffet over seg selv, men samtidig være glad på andres vegne. Han hun har stått nærmest siden dag 1 turte ikke juble en gang pga henne. Tenk deg hvordan det må ha vært for han. Hadde det vært han som ble disket og var lei seg og hun hadde gått videre hadde hun jublet og hoiet som en gal. Hun var ikke smart i det hele tatt, hun var rett og slett dum som ikke fulgte reglene selv om det selvfølgelig er bittert å bli disket pga glemsomhet og dumme feil. Hun får være glad hun ikke ble disket fra hele konkurransen. 

Å, sånn ja. Da er vi jo enige. Trodde du mente at det var urettferdig at hun ble disket. Ser du har endret innlegget ditt etter jeg siterte deg. 

Ja men da er vi bare uenige. Han valgte selv å ikke juble, var ikke sånn at hun nektet han det? Hun sa jo ikke noe, bare gråt litt. Og det skjønner jeg, man er jo sliten også. Så ser ikke helt hva hun gjorde feil. Hun sa også unnskyld senere for måten hun hadde vært på.

Og skjønner ikke hvorfor man skulle bli disket fra en annen konkurranse for å gjøre feil i den første. Helt fair sånn det ble. Men er enig som flere sier at spørsmålene på kunnskap kunne variert mer mellom pugg og ting man kunne tillært seg under det praktiske arbeidet. Samtidig burde man kunne resonnere og kunne være i nærheten når det gjelder f.eks fylker og kommuner, uten å ha pugget det. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartland skrev (2 timer siden):

På meg virket det som hun skjønte med en gang at det måtte være henne. Når Mads sa at  sisteplassen går til en som er disket, så holdt hun hendene over ansiktet umiddelbart, så hun virket ikke veldig overrasket egentlig. Så ut som hun skjønte at det var henne med en gang.

Enig der. Kanskje bedre å kalle det skuffelse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prelunia skrev (4 timer siden):

Irriterende at de tar på musikk under øvelsene,  som er sånn "gjøre narr av " musikk. Dette skjedde blant annet da mamma G tok hinderløypa, og egentlig i kveldens episode under noen øvelser. 

Helt enig! Synes det var dårlig gjort av TV2, litt på grensa til mobbing egentlig.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Dråpe said:
  Hide contents

Dagens episode: Har ikke hatt noe i mot Tonje tidligere egentlig, men reaksjonene hennes i går når hun ble disket og ikke klarte å glede seg over Simon viste en ganske så usympatisk side ved henne. Den siden kom ytterligere fram i dag når hun ikke gledet seg over at Heidi kom til semifinalen - hun var kun opptatt av at Simon gikk ut. Egoistisk og usympatisk! 

Daniel så også veldig overraska ut, og ingen av dem jublet eller uttrykte glede for  Heidi. Skuffende.

Spoiler

Liker ikke det at Tonje ikke klarte å glede seg over Simon i går heller. Hun virket meget selvsentrert. Mens Simon tok tapet på en fin måte, og virket glad ut på hennes vegne at hun var med videre. Mener at en disket person burde vært ute. Men Tonje er ellers en hyggelig personlighet. 

Jeg håper at Heidi, eller Daniel kommer til finalen, og at en av de vinner. Heidi imponerer sterkt med tanke på hånden.  Hun slo faktisk ut den som jeg trodde ville vinne farmen i dag. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (8 timer siden):

Jeg reagerte på det samme som deg. Det kunne virke som om hun visste at det var henne som ble disket. 

Jeg mener at reglene burde vært slik at Tonje burde forlatt gården i det hun ble disket. De andre besto jo konkurransen. Men hun gikk jo på et stryk og allikevel fikk fortsette til neste konkurranse kunnskap for så å klare å gå videre. Mens to som besto hinderløypa måtte ut pga tap mot Tonje på kunnskap. Synes det var dårlig ovenfor de andre deltakerne (Simon, Kåre, Daniel, Mama-G og Heidi Young) av produksjonen. Men det er overhodet ikke Tonje sin feil at Tv2 har slike regler. Det er Tv2 sine regler.

Tonje er veldig skarp på kunnskap. Man snakket om at Thorvald var skarp. Men Tonje er vel en av dem som også var skarp på kunnskap.  

Nå er det nå en gang sånn at man har flere sjanser i finaleuken til å sikre seg plass i semifinalen. Det har vært deltakere tidligere som ikke har kunnet delta i hinderløypen feks, da har de hatt andre sjanser. De som vinner disse delkonkurransene er sikret plass videre. Forstår ikke at dette er så overraskende på folk, all den tid farmen har gått på tv. Det skal jo være interessant å se på også. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (16 timer siden):

Mente det med at deltakerne bare ville la henne vinne som humor, men for meg kunne det iblant se slik ut 😅

Sannheten er kanskje at de ikke så på henne som en farlig konkurrent. Noe hun faktisk er. 

Det er jo synd for de andre deltakerne. Man skal aldri undervurdere noen. Spesielt ikke når det er så mange varierte konkurranser. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carmen67 skrev (18 timer siden):

Det var helt feil å starte finaleuka med hinderløypa. Den burde vært som som øvelse nr 2 med jaktstart i hinderløypa basert på resultater i kunnskap. Det hadde det vært mer rettferdig. 

Finaleuken har ofte startet med hinderløypa. Det er den mest kjente konkurransen i finaleuka og sikret direkte plass videre til gårdskonkurransen. Intet nytt her. Noen ganger har de prøvd seg med kunnskap først. Har ingen her inne sett farmen tidligere? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heartland skrev (18 timer siden):

Utrolig barnslig oppførsel av Tonje etter hinderløypa synes jeg. Stakkars Simon. SÅ opphengt i at hun var bedre enn ham. Som flere andre skriver, hun ble disket for en grunn. Hvis hun ikke hadde jukset, hadde hun brukt lenger tid, og Simon ville da mest sannsynlig vært raskere. Hun hadde brukt ganske mye tid hvis hun skulle klatre opp av vannet, opp på hinderet som hun bare svømte forbi.

Unner ikke Tonje eller Simon å vinne, de har sabotert for mye etter mitt syn. Fikk en dårlig smak i munnen når de først saboterte for Kåre når han var storbonde, og uken etter når Simon var storbonde hjalp Kåre han til å komme i mål. Unner de det virkelig ikke. Ikke er jeg fan av Heidi Young heller, så det får nesten bli Daniel for min del, selv om jeg synes han var litt for rask med å inngå allianser når han kom inn, for å få Thorvald ut. Lurer på hva Thorvald tenkte om det når han så det på TV, med tanke på hvor mye Daniel har smisket med han. Virker veldig falskt. Er ikke fan av noen av de gjenværende for å være ærlig.

Jeg synes fortsatt det er veldig synd at Thorvald røk ut. Kåre er en fin fyr, men han har sagt hele tiden at han er sjanseløs i  kunnskap. Med andre ord er det nesten ikke vits for ham å komme til selve finalen. Thorvald derimot kunne ganske lett vunnet den finalen, og med det i bakhodet er det nesten så jeg synes Kåre burde tredd til side i tvekampen og latt Thorvald vinne, han som faktisk hadde hatt en sjanse i finalen.

Herlighet. Det er da lov å være skuffa og lei seg. Det er da voldsomt som deltakerne skal svartmales her inne. Kun fordi de er mennesker, viser følelser og gjør så godt de kan. Farmen er et spill! Det er dyre premier! Konkurranse er mye flaks og dagsform. Skjønner ikke at man kan dømme mennesker igjennom tv-skjermen sånn. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dråpe skrev (7 timer siden):
  Skjul innhold

Du overtolker noe voldsomt. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titori skrev (6 timer siden):

Ja men da er vi bare uenige. Han valgte selv å ikke juble, var ikke sånn at hun nektet han det? Hun sa jo ikke noe, bare gråt litt. Og det skjønner jeg, man er jo sliten også. Så ser ikke helt hva hun gjorde feil. Hun sa også unnskyld senere for måten hun hadde vært på.

Og skjønner ikke hvorfor man skulle bli disket fra en annen konkurranse for å gjøre feil i den første. Helt fair sånn det ble. Men er enig som flere sier at spørsmålene på kunnskap kunne variert mer mellom pugg og ting man kunne tillært seg under det praktiske arbeidet. Samtidig burde man kunne resonnere og kunne være i nærheten når det gjelder f.eks fylker og kommuner, uten å ha pugget det. 

Kunne ikke vært mer enig. Hvorfor er det så ille å være skuffa og lei seg over å tape. Fatter ikke at folk klarer å tolke ting så negativt her inne ut av noen tvklipp, og fordi folk viser menneskelige følelser. Snakk om å ha et negativt syn på livet. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Spoiler

Utrolig gøy episode i dag. Spennende! Imponert over Heidi som vant over Simon i vardebygginga. Daniel briljerte med hesten. Tonje gjorde det bra på matlaginga. Morsomt å se på når de holdt på med matlagingen😂 Mye følelser i sving i dag. De vet jo at det snart går mot slutten, de har vært borte i lang tid uten kontakt med omverden, levd på lite mat. Blir spennende på søndag. Tror det blir veldig jevnt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maydis8 skrev (21 minutter siden):
  Skjul innhold

Utrolig gøy episode i dag. Spennende! Imponert over Heidi som vant over Simon i vardebygginga. Daniel briljerte med hesten. Tonje gjorde det bra på matlaginga. Morsomt å se på når de holdt på med matlagingen😂 Mye følelser i sving i dag. De vet jo at det snart går mot slutten, de har vært borte i lang tid uten kontakt med omverden, levd på lite mat. Blir spennende på søndag. Tror det blir veldig jevnt. 

Spoiler

Jeg synes den matkonkurransen var som en parodi av masterchef 😆 Så ut som at dommeren fikk lyst til å le flere ganger :fnise:  Mama g hadde lett tatt seieren der gitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maydis8 skrev (1 time siden):

Finaleuken har ofte startet med hinderløypa. Det er den mest kjente konkurransen i finaleuka og sikret direkte plass videre til gårdskonkurransen. Intet nytt her. Noen ganger har de prøvd seg med kunnskap først. Har ingen her inne sett farmen tidligere? 

Ikke sant?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carmen67 skrev (15 minutter siden):

Ikke sant?

Ser ut som at Farmen er nytt for alle her inne, ingen som har peiling. Det har jo gått i 100 år!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...