Gå til innhold

Pynter du til Halloween?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, og her er det ingenting å få heller. Og ikke slukker jeg noe lys , det er så mørkt ute og jeg trenger den utelampa for å føle meg trygg. 

Anonymkode: 0aa23...b50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Halloween feires ikke stort hjemme, nei. Barna er superbegeistret og hovedfokuset er selvfølgelig godteriet og å kle seg ut, men vi holder det maksimalt dempet. Det eneste vi gjør er å kjøpe gresskar og lage gresskarlantern som vi så setter ved inngangsdøra kun på selve dagen. Moro for barna å lage og moro for mor å lage noe med gresskarkjøttet etterpå 😄

I fjor slapp vi heldigvis feiringen på grunn av korona, men i år må vi ha noe.

Så jeg avtalte med 4 av nabohusene hvor våre barn har lekekamerater at barna skal gå sammen kun i disse 5 hus, vårt inkludert, og ikke andre steder. Det blir ikke noe fest hjemme, ikke noe drama, jeg er ingen fan av Halloween. Sparer heller kreftene til jul :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, pynter ute. Elsker å få besøk av små skumle monstre. Vet ikke hva som feiler dere som blir sure av forventningsfulle barn som har kledd seg ut, så utrolig trist.

Vil mye heller bruke noen hundrelapper på godteri til halloween enn å kjøpe "den rette"  gaven til hele slekta til jul.

Anonymkode: 09f4d...97a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi (jeg) pynter til Halloween! 🎃

Jeg har pyntedilla og elsker å styre og stelle til slike dager og feiringer. Vi skjærer ut gresskar, pynter inngangspartiet/trappa med lykter og edderkopper og spindelvev og flaggermus. Inne har jeg en lang kommode/benk som jeg alltid pynter etter tema, så den blir full av skumle ting, lykter og skummelt godteri til Halloween. 

Har etterhvert fått ganske mye pynt, som jeg lagrer i esker på loftet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe

Vi elsker alt som er skummelt og skrekk her i huset, så så klart pynter vi til halloween. Vi giftet oss tilogmed 31 oktober :) I tillegg har vi et lite barn som også synes det er stas med gresskar og skjeletter, men kommer nok til å skjerme for det aller "skumleste" noen år til. ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei!

Men små barn i følge med foreldre får litt godteri, da. 😊

Ungdommer kan holde seg unna!!😠 Gretten gammel blackmetaller er gretten!!😁

Vil ikke si noe stygt om Samhain, da, er nå engang keltofil. 😅

Endret av Entern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drizzt skrev (På 4.10.2021 den 23.56):

Så jeg avtalte med 4 av nabohusene hvor våre barn har lekekamerater at barna skal gå sammen kun i disse 5 hus, vårt inkludert, og ikke andre steder. Det blir ikke noe fest hjemme, ikke noe drama, jeg er ingen fan av Halloween. Sparer heller kreftene til jul :)

Veldig god ide! Blir sikkert hyggelig 😊

Husker godt en tidligere nabo i oppgangen min som hadde en liten sønn, når han var ca 3 eller der omkring avtalte hun med noen av oss i oppgangen og så gikk de på besøk 😊 Var veldig koselig. Småen fikk en liten sjokolade av meg, ble veldig glad. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pynter litt ute med gresskar og lys, mest for å vise at her får man godteri. Inne pynter vi kun dersom vi skal arrangere fest. Jeg pynter MASSE til jul, og burde sånn sett egentlig pyntet mer til halloween, men synes det blir mye styr for kun denne ene kvelden.

Anonymkode: 47ea3...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet er for kort til å ikke feire det som feires kan 🎃

Vi pynter! 

Anonymkode: 3e6f1...f3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (4 timer siden):

Veldig god ide! Blir sikkert hyggelig 😊

Husker godt en tidligere nabo i oppgangen min som hadde en liten sønn, når han var ca 3 eller der omkring avtalte hun med noen av oss i oppgangen og så gikk de på besøk 😊 Var veldig koselig. Småen fikk en liten sjokolade av meg, ble veldig glad. 😊

Ja, det blir nok hyggelig :) Det er iallefall planen. Barna får oppleve Halloween uten at vi får flere kilo godteri i huset :))

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (Akkurat nå):

Ja, det blir nok hyggelig :) Det er iallefall planen. Barna får oppleve Halloween uten at vi får flere kilo godteri i huset :))

Lykke til med feiringen! :) 

Regner med at du stiller i mørk sminke, hvit parykk og to krumsabler? ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (12 minutter siden):

Lykke til med feiringen! :) 

Regner med at du stiller i mørk sminke, hvit parykk og to krumsabler? ;) 

Haha. 😄 Nei. Jeg kler meg ikke ut. Men jeg skal sy kostymer til barna :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei jeg pynter ikke til Halloween. Jeg pynter kun til Jul fordi jeg elsker og nyter Julen :)

Anonymkode: 73244...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.8.2021 den 9.15):

 I år vurderer jeg faktisk trenden som har vært i USA noen år - halloweentre. Man setter opp juletreet i noen dager og dekorerer i halloweenfarger.

Anonymkode: 61d1c...871

Hugges det et ekstra tre, da? Eller klarer man å holde liv i treet frem til jul? Hvis ikke må man ha plasttre - og det synes jeg er så trist. Har venner som har dyre plasttrær og som synes de er såå fine, men de verken lukter eller oppleves som trær.

Vi setter ut gresskarlykt og andre lyslykter med orange/svarte/burgunderfargede kubbelys, og pynter litt generelt til "høst" innendørs. Og har vi selskap til halloween, så har vi halloweenpynt på bordet.

Anonymkode: 5ca8c...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker godt å skjære ut gresskar, så det gjør jeg uansett. Ellers pyntes det ikke noe utenom.

Men i år så vil treåringen henge opp edderkopper sa hun :P Hun fikk øye på det på Europris her om dagen 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Feirer ikke halloween. Det er noe stort, kommersielt tull!!

Anonymkode: 7d98d...94b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, feirer ikke Halloween og har heller aldri gjort det. Jeg var blitt voksen da disse tradisjone kom til Norge. For min del ser jeg på det som nok en tid for kjøpepress og forventninger når det kommer til barn, og som det ikke var nok fra før. 

Når det er sagt så har vi nå en 1 åring, så for hans del kommer vi til å gjøre noe ut av halloween når han blir gammel nok. Kommer til å kjøpe kostyme/kle han ut og halloween godteri. Blir sikkert med han på arrangementet også der voksne skal være tilstede når barna er små. Der stopper det nok også. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.10.2021 den 16.02):

Halloween er selvfølgelig bare sludder og vås...       

Anonymkode: dac14...a67

Hvorfor kommenterer du tråden da? Hva ønsket du å oppnå? Spre negativitet og kvalme?

Anonymkode: f246c...f36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt, men ikke mye. Jeg har et par telysholdere som ser ut som gresskar som jeg setter på salongbordet og tenner på kvelden. Så skjærer vi ut et stort gresskar og har på trappen med lys inni og henger en stor edderkopp og litt edderkoppspinn fra utelampa rett ved ytterdøren. Det er vel det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...