Gå til innhold

Pynter du til Halloween?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har familie i USA, og var sjokkert første gang jeg var der en oktober og innså hvor stort Halloween faktisk er. Nå er jo mange i Norge fortsatt negative til feiringen, men uansett om man liker det eller ikke, har jo markeringen blitt stor også her. Ifjor hadde jeg som mange andre behov for å pynte litt ekstra opp, så jeg kjøpte inn en del fin pynt i høstfarger/oransje/svart. I år vurderer jeg faktisk trenden som har vært i USA noen år - halloweentre. Man setter opp juletreet i noen dager og dekorerer i halloweenfarger. Helsprøtt, selvfølgelig, men gøy for barna!! Noen flere som pynter opp disse dagene? 

Anonymkode: 61d1c...871

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pynter til høst med innslag av Halloween gresskar og en del pintrest inspirerte diy dekor. Småen og naboungene syns det er stas og det er en god del i gaten som feirer Halloween. Men syns det er dyrt i Norge med mye av pynten og utvalget er ikke så stort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som over, pynter til "høst"  og så får gutten pynte rommet sitt med så mye halloweenræl han bare vil:) Har ikke noe i mot halloween, men orker ikke ha masse pynt overalt. Gresskar tror jeg vi styrer unna i år, i fjor spiste hunden opp en god del av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, feirer ikke halloween og har aldri gjort det.

Da guttungen vokste opp, var det i blant noen som leide det lokale grendehuset og lagde halloweenfest for barn. Da kledde alle seg ut som spøkelser og sånt, og hadde det moro i et lokale pyntet med gresskar og oransje og svarte ting og kunstige edderkoppnett osv.

Vi feiret det ikke og pyntet ikke hjemme iflg denne amerikanske skikken. Men husker vi ett år kjøpte et gresskar bare, og skar ut sånn lyktefjes av det. Det var alt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vandt til å pynte skikkelig opp i inngangspartiet. Til glede for ungene som går Trick or Treat. Kler oss også ut for ungene kommer å ringer på.

Skjønner virkelig ikke den urnorske "nei liker ikke det, boikott" holdningen. Det koster oss så lite, og er så utrolig spennende for ungene. 

 

 

Anonymkode: 1cdc6...cf5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Halloween, hva er det, liksom? Bryr meg ikke. Og det har jo selvfølgelig blitt "barnas dag", som alt annet i livet. Slår også av ytterlyset på Halloween slik at jeg slipper disse masete barna på døra. For øvrig var jeg ikke plaget av "barn", men ungdommer mellom 12-17 år gikk Halloween, og som kastet egg og annen djevelskap på huset. 

Anonymkode: 12c4c...96e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi pynter til Halloween.

Husker da jeg var lita og så amerikanske filmer med unger som kledde seg ut og gikk «trick or treat», herreguuud jeg var grønn av sjalusi for at vi ikke hadde dette i Norge. (Jaja, vet mange går julebukk men det gjorde de ikke her jeg bodde..) 

 

I starten når Halloween endelig kom til Norge var jeg jo voksen og synes det var litt sånn «nok en markedsført høytid» (valentines ble også mer populært) Men så ble ungene større og jeg ser jo hvor mye dette betyr for dem. De elsker Halloween! 
Så nå skjærer vi gresskar sammen, ser skumle filmer, pynter (og da er en del av greia at vi lager noe av pynten selv..) også spiser vi masssse godteriiii 👏🏼👏🏼😄  

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Har ellers "pyntedilla". Har noe for de fleste merkedager. Men akkurat valentine og halloween har jeg aldri gjort noe med. Sikkert fordi jeg ikke har barn. 

Men synes det er en kjempekoselig tradisjon. Liker å se på amerikanske vlogger rund denne datoen. Alt som kan bryte opp hverdagen og skape litt stemning er jo positivt. 

Anonymkode: eec56...658

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har aldri gjort det. Har litt høstpynt, men det er ikke mye.

Anonymkode: 287b9...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker alt som er mørkt, creepy og god-skummelt. Så i oktober er det skrekkfilmer, skumle bøker, halloweenpynt og klær med flaggermus på, til den store gullmedaljen, inne. Pynter ikke ute. Og vil ikke ha små spøkelser på døra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirasjon fra instagrambrukeren spookythankfulmerry. Synes det blir sykt kult når det blir så gjennomført som dette.

Mye pynt på ebay, men har også funnet en del på Nille, Rusta, lekebutikker osv. Prøver å finne pynt som også er litt lekker, ikke bare skummel.

FB1086B9-D5A2-4A41-9C9B-5AD30D8CE591.jpeg

488F6D3A-5BD2-453C-A6B6-D401BC229E76.jpeg

802FF0FA-3A73-4E7E-A0E3-4D28D63A6722.jpeg

133EFBAB-5890-476D-A350-FDFD3D4EF444.jpeg

0C69B83A-2467-4F1D-B87F-D4FFAEDE291F.jpeg

86CFB205-F2FF-477C-8FDD-09E29DADBB96.jpeg

Anonymkode: 61d1c...871

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men gjorde det da barna fortsatt bodde hjemme. 

Det så ikke akkurat ut som de bildene over her da 😬

Anonymkode: ed0f1...a00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei verken feirer eller pynter til Halloween. Kan ikke fordra det.

Anonymkode: 73244...bfe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd høyt oppe i en blokk hvor det aldri kom barn. I år bor jeg i hus i et nabolag og jeg gleder meg nok mer enn barna 😂 vi er allerede i gang med å lage pynt til ute!

Anonymkode: 9e44d...8a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selvfølgelig gidder jeg ikke følge en slik amerikansk søppeltradisjon.   Hvorfor må vi alltid bli påtvunget idiotiske tradisjoner derfra?

Anonymkode: 11d95...d65

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Selvfølgelig gidder jeg ikke følge en slik amerikansk søppeltradisjon.   Hvorfor må vi alltid bli påtvunget idiotiske tradisjoner derfra?

Anonymkode: 11d95...d65

Det er ingen som tvinger deg til noe som helst! 🎉 Tradisjonene våre har vi arvet fra andre helt fra tidenes morgen. Det første juletreet i Norge? Det kom på 1800-tallet! Det ble hentet fra Tyskland som begynte sin tradisjon med et tre en gang på 1600-tallet. Påskeharen? Også fra Tyskland.

Det satt garantert grinebitere i stuene sine den gangen også og var sure på teite innfall hentet fra andre kulturer😂

Anonymkode: 61d1c...871

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Selvfølgelig gidder jeg ikke følge en slik amerikansk søppeltradisjon.   Hvorfor må vi alltid bli påtvunget idiotiske tradisjoner derfra?

Anonymkode: 11d95...d65

Synes det er flott med noe som lyser litt opp i høstmørket, jeg!! Tradisjonen kommer ikke fra USA. Fra store norske leksikon: . Mye tyder på at den moderne feiringen av halloween har lange historiske røtter som går tilbake til den keltiske feiringen av Samhain, som betegnet slutten på sommeren 31. oktober–1. november. Denne feiringen fant sted i Irland og Skottland.

Skikken med å gå omkring utkledd eller forkledd fra hus til hus og synge for å få mat, går i alle fall tilbake til 1500-tallet i Irland og Skottland. Kanskje representerte de som gikk rundt vinterens ånder, som måtte belønnes for å gi hell og lykke i tiden som kom.

 

 

Anonymkode: 61d1c...871

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det har jeg ikke gjort noen gang :) Men kanskje når ungene blir litt større hvis de synes det er gøy. Vi bor ikke sånn at noen kommer på døra ellers ville jeg kanskje pyntet døra litt. 

Anonymkode: cd8c4...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...