Gå til innhold

Tiden frem mot vårbabyen 2024


Annabel

Anbefalte innlegg

nilci skrev (På 6.10.2021 den 12.21):

Jeg også tenker at du ikke bør bekymre deg, det er nok helt vanlig at det er sånn i begynnelsen! ☺️ Og så heldig du er som allerede har kjent liv da!! Jeg er litt sjalu kjenner jeg 🙊 jeg tror ikke jeg kjenner noe som helst ennå, tror mest det er luften i tarmen jeg kjenner haha 😅 jeg gleder meg sånn til jeg også kjenner noe! 🥰

Åh ja, gled deg!! Det er nok ikke lenge før du kjenner noe🥰 Jeg gikk noen dager å kjente på noe jeg trodde kunne være bevegelser, men jeg var veldig usikker. Veldig diffus følelse, akkurat som en bitteliten vekt skiftet plassering i magen. Så, på kvelden på fredag tror jeg det var, kom det jeg er sikker på at var to heelt bittesmå spark! Jeg følte meg i hvert fall ikke i tvil om at det var babyrelatert, for jeg har aldri kjent en lignende følelse før. Det var utrolig koselig å kjenne det - håper ikke det blir lenge til følelsen kommer oftere og sterkere ❤️ 

Lykkefrø skrev (På 6.10.2021 den 15.20):

Ååå, så koselig at du har begynt å kjenne liv fra den lille! 🥰 Høres magisk ut å kunne kjenne sitt eget barn bevege seg inni magen! Jeg har ingen erfaring, men det høres veldig logisk ut det de erfarne skrive over her. :) Men skjønner godt at det er vondt å være bekymret. :( Heldigvis ikke lenge til du får se lille på OUL. Såå spennende det blir!! Jeg er helt sikker på at alt er fint der inne. ❤️ Har dere tenk noe på om dere ønsker å få vite kjønn, om dere får muligheten til det? 

Tusen takk for gode ord ❤️ Du, vi vet faktisk allerede kjønn! Eller, jordmor trodde det var jente i uke 12/13, så det er selvfølgelig større feilmarginer såå tidlig i graviditeten enn senere. Men vi ønsker gjerne å vite det på OUL også, dersom vi får mulighet til det😍

Frøken Valmue skrev (22 timer siden):

Siterer de over her! Både i første og andre svangerskap har jeg først kjent liv, så har det gjerne gått både dager og uker til neste. HELT normalt 😊😊🙏🏻

Takk for beroligende ord - så godt å høre! 🥰

17+1 - Første jordmortime

I dag har jeg hatt min første time hos jordmor, og wow - det var en totalt motsatt opplevelse enn da jeg var hos fastlegen🙊 Jeg var hos ei utrolig koselig dame, men jeg må innrømme at det ble litt mye snakk og litt vel mye (unyttig, akkurat nå) informasjon for min del. Jeg var der inne i hele 70 min! Og mesteparten av denne tiden ble brukt på at hun skravlet i vei, haha. Men igjen - det var utrolig koselig dame som jeg kommer til å gå til fast fremover. Jeg velger heller "litt mye" og noen som tar meg på alvor fremfor altfor lite.

Hun lyttet til hjertet og fant hjertelyden med en gang hun satte utstyret på magen min. Alt hørtes veldig fint ut🥰 Hun hadde også et gammelt ultralydapparat stående på kontoret, så jeg var så heldig å få en sniktitt på minien. Hun var ingen ultralydjormor, så hun kunne ikke si noe om noe som helst, men vi så i alle fall en livlig liten krabat, så strekte på seg, "trampet" med beina og vinket med miniatyrhender🥺 Det var utrolig deilig å få denne bekreftelsen etter det som føles som en liten evighet, så nå gruer jeg meg plutselig ikke like mye til OUL🌸

Endret av Annabel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så herlig med en god jordmoropplevelse ❤️ Og en sniktitt på den lille sier vi alltid ja til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Amatariel, @Lianne Det var heldigvis en veldig positiv opplevelse, det er jeg så glad for🥰 Tror det som bidra til å dra det litt ut, var at hun startet med å si «jeg har dt gammelt UL-apparat, så da kan vi ta en titt etterpå😄». Da gledet jeg meg jo bare til å få se på baby og høre etter hjertelyd, ikke snakke om hvilke telefonnumre jeg må ringe når vannet går eller hva slags amme-informasjon man får på sykehuset etter fødsel osv🙊 

Åh ja, tenkt at det snart er OUL?!😱 Det blir mer og mer virkelig dette her💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (På 22.9.2021 den 10.00):

Uke 15+0

I dag er foreløpig en veldig god dag. Jeg har hjemmekontor og fikk startet dagen med å sove 1 time lenger enn normalt, etterfulgt av en good tur ute med den firbente i skikkelig deilig høstvær. Friskt luft, godt lukt ute, fine farger på trærne - jeg elsker høster (helt til jeg innser at vinteren faktisk kommer, da er jeg virkelig ikke like begeistret)🍁 I tillegg til dette betyr onsdag at jeg går inn i en ny graviditetsuke. Det er alltid like gøy, og nå er det faktisk en krabat på størrelse med en avokado der inne!

Akkurat den uka her føler jeg faktisk at jeg har litt nytt som jeg ønsker å dokumentere, så da tar jeg og kjører på en ny ukesoppdatering, fra uke 13 til 15. Noen punker lar jeg stå uredigert forrige oppdatering, dersom det ikke har skjedd noe nytt siden sist

Gravidoppsummering fra uke 13-15

Hvor langt er du på vei nå? I dag er jeg nøyaktig 15 uker på vei🙋‍♀️

Hvor mange dager er det igjen av graviditeten? I følge appene mine er graviditeten 37,1% fullført, og det er 178 dager igjen til termin

Hvordan er formen? Formen er fremdeles veldig god, heldigvis! Var litt uggen/kvalm og ekstremt sulten i ca. uke 5-7. I denne perioden ble det også en liten hvil på sofaen hver ettermiddag og jeg måtte legge meg ekstra tidlig grunnet trøtthet. Etter dette har formen holdt seg veldig fin, og jeg har følt meg tilnærmet normal. Jeg kan tidvis kjenne litt på en kvalmefølelse tidlig om morgenen dersom jeg er veldig sulten.

Symptomer? Samme som forrige gang. Et par ganger de siste ukene har jeg også kjent på en smerte midt inni puppen/nippelen (vanskelig å lokalisere) uten at det har vært noe berøring involvert, bare en stikkende ubehagelig smerte, som heldigvis har gått raskt over. Ellers har jeg følt på ligamentsmerter ved noen anledninger, dersom jeg gjør noen veldig brå bevegelser eller reiser meg fra stolen for fort.  Tannkjøttet har blitt lettere blødende ved bruk av tanntråd. 

Hvordan går det med treningen? 
Jeg hadde en veldig god periode rett etter at jeg skrev forrige ukesoppdatering, hvor alt plutselig kjentes lettere enn uken før. Her en dag føltes 4x7-8 i pullups plutselig bra, mens i går var jeg nede igjen på 3x6 (bare så vidt det gikk), så det er helt klart veldig avhengig av dagsform - og man trenger nok mye mer restitusjon som gravid. Ellers gikk faktisk også knebøy bedre enn uka før, med en rep mer på samme vekt. Markløft føltes også veldig bra, og jeg hadde en økt hvor jeg kjørte 3x3 på 120kg (fra 140kg på samme reps/sett før graviditeten). Det føltes akkurat passe tungt til at det er komfortabelt og trygt som gravid Jeg har gått gradvis ned i vekt i alle øvelser og lyttet til kroppen etter positiv test, så jeg innser at dette nok var siste gang jeg løftet såpass tungt som gravid. Benkpress har jeg innsett at det bare er å glemme😂 Det strekker altfor mye i livmoren til at det er verdt å prøve engang, og snart er det vel ikke lurt å ligge på ryggen i det hele tatt engang av hensyn til blodtilførselen til fosteret.  

Ultralydundersøkelser/svangerskapsoppfølging? Jeg har min første jordmortime 7. oktober, noe som forhåpentligvis blir en langt bedre opplevelse enn legetimen jeg hadde i uke 12 (noe som for øvrig skal ekstremt lite til)🙊 Jeg har også fått time til ordinær ultralyd den 18. oktober, noe jeg er utrolig spent på! Jeg begynner å bli skikkelig nervøs, men prøver å tenke positivt til det motsatte (forhåpentligvis ikke) er bevist. 

Vektøkning så langt? Det er jeg usikker på, da jeg ikke veide meg rett før jeg ble gravid. Noen dager føler jeg meg mer normal vektmessig, mens andre dager føler jeg meg skikkelig tung og blubbete. 

Søvn? Jeg sover mye bedre nå! Våkner sjeldent om natten, og dersom jeg våkner så sovner jeg mye raskere igjen. Jeg er fremdeles ekstremt trøtt om morgenen, men det er jeg uansett hvor lenge jeg sover føler jeg🙃

Kjenner du noe liv i magen? Jeg kjente noe leamus-aktig i livmoren for et par dager siden, men det kan ha vært nettopp det: Leamus. Jeg prøver å kjenne etter en del når jeg ligger/sitter i ro, men jeg synes det er vanskelig å vurdere hva som er tarmbevegelser og hva som eventuelt eventuelt er fosterbevegelser. Konkluderer derfor med at jeg ikke har kjent noe liv foreløpig! Jeg har et par venninner som kjente liv tidlig (hun ene i uke 14 og hun andre før uke 14), så jeg blir nok ekstra gira på å kjenne noe snart på grunn av dette:fnise:

Har magen vokst? Jaaa! Det var egentlig dette jeg vil oppdatere om, haha! Når jeg står ser sånn ca. normal ut, men nå jeg ligger... Alien! Spesielt om morgenen når jeg våkner og tar hånden nede på magen, like under navlen, kjenner jeg livmoren så ekstremt godt. Det er en hard "klump" som heller mest mot høyre. For et par dager siden var denne klumpen plutselig veldig fremtredende da jeg lå i senga. Jeg fikk tatt et bilde av den og det så heeelt rart ut. Vanligvis ville dette området vært flatt eller nesten gått innover når jeg ligger sånn, men ikke nå🙊 

 

Cravings? I det siste har jeg hatt et plutselig behov for melk, av alle ting! Jeg er vanligvis ikke en melkedrikker, så det var litt merkelig. Gravid-oppdateringen for denne uken ga for øvrig mening, da det stod at fosteret nå tar opp en del kalsium for å danne skjelett, og at mange derfor vil kjenne på et større behov for nettopp melk. Det er så fascinerende!

Noe du savner, som du ikke kan spise/drikke i graviditeten? Fremdeles rødvin, oster (spesielt blåmuggost) og spekemat! Høst er definitivt tiden for fyldig, god rødvin, så jeg kjenner ekstra på rødvin-lysten om dagen. I tillegg har kaffelysten virkelig meldt sin ankomst igjen, så jeg sliter med å holde meg innenfor de maks 2 anbefalte koppene daglig🥺

Innkjøp? Jeg har kjøpt min første "gravidting" - Bbhugme gravidpute! Jeg elsker den og kommer helt til å bruke den som ikke-gravid også:fnise: Ettersom jeg ikke kan bruke de normale buksene mine (kun et fåtall av dem er komfortable nå - selv en bukse som tidligere var så stor at jeg måtte bruke belte på den er nå altfor stram😭) er det nok på tide med bukse-shopping også veldig snart!

Annet? Vi er nå i full gang med å vurdere vogner, og har fått testet en venninnes vogn for å se om den passer sammen med hundeburdet. Og ja, vi har så klart også måtte vurdere hvor stort hundebur vi kan ha for å få plass i bilen (vi vurderte heldigvis dette dilemmaet nøyet før vi kjøpte bil, så vi har ganske god plass bak). Nå har vi kjøpt et hundebur som skal passe til hunden blir fullvoksen (og ganske sikkert rundt 40-45 kg), og det ser ut til å funke samme med vognene vi vurderer (meen de må demonteres så mye som absolutt mulig...). Det har vært litt av en kabal🤪

 Gravidoppsummering fra uke 15-18

Hvor langt er du på vei nå? I dag er jeg nøyaktig 18 uker på vei🙋‍♀️

Hvor mange dager er det igjen av graviditeten? I følge appene mine er graviditeten 44,5% fullført, og det er 157 dager igjen til termin

Hvordan er formen? Formen er fremdeles veldig god, heldigvis! Egentlig nesten som normalt, bare at jeg merker at jeg har blitt tyngre (og at kroppen jobber med noe stort) når jeg trener eller er i annen fysisk aktivitet. I tillegg har jeg blitt mindre fleksibel, i den forstand at jeg ikke lenger kan sprette opp og ned i senga/sofaen/på trening osv. Jeg må bruke roligere bevegelser for å unngå strekk i livmorområdet😅

Symptomer? Lettere strekninger i livmor, lettere blødende tannkjøtt, digre(re) pupper og tidvis smerter i puppene. Av og til kan jeg også kjenne på en veldig ubehagelig følelse nede i magen, som for eksempel i går da jeg var ute i skogen med hunden. Det er akkurat som om magen blir "tung" helt nederst, og jeg kan få litt stikkende smerter (vet ikke om det kan være kynnere?) Jeg ble veldig redd første gang jeg opplevde dette (selvfølgelig dagen etter jeg var hos jordmor...), men det har alltid gått over etter en liten stund. Det er ikke vondt i den forstand at jeg hadde brydd meg dersom det ikke var for at jeg aner hva denne følelsen er for noe?

Hvordan går det med treningen? 
Det går fremdeles veldig fint, selv om vektene naturlig nok reduseres og kroppen blir tyngre! Jeg har redusert treningen til 3 ganger per uke de siste ukene, og heller kjørt fullkroppsøkter hver økt. Har hatt mindre tilgjengelig tid de siste ukene, og da har dette vært en god måte å løse tidsklemma på. Jeg går 1-2 timer tur i skogen nesten hver dag med hunden, så føler uansett jeg er får beveget meg tilstrekkelig i hverdagen.

Ultralydundersøkelser/svangerskapsoppfølging? Jeg hadde min første jordmortime for noen dager siden og jeg sitter igjen med en så god opplevelse etter denne timen! Jeg fikk høre en fin og jevn hjertelyd, og jeg fikk se en sprellende og vinkende minibaby ❤️ I dag er det kun fem dager igjen til OUL - og jeg er så ulidelig spent! Kjenner spenningen bygger seg opp i kroppen, og jeg gleder meg så til å ha denne timen overstått. Jeg gruer meg skikkelig, og har tenkt på hvordan i alle dager jeg skal takle det dersom noe mot formodning skulle være galt. Jeg vet at mennesker takler de mest forferdelige ting når de står i situasjonen selv, men akkurat nå klarer jeg bare ikke å forestille meg hvordan jeg skulle håndtert en slik sorg. 

Vektøkning så langt? Oh yes. Jeg aner ikke hvor denne vekten har havnet, men jeg har faktisk lagt på meg ca 4-5 kg allerede. Jeg spiser ikke mer (eller mer usunt) enn vanlig, så jeg synes nesten det er litt fascinerende. Mye er nok økt blod, pupper, baby osv. 

Søvn? Søvnen går det heldigvis veldig fint med! 

Kjenner du noe liv i magen? Jaa! Jeg kjente første livstegn i uke 16, og har kjent bevegelser og bittesmå spart sporadisk siden den gang ❤️ Har til og med kjent det helt helt svakt utenpå magen en gang jeg tilfeldigvis holdt hånden akkurat der hvor bevegelsen kom! Jeg gleder meg til bevegelsene blir tydeligere, og ikke minst til de kommer oftere. 

Har magen vokst? Helt klart! Selv om jeg føler det er langt ifra noen gravidmage fremdeles🙊 Ser det godt på buksene mine, og når jeg ser på bilder fra FØR graviditeten kan jeg faktisk se en enorm forskjell. Er nok lett å se seg litt blind på sin egen kropp når man ser den hver dag, haha. 

Cravings? Samme som sist gang - melk!

Noe du savner, som du ikke kan spise/drikke i graviditeten? RØDVIN. Høst er min høysesong for rødvin, og jeg har virkelig savnet den i det siste. I tillegg til fri flyt av koffein🥺

Innkjøp? Fremdeles kun BBhugme, men vi har vært og sett på vogn og bilstol. Tror vi har bestemt oss for begge, men det er så utrolig vanskelig! Jeg er fremdeles ikke ett hundre prosent sikker på vognen, men samboeren er helt solgt på nxt90 outdoor. Jeg føler på meg at jeg også kommer til å lande på denne, men jeg må bare få tenke liiiitt til haha. Vi har også kommet frem til at vi ønsker å kjøpe Stokkesengen som barnet kan vokse med helt frem til 10-årsalderen, ellers har vi ikke tenkt på så mye mer. Blir nok innkjøp etter hvert når OUL er gjennomført.

Oh, og joo - mamma har allerede klart å lure seg til å kjøpe ca. en klesskuff full av babyklær, så akkurat der er vi nok dekket for en liten stund😅

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig oppdatering 😊 Utrolig heldig som kjenner liv så tidlig ♥️ Bare å kooose seg. Og tenk at det bare er fem - FEM - dager til OUL! Whiiii! Føles som jeg nettopp var der selv, så vet godt hvor lenge fem dager kan være (spesielt med helg i mellom). Men i den store sammenhengen så er det ikke lenge (tenk når det var over èn måned igjen). Blir godt for deg å få tatt undersøkelsen og la skuldrene senke seg mange hakk :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (22 timer siden):

Så koselig oppdatering 😊 Utrolig heldig som kjenner liv så tidlig ♥️ Bare å kooose seg. Og tenk at det bare er fem - FEM - dager til OUL! Whiiii! Føles som jeg nettopp var der selv, så vet godt hvor lenge fem dager kan være (spesielt med helg i mellom). Men i den store sammenhengen så er det ikke lenge (tenk når det var over èn måned igjen). Blir godt for deg å få tatt undersøkelsen og la skuldrene senke seg mange hakk :hug:

Jaa, det er virkelig en fantastisk følelse altså! I går kveld var hun så aktiv som jeg aldri tidligere har kjent, og det var så koselig. Jeg kjente en bevegelse så vidt i hånden igjen i går, heeelt, helt svak, altså så svakt at jeg tror samboeren min ville slitt med å kjenne noe. Det har vært sjeldne bevegelser frem til nå (kanskje 1-2 ganger om dagen med noen dagers mellomrom), men i det siste har det kommet litt oftere. Så kan se for meg det er noe annet når man kan kjenne noe "hele tiden" ❤️ 

Åh ja! Det blir så deilig. Du kjenner nok altfor godt til følelsen jeg sitter med om dagen🌸 Tenk det - det er ikke lenge siden det var maange uker til og lå så lengt inn i fremtiden at det ikke var vits å tenke på engang. Nå er det kun fire dager igjen - rett over en helg igjen! Det kommer til å bli en merkelig helg; på den ene siden vil man jo nytehelgen til det fulle, samtidig kommer jeg bare til å tenke "la det blir mandag nå":fnise:

Endret av Annabel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å lede oppdateringen 🥰

Blir spennende å høre om du finner ut om du allerede har begynt å merke til tynnere. Jeg var ganske normal der og begynte å følelse de fra kanskje uke 30. Lurer litt på om jeg fikk dem tidligere da, men at de har blitt mer ubehagelige etterhvert 🤔 Jeg hadde endel stillinger i livmoren tidlig da, og tolka det som at det var i forbindelse med at livmoren utvides kraftig. Blir uansett spennende å høre hva jordmor sier om det 😊 Er så mye nytt en kropp finner på under et svangerskap, ikke så lett å bli klok på det akkurat 🙈

Så utrolig herlig at du har kunnet holde på med trening og turer så langt under svangerskapet! Unner deg det virkelig 🥰 Det gjør utrolig godt å kunne holde seg litt fysisk aktiv, og ikke minst komme seg ut 😁🐶

Gleder meg veldig til oppdatering her etter OUL 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (På 15.10.2021 den 5.17):

Koselig å lede oppdateringen 🥰

Blir spennende å høre om du finner ut om du allerede har begynt å merke til tynnere. Jeg var ganske normal der og begynte å følelse de fra kanskje uke 30. Lurer litt på om jeg fikk dem tidligere da, men at de har blitt mer ubehagelige etterhvert 🤔 Jeg hadde endel stillinger i livmoren tidlig da, og tolka det som at det var i forbindelse med at livmoren utvides kraftig. Blir uansett spennende å høre hva jordmor sier om det 😊 Er så mye nytt en kropp finner på under et svangerskap, ikke så lett å bli klok på det akkurat 🙈

Så utrolig herlig at du har kunnet holde på med trening og turer så langt under svangerskapet! Unner deg det virkelig 🥰 Det gjør utrolig godt å kunne holde seg litt fysisk aktiv, og ikke minst komme seg ut 😁🐶

Gleder meg veldig til oppdatering her etter OUL 😁

Takk for en koselig kommentar🥰

Ja, for det hadde vært veldig å få kynnere?🤔 Jeg prøvde å Google meg frem til hva det jeg opplevde kunne være, men jeg ble ikke helt klok av det😅 Har ikke kjent denne følelsen siden jeg skrev det forrige innlegget, så føler meg ikke såå bekymret over det lenger. Likevel er det sikkert lurt å høre med jordmor hva hun tenker det kan være da🤗 Og ja uff, man lærer definitivt kroppen sin å kjenne på en helt ny måte!🙈

Tusen takk❤️ Akkurat det er noe jeg er utrolig glad for! Skal helt klart nyte det å kunne være aktiv så lenge det varer, for jeg kjenner den følelsen av å være syk/skadet etc. og hvor mye man først da setter pris på å fungere normalt😅

Håper alt er bare med deg og bebis!🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen for ordinær ultralyd

Nå er det ikke mange timene igjen før OUL er gjennomført. Jeg har sovet veldig dårlig i natt, og jeg kjenner det godt i kroppen i form av kvalme og tidvis skjelving. Det er nerver og adrenalin i høygir med andre ord. 

Jeg har ikke kjent noe mer til mini siden den dagen hun var så aktiv (tror det var onsdag kveld), så det begynner med andre ord å bli en god del dager siden forrige ordentlige livstegn. Det er ikke lenge siden jeg skrev om samme bekymring som nå, så jeg forsøker å tenke rasjonelt - at det er helt normalt og at hun sikkert har lagt seg i en ny posisjon som gjør jeg ikke kjenner henne. Det er likevel ikke lett. Jeg vil bare ha undersøkelsen gjennomført nå, og det MÅ gå bra. 

I går havnet jeg innpå en tråd for dem som har opplevd senaborter💔 Jeg forstår ikke hvorfor jeg trykket meg inn dit, og jeg forstår ikke hvorfor jeg fortsatte å lese. Det var så vondt å lese om disse opplevelsene, og det hele endte med at jeg satt og gråt foran skjermen. Snakk om å bedrive selvskading. Tror jeg bare har et intenst behov for å bygge opp en slags forsvarsmekanisme, hvor jeg liksom vil vite "alt" som kan gå galt, og heller bli positivt overrasket om det ikke gjør det. Ikke at denne metoden har noe positivt for seg, da; mine tanker og bekymringer endrer jo ikke utfallet verken den ene eller andre veien. Det eneste som skjer er jo at jeg føler meg dårlig...🙃 Håper de kommende timene her går fort nå!

Håper dere har en god dag så langt!🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at dagen er her!!! Masse lykke til :klemmer: Kjenner igjen følelsene veldig i slik jeg hadde det. Sov dårlig og ventetiden på sykehuset var ulidelig (kom litt tidlig, samt at de var 45 min forsinket!). 

Blir så bra når du først ligger der og faktisk får se henne ♥️ Kan ikke tro annet enn at undersøkelsen går helt fint. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i dag! 💛

Jeg forstår ekstremt godt hvordan du har det! Jeg googlet med ihjel på ting, og sa til meg selv at det var for å «ligge i forkant» av bekymringene. Det hjalp ikke det spor, og jeg var et nervevrak gjennom hele svangerskapet og barseltiden. Og INGEN av bekymringene mine ble virkelighet (heldigvis❤️). Nå sitter jeg her og «angrer» på at jeg ikke klarte å slappe litt mer av og nyte svangerskapet og barseltiden. Selv om det ikke var noe jeg klarte å kontrollere da.. 

Samboeren min sa det så fint: «Enten ender du opp med å få sorgen to ganger fordi du har bekymret deg. Men sannsynligvis har du bare gått og bekymret deg for masse unødvendige ting». Og det er jo sant. Uansett hvor forberedt man tror man er, så vil man jo ikke sørge mindre om noe skulle gå gale. Men som regel går det jo helt fint, og da har du brukt mye energi på noe som aldri skjedde 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (6 timer siden):

Tenk at dagen er her!!! Masse lykke til :klemmer: Kjenner igjen følelsene veldig i slik jeg hadde det. Sov dårlig og ventetiden på sykehuset var ulidelig (kom litt tidlig, samt at de var 45 min forsinket!). 

Blir så bra når du først ligger der og faktisk får se henne ♥️ Kan ikke tro annet enn at undersøkelsen går helt fint. 

 

Tusen takk gode du!❤️ Og ja, det er helt grusomt å grue seg sånn😣 Skikkelig ubehagelig å ha de tankene hengende over seg…🌸

Juss-jenta skrev (4 timer siden):

Lykke til i dag! 💛

Jeg forstår ekstremt godt hvordan du har det! Jeg googlet med ihjel på ting, og sa til meg selv at det var for å «ligge i forkant» av bekymringene. Det hjalp ikke det spor, og jeg var et nervevrak gjennom hele svangerskapet og barseltiden. Og INGEN av bekymringene mine ble virkelighet (heldigvis❤️). Nå sitter jeg her og «angrer» på at jeg ikke klarte å slappe litt mer av og nyte svangerskapet og barseltiden. Selv om det ikke var noe jeg klarte å kontrollere da.. 

Samboeren min sa det så fint: «Enten ender du opp med å få sorgen to ganger fordi du har bekymret deg. Men sannsynligvis har du bare gått og bekymret deg for masse unødvendige ting». Og det er jo sant. Uansett hvor forberedt man tror man er, så vil man jo ikke sørge mindre om noe skulle gå gale. Men som regel går det jo helt fint, og da har du brukt mye energi på noe som aldri skjedde 💛

Tusen takk for gode ord❤️ Veldig fornuftig sagt av han samboeren din altså, han har jo heelt rett😅 Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver, jeg blir også irritert på meg selv når jeg har gruet meg så fælt for noe og så viser det seg å gå helt supert! Unødvendig energi som har blitt brukt🙃

Så godt at alt har gått fint med deg og bebis forresten!💛

nilci skrev (4 timer siden):

Masse masse lykke til i dag!! 🥰♥️

Tuusen takk!❤️ Masse lykke til med OUL i morgen🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OUL gjennomført!

Kjapp oppdatering fra undersøkelsen i dag: Det gikk sååå fint!😍 Nå er jeg bare irritert på meg selv for all den tiden jeg brukte på å bekymre meg, men det er jo også unødvendig bruk av energi🙃

Babyen er fremdeles ei jente, og termin stemte med mine beregninger (19.mars)🌸 Alle organer osv. som kunne sjekkes så helt perfekte ut, og hun var en skikkelig akrobat der inne! Vi fikk til og med sett konturene av det lille ansiktet hennes i 3D og hun ser så søt ut🥺 Nå er jeg bare så utrolig lettet og lykkelig, og håper denne følelsen kan vare leeenge❤️

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra så deilig! 🙌 Den følelsen er ubeskrivelig ja. Endelig var det din tur! Tankene og søvnen vil få det mye bedre fra nå av - nyyyt 😊 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hurra hurra! ❤️ Gratulerer så mye med vellykket OUL! Skjønner godt at det var nervepirrende, og grusomt å vente. Så godt at det hele gikk så fint, og at du endelig kan senke skuldrene med viten om at alt er fint med lille jente di. 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (13 timer siden):

Hurra så deilig! 🙌 Den følelsen er ubeskrivelig ja. Endelig var det din tur! Tankene og søvnen vil få det mye bedre fra nå av - nyyyt 😊 💕

 

Lykkefrø skrev (7 timer siden):

Hurra hurra! ❤️ Gratulerer så mye med vellykket OUL! Skjønner godt at det var nervepirrende, og grusomt å vente. Så godt at det hele gikk så fint, og at du endelig kan senke skuldrene med viten om at alt er fint med lille jente di. 🥰

Tusen takk, dere er så gode!🥰 Jeg er vanvittig glad og lettet nå, og skal forsøke så godt jeg bare klarer å senke skuldrene nå og nyte tiden fremover ❤️ (Håper det går så lett som jeg føler det gjør akkurat nå, men jeg tviler på at det blir det etter hvert om jeg kjenner meg selv rett, haha😅)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med vel overstått OUL! :yvonne::strix: Det er en så fantastisk deilig følelse å gå derfra med bare gode nyheter 💖 Nå er det bare å nyte graviditeten og glede seg over alt det spennende som skjer! 💖 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...