Gå til innhold

Maten i barnehagen

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Omelett? Er det så mye å forvente? Jeg har brukt mye tid og energi på å gi barnet mitt sunn og variert kost også skal alt bli ødelagt av barnehagen? Det er jo ikke veldig krevende å lage en omelett..

TS

Anonymkode: 98b98...821

Kjære vene, alt blir da ikke ødelagt av barnehagen 🙄 Det er snakk om 1 måltid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
got2go skrev (1 minutt siden):

Kjære vene, alt blir da ikke ødelagt av barnehagen 🙄 Det er snakk om 1 måltid.

Det er ikke snakk om bare ett måltid, men om ett måltid fem dager i uken, i hele barnehageåret. Det blir over 200 måltider i løpet av et år. Og det er MYE.

• Liker 1
Skrevet
Albbas skrev (3 minutter siden):

Du blir nok ikke sett på som kjip hvis du tar det opp. Kom faktisk på at dette ble tatt opp på et SU-møte jeg var på, av en annen foreldrerepresentant. Leder ble da overhodet ikke sur! Hun sa hun var helt enig, men at verken budsjett eller lokaler strekker til. At hvis varm/ordentlig mat i barnehagen skal være aktuelt i kommunen må det tas politisk først, for da må budsjettene justeres. 

Hvis man har praktiske råd til hvordan barnehagen kan lage enkle alternativer til brød er de sikkert åpne for forslag. :)

Jeg vet også at nivået på maten i vår barnehage dalte veldig under pandemien, fordi de ikke kunne samarbeide på tvers av avdelinger. Mulig det tar seg opp nå. 

Blir så frustrert over dette. Vi har valgt en barnehage som går for å være veldig bra. Men jeg ser liten bemanning og dårlig mattilbud. Nei, verken budsjett eller lokaler strekker til.. og jeg forstår, men jeg tenker at barnehagen er tross alt en betalt tjeneste. Og vi betaler kost i tillegg til det. Vi må forvente mer. Skal se en en ukes tid før jeg sier noe, har allerede klaget på andre ting, og ønsker ikke å bli sett på som vanskelig 😎 

Anonymkode: e6d37...884

• Liker 1
Skrevet
Lafamiglia skrev (1 minutt siden):

Det er ikke snakk om bare ett måltid, men om ett måltid fem dager i uken, i hele barnehageåret. Det blir over 200 måltider i løpet av et år. Og det er MYE.

Og så? Fremdeles bare1 måltid. Ts kan jo variere kosten hjemme de resterende måltidene 5 dager i uken, hele barnehageåret.

• Liker 1
Skrevet
Lafamiglia skrev (2 minutter siden):

I mitt tilfelle så er det 3 måltider pr dag (×5/u). 

Anonymkode: e6d37...884

• Liker 1
Skrevet
got2go skrev (Akkurat nå):

Og så? Fremdeles bare1 måltid. Ts kan jo variere kosten hjemme de resterende måltidene 5 dager i uken, hele barnehageåret.

Jeg hadde ikke villet at mitt barn skulle ha fått over 200 måltider i løpet av et år som jeg synes er langtfra bra nok.

• Liker 2
Skrevet
Lafamiglia skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde ikke villet at mitt barn skulle ha fått over 200 måltider i løpet av et år som jeg synes er langtfra bra nok.

Neivel, da får du sende med matpakke da.

• Liker 1
Skrevet

Det tar ikke så mye tid å lage en omelett. Men det tar veldig mye tid å lage 120 omeletter. 

Men hvis de har egen kokk ansatt for å lage maten bør man kunne forvente mer enn brødmat. Vår bhg har ikke kokk, men de serverer varmmat 4 dager i uka (fiskekaker, lapskaus, linsebolognese, pastasalat, torsk, laks osv)!

Anonymkode: 6f404...0e7

• Liker 1
Skrevet

Nå er jeg heldigvis ferdig med å ha barnehagebarn for mange år siden, men TS har min fulle støtte.

• Liker 1
Skrevet
got2go skrev (3 minutter siden):

Ja, det er jo helt galt å stille spørsmål og kjempe for positive forandringer i denne verden.

Anonymkode: 5995b...f9f

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det er jo helt galt å stille spørsmål og kjempe for positive forandringer i denne verden.

Det er snakk om å velge sine kamper med omhu. Om ts absolutt vil at barnet skal ha omelett så får hun sende med barnet dette, eller gi til frokost.  

Skrevet

Det er snakk om å velge sine kamper med omhu. Om ts absolutt vil at barnet skal ha omelett så får hun sende med barnet dette, eller gi til frokost.  

At barn skal få ordentlig mat i barnehager er ikke noe kamp verdt å kjempe for, mener du?

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes at en kamp om bedre ernæring i barnehagen er en av de aller viktigste kampene man kan ta som forelder. Så ja. Når man velger sine kamper med omhu, er dette en av dem det virkelig er verd å ta.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

At barn skal få ordentlig mat i barnehager er ikke noe kamp verdt å kjempe for, mener du?

Jeg bare sier at hvis en vil at barnet skal ha annen mat enn hva som serveres i barnehagen så sender man med matpakke. Hva om alle foreldrene skal komme med matønske i barnehagen? Du skjønner at det ikke går?

Lafamiglia skrev (12 minutter siden):

Jeg synes at en kamp om bedre ernæring i barnehagen er en av de aller viktigste kampene man kan ta som forelder. Så ja. Når man velger sine kamper med omhu, er dette en av dem det virkelig er verd å ta.

Ditt valg.

Skrevet
got2go skrev (3 minutter siden):

Jeg bare sier at hvis en vil at barnet skal ha annen mat enn hva som serveres i barnehagen så sender man med matpakke. Hva om alle foreldrene skal komme med matønske i barnehagen? Du skjønner at det ikke går?

Ditt valg.

Ts klager på kvaliteten generelt. Tror ikke andre foreldre ville være imot at det blir bedre variasjon og kvalitet på maten. Hvis du for eksempel får dårlig behandling på  sykehuset må du da bare gå hjem og behandle deg selv? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts klager på kvaliteten generelt. Tror ikke andre foreldre ville være imot at det blir bedre variasjon og kvalitet på maten. Hvis du for eksempel får dårlig behandling på  sykehuset må du da bare gå hjem og behandle deg selv? 

Det der argumentet blir for latterlig. 

• Liker 1
Skrevet
got2go skrev (8 minutter siden):

Det der argumentet blir for latterlig. 

Det er en helt brukelig sammenligning som du tydeligvis ikke har noe motargument til. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er en helt brukelig sammenligning som du tydeligvis ikke har noe motargument til. 

Nei, jeg gidder ikke å diskutere når du begynner å sammenlikne sykehusbehandling med barnehagelunsj. For meg blir det for dumt.

• Liker 1
Skrevet

Det er jo slik det blir når det ikke blir gitt nok ressurser til barnehagene. Det er der problemet ligger, ikke at de som jobber i barnehagen ikke vil gi barna mer avansert mat.

Skrevet
got2go skrev (55 minutter siden):

Nei, jeg gidder ikke å diskutere når du begynner å sammenlikne sykehusbehandling med barnehagelunsj. For meg blir det for dumt.

Da er ernæringen til barnet ditt ikke en veldig viktig tema, ser jeg. Jeg, og flere andre I tråden meber derimot at maten barn får servert ER viktig.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...