Gå til innhold

Dame1989 sin graviditetsdagbok


Dame1989

Anbefalte innlegg

Da er tiden inne for å lage meg en graviditetsdagbok 😀 Kort fortalt så har jeg og min mann prøvd siden januar 2020. Vi er begge 31 år (snart 32). Vi ble raskt gravide, men på ultralyd ble det oppdaget BO (blighted ovum) og vi måtte ta medisinsk abort i april 2020. Etter dette gikk måned for måned og i oktober 2020 tok vi en privat utredning som ikke viste noen feil med meg eller min mann. For å optimalisere sjansene prøvde vi Letrozol, Ovitrelle og Crinone i ca 6 måneder uten at jeg ble gravid. I mai hadde jeg en kjemisk graviditet (positive tester i 10 dager). Etter 1,5 års prøving bestemte vi oss for å prøve ivf og vi ble gravide på første forsøk 😍

13+0 

I dag er jeg 13 uker på vei og vi har vært på en tidlig organrettet ultralyd tidligere i dag. Alt så fint ut 😍 Vi har vurdert å ta Nipt test, men har bestemt oss for å la være siden alt så fint ut i dag. Eneste symptomene jeg har er å være sliten og trøtt. Puppene er litt ømme, men ikke mye. 

Linker til prøverdagboken min her: 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fulgt hele prøvedagboken din, og følger denne også😄 Det er bare to dager mellom oss, jeg er 13+2 i dag, så det er kjekt å kunne lese oppdatering som ligger så og si likt som meg.

Så fint å høre at alt gikk strålende på ultralyd🥰 Blir neste ultralyd den ordinære?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sullamitt skrev (1 time siden):

Jeg har fulgt hele prøvedagboken din, og følger denne også😄 Det er bare to dager mellom oss, jeg er 13+2 i dag, så det er kjekt å kunne lese oppdatering som ligger så og si likt som meg.

Så fint å høre at alt gikk strålende på ultralyd🥰 Blir neste ultralyd den ordinære?

Så morsomt at vi ligger så nært :) Ja, neste ultralyd blir OUL 18+1 :) Når er neste din? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (22 minutter siden):

Så morsomt at vi ligger så nært :) Ja, neste ultralyd blir OUL 18+1 :) Når er neste din? :)

Min neste er 18+4, 23. september. Det blir så spennende🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du har opprettet graviddagbok😍 Jeg ble veldig glad av å lese at alt gikk så bra på undersøkelsen! Var ikke i tvil om at det kom til å gå bra med deg, med det føles likevel såå skummelt når man oppdager brunlig utflod😔 Veldig fint å lese at alt står bra til med den lille🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (4 timer siden):

Så koselig at du har opprettet graviddagbok😍 Jeg ble veldig glad av å lese at alt gikk så bra på undersøkelsen! Var ikke i tvil om at det kom til å gå bra med deg, med det føles likevel såå skummelt når man oppdager brunlig utflod😔 Veldig fint å lese at alt står bra til med den lille🌸

Veldig godt at ultralyden gikk bra ja. Hvordan gikk din ultralyd i dag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dame1989 skrev (På 18.8.2021 den 16.53):

Veldig godt at ultralyden gikk bra ja. Hvordan gikk din ultralyd i dag? 

Det gikk også veldig bra, heldigvis😍 Mange kg lettere nå altså! Veeldig spent på neste ul i uke 12+6, da🙃

Ikke så lege til OUL nå for din del! Det blir veldig spennende og ikke minst en stor milepæl🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (6 minutter siden):

Det gikk også veldig bra, heldigvis😍 Mange kg lettere nå altså! Veeldig spent på neste ul i uke 12+6, da🙃

Ikke så lege til OUL nå for din del! Det blir veldig spennende og ikke minst en stor milepæl🤩

Så bra :) Helt utrolig hvor mye de kan sjekke når man er rundt 13 uker så bare å glede seg :)

4 uker og 6 dager til OUL så er fortsatt en stund, men håper ukene går litt fortere fremover enn de har gjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig meg graviditets dagbok🤩 jeg vil gjerne følge deg videre i graviditeten🥰 håper tiden for deg går litt raskere fremover! Sist jeg var gravid syntes jeg tiden gikk mye raskere etter OUL var overstått, er bare en så stor milepæl å komme dit så etter den slappet jeg så mye mere av og gledet meg mere. Ser egentlig ingen grunn til å ikke gjøre det etter ultraltd i uke 12-14 da det er da de ser om alt er greit med babyen, og du har jo gjennomført den, så håper tiden går raskere for deg nå! 

her gå tiden veldig sakte og tror nok den kommer til å gjøre det frem til ultralyd i uke 12😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (På 23.8.2021 den 10.22):

Koselig meg graviditets dagbok🤩 jeg vil gjerne følge deg videre i graviditeten🥰 håper tiden for deg går litt raskere fremover! Sist jeg var gravid syntes jeg tiden gikk mye raskere etter OUL var overstått, er bare en så stor milepæl å komme dit så etter den slappet jeg så mye mere av og gledet meg mere. Ser egentlig ingen grunn til å ikke gjøre det etter ultraltd i uke 12-14 da det er da de ser om alt er greit med babyen, og du har jo gjennomført den, så håper tiden går raskere for deg nå! 

her gå tiden veldig sakte og tror nok den kommer til å gjøre det frem til ultralyd i uke 12😅 

Krysser fingrene for at ukene fremover går litt raskere enn de som har vært :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14+0

Da er 1 trimester over og jeg har gått inn i 2 trimester. Venter fortsatt på å få energien tilbake 🙈 Forrige uke var jeg hos fysioterapeut og har allerede begynt å få stramme muskler rundt bekkenet. Håper det holder seg ok fremover :)

Ellers har vi ikke kjøpt inn noe enda. Tror vi kommer til å vente til etter OUL. Barnerommet skal pusses opp og greit å ha et sted å sette det vi kjøper inn :)

Familie og nære venner har fått vite det og nå føler jeg at jeg kan begynne å glede meg litt :) Synes det også er litt skummelt å tenke på 🙈😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi at du har opprettet ny dagbok har fått meg hus forbi! Vil jo selvsagt følge med deg her 😊

Sååå glad for at du har kommet så langt nå :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (14 timer siden):

Oi at du har opprettet ny dagbok har fått meg hus forbi! Vil jo selvsagt følge med deg her 😊

Sååå glad for at du har kommet så langt nå :klemmer:

Så hyggelig :)

Ja, nå prøver jeg å slappe mer av og se positivt på fremtiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for 2.trimester😄😍

så koselig å fortelle andre nyheten og endelig kan senke skuldrene skikkelig🥰 fu får bare nyte tiden fremover nå🤗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (7 timer siden):

Hurra for 2.trimester😄😍

så koselig å fortelle andre nyheten og endelig kan senke skuldrene skikkelig🥰 fu får bare nyte tiden fremover nå🤗

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15+0

Ny uke 😀

Formen er grei. Kjenner at det er ømt nederst ved livmoren. Kjenner et svakt ubehagelig press nederst på magen. Regner med at det er livmoren som vokser. Hadde også noen svake stikninger midt i vagina kjente det ut som. Jeg er engstelig for livmorhalssvikt da en i familien hadde det og mistet flere sent, men det skal ikke være arvelig har jeg forstått. Ved ultralyd 13+0 var livmorhalsen min normal. 

Ellers er puppene nesten ikke ømme lengre. Jeg er blitt litt glemsk og har fæle mareritt hver eneste natt. Når jeg ligger flatt kan jeg kjenne at det er mer hardt nederst i magen. Men magen synes ikke når jeg står (er overvektig). 

Prøver å ikke engste meg for mye nå, men kjenner at det skal bli deilig med OUL om 3 uker og 1 dag :) Da skal jeg begynne å handle inn klær og utstyr. På ultralyden 13+0 fikk vi vite kjønn med 90 % sikkerhet, men velger å holde det for oss selv til etter OUL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med 15 uker❤️

Oi, så koselig at dere allerede vet kjønnet med stor sikkerhet!🤩 Blir spennende å høre mer om dette etter OUL 🌸

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15+3

Da var 2 vaksine satt (tok nr 1 for 5 måneder siden). Jeg ville egentlig vente til etter graviditet, men økende smittetall, en jobb hvor jeg møter mange mennesker og kollektivt til og fra jobb følte jeg at jeg måtte ta vaksinen nå. Håper jeg ikke blir veldig dårlig 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...