Gå til innhold

Hva syntes dere om folk som leser Document?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir veldig beroliget når du i overskriften påpeker at de kan lese.

Endret av Michaelhe
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvis harry-benevnelsen er det største aberet med alternative medier, er det vel et faktum at disse vil vokse i størrelse over tid. Folk blir voksne og hever seg som regel over slike sosiale kaste-begreper.

Anonymkode: f5160...43e

Jeg snakke ikke om alternative medier generelt men spesifikt om Document og Resett. De fremstår så veldig fokusert på litt eldre menn uten høyere utdannelse. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker vel at de som leser Dokument er litt enkle, og foretrekker å lese ting som bygger opp om det de allerede tror. Har sett sjefen for siden på dagsnytt 18 og prøvd og lese litt selv, men jeg synes det er vanskelig og forstå at folk synes et så lite nyansert verdensbilde kan være interessant. For all del det finnes sikkert veldig koselige folk som leser der, men jeg sliter vel med og tro at reflekterte folk ville finne det givende. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PeeWee skrev (10 minutter siden):

Jeg snakke ikke om alternative medier generelt men spesifikt om Document og Resett. De fremstår så veldig fokusert på litt eldre menn uten høyere utdannelse. 

Ja, kanskje det. Men bli ikke overrasket om leserne er en langt mer divers gruppe med både høyre utdanning og gode samfunnskunnskaper.

I det hele tatt minner denne "de er enkle og harry" analysen om den sosiale shamingen som Frp fikk på 90-tallet. Og også om de "deplorabel" som stemmer på Trump.

Men det er jo litt kult da å drive en god gammel sosial distansering, med shaming, ovenfor en politisk gruppe de frykter.

Anonymkode: f5160...43e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men det er jo litt kult da å drive en god gammel sosial distansering, med shaming, ovenfor en politisk gruppe de frykter.

Men hvorfor skal de som synes Document er harry holde det for seg selv for å ikke støte noen? Det er vel heller et problem at innvandring svært sjelden kritiseres på en mer seriøs måte- Synes slik sett at Document var en god del bedre på starten, når det var færre ufaglærte bidragsytere. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men bli ikke overrasket om leserne er en langt mer divers gruppe med både høyre utdanning og gode samfunnskunnskaper.

Ja, men dette er nok mer folk som bare ønsker sine egne oppfatninger bekreftet av en eller annen. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I det hele tatt minner denne "de er enkle og harry" analysen om den sosiale shamingen som Frp fikk på 90-tallet. Og også om de "deplorabel" som stemmer på Trump.

Så har jo Trump også gjort en god del skade i USA. Ikke med hva han faktisk fikk gjort, det var ikke mye, men helt unødvendig polarisering og tvil om selve demoratiet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (1 time siden):

Jeg tenker vel at de som leser Dokument er litt enkle, og foretrekker å lese ting som bygger opp om det de allerede tror. Har sett sjefen for siden på dagsnytt 18 og prøvd og lese litt selv, men jeg synes det er vanskelig og forstå at folk synes et så lite nyansert verdensbilde kan være interessant. For all del det finnes sikkert veldig koselige folk som leser der, men jeg sliter vel med og tro at reflekterte folk ville finne det givende. 

Kan være enig i det, men jeg synes det er lite nyanser andre steder også.

Det er stort sett ett syn som skal gjelde på alt. Man behøver ikke åpne avisen engang for å vite hva tekstforfatterne vil mene om ethvert tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynte å lese Document nå og da for et par år siden, og må si jeg ble overrasket over et jevnt over høyt nivå på artiklene. Hva andre lesere angår, har jeg sett langt verre ting i VGs og Dagbladets kommentarfelt enn det jeg hittil har sett i Documents kommentarfelt. Det sier vel noe.

Etter min oppfatning framstår Document som et nødvendig bidrag i nyhetsformidlingen for å få fram flere sider enn andre medier kan eller vil rekke over, og nettstedet blir da også lest av folk fra virkelig "all walks of life". Og når folk kan lese mange forskjellige detaljer og vinklinger av saker, får de bedre mulighet til å forstå hva som foregår i den store, komplekse virkeligheten.

Anonymkode: 3dbb0...314

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser Document og Resett selv i tillegg til mange andre medier. De dekker saker som main stream media ikke vil ta tak i. Det er positivt, men overfokuseringa på innvandring ødelegger noe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med å lese Document? Jeg tenker at her er det noen som klarer å se det store bildet.

Anonymkode: e736d...19a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/15/2021 at 2:43 PM, AnonymBruker said:

Er det litt type folk som ikke klarer å se de større linjene i samfunnet? Litt sånn konspi-folk?

Eller syntes du de er fornuftige?

Anonymkode: 4b98d...aa8

Bryr meg akkurat så lite som jeg burde gjøre. Flere burde prøve det.

Anonymkode: eecb2...cd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PeeWee skrev (På 25.10.2021 den 19.31):

Jeg snakke ikke om alternative medier generelt men spesifikt om Document og Resett. De fremstår så veldig fokusert på litt eldre menn uten høyere utdannelse. 

Vel jeg er kvinne med høy utdannelse, leser Resett for å få hele sannheten i saker.

Anonymkode: e736d...19a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg leser Document og de andre nettavisene. Samt en del utenlandske aviser over hele fjøla (dog ikke al jazeera eller Dagen). Så selv om jeg både har relativt høy utdannelse og har lest noen hyllemeter med bøker er jeg nok både dum og harry.... Jeg må tilstå at Document brukes for å pirre nysgjerrigheten, de omtaler andre saker en andre aviser og så graver jeg litt i utenlandske aviser om de sakene (om de er internasjonale). Greit å ha mer en en vinkling på en sak. 

Men kommentarfeltet er helt hinsides, der er det mange raringer, minner mest om en vanlig dag på KG

Endret av Tiuren
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som leser slikt aktivt er folk med offermentalitet.

Hovedfokuset til Document, Resett, HRS, osv, er å få hvite menn til å se på seg selv som et offer. At det er de som blir undertrykt her i samfunnet.

Anonymkode: 8753d...e19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 5.9.2021 den 16.08):

Generelt kan man vel si at Document og Resett holder et svakt intellektuelt nivå, og mye av det som skrives der (av egenprodusert stoff) er uetterrettelig og propagandistisk. Når det særlig gjelder Document, virker også både skribentene og de som bidrar i kommentarfeltene utpreget sekteriske; sammen utgjør de et ekkokammer med svak realitetskontakt.

Når det helt unntaksvis detter inn noe lesverdig på disse nettstedene, handler det aldri om samfunnsliv eller politikk, men  særlig Document har noen bidragsytere, som iblant kan skrive noe interessant om musikk eller skjønnlitteratur. Som regel er vinklingen nostalgisk, men det kan likevel være verd å lese.

Anonymkode: 345d6...ecb

Enig.

Anonymkode: 4b98d...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 30.10.2021 den 6.02):

De som leser slikt aktivt er folk med offermentalitet.

Hovedfokuset til Document, Resett, HRS, osv, er å få hvite menn til å se på seg selv som et offer. At det er de som blir undertrykt her i samfunnet.

Anonymkode: 8753d...e19

Snakk om projisering.. du beskriver vel deg selv i dette når du spyr it hat mot folk som tør å tenke selv..

Anonymkode: afc65...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.5.2023 den 21.17):

Enig.

Anonymkode: 4b98d...aa8

Det er heller folk som sluker propagandaen i msm som har lav intelligens- de som ikke tåler at noen stiller spørsmål.. 

Anonymkode: afc65...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er heller folk som sluker propagandaen i msm som har lav intelligens- de som ikke tåler at noen stiller spørsmål.. 

Anonymkode: afc65...8bf

Spørsmål om jorda er rund du tenker på?

Anonymkode: e0ac5...6e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser Inyheter Document Steigan+ lokalavisa min lokalavis klarte og skrive en voldshendelse men det kom fram på Document at det dreide seg om knivstikking 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/30/2021 at 6:02 AM, AnonymBruker said:

De som leser slikt aktivt er folk med offermentalitet.

Hovedfokuset til Document, Resett, HRS, osv, er å få hvite menn til å se på seg selv som et offer. At det er de som blir undertrykt her i samfunnet.

Anonymkode: 8753d...e19

Som om jeg skulle skrivd det selv. Nøyaktig slik jeg også alltid har sett for meg slike folk. De elsker offerrollen.

Anonymkode: 8753d...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er vel ikke noe "annerledes" enn å lese for eksempel VG eller Dagbladet...    

Anonymkode: 96d7e...3d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...