Gå til innhold

Hva syntes dere om folk som leser Document?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vel, når medie-bautaer som Alf R Jacobsen kan finne seg til rette som fristilt redaktør i Document så troner egentlig det mediehuset øverst på min liste.

Det er faktisk befriende med et mediehus som tør dykke ned i saker andre medier forbigår i stillhet; innvandring, klimakrisen, det politiske spillet, USA, kunst og kulturlivet og så videre. I tillegg har de relativt frittalende skribenter som Paul Grøtvedt (kunst) og Kent Andersen (politikk). De får også ære for å referere fra de rettssakene andre medier ikke nevner med et ord (vold, voldtekter og ran begått av innvandrere). Sammen med søstermediene i Sverige og Danmark får man et godt bilde av hva som egentlig rører seg utenfor andre mediers beskrivelser.

Få, tror jeg, forstår så lite av amerikansk politikk og politisk spill som redaktøren Hans Rustad, som jobber som redaktør på dagen og følger med og referer fra USA på kvelden og natta.

Stort pluss også for å drive et forlag som tør trykke bøker fra forfattere ingen andre redaksjoner vil ta i med ildtang.

Så bærer selvsagt mediehuset (nettavis, forlag, TV) preg av å ha langt mindre budsjetter enn alle andre, så det er helt klart en oppside også. 

Men alt i alt - all ære for at de klorer seg fast i mediebildet. Vi trenger de som ser over og under det alle andre vil vise oss.

(Det samme gjelder Resett, HRS og Steigan. Selv om kommunisten Pål "Pol-Pot" Steigan er uspiselig som menneske så skriver han bra og har baller til å stå for noe. Det respekterer jeg.)

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, AnonymBruker said:

Denne kommentaren lukter lav IQ lang vei.

Anonymkode: 34a06...1c9

Å beklager, jeg misforstod. Jeg trodde tråden handlet om hva vi synes om folk som leser Document. Ikke hva vi synes om ABc225d...0bb. Dumme meg. Sånn går det når man har lav IQ!

Anonymkode: c225d...0bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Å beklager, jeg misforstod. Jeg trodde tråden handlet om hva vi synes om folk som leser Document. Ikke hva vi synes om ABc225d...0bb. Dumme meg. Sånn går det når man har lav IQ!

Anonymkode: c225d...0bb

Det kan gå litt trått i tankeboksen. Ingenting å unnskylde for.

Anonymkode: 34a06...1c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar egentlig alle medier med en klype med salt, men synes Document har noen gode artikler inni mellom. De tør å skrive om saker de andre mer mainstream mediene hopper over.

Aprops lav IQ og dårlig utdannelse, har noen klikket seg inn på Dagbladet i det siste? Clickbait deluxe.. Overskrifter som "Skrekkvideo", så har de bare stjelt en video fra YouTube som er flere år gammel.. Jeg synes f.eks det er mye mer interessant å lese om saker som ryster Sverige, enn hvordan det går med rumpen til Kim Kardashian.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (8 timer siden):

Jeg tar egentlig alle medier med en klype med salt, men synes Document har noen gode artikler inni mellom. De tør å skrive om saker de andre mer mainstream mediene hopper over.

Aprops lav IQ og dårlig utdannelse, har noen klikket seg inn på Dagbladet i det siste? Clickbait deluxe.. Overskrifter som "Skrekkvideo", så har de bare stjelt en video fra YouTube som er flere år gammel.. Jeg synes f.eks det er mye mer interessant å lese om saker som ryster Sverige, enn hvordan det går med rumpen til Kim Kardashian.

Helt enig.

Anonymkode: 34a06...1c9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magika_fra_Fyll skrev (18 timer siden):

Jeg ser ned på dem, de søker seg til Document og HRS fordi de der får servert det de vil høre 

Og andre søker seg til msm for der får de det vil høre... 

Anonymkode: bb635...03d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 15.8.2021 den 14.43):

 

Er det litt type folk som ikke klarer å se de større linjene i samfunnet? Litt sånn konspi-folk?

 

 

De som leser Documet leser jo mediene som er eid av internasjonale storkonsern i tillegg.

Dette i motsetning til dem som kun leser media som er eid av internasjonale storkonsern.

Så hvem tror du er best opplyst? 

Anonymkode: f8c33...ec0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.8.2021 den 10.39):

De lever i en annen virkelighet, og har sannsynligvis falt utenfor samfunnet.

Anonymkode: 4ed2d...d3f

Ja, de er utstøtt av den store saueflokken som tror på de politisk korrekte mediene med sin manipulerte utgave av virkeligheten. 

Anonymkode: 97e62...ebb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rampenissen72

Ville heller lest på Document enn Dagbladet, siden Dagbladet er som Se og Hør. Makan til dritt avis skal du lete lenge etter. Og nettsida ser ut som JEG laga i 2001. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVORFOR SKRIVER FOLK SYNTES OG IKKE SYNES I SAMMENHENGER SOM DETTE? Christ. 

Og ja - dårlig dag, takk som spør. 

Anonymkode: 9338f...203

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rampenissen72
Callisto83 skrev (13 timer siden):

Jeg tar egentlig alle medier med en klype med salt, men synes Document har noen gode artikler inni mellom. De tør å skrive om saker de andre mer mainstream mediene hopper over.

Aprops lav IQ og dårlig utdannelse, har noen klikket seg inn på Dagbladet i det siste? Clickbait deluxe.. Overskrifter som "Skrekkvideo", så har de bare stjelt en video fra YouTube som er flere år gammel.. Jeg synes f.eks det er mye mer interessant å lese om saker som ryster Sverige, enn hvordan det går med rumpen til Kim Kardashian.

Jepp 👏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg ser vel heller ned på de som leser Dagbladet, enn Document. For å si det sånn 😏

Anonymkode: 75183...aa7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.9.2021 den 15.11):

Lettlurte, lav utdanning.

Anonymkode: c225d...0bb

Jeg har høy utdanning og regner meg ikke som lettlurt. Jeg leser flere nettaviser, også Document og Resett. Det er greit å få flere vinklinger av en sak. "Alternative" medier kan med rette kritiseres for å fronte et politisk ståsted. På samme måte som de "politisk korrekte" nyhetsformidlerne vinkler sine saker i retning venstre, nrk, vg, osv...

Anonymkode: 8d6bf...a41

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PeeWee skrev (På 16.8.2021 den 17.43):

Jeg synes harryfaktoren er litt vel høy der. Lurer på hvorfor de aller fleste som er "islamkritiske" på død og liv må være så blodharry?

Mener du Document er mer harry enn kjendis-aviser som Dagbladet og Se-og-Hør? 🤷‍♀️

Anonymkode: 75183...aa7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 15.8.2021 den 14.43):

Er det litt type folk som ikke klarer å se de større linjene i samfunnet? Litt sånn konspi-folk?

Eller syntes du de er fornuftige?

Anonymkode: 4b98d...aa8

Det er i hvert fall en del fornuftige folk som er fortvilet av ensidig og manipulert informasjon fra andre medier. Helt sikkert en del fanatikere og ekstremister også. 

Anonymkode: 97e62...ebb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er i hvert fall en del fornuftige folk som er fortvilet av ensidig og manipulert informasjon fra andre medier. Helt sikkert en del fanatikere og ekstremister også. 

Anonymkode: 97e62...ebb

Jepp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Mener du Document er mer harry enn kjendis-aviser som Dagbladet og Se-og-Hør? 🤷‍♀️

Anonymkode: 75183...aa7

Langt mer harry enn Dagbladet, men Se og Hør er jo en helt annen type publikasjon. I harryparret er det vel Se og Hør for Henne og Document for Han?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PeeWee skrev (2 timer siden):

Langt mer harry enn Dagbladet, men Se og Hør er jo en helt annen type publikasjon. I harryparret er det vel Se og Hør for Henne og Document for Han?

Hvis harry-benevnelsen er det største aberet med alternative medier, er det vel et faktum at disse vil vokse i størrelse over tid. Folk blir voksne og hever seg som regel over slike sosiale kaste-begreper.

Anonymkode: f5160...43e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...