AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #41 Skrevet 10. august 2021 7 hours ago, AnonymBruker said: Hva med den andre mannen som potensielt blir lurt til å være far? Anonymkode: 25230...652 Men han er jo faren. Og selv om det eventuelt skulle vise seg at han ikke er biologisk far, så er det fortsatt han som har vært der gjennom oppveksten. La dette ligge, ikke potensielt ødelegge en familie fordi din man tror kanskje ungen er hans fordi de ligner litt på bilder. Anonymkode: 97158...a4c 7
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #42 Skrevet 10. august 2021 Jeg tror det er mange mørketall der ute, hvor kvinnen har sagt "det er ikke ditt barn" og mannen har akseptert det, enten: 1. for å slippe slippe unna det å bli far, med alt det ansvaret det innebærer 2. fordi han var en idiot og ikke tenkte at det vil gnage han i framtiden å ikke vite med sikkerhet at han kanskje har en sønn eller datter der ute Redelige kvinner ber alle menn som de har hatt sex med om å ta farskapstest. Menn med litt vett ber om farskapstest når de ser at kvinnen som de har hatt sex med har blitt gravid. Her har begge kun tenkt på sitt eget beste. Anonymkode: 047c7...a19 2
Gjest ti10 Skrevet 10. august 2021 #43 Skrevet 10. august 2021 Ser det er mange som er skråsikre på at det rette er å la det ligge. Det er jo uten tvil en vanskelig sak, men jeg tror nok at barnet/ungdommen det gjelder gjerne vil vite hvem den biologiske faren er. Om ikke nå, så senere en gang. Og så kan vi snu litt på det. Hvis dette barnet senere hadde funnet ut på egen hånd at mannen til TS var faren, og at det var flere som hadde visst om det uten å si noe, inkludert moren og den biologiske faren, så hadde vel de aller fleste hatt sympati med barnet. Ser for meg at hvis barnet som voksen hadde funnet ut av dette og så skrevet innlegg på KG, hadde nok de aller fleste reaksjonene gått ut på hvor forferdelig det var at folk hadde visst, men ikke sagt noe. Spesielt hvis det viser seg at barnet og den angivelige faren ikke har hatt et godt forhold.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #44 Skrevet 10. august 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Lenge før jeg ble sammen med min mann hadde han et seksuelt forhold til en dame som sterkt ønsket seg barn. De brukte prevensjon «nesten alltid» (dumt av ham, ja). Hun hadde samtidig er lignende forhold til en annen mann. min mann var på den tiden ikke en mann som var klar for familieliv, den andre mannen hadde ting på stell. plutselig sluttet hun å ta kontakt med ham, og siden hun stort sett var pådriveren for forholdet fader alt ut. Om lag to mnd etter sist «møte» la hun ut en status på SOME der hun stolt fortalte at hun var gravid og at hun og den andre mannen gledet seg og var lykkelige. Min sendte henne melding og spurte om det var en sjanse for at barnet var hans. Hun svarte «det er 100% ikke ditt barn. Dessuten ville du ikke ha barn, og XXX er et bedre kort å satse på for meg å den lille, han har alt på stell» (Han har fremdeles meldingene). Etter dette har de ikke hatt kontakte men det plager ham at han enda ikke har fått 100% klarhet i dette. jeg tolker meldingen hennes slik at hun uten å vite satset på det beste kortet. Hun har en åpen SOME profil der hun tidvis legger ut bilder av barnet, og barnet er slående likt våre barn og min mann. Hun og den andre mannen er fremdeles sammen, og de ser lykkelige ut. Barnet er i tidlig tenårene. Vi vil ikke ødelegge det, men vi tror det er min mann sitt barn, både ut ifra termindato og utseendet. To av våre barn har en diagnose som er arvelig fra far, ikke en alvorlig diagnose, men likevel… det plager oss. Det er vanskelig å tro at han har et barn til, et barn vi ikke har kontakt med, men vi vil som sagt ikke ødelegge noe. Likevel er det vondt for ham. Vi vet heller ikke om den andre mannen visste at hun lå med min mann samtidig, men antagelig vet han ikke det. Vi bor i samme by, men ikke i umiddelbar nærhet. De har kun dette barnet, barnet har ingen søsken (annet enn evt. de barna min mann har med meg) hva ville dere gjort? Anonymkode: 571c7...23c Veldig egoistisk om han vil velte en families liv fordi han nå vil vite om det er hans barn. Det er råttent gjort. Barnemoren visste at din mann ikke var det minste interessert i barn, og det var han jo ikke. Barnet har per i dag to lykkelige foreldre som er glad i det. Nå som de er lykkelige skal mannen din ødelegge bare fordi han har lyst til å vite?? Eller tenker dere å ha denne tenåringen som samværsbarn og ha et flott far-sønn forhold? For det skjer neppe. Det han får er sannsynligvis en tenåring som vil hate mannen som ødela familien hans. Jaconandersen skrev (10 timer siden): Absolutt ikke. Jeg hadde blitt overlykkelig dersom noen avslørte noe slikt, for da hadde jeg spart meg fra å kaste bort mer energi på noe jeg aldri burde begynte med i det hele tatt. Tenk deg om. La oss si at du betaler en krone hver dag over ett år. Om jeg ble hindret fra å betale 10/365 kroner hadde jeg blitt glad, hadde blitt glad om jeg ikke betalte 200/365 og 365/365. Nei om en får trekt i nødbremsen på slikt, så er det svært godt. Hadde blitt glad, særlig på sikt. Så hadde jeg reist fra kone og barn. Så kunne barnet vært med sin rettmessige far, isteden. Ja nemlig. Mannen til ts hadde ødelagt alt. Penger er en bagatell mot hvor lurt man føler seg på et emosjonelt plan. Anonymkode: 0c7e7...f5f 10
Gjest Jaconandersen Skrevet 10. august 2021 #45 Skrevet 10. august 2021 ti10 skrev (11 minutter siden): Ser det er mange som er skråsikre på at det rette er å la det ligge. Det er jo uten tvil en vanskelig sak, men jeg tror nok at barnet/ungdommen det gjelder gjerne vil vite hvem den biologiske faren er. Om ikke nå, så senere en gang. Og så kan vi snu litt på det. Hvis dette barnet senere hadde funnet ut på egen hånd at mannen til TS var faren, og at det var flere som hadde visst om det uten å si noe, inkludert moren og den biologiske faren, så hadde vel de aller fleste hatt sympati med barnet. Ser for meg at hvis barnet som voksen hadde funnet ut av dette og så skrevet innlegg på KG, hadde nok de aller fleste reaksjonene gått ut på hvor forferdelig det var at folk hadde visst, men ikke sagt noe. Spesielt hvis det viser seg at barnet og den angivelige faren ikke har hatt et godt forhold. Jeg må virkelig si at jeg ikke forstår hvorfor fokuset her er på mannen til TS, et helt klart dårlig menneske. På denne forferdelige kvinnen som har lurt en mann. Ja, det er rimelig å bry seg om barnet her, men vi bør bry oss like mye om mannen som blir lurt. Det er utvilsomt riktig å avsløre det for mannen som blir lurt og barnet. Da får barnet sin ekte far og mannen kan gå og ikke lenger bli lurt. Er jo mye verre for han om dersom det blir avslørt om 20 år. Oppsummert i denne saken: mannen til TS har ingen betydning, kvinnen som har lurt en mann har null betydning. Vi trenger ikke å en gang tenke på disse partnene når vi vurderer rett og galt.
Gjest Jaconandersen Skrevet 10. august 2021 #46 Skrevet 10. august 2021 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Veldig egoistisk om han vil velte en families liv fordi han nå vil vite om det er hans barn. Det er råttent gjort. Barnemoren visste at din mann ikke var det minste interessert i barn, og det var han jo ikke. Barnet har per i dag to lykkelige foreldre som er glad i det. Nå som de er lykkelige skal mannen din ødelegge bare fordi han har lyst til å vite?? Eller tenker dere å ha denne tenåringen som samværsbarn og ha et flott far-sønn forhold? For det skjer neppe. Det han får er sannsynligvis en tenåring som vil hate mannen som ødela familien hans. Ja nemlig. Mannen til ts hadde ødelagt alt. Penger er en bagatell mot hvor lurt man føler seg på et emosjonelt plan. Anonymkode: 0c7e7...f5f Fedreskapssvindel føles likt for menn som voldtekt for kvinner. Så her bør en utvilsomt ende det så tidlig som mulig. Endret 10. august 2021 av Jaconandersen
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #47 Skrevet 10. august 2021 Ville latt de ligge men ville kontaktet barnets mor og hørt om de ikke var mulig og ta en DNA test ? Kanskje best og la de ligge men hadde vert greit og vite da. Anonymkode: 983a1...ed6 3
laviniabcn79 Skrevet 10. august 2021 #48 Skrevet 10. august 2021 En moderne "Villanden" her... du kan jo lese hvordan det gikk med Ibsen sitt stykke. 4
Gjest Jaconandersen Skrevet 10. august 2021 #49 Skrevet 10. august 2021 (endret) Jeg har i alle fall lært av denne tråden, litt om moralen til kvinner når det kommer til slikt. Det betyr liksom ingen ting å lure folk på denne måten, det som betyr noe er de umoralske i denne saken. Mannen til TS og den forferdelige kvinnen. Barnet og, men det er en selvfølge. Nei, jeg hadde ikke tenkt et sekund før jeg avslørte det. Hadde aldri snakket med den forferdelige kvinnen. Jeg hadde gått til mannen som ble lurt. For å fri han fra løgnen. I dag kan man i alle fall bare gå. Her viser dere verdiene dere har, en merkelig moral jeg virkelig må si jeg misliker. Jeg skammer meg faktisk over å dele statsborgerskap med dere, ikke minst å tenke på at dere er mennesker slik som jeg. Dere har en tankegang som sier at mannen som ble lurt, ikke har noen verdi. Endret 10. august 2021 av Jaconandersen
Khloe P.T Skrevet 10. august 2021 #50 Skrevet 10. august 2021 Perle skrev (11 timer siden): 36. Det er vanskelig å forstå. 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #51 Skrevet 10. august 2021 Dette hadde jeg latt ligge rett og slett. Blir vondt for alle om det viser seg din mann er faren. Anonymkode: bdaac...bb8 5
Carrot Skrevet 10. august 2021 #52 Skrevet 10. august 2021 Jeg har ikke lest alle svarene men om jeg var han ville jeg sendt henne en melding og forklart at mine barn har "sykdom" som er arvelig på min side med diffuse symptomer så selv om hun den gang avkreftet at han potensielt er far tenker han det kan vøre greit å være åpen om dette i tilfelle hun av ukjent grunn har behov for å vite det likevel - hvis ikke beklager han at han bryr henne etter så lang tid.. Å skulle kreve noe farskap nå etter så lang tid er vanskelig av så mange grunner men mest av alt fordi barnet har en far.. 17
laviniabcn79 Skrevet 10. august 2021 #53 Skrevet 10. august 2021 Jaconandersen skrev (4 timer siden): Jeg har i alle fall lært av denne tråden, litt om moralen til kvinner når det kommer til slikt. Det betyr liksom ingen ting å lure folk på denne måten, det som betyr noe er de umoralske i denne saken. Mannen til TS og den forferdelige kvinnen. Barnet og, men det er en selvfølge. Nei, jeg hadde ikke tenkt et sekund før jeg avslørte det. Hadde aldri snakket med den forferdelige kvinnen. Jeg hadde gått til mannen som ble lurt. For å fri han fra løgnen. I dag kan man i alle fall bare gå. Her viser dere verdiene dere har, en merkelig moral jeg virkelig må si jeg misliker. Jeg skammer meg faktisk over å dele statsborgerskap med dere, ikke minst å tenke på at dere er mennesker slik som jeg. Dere har en tankegang som sier at mannen som ble lurt, ikke har noen verdi. det var jo dette som skjedde i villanden. ta ikke fra en mann livsløgnen. for å lette egen samvittighet og egne moralske verdier. 6
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #54 Skrevet 10. august 2021 Jaconandersen skrev (5 timer siden): Jeg har i alle fall lært av denne tråden, litt om moralen til kvinner når det kommer til slikt. Det betyr liksom ingen ting å lure folk på denne måten, det som betyr noe er de umoralske i denne saken. Mannen til TS og den forferdelige kvinnen. Barnet og, men det er en selvfølge. Nei, jeg hadde ikke tenkt et sekund før jeg avslørte det. Hadde aldri snakket med den forferdelige kvinnen. Jeg hadde gått til mannen som ble lurt. For å fri han fra løgnen. I dag kan man i alle fall bare gå. Her viser dere verdiene dere har, en merkelig moral jeg virkelig må si jeg misliker. Jeg skammer meg faktisk over å dele statsborgerskap med dere, ikke minst å tenke på at dere er mennesker slik som jeg. Dere har en tankegang som sier at mannen som ble lurt, ikke har noen verdi. Har du aldri lest Ibsen? Har ikke familien en verdi, utover penger? Ville du blitt glad hvis din far ikke var din far? Og din biologiske far var «høyst umoralsk» og din mor forferdelig? Du ville mistet din familie på et blunk? Din far var en stakkar som var blitt lurt til å elske deg, og nå ikke ville ha noe med deg og din mor å gjøre? Anonymkode: 9075c...bb3 8
Gjest Jaconandersen Skrevet 10. august 2021 #55 Skrevet 10. august 2021 (endret) laviniabcn79 skrev (30 minutter siden): det var jo dette som skjedde i villanden. ta ikke fra en mann livsløgnen. for å lette egen samvittighet og egne moralske verdier. AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har du aldri lest Ibsen? Har ikke familien en verdi, utover penger? Ville du blitt glad hvis din far ikke var din far? Og din biologiske far var «høyst umoralsk» og din mor forferdelig? Du ville mistet din familie på et blunk? Din far var en stakkar som var blitt lurt til å elske deg, og nå ikke ville ha noe med deg og din mor å gjøre? Anonymkode: 9075c...bb3 Jeg bryr meg ikke om hva Ibsen skrev. I dag er ting svært annerledes, uansett. Mannen kan bare gå og skille seg om han vil, ingen problem. Endret 10. august 2021 av Jaconandersen
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #56 Skrevet 10. august 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Men han er jo faren. Og selv om det eventuelt skulle vise seg at han ikke er biologisk far, så er det fortsatt han som har vært der gjennom oppveksten. La dette ligge, ikke potensielt ødelegge en familie fordi din man tror kanskje ungen er hans fordi de ligner litt på bilder. Anonymkode: 97158...a4c Så du mener denne mannen ikke har krav på å vite at barnet han oppdrar kanskje ikke er biologisk hans? Anonymkode: 25230...652 4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #57 Skrevet 10. august 2021 Jaconandersen skrev (53 minutter siden): Jeg bryr meg ikke om hva Ibsen skrev. I dag er ting svært annerledes, uansett. Mannen kan bare gå og skille seg om han vil, ingen problem. Men du…har du et traume eller en personlighetsforstyrrelse? Eller er du rett og slett uten kjærlighet i livet, og uten livserfaring? For det du sier høres ut som teoretiske betraktninger, uten særlig rot i virkeligheten. Et ekte menneske med normale følelser vil jo ikke slutte å føle kjærlighet til barnet sitt etter femten år, selv om det biologiske båndet ikke er der. Dersom alt blir så vnskelig og ødelagt at parforholdet ryker, og tenåringen kanskje ikke vil se faren, vil jo mannen miste familien sin, miste livet sitt slik det er i dag. Det blir et tap og en sorg! Ikke «hurra, jeg slipper å betale». Anonymkode: c9d16...ce5 16
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #58 Skrevet 10. august 2021 Hva er det du ønsker egentlig? At mulige fedre og barnet tar en DNA test og får sannheten på bordet ? Rydde opp i det «rotet» som dere anser dere delvis delaktig i ? La oss si at det blir gjort, og så viser testen at barnet bor sammen med sin rettmessige far. Hva gjør dere da? Dette er en sak som er spesiell. Vil mannen din ha en sønn til ? Og hva har han å tilby et barn som får hverdagen sin fullstendig snudd på hodet? Han har en far , men i følge dere så er det veldig usikkert om det er den rette faren. Det er det beste å dele familien i to pr i dag? Jeg vet hva det vil si å plutselig få vite at vi har ulike fedre innad i søskenflokken. Men det var hemmeligholdt inntil DNA- testen kom på bordet. Anonymkode: 3befb...783 4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #59 Skrevet 10. august 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Lenge før jeg ble sammen med min mann hadde han et seksuelt forhold til en dame som sterkt ønsket seg barn. De brukte prevensjon «nesten alltid» (dumt av ham, ja). Hun hadde samtidig er lignende forhold til en annen mann. min mann var på den tiden ikke en mann som var klar for familieliv, den andre mannen hadde ting på stell. plutselig sluttet hun å ta kontakt med ham, og siden hun stort sett var pådriveren for forholdet fader alt ut. Om lag to mnd etter sist «møte» la hun ut en status på SOME der hun stolt fortalte at hun var gravid og at hun og den andre mannen gledet seg og var lykkelige. Min sendte henne melding og spurte om det var en sjanse for at barnet var hans. Hun svarte «det er 100% ikke ditt barn. Dessuten ville du ikke ha barn, og XXX er et bedre kort å satse på for meg å den lille, han har alt på stell» (Han har fremdeles meldingene). Etter dette har de ikke hatt kontakte men det plager ham at han enda ikke har fått 100% klarhet i dette. jeg tolker meldingen hennes slik at hun uten å vite satset på det beste kortet. Hun har en åpen SOME profil der hun tidvis legger ut bilder av barnet, og barnet er slående likt våre barn og min mann. Hun og den andre mannen er fremdeles sammen, og de ser lykkelige ut. Barnet er i tidlig tenårene. Vi vil ikke ødelegge det, men vi tror det er min mann sitt barn, både ut ifra termindato og utseendet. To av våre barn har en diagnose som er arvelig fra far, ikke en alvorlig diagnose, men likevel… det plager oss. Det er vanskelig å tro at han har et barn til, et barn vi ikke har kontakt med, men vi vil som sagt ikke ødelegge noe. Likevel er det vondt for ham. Vi vet heller ikke om den andre mannen visste at hun lå med min mann samtidig, men antagelig vet han ikke det. Vi bor i samme by, men ikke i umiddelbar nærhet. De har kun dette barnet, barnet har ingen søsken (annet enn evt. de barna min mann har med meg) hva ville dere gjort? Anonymkode: 571c7...23c Jeg ville fortalt barnet, når det er alene. Så kan det stille de riktige spørsmålene til moren. Anonymkode: 9a54e...de1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #60 Skrevet 10. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ville fortalt barnet, når det er alene. Så kan det stille de riktige spørsmålene til moren. Anonymkode: 9a54e...de1 Det anser du som smart ?? Skal du knuse følelsene til det barnet? Og hvis noe skulle fortelle det til den gutten så skulle det vare en utenforstående som feks TS? Kjære vene … Anonymkode: 3befb...783 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå