Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En MANN pakker selv, en unge må ha dama til å pakke. (Og sistnevnte er sædgiveren 🙄)

Anonymkode: 4d39d...15b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en av dem…

jeg tror han fint kunne pakka noen ting selv, men da jeg pakka fødebagen i full fart den kvelden jeg var redd fødselen skulle starte (1mnd for tidlig) skal jeg innrømme at jeg heiv oppi et par t-skjorter og boxere til han også, og da tok jeg ikke dem ut igjen etterpå...

Jeg var overbevist om at fødselen kom til å starte på natta og jeg skulle komme meg avgårde i ørska(det skjedde sist) så jeg stolte ikke på at jeg skulle huske noe da og kjøpte ny tannbørste, tannkrem og deodorant som alltid kunne ligge der, og da jeg stod i butikken kosta det meg lite å kjøpe til han også. 
Da vi stod der midt på natta og skulle dra til sykehuset var det han som sørga for å få med begges elektriske tannbørster, brillene våre, linser og slippersene mine…

Anonymkode: ee6ec...425

• Liker 2
Gjest 123 eller noe
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg gjør masse fine ting for mannen min og han for meg. Men å pakke klær det klarer han selv. Jeg har ingen oversikt over hva han vil ha eller bruke på ferie/føden og legger meg ikke i det. Han klarer å kle på seg selv og har klart det i 40 år, så det går bra. Å pakke en dedikert fødebag til far. Velvel. Man høster det man sår.

Anonymkode: c9b65...e6f

Hva høster man som man sår da? Han pakker jo alltid ellers selv :) Ser ikke noe problem med dette, jeg går jo hjemme i permisjon på slutten mens han jobber, å pakke en bag for noen orker man så lenge man har lyst til å gjøre det selv. 

Gjest 123 eller noe
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er en av dem…

jeg tror han fint kunne pakka noen ting selv, men da jeg pakka fødebagen i full fart den kvelden jeg var redd fødselen skulle starte (1mnd for tidlig) skal jeg innrømme at jeg heiv oppi et par t-skjorter og boxere til han også, og da tok jeg ikke dem ut igjen etterpå...

Jeg var overbevist om at fødselen kom til å starte på natta og jeg skulle komme meg avgårde i ørska(det skjedde sist) så jeg stolte ikke på at jeg skulle huske noe da og kjøpte ny tannbørste, tannkrem og deodorant som alltid kunne ligge der, og da jeg stod i butikken kosta det meg lite å kjøpe til han også. 
Da vi stod der midt på natta og skulle dra til sykehuset var det han som sørga for å få med begges elektriske tannbørster, brillene våre, linser og slippersene mine…

Folk er faktisk så bastante og sinte på oss som pakker for mannen, at folk som gjør det må unnskylde seg på denne måten, og forklare... herregud da, la nå oss som gidder få lov å pakke, så kan dere andre bare pakke ned deres egne ting og bare tenke på dere selv :)

Gjest 123 eller noe
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dere som faktisk sier at dere pakker 'føde' bagen til faren er nok samme damer som sutre og klager fordi faren gjør absolutt ingenting hjemme etter barnet er født. Da har dere seg selv å takke! 

Anonymkode: f5421...4bd

Han gjør for det meste like mye som meg, skjønner ikke hvordan du klarer å dra en sånn konklusjon en gang :) Gjentar - det var VELDIG MANGE SURE folk her, over en ting man gjør for å være hyggelig med MANNEN (ikke barn eller gutt, nei) sin. Hva er greia her, skifter dere også bare på deres egen dyne og pute og lar hans ligge skittent, når dere bytter på senga? 

AnonymBruker
Skrevet
skruttveig skrev (1 minutt siden):

Han gjør for det meste like mye som meg, skjønner ikke hvordan du klarer å dra en sånn konklusjon en gang :) Gjentar - det var VELDIG MANGE SURE folk her, over en ting man gjør for å være hyggelig med MANNEN (ikke barn eller gutt, nei) sin. Hva er greia her, skifter dere også bare på deres egen dyne og pute og lar hans ligge skittent, når dere bytter på senga? 

Hahaha ja, og drar bare på lakenet på halve madrassen😂😅 Jeg synes det er koselig å pakke for mannen, og han synes det er veldig fint. De er så bastante alle som har svart her. Mennene hjelper da til hjemme, selv om de ikke trenger å tenke på pakking.

Anonymkode: ec481...e1a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig gjør de fleste av oss oppegående kvinner mye for mennene våres - hvorfor tror du mange av oss er fortsatt på ekteskap nummer 1  20 år seinere?  Men han er en voksen mann som trenger ikke mammaen sin å pakke en bag for han, vet du hvor latterlig dette høres ut?  Kom dere av instagram og snapchat og lev livet deres uten å prøve å vise folk at du er helt perfekt! ...og folk lurer hvorfor menn i Norge har blitt så pussete. 

Anonymkode: f5421...4bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tørker dere ham bak når han har vært på do også, eller?

Anonymkode: 38155...69a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Snakk om å sy puter

Anonymkode: bc492...679

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
skruttveig skrev (42 minutter siden):

Folk er faktisk så bastante og sinte på oss som pakker for mannen, at folk som gjør det må unnskylde seg på denne måten, og forklare... herregud da, la nå oss som gidder få lov å pakke, så kan dere andre bare pakke ned deres egne ting og bare tenke på dere selv :)

Jeg hadde faktisk ikke lest gjennom hele tråden før jeg svarte. Da hadde jeg kanskje svart annerledes..

Det var egentlig bare for å illustrere hvor lite «styrete» det kan være å pakke fødebagen til mannen. 

Generelt bryr jeg meg lite om hva andre mener om akkurat dette. Jeg selv vet hvor mye/lite jeg styrer for mannen min ellers og hva som passer for oss. Og hva jeg/vi gjorde med førstemann husker heg faktisk ikke. Tror kanskje ikke han hadde med noe, men foretrakk å dra hjem å dusje og skifte framfor å bruke den knøttlille dusjen som var tilgjengelig for partner. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pakket ikke forrige gang for mannen, det klarer han helt fint selv. Siden han denne gangen ikke skal sove på sykehuset, men hjem til eldste så slenger jeg en ekstra t-skjorte til han oppi bagen min, og mulig han tar med seg en tannbørste. Hadde vi planlagt overnatting hadde han ordnet egne ting. 

De gangene vi har reist med en bag/koffert så finner han frem sine ting, jeg mine, også pakker jeg det i bagen.

Forventer at en voksen mann klarer å pakke til seg selv altså.

Anonymkode: 2c99e...bf1

• Liker 1
Skrevet

Å bli pakket for, såfremt man ikke ber om det selv, er nedverdigende. 
Hva hadde svarene vært i en tråd som handler om en mann som uoppfordret pakker fødebagen for kona si? Jo, han hadde blitt stemplet som kontrollerende av de fleste.

• Liker 1
Skrevet

Både og, Eg laga ein "snackbag" som var mest meint for han. Der satt han også klesskift til seg sjølv. Snackbag var eigentlig ganske digg i barseltida for oss begge. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg pakket ikke forrige gang for mannen, det klarer han helt fint selv. Siden han denne gangen ikke skal sove på sykehuset, men hjem til eldste så slenger jeg en ekstra t-skjorte til han oppi bagen min, og mulig han tar med seg en tannbørste. Hadde vi planlagt overnatting hadde han ordnet egne ting. 

De gangene vi har reist med en bag/koffert så finner han frem sine ting, jeg mine, også pakker jeg det i bagen.

Forventer at en voksen mann klarer å pakke til seg selv altså.

Anonymkode: 2c99e...bf1

Så flink han er som klarer det selv 👏👏 Regner med du aldri vasker et klesplagg for han, eller skifter på hans dyne? En voksen mann bør klare såpass. Ikke minst må det gå andre veien, han gjør vel aldri noe for deg? Du er vel en voksen kvinne som klarer deg selv? 

Er så latterlig å lese svarene deres. Selvfølgelig er min mann fint i stand til å pakke en bag, men vi er vanemennesker og trives med at jeg tar meg av det. Min mann er den som støvsuger og vasker gulv. Det betyr ikke at jeg ikke er i stand til det, men her i hus ordner han det. 

Anonymkode: 5fe81...5b0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nei, han er voksen og kan pakke selv, men jeg tipset han om at han burde ta med snacks og litt mat, han var ikke klar over at far ikke får mat på føden. 

Anonymkode: be298...8d6

Får ikke far mat? Varierer det med sykehus kanskje? Her fikk mannen middag under fødsel og skiver etter fødsel + drikke for noen mnd siden 😅 

Anonymkode: 236ff...fae

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Får ikke far mat? Varierer det med sykehus kanskje? Her fikk mannen middag under fødsel og skiver etter fødsel + drikke for noen mnd siden 😅 

Anonymkode: 236ff...fae

Her får ikke far mat før ungen er født. Og det kan jo ta tid 

Anonymkode: 1e3ad...440

• Liker 1
Skrevet

Han pakket ingenting med seg. Men hvis han skulle gjort, så hadde han ordnet det selv  :) 

Gjest 123 eller noe
Skrevet

Jeg gleder meg til middag i kveld, jeg skal lage en god biff med saus og poteter... bare en porsjon så klart, min mann er ikke totalt tilbakestående så han får lage sin egen mat, som jeg vet han klarer :)

AnonymBruker
Skrevet
skruttveig skrev (1 minutt siden):

Jeg gleder meg til middag i kveld, jeg skal lage en god biff med saus og poteter... bare en porsjon så klart, min mann er ikke totalt tilbakestående så han får lage sin egen mat, som jeg vet han klarer :)

Ja, det er jo helt klart sammenlignbart. Tøvete.

• Liker 2
Gjest 123 eller noe
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det er jo helt klart sammenlignbart. Tøvete.

Det er snakk om å gjøre en uselvisk handling for den man elsker, vel vitende om at han faktisk klarer det selv. Så ikke så lang unna nei! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...