Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg pakket til han, jeg la oppi en ekstra tannbørste. Hvorfor ikke liksom?

Jeg er vel gal og mannen er ubrukelig siden jeg gjorde det.

Anonymkode: a8ef6...aea

Jeg tror også du skjønner at det er forskjell på å legge med en tannbørste og en boxershorts, og en liste som den jeg siterte over. 

Anonymkode: c2616...635

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det plager meg ikke, jeg lurer genuint.

Anonymkode: c9b65...e6f

Vi har vært sammen i lang tid og fått våre rutiner. Jeg pakker alltid når vi skal noen steder. Altså, jeg hadde ikke en lang dillete liste og egen fødebag til han. Tok noe klær og toalettsaker oppi kofferten min. 

Anonymkode: 5fe81...5b0

AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (37 minutter siden):

Hvorfor skal mannen kle seg dårlig når han er blitt far? Har full forståelse for at kvinner går i joggebukse eller annen løstsittende bukse rett etter fødsel, men det har jo sine naturlige grunner.

Ut over når man trener er det få anledninger joggebukse er akseptabel påkledning for voksne mennesker utenfor hjemmets fire vegger.

Opphold på barselhotellet på Ullevål innebærer i hvert fall å ligge/sitte på et hotellrom i tre dager. Og under korona har det vært slik at hvis mannen/medmor går ut regnes hen som "gjest" og må forholde seg til besøkstider. . 3 dager sittende i en seng i jeans? Tortur 🙈

Anonymkode: b1683...696

• Liker 3
Skrevet

Det fikser han helt fint sjøl. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her er en liste som flere "stjeler" fordi den er så "bra"

To sett litt penere joggebukser, en god deo(lett for gubben å glemme sånt 😛), dusjsåpe, barberskum, høvel, tannkost,tannkrem, munnskyllevann. T-shirts, genser og jakke etter vær. Lader, snacks han liker(sjokolade, lakris og smash her), Burn/Monster!!!!, Klær til hjemreise. Greit å ha med litt ekstra i tilfelle oppholdet blir langt. Tar også med lesestoff, medisiner, linser og linsevæske pluss reservebrillene hans. Kontanter i tilfelle han glemmer kort

Hun er i hvert fall rusta for å få barn når hun har et voksent barn i hus allerede✌️

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Opphold på barselhotellet på Ullevål innebærer i hvert fall å ligge/sitte på et hotellrom i tre dager. Og under korona har det vært slik at hvis mannen/medmor går ut regnes hen som "gjest" og må forholde seg til besøkstider. . 3 dager sittende i en seng i jeans? Tortur 🙈

Nå er det sommer, så shorts er et bra antrekk. Ellers har folk flest ikke joggebukse på hjemme heller, då hvorfor bruke det når en er blitt far.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her er en liste som flere "stjeler" fordi den er så "bra"

To sett litt penere joggebukser, en god deo(lett for gubben å glemme sånt 😛), dusjsåpe, barberskum, høvel, tannkost,tannkrem, munnskyllevann. T-shirts, genser og jakke etter vær. Lader, snacks han liker(sjokolade, lakris og smash her), Burn/Monster!!!!, Klær til hjemreise. Greit å ha med litt ekstra i tilfelle oppholdet blir langt. Tar også med lesestoff, medisiner, linser og linsevæske pluss reservebrillene hans. Kontanter i tilfelle han glemmer kort

Redd for at mannen din skal se sjuskete ut etter fødsel?

For min del pakker jeg selv. Hvis jeg husker det, så spør jeg sikkert om det er noe han vil ha i bagen også. Da tenker jeg det holder med en bokser og tskjorte. Samme bukse går fint å bruke et par dager. Vi bruker samme lader også. Kortet mitt får han låne hvis han glemmer selv. 

Anonymkode: ac364...a7d

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Brunello said:

Nå er det sommer, så shorts er et bra antrekk. Ellers har folk flest ikke joggebukse på hjemme heller, då hvorfor bruke det når en er blitt far.

Hva vet du om hva folk flest har på seg hjemme? Jeg går alltid med joggebukse hjemme men skifter alltid om jeg skal ha besøk eller skal ut av huset.

Anonymkode: a9638...096

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva vet du om hva folk flest har på seg hjemme? Jeg går alltid med joggebukse hjemme men skifter alltid om jeg skal ha besøk eller skal ut av huset.

Anonymkode: a9638...096

Leser blandet annet på kvinneguiden. Jeg er klar over an noen alltid går i joggebukse hjemme og at mange gjør det av og til.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Redd for at mannen din skal se sjuskete ut etter fødsel?

For min del pakker jeg selv. Hvis jeg husker det, så spør jeg sikkert om det er noe han vil ha i bagen også. Da tenker jeg det holder med en bokser og tskjorte. Samme bukse går fint å bruke et par dager. Vi bruker samme lader også. Kortet mitt får han låne hvis han glemmer selv. 

Anonymkode: ac364...a7d

Det er ikke min liste ☺️

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pakker alltid til mannen min. Det har bare blitt sånn da jeg liker å pakke på min måte. Det funker fint for oss. 

Nå er det barn nr 4 som kommer så pakker ingenting til han da jeg mest sannsynlig blir værende alene og sikkert drar hjem raskt, så han skal hjem til ungene. 

Anonymkode: 05945...4ed

• Liker 1
Skrevet

Trist å se hvor mange som har ett "hvis han/hun klarer det selv, så må de gjøre det selv"-forhold til å hjelpe hverandre i et parforhold.

Her i huset hender det ofte at vi hjelper hverandre med oppgaver, selv om den andre evner å gjøre det selv.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt ikke. Mannen er naturligvis oppegående nok til å klare å pakke selv, noe annet ville vært latterlig.

Anonymkode: 78eea...f84

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer ikke til å pakke noe til mannen. Han må uansett hjem å passe barnet vårt rett etter fødsel så det blir ikke noe barselsopphold på han. Jeg regner med han klarer å ta med det han trenger selv til selve fødselen.

Anonymkode: 07ec4...b84

• Liker 1
Skrevet

Er det alltid vanlig at mannen er med?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men hvorfor? Hvorfor skal du ha oversikt over det? Og hvorfor pakker ikke mannen din selv til vanlig heller? Fordi du tror det er fordi du skal ha oversikt, eller fordi du har tatt over mammarollen?

Jeg har oversikt over hva som er pakket fordi jeg liker å ha oversikt over det. Det skrev jeg jo. Og mens jeg pakker kan han gjøre andre ting som trengs før vi reiser, som å støvsuge og sånt.

Det er veldig praktisk å samarbeide om ting, du burde prøve det.

Anonymkode: ec481...e1a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må si at jeg er glad for at mannen min ikke "liker å ha kontroll og oversikt" over hva jeg pakker når jeg skal på tur, gitt. Det hadde jeg sett på som veldig invaderende. 

Anonymkode: 38155...69a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg må si at jeg er glad for at mannen min ikke "liker å ha kontroll og oversikt" over hva jeg pakker når jeg skal på tur, gitt. Det hadde jeg sett på som veldig invaderende. 

Anonymkode: 38155...69a

Hvorfor det? Jeg hadde vært glad om vi hadde byttet så han pakket alt og jeg tok meg av det andre, men nå er det sånn det er blitt. Synes ikke det er noe invaderende over at han vet hva jeg har med.

Hadde han skulle sett alle meldinger og Mail, og bestemt hva jeg skulle gjøre er det invaderende. Men å dele på oppgaver er ikke mye invaderende.

Anonymkode: ec481...e1a

AnonymBruker
Skrevet
Epictetus skrev (2 minutter siden):

Trist å se hvor mange som har ett "hvis han/hun klarer det selv, så må de gjøre det selv"-forhold til å hjelpe hverandre i et parforhold.

Her i huset hender det ofte at vi hjelper hverandre med oppgaver, selv om den andre evner å gjøre det selv.

Helt enig. Vi er gode på ulike ting, og derfor gjør vi ting for hverandre.

Før fødselen var pakking en av få ting jeg klarte å gjøre, så jeg pakket fødebag til alle tre. Det ga meg ro i sjela å ha alt klart, slik at det bare var å ta med baggen og dra. 

Nå er det også vanligvis jeg som pakker alt når vi skal noe sted. Det viser seg at både trives bedre med pakking og pakker smartere. Han gjør da andre ting, som planlegging av reisen og rydding og vasking.

Anonymkode: fe164...4d9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det gjorde jeg ikke. Greit nok at vi fikk barn da vi var ung, men å ta med seg det han trengte på sykehuset under fødselen klarte han utmerket godt selv. 

Anonymkode: 8ad25...796

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...