Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Helt enig. Vi er gode på ulike ting, og derfor gjør vi ting for hverandre.

Før fødselen var pakking en av få ting jeg klarte å gjøre, så jeg pakket fødebag til alle tre. Det ga meg ro i sjela å ha alt klart, slik at det bare var å ta med baggen og dra. 

Nå er det også vanligvis jeg som pakker alt når vi skal noe sted. Det viser seg at både trives bedre med pakking og pakker smartere. Han gjør da andre ting, som planlegging av reisen og rydding og vasking.

Anonymkode: fe164...4d9

Godt det er fler som synes det er innafor å «invadere» mannen ved å pakke alt😅

Anonymkode: ec481...e1a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor det? Jeg hadde vært glad om vi hadde byttet så han pakket alt og jeg tok meg av det andre, men nå er det sånn det er blitt. Synes ikke det er noe invaderende over at han vet hva jeg har med.

Hadde han skulle sett alle meldinger og Mail, og bestemt hva jeg skulle gjøre er det invaderende. Men å dele på oppgaver er ikke mye invaderende.

Anonymkode: ec481...e1a

Liker å ha kontroll og oversikt over hva partneren pakker? Hvorfor det? Jeg vet vel best selv hva jeg skal ha med meg, hvorfor skulle jeg akseptere at partneren min skulle ha kontroll og oversikt over hva jeg har i kofferten?

Anonymkode: 38155...69a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han ikke klarer å pakke selv, så er han ikke moden nok til å få barn.

Anonymkode: f12c0...d50

• Liker 2
Skrevet

Voksne folk som ikke pakker selv og sånn sett ikke bestemmer hva slags klær de skal gå med på ferie osv, der har du gjeng... 

• Liker 5
Gjest 123 eller noe
Skrevet

Min mann er oppegående og klarer det helt fint selv,  men jeg kan gjerne tenke meg å gjøre det for han bare for å være grei liksom. Er det ingen som gjør ting for kjæreste/ektefelle lengre for å være grei "for de klarer det fint selv"? For noe latskap, sure folk. Hvis han jobber og jeg er i permisjon og kjeder ræva av meg, hvorfor ikke bare pakke litt? ^^

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Her er en liste som flere "stjeler" fordi den er så "bra"

To sett litt penere joggebukser, en god deo(lett for gubben å glemme sånt 😛), dusjsåpe, barberskum, høvel, tannkost,tannkrem, munnskyllevann. T-shirts, genser og jakke etter vær. Lader, snacks han liker(sjokolade, lakris og smash her), Burn/Monster!!!!, Klær til hjemreise. Greit å ha med litt ekstra i tilfelle oppholdet blir langt. Tar også med lesestoff, medisiner, linser og linsevæske pluss reservebrillene hans. Kontanter i tilfelle han glemmer kort

Anonymkode: c9b65...e6f

Viste denne til mannen og han sa at han så frem i mot å se meg løpe rundt med rier og lete etter det barberskummet og de pene joggebuksene han ikke eier 🙈😂😂

Ved forrige fødsel hadde jeg ei veske halvpakka, slang oppi resten mens riene herja og så dro vi. Aner ikke om han hadde med seg noe, men han sov der i fire netter så det regner jeg jo med 🤷‍♀️😂

Anonymkode: a1fc5...b39

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Viste denne til mannen og han sa at han så frem i mot å se meg løpe rundt med rier og lete etter det barberskummet og de pene joggebuksene han ikke eier 🙈😂😂

Ved forrige fødsel hadde jeg ei veske halvpakka, slang oppi resten mens riene herja og så dro vi. Aner ikke om han hadde med seg noe, men han sov der i fire netter så det regner jeg jo med 🤷‍♀️😂

Anonymkode: a1fc5...b39

Mannen min lo veldig av listen han og. Han syns det var veldig mye. 

Jeg husker ikke fra gang til gang hva min mann har pakket, men han har da hatt normal hygiene på barsel og klær, så tror han har levd helt fint. Merker egentlig på meg selv at jeg pakker mindre og mindre.. tror ikke jeg gidder pakke noe denne gangen, får ta med ei ekstra bukse liksom 🥳

Flere i gruppa mi har faktisk KJØPT penere joggebukser til mannen 🤣

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Anonym90059005 skrev (1 time siden):

Voksne folk som ikke pakker selv og sånn sett ikke bestemmer hva slags klær de skal gå med på ferie osv, der har du gjeng... 

Viktig for konemor å ha oversikt over hva mannen tar med seg vettu

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
skruttveig skrev (43 minutter siden):

Min mann er oppegående og klarer det helt fint selv,  men jeg kan gjerne tenke meg å gjøre det for han bare for å være grei liksom. Er det ingen som gjør ting for kjæreste/ektefelle lengre for å være grei "for de klarer det fint selv"? For noe latskap, sure folk. Hvis han jobber og jeg er i permisjon og kjeder ræva av meg, hvorfor ikke bare pakke litt? ^^

Jeg gjør masse fine ting for mannen min og han for meg. Men å pakke klær det klarer han selv. Jeg har ingen oversikt over hva han vil ha eller bruke på ferie/føden og legger meg ikke i det. Han klarer å kle på seg selv og har klart det i 40 år, så det går bra. Å pakke en dedikert fødebag til far. Velvel. Man høster det man sår.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fascinerende hvordan det å ikke pakke for mannen potensielt blir til at «ingen gjør ting for hverandre lengre for å være grei»? 😂 Naturligvis gjør jeg det, og det går begge veier. Men pakking av bagen hans når han/vi skal ut å reise/føde/på hytta/på kompistur osv er virkelig ikke en av de tingene, nei. 
Han tar til og med sin egen klesvask også, gitt. 😉

Anonymkode: 78eea...f84

• Liker 3
Skrevet

Jeg lurer så veldig på hva en pen joggebukse for menn er. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er jævlig glad jeg ikke født mine barn midt opp i instagram/snapchat/tiktok hysteri.  Faren til mine barn tok ingenting annet enn seg selv til sykehuset når jeg fødte. Hva pokkern trenger de? Hjelpes.  

Anonymkode: f5421...4bd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er jævlig glad jeg ikke født mine barn midt opp i instagram/snapchat/tiktok hysteri.  Faren til mine barn tok ingenting annet enn seg selv til sykehuset når jeg fødte. Hva pokkern trenger de? Hjelpes.  

AnonymBruker
Skrevet

Dere som faktisk sier at dere pakker 'føde' bagen til faren er nok samme damer som sutre og klager fordi faren gjør absolutt ingenting hjemme etter barnet er født. Da har dere seg selv å takke! 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Nei, jeg pakket ingen bag for mannen min, det er han heldigvis i stand til å klare helt selv. (Og jada, vi gjør hyggelige ting for hverandre, men min erfaring er at dette er en greie som oftest blir gjort av kontrollbehov og ikke først og fremst for å være hyggelig. Det finnes sikkert unntak.)

Endret av Arkana
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

På første barnet tilbød jeg ham rom i min fødebag, den ble pakket et par uker før termin. Der var det klær til meg, til baby, toalettsaker til meg, snacks og drikke til fødsel. Lader, kamera osv. Så han kom med et par t-skjorter, underbukser og sokker. Aner ikke om han husket toalettsaker.

På andre barnet pakket jeg for meg og baby, mye det samme + ting jeg savnet på første. Da hadde far erfaring, så fikk ordne selv, når han syntes tiden var riktig. Jeg hadde nok å følge opp.

Anonymkode: 91e0c...ac6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg må si at jeg er glad for at mannen min ikke "liker å ha kontroll og oversikt" over hva jeg pakker når jeg skal på tur, gitt. Det hadde jeg sett på som veldig invaderende. 

Anonymkode: 38155...69a

Herregud, så latterlig 😅 Tydeligvis har vi et tettere og nærmere ekteskap enn det dere har. 

Anonymkode: 5fe81...5b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Dere som faktisk sier at dere pakker 'føde' bagen til faren er nok samme damer som sutre og klager fordi faren gjør absolutt ingenting hjemme etter barnet er født. Da har dere seg selv å takke! 

Stikk motsatt, faktisk! 

Anonymkode: 5fe81...5b0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette tenkte jeg også. 

Anonymkode: c2616...635

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Så i termingruppa mi for September at mange pakker fødebag til far og, 

Skal det pakkes til en MANN eller en ekstra unge? 

Anonymkode: 4d39d...15b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...