Strange Doll Skrevet 8. august 2021 #21 Skrevet 8. august 2021 Han pakket sine klær og toalettsaker. Jeg pakket felles snacks og drikke fordi jeg ville ha kontroll på hva jeg hadde tilgjengelig 😂
Rosa Sitron Skrevet 8. august 2021 #22 Skrevet 8. august 2021 9 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg pakka fødebagen i går, og da la jeg bare en t skjorte, boxer og sokker til ham i samme bag som min. Tror ikke han trenger egen bag, vi skal jo bare være der et par dager... Jeg kan godt pakke til oss begge hvis vi skal på en kort tur, eller han gjør det til meg. Når vi skal til sykehuset har han liste over ting han skal pakke til oss begge (toalettsaker, mat osv). Men ja, jeg har skrevet lista, så jeg tar kanskje vel mye ansvar for ham også 😛 Anonymkode: 48812...b17 Jeg gjorde det samme. Pakket bare mens jeg uansett pakket til meg.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #23 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Må si du har oversikt, sto du og så på? Anonymkode: 38155...69a Nei, men vi delte bag. Anonymkode: 45357...6b4
Brunello Skrevet 8. august 2021 #24 Skrevet 8. august 2021 Vil tro det er de samme mennene som blir pakket for som også blir umyndiggjorte på hjemmebane og slipper husarbeid og oppfølging av barna. Så ender det med en tråd på kvinneguiden fra kona om at mennene ikke bidrar. 10
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #25 Skrevet 8. august 2021 Min er elendig på å pakke men han gjør det likevel selv til alle ferier (og så spør han meg om han har husket alt så minner jeg ham på alle de viktigste tingene). Tenker han skal få pakke selv til fødsel også jeg er litt bevisst i forholdet vårt på at jeg ikke skal ta over "mamma-rollen" for ham da han lett lar meg gjøre alle kjedelige ting om jeg begynner, og det ønsker jeg ikke. Ønsker å tenke på og ta ansvar for meg selv og at han skal ta ansvar for seg selv. Greit at man vil gjøre ting for hverandre altså men å pakke for hverandre er for meg litt sånn foreldre gjør for barn.. Kunne godt satt meg ned med ham og fortalt ting jeg har lest på nett at er lurt å ta med da Vi bor såpass nære sykehuset at jeg tror ikke vi trenger pakke så mye så kanskje ikke kjemperelevant for oss. Anonymkode: a9638...096
Brunello Skrevet 8. august 2021 #26 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Her er en liste som flere "stjeler" fordi den er så "bra" To sett litt penere joggebukser, en god deo(lett for gubben å glemme sånt 😛), dusjsåpe, barberskum, høvel, tannkost,tannkrem, munnskyllevann. T-shirts, genser og jakke etter vær. Lader, snacks han liker(sjokolade, lakris og smash her), Burn/Monster!!!!, Klær til hjemreise. Greit å ha med litt ekstra i tilfelle oppholdet blir langt. Tar også med lesestoff, medisiner, linser og linsevæske pluss reservebrillene hans. Kontanter i tilfelle han glemmer kort Anonymkode: c9b65...e6f Hvorfor skal mannen kle seg dårlig når han er blitt far? Har full forståelse for at kvinner går i joggebukse eller annen løstsittende bukse rett etter fødsel, men det har jo sine naturlige grunner. Ut over når man trener er det få anledninger joggebukse er akseptabel påkledning for voksne mennesker utenfor hjemmets fire vegger. 9
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #27 Skrevet 8. august 2021 Ja, jeg gjorde det. Han er nok fint i stand til å pakke selv. Men jeg liker å pakke og ha kontroll, så slike ting har alltid falt naturlig at jeg ordner. Anonymkode: 5fe81...5b0
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #28 Skrevet 8. august 2021 Han pakket selv, jeg er ikke moren hans😊 Anonymkode: fb3a0...ac0
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #29 Skrevet 8. august 2021 Brunello skrev (9 minutter siden): Hvorfor skal mannen kle seg dårlig når han er blitt far? Har full forståelse for at kvinner går i joggebukse eller annen løstsittende bukse rett etter fødsel, men det har jo sine naturlige grunner. Ut over når man trener er det få anledninger joggebukse er akseptabel påkledning for voksne mennesker utenfor hjemmets fire vegger. Husk at de skal være "litt penere" må vite 🤣 Anonymkode: c9b65...e6f 8
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #30 Skrevet 8. august 2021 Jeg pakker alltid baggen til mannen når vi reiser på noe, så kommer nok til å pakke med ekstra i fødebagen til han også. Ser ikke noe problem med å pakke for andre. Jeg vet han klarer det selv, men liker å ha oversikt over hva som er med. Tar ikke så mye ekstra tid å pakke for to samtidig. Anonymkode: ec481...e1a 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #31 Skrevet 8. august 2021 Brunello skrev (17 minutter siden): Vil tro det er de samme mennene som blir pakket for som også blir umyndiggjorte på hjemmebane og slipper husarbeid og oppfølging av barna. Så ender det med en tråd på kvinneguiden fra kona om at mennene ikke bidrar. Nope, det er det ikke 😉 Min mann tar mer husarbeid enn meg, og vi er like engasjert med barnet. Men jeg liker å være den som planlegger og har kontroll. Det har funket for oss i snart 20 år 😊 Anonymkode: 5fe81...5b0 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #32 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg pakker alltid baggen til mannen når vi reiser på noe, så kommer nok til å pakke med ekstra i fødebagen til han også. Ser ikke noe problem med å pakke for andre. Jeg vet han klarer det selv, men liker å ha oversikt over hva som er med. Tar ikke så mye ekstra tid å pakke for to samtidig. Anonymkode: ec481...e1a Men hvorfor? Hvorfor skal du ha oversikt over det? Og hvorfor pakker ikke mannen din selv til vanlig heller? Fordi du tror det er fordi du skal ha oversikt, eller fordi du har tatt over mammarollen? Anonymkode: c9b65...e6f 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #33 Skrevet 8. august 2021 23 minutter siden, AnonymBruker said: Hva trenger han da? Min mann har vært med på begge fødslene, og har ikke pakket noe.. Han har ikke vært innlagt 🤣 Anonymkode: 3b20d...9d6 Mange steder har barselhotell og da bor pappaen på sykehuset en stund Med første var vi på barselhotellett fire dager etter fødselen, så det er lurt å pakke skift og toalettsaker. Men det klarer jo mannen helt fint selv . Anonymkode: a8e5d...ae5
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #34 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvorfor? Hvorfor skal du ha oversikt over det? Og hvorfor pakker ikke mannen din selv til vanlig heller? Fordi du tror det er fordi du skal ha oversikt, eller fordi du har tatt over mammarollen? Anonymkode: c9b65...e6f Hvorfor plager det deg at andre familier har andre rutiner enn deg? Anonymkode: 5fe81...5b0 4
Brunello Skrevet 8. august 2021 #35 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nope, det er det ikke 😉 Min mann tar mer husarbeid enn meg, og vi er like engasjert med barnet. Men jeg liker å være den som planlegger og har kontroll. Det har funket for oss i snart 20 år 😊 Anonymkode: 5fe81...5b0 At noen menn ikke faller innenfor betyr ikke at det ikke hovedsakelig er slik.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #36 Skrevet 8. august 2021 Tipset om ting han burde ha med, men likevel klarte han ikke få med alt. Klarte heller ikke få med den eneste tingen jeg trengte som lå hjemme. Jeg var innlagt. Tviler på han hadde pakket på forhånd så han fikk det vel travelt midt på natten da jeg ringte. Han pakker alltid selv ellers. Anonymkode: 1d30a...aaf
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #37 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Her er en liste som flere "stjeler" fordi den er så "bra" To sett litt penere joggebukser, en god deo(lett for gubben å glemme sånt 😛), dusjsåpe, barberskum, høvel, tannkost,tannkrem, munnskyllevann. T-shirts, genser og jakke etter vær. Lader, snacks han liker(sjokolade, lakris og smash her), Burn/Monster!!!!, Klær til hjemreise. Greit å ha med litt ekstra i tilfelle oppholdet blir langt. Tar også med lesestoff, medisiner, linser og linsevæske pluss reservebrillene hans. Kontanter i tilfelle han glemmer kort Anonymkode: c9b65...e6f Samboer vil ikke bli sett i måneskinn i joggebukser, uansett hvor "pene" de er, men klær skjønner også han selv at han trenger. Han bruker deoen han bruker, kjøper ikke en "bedre" en for enkelte bruk. Ikke barberer han seg daglig heller, han hadde nok stusset skjegget før avreise men barberhøvel har han ikke i hus engang. Snacks får vi kjøpt når behovet oppstår. Sjeldent sykehuset befinner seg i ødemannsland uten butikker i mils omkrets. Hadde han brukt linser, medisiner etc hadde han garantert husket det også, han er 32 år, ikke 2. Og hvem glemmer kort i 2021? Og hvem har kontanter liggende tilgjengelig i tilfelle? 😅 Elsker KG og de hjelpesløse mennene som alle har. Anonymkode: c2616...635 5
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #38 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Samboer vil ikke bli sett i måneskinn i joggebukser, uansett hvor "pene" de er, men klær skjønner også han selv at han trenger. Han bruker deoen han bruker, kjøper ikke en "bedre" en for enkelte bruk. Ikke barberer han seg daglig heller, han hadde nok stusset skjegget før avreise men barberhøvel har han ikke i hus engang. Snacks får vi kjøpt når behovet oppstår. Sjeldent sykehuset befinner seg i ødemannsland uten butikker i mils omkrets. Hadde han brukt linser, medisiner etc hadde han garantert husket det også, han er 32 år, ikke 2. Og hvem glemmer kort i 2021? Og hvem har kontanter liggende tilgjengelig i tilfelle? 😅 Elsker KG og de hjelpesløse mennene som alle har. Anonymkode: c2616...635 Ja men dette var ikke fra kg 🤣 Er flere som har supplert med at de tar med egne håndkler til mannen sin, så mannen skal lukte det samme etter dusj etc. Jeg føler det er en del av de som ikke helt forstår at de er på barsel, ikke ferie eller semi-hjemme AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvorfor plager det deg at andre familier har andre rutiner enn deg? Anonymkode: 5fe81...5b0 Det plager meg ikke, jeg lurer genuint. Anonymkode: c9b65...e6f 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #39 Skrevet 8. august 2021 Jeg pakket til han, jeg la oppi en ekstra tannbørste. Hvorfor ikke liksom? Jeg er vel gal og mannen er ubrukelig siden jeg gjorde det. Anonymkode: a8ef6...aea 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #40 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja men dette var ikke fra kg 🤣 Er flere som har supplert med at de tar med egne håndkler til mannen sin, så mannen skal lukte det samme etter dusj etc. Jeg føler det er en del av de som ikke helt forstår at de er på barsel, ikke ferie eller semi-hjemme Det plager meg ikke, jeg lurer genuint. Anonymkode: c9b65...e6f Åh, beklager 😂 Jeg trodde det var din liste! Anonymkode: c2616...635
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå