Gå til innhold

Juletreet.


monja

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Spacegirl

Har alltid pleid å kjøpe edelgran. Men etter at jeg flyttet hit som jeg bor nå, så har jeg mulighet til å hogge selv, gratis, og da blir det furu. Mamma har et plastjuletre, og det er fint nok det. Men det blir liksom ikke samme kosen når lukta mangler.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt gran (ikke edelgran, det lukter ikke jul), og plasttre er bannlyst.

Kunne ikke blitt mer enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edelgran eller vanlig gran. Mmmmmmm synes nesten jeg kjenner den deilige lukten!

men så spørs det da hvordan det blir med juletre og en vill ettåring i huset :roll::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg feirer jul hjemme hos foreldrene mine, og min far begikk den ytterste synden for et par år siden og kjøpte plasttre. Er ikke særlig begeistret for det, men må innrømme at det likner veldig på et ordentlig juletre når pynten er på. Men skulle jo helst hatt edelgran :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil helst ha furutre, det er det jeg er oppvokst med, og det røs ikke så lett. Men det er ikke så lett å tak i her i hovedstaden :(

Joda, på bensinstajsonen mellom Økern og Valle Hovin, ved Hasleveien der på den sletta liksom, der selger de nydelige furutrær hvert eneste år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har alltid hatt plast siden jeg flyttet (hjemme er det gran fra egen skog).. men kasnkje vi velger ordentlig tre i år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år blir det Furu.Er så dritt lei det Plast Treet,og får ikke julestemningen jeg får med furutreeet.Så i år blir kunstigtreet kastet ut,ALDRI MER.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her blir det grantre, edelgran vil jeg tro. Jeg har alltid vært veldig imot kunstige juletrær (med mindre man er allergisk, selvfølgelig), men i fjor hadde søstera mi plastik tre, og det var utrolig flott. Så ikke det var kunstig med mindre man stakk nesa helt opp i det. Men jeg vil ikke ha det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi hadde ofte furutre da jeg var liten, men selv har jeg alltid hatt gran eller edelgran. Synes det er mye finere. Første året jeg hadde juletre kjøpte jeg gran. Så dro vi på juleferie og kom hjem til et grantre som drysset så det var helt ille. Syntes jeg vasket barnåler til langt ut på våren jeg :roll: Så etter det har det kun vært edelgran i mitt hus :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha ÅRNTLI tre, ikke plast. Jeg synes det skal lukte jul, og man skal slite men nålene lenge. :ler:

Men plast er nok veldig enkelt, spesielt når man skal reise bort. Finnes ganske mange fine plasttrær, men tror man må legge noen kroner i det da. Og kanskje man kan kjøpe granlukt på boks? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha ÅRNTLI tre, ikke plast. Jeg synes det skal lukte jul, og man skal slite men nålene lenge. :ler:

Men plast er nok veldig enkelt, spesielt når man skal reise bort. Finnes ganske mange fine plasttrær, men tror man må legge noen kroner i det da. Og kanskje man kan kjøpe granlukt på boks? :ler:

Seriøst, finnes det granlukt på boks?? Det må være et av de mest unyttige produktene jeg har hørt om, men jeg vil ha sånn uansett :ler:

Hvor får man tak i det, om det finnes?

*kanskje det blir jul i stua likevel*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, finnes det granlukt på boks?? Det må være et av de mest unyttige produktene jeg har hørt om, men jeg vil ha sånn uansett  :ler:

Hvor får man tak i det, om det finnes?

*kanskje det blir jul i stua likevel*

Jeg har ikke sett det selv, men det skulle ikke forundre meg om du finner det i USA. ;)

Hvis ikke så får du slenge opp en wunderbaum... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...