Gå til innhold

Juletreet.


monja

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ett kjempefint i plast. Det ser faktisk ut som ett skikkelig tre, og veldig fint når det er pyntet. Det er litt lite, for ellers hadde vi ikke fatt plass til det. Kanskje 1.30 høyt, men veldig koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bruker jeg å reise hjem til min mor, og må ta til takke med juletreet de har. Men det er som oftest et veldig pent tre så jeg klager ikke. De pleier å ha slike langhårete tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Vi bruker edelgran.

Det har så fin dypgrønn farve og lukter så godt.

Søsteren min er kjempeallergisk mot grantrær så de har plast.

Det er kjempefint og ser helt orntlig ut. :nissekonekyss::nissevink::gave::gave:

Jule Guapa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stort sett edelgran :) . Har vokst opp med de grusomste juletrær (fars selvhugde,verken fine eller koselige,bare triste),og har blitt juletre-nazi. Heldigvis har jeg en samboer som er like overfladisk som meg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesteline
Jeg vil helst ha furutre, det er det jeg er oppvokst med, og det røs ikke så lett. Men det er ikke så lett å tak i her i hovedstaden :(

Furu har ofte barkebiller på seg :overrasket: Har bare hatt det én gang - aldri mer!

Sverger til edelgran :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke det er noe særlig å hogge ned et tre, for å så kaste det ut igjen. Hadde jeg hatt peis hadde det vært greit, fordi da kunne jeg brukt det som ved. Plasttre er jo ikke noe koselig... Foreldrene mine er i "juletrebransjen" :ler: , dvs at de selger juletrær hver jul. I år har jeg bestilt et tre som jeg skal ha i potte. Skal ta det inn til jul, og resten av året skal det stå ute på verandaen. Når det blir for stort for potta, skal jeg plante det ut i skogen. Og det skal være et grantre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er noe særlig å hogge ned et tre, for å så kaste det ut igjen. Hadde jeg hatt peis hadde det vært greit, fordi da kunne jeg brukt det som ved. Plasttre er jo ikke noe koselig... Foreldrene mine  er i "juletrebransjen"  :ler: , dvs at de selger juletrær hver jul. I år har jeg bestilt et tre som jeg skal ha i potte. Skal ta det inn til jul, og resten av året skal det stå ute på verandaen. Når det blir for stort for potta, skal jeg plante det ut i skogen. Og det skal være et grantre.  :)

God idè.

Vi gjorde det sånn da jeg bodde på Gran Canaria!

Treet sto i potte og ble pyntet hver jul.

Vi hadde et i den norske baren jeg jobbet i og ett hjemme hos sjefen.

Så feiret vi jul med innfløyet ribbe og hele pakka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er noe særlig å hogge ned et tre, for å så kaste det ut igjen. Hadde jeg hatt peis hadde det vært greit, fordi da kunne jeg brukt det som ved. Plasttre er jo ikke noe koselig... Foreldrene mine  er i "juletrebransjen"  :ler: , dvs at de selger juletrær hver jul. I år har jeg bestilt et tre som jeg skal ha i potte. Skal ta det inn til jul, og resten av året skal det stå ute på verandaen. Når det blir for stort for potta, skal jeg plante det ut i skogen. Og det skal være et grantre.  :)

Jeg er så enig med deg, GrønnSky! Det har hjulpet litt på samvittigheten at jeg kan brenne det etterpå, men har alltid håpet å finne et i potte.

Det har jeg aldri funnet, får du bestillt det fordi det er familien din? Eller kan 'almuen' også bestille? :ler:

Jeg skulle gjerne hatt en fyldig edelgran på ca 3 meter, fikser du det, eller? :sjarmor: Tilkjørt, såklart! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har grantre - og det er nøye utvalgt og må gjennom strenge kvalitetskontroller av undertegnede. Og det er bare pappa som får hogge det, mannen er jo helt håpløs når det kommer til juletrær.

Når man først skal dra et TRE inn i stua skal det være et perfekt tre! :Nikke:

Jeg kommer aldri til å ta inn plast eller furu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig med deg, GrønnSky! Det har hjulpet litt på samvittigheten at jeg kan brenne det etterpå, men har alltid håpet å finne et i potte.

Det har jeg aldri funnet, får du bestillt det fordi det er familien din? Eller kan 'almuen' også bestille? :ler:

Jeg skulle gjerne hatt en fyldig edelgran på ca 3 meter, fikser du det, eller? :sjarmor: Tilkjørt, såklart! :ler:

Nei, mamma kommer med treet om et par uker. Men jeg har gått en del turer i østmarka, og har sett at det er mange trær i passe størrelse der. Hadde egentlig tenkt å "tjuvlåne" et derfra for å plante i potte hjemme. (sier tjuvlåne, fordi jeg har jo tenkt å plante det ut igjen når det blir stort nok :ler: ) Men det er jo kosligere å få et tre hjemmefra, fra skogen som jeg lekte i da jeg var liten, så jeg vil heller ha det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...