Gå til innhold

Juletreet.

monja

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi kjøpte huset for 4 år siden, og har hatt som tradisjon å gå og kjøpe edelgran på Plantasjen hert år. :nisse:

Er ellers fra barndommen vant med vanlig grantrær.

Syns ikke noen trær lukter slik som de gjorde da jeg var liten jeg....sukk.... :nisseblunk:

Jeg elsker julen :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

vi er nødt å ha plast pga allergi.. :tristbla: savner den gode trelukta i huset som jeg har vært vant til..eneste positive er vel at jeg slipper drysset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi skal ha vår første jul i egen leilighet,,

så i år må vi skaffe tre selv..

sambo er alergisk så han ønsker seg en jul uten så mye snørr og nys :ler:

derfor skal vi kjøpe oss et plastjuletre i år.

blir litt rart da,,men alt for sin kjære :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har gran (det er vel det peneste?)

Blir bare tre hos mor og far, jeg tror ikke jeg går til anskaffelse av et her... Er så pes å få det kastet etterpå. Men jeg skal vel pynte litt tenker jeg

Endret av Frysepulver
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gran eller edelgran - jeg er streng på fasongen til treet mitt, så det treet som er nærmest mitt ideal blir valgt og da er det av og til det ene og av og til det andre. Plast eller furu er uaktuelt.

Når det gjelder lukt så er det ikke granlukten som er "jul" for meg, nei, det er grønnsåpe og kongerøkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også plasttre pga allergi. Men jeg er faktisk like fornøyd nå som jeg var når jeg var barn og vi hadde vanlig gran..

Det at mange sier at plasttrær er stygge er fordi man kjøper billig dritt.. Vi har et veldig flott tre som ingen umiddelbart ser er fake.. Det kostet nærmere 1500,- - men det varer jo i alle år også da.. (og folk betaler mange hundrelapper for juletrær i dag). Det eneste som mangler er lukta.. Men jeg har ikke kunnet ha juletre på over 10 år nå, så jeg er vant til at den uteblir..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir et lite plasttre om vi skal ha tre hjemme. Vi feirer julaften hver for oss, men det er jo koselig å ha noe i tiden før og i romjula :)

Fikk litt lyst til å ha tre i potte etter å ha lest et innlegg lengre oppe her da, et som jeg kan sette ut på min nye balkong etterpå kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir et edelgran til å ha i stuen, og et plastikktre som jeg enten skal ha på rommet mitt eller loftstuen. Vet noen hvor de selger plastikktrær?

Ang. grantre lukt på boks, det finnes, i USA. Anbefaler alle å se Tv norges jule dokumentar om jul i hollywood.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...