Gå til innhold

Smerter som flytter seg rundt i kroppen. Noen som har opplevd noe lignende?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg har fibromyalgi, og la meg forklare dere hva det er:

Når man er belastet psykisk (og ofte da gjennom traumer), så kan dette også sette seg i kroppen. Kroppen og hjernen sitter sammen. Det vil ikke si at de fysiske plagene faktisk er ekte. Men like vondt, åjada! Når man har psykisk sykdom, så kan man oppleve smerte på en helt annerledes måte enn «friske». Det er derfor leger forklarer fibromyalgi som uforklarende vandrende smerter. 
 

Det er selvfølgelig viktig å oppsøke en annen lege om man føler sin lege kaster diagnosene fibromyalgi for lett på deg. Jeg har fibromyalgi, men jeg har også sene betennelse. Men den sene betennelsen, kommer også av min psykiske lidelse. 1: fordi jeg er så anspent hele tiden. 2: Jeg har hatt en den autoimmune symptomer hele livet, hvor kroppen angriper helt random ting uten noe system eller mening. Så kroppen er på vakt og klikker (overdriver) helt om noe er bitte litt gang

Har du prøvd å dra til en kiropraktor? Nakke smerter kan en kiropraktor finne ut av hva er. Der er det også mange nerver, som kan forklare dine smerter i albue og brystben. 
 

Jeg hadde vondt i nakke, rygg, skuldre. De knakk meg opp en gang, men da knakk også noe opp foran med bryst beinet, så smerten flyttet seg frem dit. Skulderen min fant de ut at jeg hadde for lite muskel masse til å stabilisere leddet, da jeg har veldig tøyelige ledd

Anonymkode: c81a9...147

Stemmer i denne vedr årsaken til at vi utvikler fibromyalgi. Psyken er brutal når den går løs på kroppen. Og ja, smertene vandrer og de varierer i styrke og intensitet. Jeg har også hudsykdommer som påvirkes av psyken. Har store utbrudd hver gang jeg opplever livskriser som feks skilsmisse, blir arbeidsledig ol.

Anonymkode: defd1...6dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...