Gå til innhold

Akutt omplassering av barn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ts her. Det var jeg som ba om hjelp og skjerme barna. Jeg prøver å få videre hjelp både psysisk og hvordan jeg kan skille lag med han. Jeg har tidligere kontaktet politiet om han og jeg er med venner nå.

Bv ønsker barna kommer hjem i morgen men jeg ønsker tiltak og hjelp 

Anonymkode: 7370b...90e

Du gjør deg til et offer og barna burde ikke komme hjem til deg når du offergjør deg selv.  Bli frisk psykisk før du tar på deg rolle som mamma og aldri dra tilbake til mannen din igjen.. Det er ikke så vanskelig som du tror. Krisesenter, familie, endre adresse og ta ut seperasjon. Vanskelig med det ? Når det er ferdig kan du føle på det du gjør og få tak i krise psykolog som kan snakke vett til deg. 

Anonymkode: 45781...452

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Du gjør deg til et offer og barna burde ikke komme hjem til deg når du offergjør deg selv.  Bli frisk psykisk før du tar på deg rolle som mamma og aldri dra tilbake til mannen din igjen.. Det er ikke så vanskelig som du tror. Krisesenter, familie, endre adresse og ta ut seperasjon. Vanskelig med det ? Når det er ferdig kan du føle på det du gjør og få tak i krise psykolog som kan snakke vett til deg. 

Anonymkode: 45781...452

Dette var et hensynsløst og unødvendig svar til en person i krise. Du vet langt fra nok om situasjonen til å dømme så hardt.

Anonymkode: a10bc...d9d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil barnevern og NAV hjelpe til led det praktiske og økonomi.

DU får nok ikke barna tilbake så lenge faren er inne i bilder. Jeg merket meg du sa VI. Da går det nok ikke.

Du blir alene nå, og det blir greit.

Anonymkode: 44ee7...437

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Jeg har vært i lignende situasjon. Jeg og barnet ble kjørt frivillig til Aline i Oslo, deretter plassert frivillig på et familiesenter for å komme bort fra barnefar. Der fikk jeg hjelpen vi trengte. Barnefar kom etter avtale og fikk veiledning og samtale med behandler der. 

 

Håper dere får hjelpen dere trenger ❤

Anonymkode: 35cee...ab2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei! 

Jeg har vært i lignende situasjon. Jeg og barnet ble kjørt frivillig til Aline i Oslo, deretter plassert frivillig på et familiesenter for å komme bort fra barnefar. Der fikk jeg hjelpen vi trengte. Barnefar kom etter avtale og fikk veiledning og samtale med behandler der. 

 

Håper dere får hjelpen dere trenger ❤

Anonymkode: 35cee...ab2

Grunnen til at jeg skriver frivillig er at jeg ble spurt om vi hadde andre steder å dra. Det hadde jeg ikke. Fikk bo i egen leilighet på familiesenteret i 3 måneder. Veldig fine folk som jobba der. Men merka at de som bodde der nok var en del mer belastet selv. Som rus og psykiatri. Så fant ikke tonen med andre beboere.

Anonymkode: 35cee...ab2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ts her. Det var jeg som ba om hjelp og skjerme barna. Jeg prøver å få videre hjelp både psysisk og hvordan jeg kan skille lag med han. Jeg har tidligere kontaktet politiet om han og jeg er med venner nå.

Bv ønsker barna kommer hjem i morgen men jeg ønsker tiltak og hjelp 

Anonymkode: 7370b...90e

Hei TS, det var godt gjort av deg å be barneverntjenesten om hjelp! Det står det respekt av. Jeg håper du får god hjelp der. De har jo møtt mange i din situasjon, og kjenner hjelpeapparatet godt. Og du? Hvis du ikke klarte å skjerme barna i voldsepisoden: det er såklart ikke bra - men du skal vite at det er vanlig. For de som kritiserer tenker kanskje ikke på at du kan ha vært da han ble voldelig, og måtte ha blikket på hva han gjorde for å unngå flere slag, prøve å søke dekning,  forsøke å dempe aggresjonen etc. Det er ikke sikkert du hadde kapasitet til å passe på barna i tillegg, selv om du ønsket det. Slik er det ihvertfall for mange. Det er trist, og fullt forståelig. Det ska, du eventuelt ikke ha dårlig samvittighet for. 
 

Anonymkode: 2f1b4...4f8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for brukerangrep, brukerdebatt og svar til dette. Elaine Marley, mod.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Somregel ofrer mor barna sine for en voldelig far. Så sloss de sammen mot barnevernet. Prøve å snakke de til fornuft er som å sloss mot vindmøller eller få en alkoholiker uten selvinnsikt på rett kjøl. 

All ære til de som jobber med disse problemstillingene.

Anonymkode: faac8...237

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt oppdatering ts? Fikk du barna dine hjem?

Anonymkode: 45781...452

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...