Gå til innhold

Akutt omplassering av barn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja det var vold fra faren side

Anonymkode: 7370b...90e

Bra at du omplasserte dem. Får håpe du har kastet ut mannen din.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barn skal ikke være nødt til å leve i et hjem med vold. Du har et valg, ts. Det har ikke barna.

Lykke til, og ta i mot hjelpen bv kan gi deg 💜

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troyamin skrev (1 time siden):

 

Det er desverre så enkelt. Klarer ikke mor å skjermen barna fra fars vold, skal det veldig mye til for at barna kan flytte tilbake til mor. 

TS, du må starte med å dra fra far. Bo hos venner og familie frem til du klarer å finne eget sted å leie. 

Fram til i morgen anbefaler jeg deg å skrive liste over ting du anser som tiltak for å skjerme barna. I tillegg finner du nummeret til en advokat du ønsker å benytte deg av. Det er godt med hjelp i forhold til samlivsbrudd og barnevernstjenesten. Sistnevnte bør du møte med åpent sinn og ærlighet. Ønsker du å ha med deg en venninne som psykisk støtte, tar du henne med på møte. Jeg har selv stilt opp for bekjente som har hatt behov for slik støtte. Be den som er med om være stille under møte og om å skrive notater.

Lykke til!❤

Nettopp dette som er poenget mitt. Det er selvfølgelig kjipt, men når det har gått så langt at barna har blitt akutt omplassert - så har det gått for langt. Barnas rettigheter kommer foran foreldrenes. Det er sånn det burde være. Ingen barn skal være nødt til å vokse opp i et voldelig hjem hvor de ikke blir ivaretatt. 

Anonymkode: bf190...bd3

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra barna ble akkurat plassert for du er ingen god omsorgsperson for barna når du lar mannen slå/utøve vold. Du kan regne med de blir der og det blir 4-12 sak etterkvart og den taper du lett siden du har latt dette foregå over lang tid. Ingenting eskalerer sånn. Stakkars barn som har levd under omsorgssvikt og vold. Og overgrep. 

Anonymkode: 45781...452

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Pga en krise igår ble barna akutt omplassert da det har skjedd mye med mannen og det eksalerte. Det ble vedtatt til mandag og da skal vi drøfte om barnevernet kan følge oss opp med tiltaker osv. 

 

Er det slik at det er stor sjanse de ikke får komme hjem igjen?

Anonymkode: 7370b...90e

For meg høres det ut som du ikke ser helt alvoret i saken når du skriver "pga en krise" og "skjedd mye med mannen og det eskalerte". Dette forteller meg at du ikke ser hvor skadelig dette er for barna dine. 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Bra barna ble akkurat plassert for du er ingen god omsorgsperson for barna når du lar mannen slå/utøve vold. Du kan regne med de blir der og det blir 4-12 sak etterkvart og den taper du lett siden du har latt dette foregå over lang tid. Ingenting eskalerer sånn. Stakkars barn som har levd under omsorgssvikt og vold. Og overgrep. 

Anonymkode: 45781...452

Hvorfor svarer du så slemt? Og hva vet du om resten av saken som ikke er skrevet ned her? Du sparker en som alt ligger nede, hun kan ha vært offer i denne saken hun også for alt du vet. Uansett må det være skikkelig fælt å få barna tatt i fra seg, man trenger ikke slike sure og dømmende kommentaren då! 

Anonymkode: 3f213...e41

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber ikke innen barnevernet. Men vet om ei som fikk klar beskjed om hun ikke forlot barnefaren som var veldig voldelig så ble barna fratatt. Heldigvis gikk hun i fra ham og tar godt vare på sine egne barn (tror hun har fått mye hjelp fra familie og ellers barnevernskonsulenter for videre oppfølging). Ta i mot den hjelpen du kan få og sørg for å samarbeide så godt som du kan. 

Anonymkode: d8a67...92c

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor svarer du så slemt? Og hva vet du om resten av saken som ikke er skrevet ned her? Du sparker en som alt ligger nede, hun kan ha vært offer i denne saken hun også for alt du vet. Uansett må det være skikkelig fælt å få barna tatt i fra seg, man trenger ikke slike sure og dømmende kommentaren då! 

Anonymkode: 3f213...e41

Jo, jeg dømmer. Ingen mister barna uten grunn! Har selv levd med dritt foreldre med overgrep og omsorgssvikt hvor ingen fagkyndige eller andre brydde seg før det var for sent! Har kompleks ptsd og angst lidelser idag ! Som voksen! Tåler man ikke sannheten så behøver man ikke legge ut sånt her inne. For saken har tre sider, han - hennes og sannheten. Ingen bare brått slår eller utøver vold ovenfor barn eller andre voksne! 

Anonymkode: 45781...452

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Pga en krise igår ble barna akutt omplassert da det har skjedd mye med mannen og det eksalerte. Det ble vedtatt til mandag og da skal vi drøfte om barnevernet kan følge oss opp med tiltaker osv. 

 

Er det slik at det er stor sjanse de ikke får komme hjem igjen?

Anonymkode: 7370b...90e

Nei. Hvis du vil ha tilbake barna dine og la dem vokse opp i et godt miljø uten å gi dem en barndom med traumer som de skal bruke årevis på å bearbeide så er det ikke noe «vi» og «oss» som skal drøfte noen ting som helst med barnevernet. Dersom du ser alvoret så drar du dit alene og nekter å møte den mannen der på eget initiativ.

Anonymkode: 942ac...77d

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor svarer du så slemt? Og hva vet du om resten av saken som ikke er skrevet ned her? Du sparker en som alt ligger nede, hun kan ha vært offer i denne saken hun også for alt du vet. Uansett må det være skikkelig fælt å få barna tatt i fra seg, man trenger ikke slike sure og dømmende kommentaren då! 

Anonymkode: 3f213...e41

Dessuten, barna ble plassert av en grunn. Ikke pga en gangs hendelse. Garantert. Hun tør jo ikke skrive hele historien hva som skjedde her. En god forelder står opp for barna sine. 

Anonymkode: 45781...452

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo, jeg dømmer. Ingen mister barna uten grunn! Har selv levd med dritt foreldre med overgrep og omsorgssvikt hvor ingen fagkyndige eller andre brydde seg før det var for sent! Har kompleks ptsd og angst lidelser idag ! Som voksen! Tåler man ikke sannheten så behøver man ikke legge ut sånt her inne. For saken har tre sider, han - hennes og sannheten. Ingen bare brått slår eller utøver vold ovenfor barn eller andre voksne! 

Anonymkode: 45781...452

Trist du opplevde dette. Men det betyr ikke at slik er det hos alle, jeg dømmer aldri uten alle fakta, og ikke bare antar jeg resten heller.. 

Anonymkode: 3f213...e41

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man omplasserer hunder og katter. Barn akuttplasseres/hasteflyttes

Anonymkode: 6db5e...b5d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja det var vold fra faren side

Anonymkode: 7370b...90e

Siden dere bor sammen vil ikke jeg tro dere får dem tilbake på mandag. Dette låter som en sak som tar litt tid. Vil heller tenke dere får dem om noen mnd om mannen lover bot og bedring, dere går på foreldrekurs, går i samtaler etc. 

Anonymkode: f5857...e3f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man omplasserer hunder og katter. Barn akuttplasseres/hasteflyttes

Anonymkode: 6db5e...b5d

Flisespikkeri. Du forstod godt meningen. 

Anonymkode: f5857...e3f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Dette er nok en svært vond og vanskelig situasjon for deg TS, og du har min dype medfølelse.

Nå står du over for et (vanskelig) valg: barna dine eller faren til barna dine? Jeg synes ikke valget bør være vanskelig - men jeg forstår at du er følelsesmessig knyttet til mannen. Men jeg håper du forstår at valget faktisk må være at han må ut av deres liv for at du skal få beholde barna dine hos deg?

Mitt beste råd til deg er at du kontakter krisesenter og får hjelp der - de har vært bort i sånne saker tidligere. De kan hjelpe deg der du selv ikke greier å tenke klart. 

Barna dine trenger deg, TS. Husk det. Det burde gjøre valget enkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Pga en krise igår ble barna akutt omplassert da det har skjedd mye med mannen og det eksalerte. Det ble vedtatt til mandag og da skal vi drøfte om barnevernet kan følge oss opp med tiltaker osv. 

 

Er det slik at det er stor sjanse de ikke får komme hjem igjen?

Anonymkode: 7370b...90e

Om du tenker at det er noensomhelst sannsynlighet for at han kan utøve vold igjen så er det barnas beste å flytte. Det vet du innerst inne, selv om det selvsagt er veldig sårt for deg. Er han voldelig mot deg ? 

Anonymkode: f5857...e3f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du får ikke barna tilbake med mindre du kan garantere at de ikke blir utsatt for vold, samt at du er i stand til å støtte dem emosjonelt i den vanskelige situasjonen som ligger foran dere. Det betyr muligens at du må forlate far og vise at du kan klare omsorgen alene. Snakk med barnevernet og hør hva de mener er det beste for barna. 

Det viktigste nå er at du innser alvoret i situasjonen og ikke snakker om volden på en passiv måte, som at det skjedde noe, ting eskalerte, han mistet kontrollen osv. Dette er ansvarsfraskrivende måter å snakke om vold på og vil skade din sak.

Du må erkjenne at det var riktig av barnevernet å gripe inn og at du vil samarbeide om alt.

Anonymkode: e1528...de1

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Trist du opplevde dette. Men det betyr ikke at slik er det hos alle, jeg dømmer aldri uten alle fakta, og ikke bare antar jeg resten heller.. 

Anonymkode: 3f213...e41

Fakta er at barna er akutt plassert og sånt skjer ALDRI uten grunn og her har det tydelig pågått ting lenge. Og at hjernecellene og omsorgsevnen til mor ikke er tilstede og latt ting flyte og pågå i lang tid sier mye om henne og at barna har det mye bedre i fosterhjem enn med mor og far. Blod er ikke alltid tykkere enn vann. Du liker fakta - og det er greit og fakta skal du få, barna har blitt utsatt for vold. Hvis du syns det er greit og enda ikke dømmer så ja, deg om det… du hadde nok sett på d annerledes hvis d var du som sto i den situasjonen eller det var noen i din familie. 

Anonymkode: 45781...452

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Fakta er at barna er akutt plassert og sånt skjer ALDRI uten grunn og her har det tydelig pågått ting lenge. Og at hjernecellene og omsorgsevnen til mor ikke er tilstede og latt ting flyte og pågå i lang tid sier mye om henne og at barna har det mye bedre i fosterhjem enn med mor og far. Blod er ikke alltid tykkere enn vann. Du liker fakta - og det er greit og fakta skal du få, barna har blitt utsatt for vold. Hvis du syns det er greit og enda ikke dømmer så ja, deg om det… du hadde nok sett på d annerledes hvis d var du som sto i den situasjonen eller det var noen i din familie. 

Anonymkode: 45781...452

Jeg synes ikke vold mot barn er greit, men jeg har forståelse for at mor også kan ha vært offer.. Jeg vet ikke resten av saken, derfor dømmer jeg ikke, foreløbig for min del er det kun barnas får som er trusselen og skal fjernes, og jo bv kan plassere bort barn kun pågrunn av ene forelderen for å så jobbe med den andre.. 

Anonymkode: 3f213...e41

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jo, jeg dømmer. Ingen mister barna uten grunn! Har selv levd med dritt foreldre med overgrep og omsorgssvikt hvor ingen fagkyndige eller andre brydde seg før det var for sent! Har kompleks ptsd og angst lidelser idag ! Som voksen! Tåler man ikke sannheten så behøver man ikke legge ut sånt her inne. For saken har tre sider, han - hennes og sannheten. Ingen bare brått slår eller utøver vold ovenfor barn eller andre voksne! 

Anonymkode: 45781...452

Er enig. Det skal MYE til for at barnevernet akutt omplasserer barn. De må ha et vedtak fra fylkesnemnda innen noen timer. alvorlig omsorgssvikt er ikke noe barn burde oppleve og jeg tenker at TS burde bekymre seg mer for hvordan barna har det enn når de kommer hjem til hennes voldelige mann. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...