Gå til innhold

Akutt omplassering av barn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Pga en krise igår ble barna akutt omplassert da det har skjedd mye med mannen og det eksalerte. Det ble vedtatt til mandag og da skal vi drøfte om barnevernet kan følge oss opp med tiltaker osv. 

 

Er det slik at det er stor sjanse de ikke får komme hjem igjen?

Anonymkode: 7370b...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Pga en krise igår ble barna akutt omplassert da det har skjedd mye med mannen og det eksalerte. Det ble vedtatt til mandag og da skal vi drøfte om barnevernet kan følge oss opp med tiltaker osv. 

 

Er det slik at det er stor sjanse de ikke får komme hjem igjen?

Anonymkode: 7370b...90e

Det skal mye til for at barn blir akutt omplassert. Da har du trått feil som mor også, ikke kun faren. 

Anonymkode: bf190...bd3

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan få dem igjen etter samtale og at dere går med på oppfølging. 

Eller hvis det var vold inni bildet, kan den ene parten få dem igjen hvis den voldelige parten flytter ut. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det skal mye til for at barn blir akutt omplassert. Da har du trått feil som mor også, ikke kun faren. 

Anonymkode: bf190...bd3

Ja det var vold fra faren side

Anonymkode: 7370b...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skjermer de fra skaden, er mulighetene gode

Anonymkode: 6db5e...b5d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor stor sjanse det er, kommer jo an på deg og evt far, deres fungering. Er det kun han som lager utrygge situasjoner? 

Flytt fra ham på eget initiativ, så viser du at du tar gode valg for barna dine. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje du skal holde deg god for å trashtalke en person som har det jævlig nå og heller svare på hennes spørsmål?

Anonymkode: 67c82...95c

Ingen som trashtalker. Det er sånn det er. Har det vært vold i bildet og mor ikke har gjort noe, så er det en tynn sak. Sånn er det. 

Anonymkode: bf190...bd3

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt fra den voldelige mannen, det er nå eller aldri. Du må våkne hvis du vil ha ungene tilbake. 

Anonymkode: 752ed...b80

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt min eldste i fosterhjem i 6mnd etter faren døde brått i ulykke, han var da 1,5 år,jeg gikk i dyp depresjon, brukte tiden på terapi og a samle meg, barnet mitt ble tilbakeført som planlagt uten problem.. Nå var ikke dette samme situasjon, men jeg opplevde barnevern som gode støttespillere som virkelig sto på pinne for meg og barnet mitt.. Tror hvis du samarbeider og får trusselen bort vil du nok ha gode sjanser. Masse lykke til, jeg vet det er sårt å ikke ha barnet sitt ❤️

Anonymkode: 3f213...e41

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk barnevernet som rådgivere og ta imot den hjelpen de kan gi. Om du som mor er istand til å ta vare på barna dine, vil de nok få være hos deg. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Pga en krise igår ble barna akutt omplassert da det har skjedd mye med mannen og det eksalerte. Det ble vedtatt til mandag og da skal vi drøfte om barnevernet kan følge oss opp med tiltaker osv. 

 

Er det slik at det er stor sjanse de ikke får komme hjem igjen?

Anonymkode: 7370b...90e

Ja, det er størst sjanse for at de kommer hjem. Men du må ta grep å gå ifra mannen. Så de ser at barnas beste blir ivaretatt.

Det er mye hjelp å hente hos barnevernet. Bruk det de tilbyr og ta imot hjelpen nå.

Lykke til 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 1.8.2021 den 14.55):

Ingen som trashtalker. Det er sånn det er. Har det vært vold i bildet og mor ikke har gjort noe, så er det en tynn sak. Sånn er det. 

Anonymkode: bf190...bd3

Det er desverre så enkelt. Klarer ikke mor å skjermen barna fra fars vold, skal det veldig mye til for at barna kan flytte tilbake til mor. 

TS, du må starte med å dra fra far. Bo hos venner og familie frem til du klarer å finne eget sted å leie. 

Fram til i morgen anbefaler jeg deg å skrive liste over ting du anser som tiltak for å skjerme barna. I tillegg finner du nummeret til en advokat du ønsker å benytte deg av. Det er godt med hjelp i forhold til samlivsbrudd og barnevernstjenesten. Sistnevnte bør du møte med åpent sinn og ærlighet. Ønsker du å ha med deg en venninne som psykisk støtte, tar du henne med på møte. Jeg har selv stilt opp for bekjente som har hatt behov for slik støtte. Be den som er med om være stille under møte og om å skrive notater.

Lykke til!❤

Endret av Elaine Marley
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mariss@68 skrev (5 minutter siden):

Bruk barnevernet som rådgivere og ta imot den hjelpen de kan gi. Om du som mor er istand til å ta vare på barna dine, vil de nok få være hos deg. 

Dette.
Barnevernet gjør sitt ytterste for at barn skal bo sammen med foreldrene sine. Men det er viktig at du tar i mot veiledning, og prioriterer barna dine nå. Hvis du blir hos mannen, mister du barna. 

Anonymkode: 8c8d4...e2b

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Ja det var vold fra faren side

Anonymkode: 7370b...90e

Hvorfor tas da barna fra deg også? Hvorfor dro du ikke heller på krisesenter eller hjem til dine foreldre sammen med dem? 

Anonymkode: 4ca44...47b

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du må innhente støtte hos noen nå. Dine foreldre? 

Du må lage en plan over et liv UTEN mannen din. Blir du hos en voldelig pappa, så bør ikke barna komme tilbake. Kan dere bo hos foreldrene dine før du får egen bolig? Du må søke om skilsmisse og bestille time hos familievernkontoret for å lage samværsavtale

For barn er det like skadelig å se mammaen bli slått som å bli slått selv

Anonymkode: 24349...2c8

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor tas da barna fra deg også? Hvorfor dro du ikke heller på krisesenter eller hjem til dine foreldre sammen med dem? 

Anonymkode: 4ca44...47b

En voldsutsatte er ikke nødvendigvis i stand til å ivareta traumatiserte barn.. 

Hi, du må aktivere nettverket ditt nå. Barnevernet vil nok bli betrygget hvis de hører om stødige besteforeldre, tanter etc 

Anonymkode: 24349...2c8

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem kontaktet barnevernet i denne situasjonen?

Anonymkode: 9f123...87e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste løsningen her er nok å gå i fra mannen din for å ivareta dine barns sikkerhet. Det bør gå foran alt. Gjør du ikke det, kan barnevernet fort velge å fortsette omplasseringen. 
 

Det betyr ikke at du må skille deg fra han, kutte all kontakt og aldri se han igjen. Høres ut som at volden fra far skjedde veldig brått og at det var uventet? Du sier ingenting om bakgrunnen her, men hvis det er slik at det skjedde noe akutt, ting eskalerte og han ble voldelig så vil jeg tro han trenger litt hjelp og veiledning - sinnemestringskurs og psykolog/terapi er nok kanskje en god start. Det er så klart aldri ok å reagere med vold, men det betyr ikke at personen som utfører volden ikke fortjener hjelp og støtte. Du bør derfor flytte ut, gjøre det helt klart for han at du tolerer ikke vold av noe slag og at hvis han vil ha noe som helst med barna sine å gjøre, så man han lære seg å mestre sinne sitt. Så kan du deretter fortelle han at du kan støtte han og vise omsorg hvis han trenger det (og du ønsker det, så klart), men da på avstand pga barna. 

Anonymkode: 2bff7...c10

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...