Gå til innhold

Akutt omplassering av barn.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du må forlate mannen så er det stor sjanse for at de kommer hjem

Anonymkode: 7fc27...dd2

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å øke sjansene dine til å få barna dine tilbake så må du jo nå ta avstand fra denne mannen. 

Han må ut eller du må finne ny bolig, regner jo med du har klart å lage en slags plan over hva du har tenkt å legge på bordet i morgen? Du må vise at du har tenkt gjennom dette og at du vil ivareta barna dine på en trygg måte, uten barnas far som har utøvd vold mot barna. 

Det er mye mer alvorlig at han har gått på barna enn deg, bare så det er sagt. Du må kvitte deg med denne fyren, slikt gir man ikke en sjanse til.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja det var vold fra faren side

Anonymkode: 7370b...90e

da bør du forlate han før du får ungene tilbake.

Anonymkode: c501e...f72

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ingen som trashtalker. Det er sånn det er. Har det vært vold i bildet og mor ikke har gjort noe, så er det en tynn sak. Sånn er det. 

Anonymkode: bf190...bd3

Vi vet ikke hva som har skjedd så å fordele skyld utifra hva man «tror» blir bare idiotisk.

Anonymkode: 67c82...95c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Troyamin skrev (3 timer siden):

Det er desverre så enkelt. Klarer ikke mor å skjermen barna fra fars vold, skal det veldig mye til for at barna kan flytte tilbake til mor. 

TS, du må starte med å dra fra far. Bo hos venner og familie frem til du klarer å finne eget sted å leie. 

Fram til i morgen anbefaler jeg deg å skrive liste over ting du anser som tiltak for å skjerme barna. I tillegg finner du nummeret til en advokat du ønsker å benytte deg av. Det er godt med hjelp i forhold til samlivsbrudd og barnevernstjenesten. Sistnevnte bør du møte med åpent sinn og ærlighet. Ønsker du å ha med deg en venninne som psykisk støtte, tar du henne med på møte. Jeg har selv stilt opp for bekjente som har hatt behov for slik støtte. Be den som er med om være stille under møte og om å skrive notater.

Lykke til!❤

Du virker som en god venninne ❤️

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner til lignende sak. Akuttplassering i dette tilfellet også.

Far støttet mor (som var problemet i denne saken) og barna ble plassert på permanent fosterhjem. Etter tre år har foreldrene vunndet en rettsak og fått to av barna hjem. Eldste ville ikke tilbake.

Gå fra mannen din og redd barna dine!

Anonymkode: 8729c...630

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Vi vet ikke hva som har skjedd så å fordele skyld utifra hva man «tror» blir bare idiotisk.

Det skal mye til for at barn blir akutt plassert et annet sted. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Spiller ikke en dritt rolle, det er ikke opptil oss å dømme.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ingen har dømt noen her bortsett fra deg. Men, mor må ta ansvar hvis det skal være noe håp for henne å få barna tilbake. Ønsker deg en god søndagskveld, ser ut til at du trenger det...🙄

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når barn blir utsatt for vold, så er saken enkel. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor ble det av TS?

Anonymkode: 4ca44...47b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor ble det av TS?

Anonymkode: 4ca44...47b

Kanskje hun prøver å finne et annet sted å bo

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Troyamin skrev (3 timer siden):

Det er desverre så enkelt. Klarer ikke mor å skjermen barna fra fars vold, skal det veldig mye til for at barna kan flytte tilbake til mor. 

TS, du må starte med å dra fra far. Bo hos venner og familie frem til du klarer å finne eget sted å leie. 

Fram til i morgen anbefaler jeg deg å skrive liste over ting du anser som tiltak for å skjerme barna. I tillegg finner du nummeret til en advokat du ønsker å benytte deg av. Det er godt med hjelp i forhold til samlivsbrudd og barnevernstjenesten. Sistnevnte bør du møte med åpent sinn og ærlighet. Ønsker du å ha med deg en venninne som psykisk støtte, tar du henne med på møte. Jeg har selv stilt opp for bekjente som har hatt behov for slik støtte. Be den som er med om være stille under møte og om å skrive notater.

Lykke til!❤

Det er så enkelt ja. Men vi på nett er ikke trent på å snakke med mennesker i krise, så vi kan velge å si ting på en litt bedre måte enn den første posten der. Vi vet nå at far har vært voldelig, men vi vet ikke nøyaktig hva som har skjedd. Familien er uansett i en krise. Og en familie i krise er også sårbare. 

Anonymkode: ea711...4da

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Det var jeg som ba om hjelp og skjerme barna. Jeg prøver å få videre hjelp både psysisk og hvordan jeg kan skille lag med han. Jeg har tidligere kontaktet politiet om han og jeg er med venner nå.

Bv ønsker barna kommer hjem i morgen men jeg ønsker tiltak og hjelp 

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts her. Det var jeg som ba om hjelp og skjerme barna. Jeg prøver å få videre hjelp både psysisk og hvordan jeg kan skille lag med han. Jeg har tidligere kontaktet politiet om han og jeg er med venner nå.

Det er fint at du selv ba om hjelp, ts. I morgen (?) snakker du med barnevernet og formidler at du trenger hjelp videre. Legg vekt på at du ønsker å gå fra mannen. Bestill time hos fastlegen din snarest slik at vedkommende kan dokumentere det du står i og også eventuelt henvise deg til DPS hvis du trenger det. Fastlege kan bli en god støttespiller. Jeg vil også råde deg til å ta kontakt med advokat. 

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Håper du får masse støtte både av barnevernet og familie og venner. Du og barna fortjener bedre.

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Barneversvakta kan akuttplassere barn for en natt/helg dersom det er turbulent hjemme. 

Det betyr ikke at barna ikke kommer hjem igjen. 

Vet om en familie hvor far var voldelig, slo barn/ektefelle når han ble sint. Barnevernet flyttet barna mens det pågikk, og på mandag flyttet barna hjem igjen. Voldsepisodene fortsatte, og barnevernet valgte å besøke familien HVER KVELD, for å sjekke om far var rolig. Barna bodde hjemme, men ble plassert andre steder når far hadde "anfall". Dette er helt sant  og det var helt utrolig for oss rundt som forsøkte å hjelpe barna. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Har dere fått noe varsel i forkant? Noen i familien min har ett barn som ble akuttplassert. Men der var BV inne lenge i forkant, med tiltak osv. Der satte også BV ultimatum om at BF skulle ut av bildet. Her var ikke det vold, men rus og annen omsorgssvikt. Mammaen sa hele tiden at BF var ute av bildet, men når BV kom på døren nektet hun blant annet og slippe dem inn osv. Så da ble barnet hentet og akuttplassert. Her kom barnet aldri hjem igjen, men det var for at mor ikke klarte å kvitte seg med BF. 

Anonymkode: 33ee9...03c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Hvilke tiltak skal barnevernet kunne hjelpe med i denne situasjonen?

Barnevernet kan ikke hjelpe deg til å gå fra mannen, det må du gjøre selv. Barnevernet har først og fremst myndighet omkring barns ve og vel.

Har du kontakt med krisesenter? Der finner du ressurser for hvordan praktisk gå fra en voldelig mann, evt søknader i hjelpesystemet ol. Du kan få hjelp og time til samtaler uten å bo krisesenteret.

Hvor er far nå? I hjemmet deres? Er han mottakelig for dialog omkring barna? Tenker på om han kan overtales til å flytte ut, så barna kan få komme hjem.

Ring fastlegen din i morgen tidlig, ved åpningstid, og be om akuttime.

Dokumenter alt!

Alle sms og kontakter med mannen. Noter dato og klokkeslett, og hva som skjedde. Bilder av skader. Hold mest mulig skriftlig.

Akuttplassering er ikke psykisk enkelt for barn heller, spesielt ikke om de har sett/hørt vold og er redde for deg. Ville gjort det i min makt for at de skal få være med deg igjen så raskt som mulig, selv om det kanskje må bli på et krisesenter, hos venner/familie og du ikke psykisk er helt på topp.

Anonymkode: de957...d80

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg synes ikke vold mot barn er greit, men jeg har forståelse for at mor også kan ha vært offer.. Jeg vet ikke resten av saken, derfor dømmer jeg ikke, foreløbig for min del er det kun barnas får som er trusselen og skal fjernes, og jo bv kan plassere bort barn kun pågrunn av ene forelderen for å så jobbe med den andre.. 

Anonymkode: 3f213...e41

Begge er trusler for barna. Det er garantert. 

Anonymkode: 45781...452

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...