Gå til innhold

Mann som forteller andre om fødsel - hadde du reagert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 2021-8-1 den 7.37):

Privat detaljer som du kaller det, er også en stor begivenhet i hans liv. Du gjennomførte fødsel, men han sto ved siden av og var redd for både deg og barnet sitt.

Samboeren min snakker også om fødsel, jeg synes det er hans rett. Selv om jeg fødet, så er fødselen like mye hans.

Jeg synes du skal ta deg sammen, og ikke ta på veg over at folk vet om fødselen din.

Anonymkode: f4b8d...5e8

fødselen er ikke like mye hans nei. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 2021-8-1 den 7.48):

Selvfølgelig har han like mye rett som deg til å snakke om fødselen av sine barn og dele alle detaljer med hvem han vil.

Anonymkode: 90881...a3a

når detaljene omhandler hennes kropp og underliv? nei.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-8-1 den 11.08):

Synes ikke dette var så intimt? Hadde du driti på deg selv under fødselen og han hadde sagt det, så hadde det vært en annen sak. Synes det er bra at mannen er så interessert i dette. At han snakker om det må jo også bety at det var en viktig hendelse for han.

Anonymkode: 37e68...473

nå beskriver jo ikke ts i detalj alt han har sagt her. Hun selv deler jo bare disse detaljene med sine nærmeste, så vi vet jo ikke eksakt hva han har sagt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-8-1 den 12.38):

Du kan ikke sammenlikne klamydia og fødsel, herligland. 

En fødsel er synlig i mange uker før det skjer, er man i ett forhold med far så er det også rimelig lett å tenke seg til hvordan alt har gått til og hvem som da har vert tilstede under fødsel. Mange menn blir veldig følelsesmessig berørt av fødsler, det er mange inntrykk som fordøyes på godt og vondt. Mange menn lar seg imponere så til de grader over hvor sterk og flott deres kvinne er, de bare må si det.

Anonymkode: 6c28e...04d

men det er da nok at han deler med sine nærmeste

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var jo der, og jeg kan forstå hans ønske/behov for å dele historien. Jeg synes likevel at han kunne tatt mer hensyn til deg, når han vet godt hvordan du tenker om sånt! Det handler om respekt. Detaljer rundt en traumatisk opplevelse setter vel de fleste pris på å kunne "styre over" selv.

Anonymkode: e1363...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Men mens mentale helse er også sjukt viktig. Jordmor her ønsket at vi skulle ha noen samtaler ang fødselen i ettertid, mannen var ikke helt komfortabel med det. Da syntes jeg det er ok at han snakker med et par kompiser og moren sin, å sier at hei, det var litt tøft altså .. 
 

 

Anonymkode: 13c8e...e2b

ts mann fortalte til alt og alle, selv perifere bekjente...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 hours ago, Maleficenta said:

ts mann fortalte til alt og alle, selv perifere bekjente...

Ja, til og med nye naboer! Ikke nok med at det er å utlevere TS, men naboene må jo ha tenkt sitt. Fødselsdetaljer er liksom ikke noe man har behov for å vite om dama man såvidt sier hallo til ved postkassene…

Anonymkode: 63172...a2e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært åpen om keisersnitt og fødsel til alle som spør, men om du ikke ønsker det bør mannen din respektere dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...