Gå til innhold

Hvordan ikke fornærme vertskapet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor må det presiseres at de er russere? Jeg har selv russisk slekt hvor flere f.eks er vegetarianere. Det er ingen som tvinger noen ting på andre hos oss. Enten så overdriver du, ts eller så er det veldig sære folk, og det har ingenting med nasjonalitet å gjøre.

Anonymkode: f19ca...d60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Hvorfor må det presiseres at de er russere? Jeg har selv russisk slekt hvor flere f.eks er vegetarianere. Det er ingen som tvinger noen ting på andre hos oss. Enten så overdriver du, ts eller så er det veldig sære folk, og det har ingenting med nasjonalitet å gjøre.

Anonymkode: f19ca...d60

Fordi datteren har hele tiden påpekt at de er stolte, ja for stolte til å godta at man tar med mat fordi det gjør man visstnok ikke hos russiske. Derfor.

Og mulig sy flere i din slekt et vegetarianer men tydeligvis ikke i deres slekts linjer for i følge de er det slik at russerer ikke har de problemene. Bare svake norske

Anonymkode: e2293...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor må det presiseres at de er russere? Jeg har selv russisk slekt hvor flere f.eks er vegetarianere. Det er ingen som tvinger noen ting på andre hos oss. Enten så overdriver du, ts eller så er det veldig sære folk, og det har ingenting med nasjonalitet å gjøre.

Anonymkode: f19ca...d60

Er enig i at så ufin oppførsel som de har ikke har noe med russisk kultur å gjøre. Tvert om har jeg flere russiske venner som er utrolig generøse og ønsker at gjestene skal ha det beste. Men når det er sagt så oppfattet jeg at ts nevnte at de var russere fordi hun opprinnelig ønsket å vite om det kulturelt sett var uhøflig å ta med egen mat til en middag hos russere. Det er tross alt kulturelle forskjeller i etiketter.

Anonymkode: ef6ed...a11

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er enig i at så ufin oppførsel som de har ikke har noe med russisk kultur å gjøre. Tvert om har jeg flere russiske venner som er utrolig generøse og ønsker at gjestene skal ha det beste. Men når det er sagt så oppfattet jeg at ts nevnte at de var russere fordi hun opprinnelig ønsket å vite om det kulturelt sett var uhøflig å ta med egen mat til en middag hos russere. Det er tross alt kulturelle forskjeller i etiketter.

Anonymkode: ef6ed...a11

Takk

Anonymkode: e2293...283

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest parkeringsvakten

Dersom det var åpenbart at det blir dårlig stemning, så hadde jeg blitt hjemme. Den type drama hadde jeg ikke giddet.

Man skal være ganske spesiell om man skal tvinge mennesker til å spise det de ikke er komfortabel med. Da mangler man noen antenner. Jeg hadde ikke vært komfortabel med å presse noen jeg ikke kjente til å spise maten min med tomater om de absolutt ikke likte tomater. Sitte der og se på dem spise noe mens de føler sterkt ubehag. Det hadde vært empatiløst og veldig merkelig oppførsel av meg. Samt, hvorfor skulle jeg ha et slikt behov for at de absolutt skulle presse i seg det jeg lagde, hva skulle det bevise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...