Gå til innhold

Hvorfor hater folk Sylvi Listhaug?


Krutthøna

Anbefalte innlegg

Apis skrev (11 timer siden):

Njet, det var AP med handelsminister Jens Evensen som kjempet igjennom en norsk olje politikk med sterk statlig deltakelse, mot høyresidens ønske om å selge til private som bla. Fred. Olsen. Daværende Frp formann Carl I Hagen ville selge fremtidige norske oljeforekomster til private for 10 mill. Så det vil være riktig å si at utviklingen har skjedd pga sosialdemokratisk politikk. 

Drøy påstand, men nå vil den jo bli testet ganske snart.

Norge går 250 milliarder kroner i underskudd hvert år (tredoblet under Covid-19). Dette er kun mulig pga olje/gass. Ingen sosialdemokratisk regjering har mer penger enn det finnes. Nå er det god sosialdemokratisk politikk å skru av oljekranene for å redde jordkloden fra en klimakrise som ikke finnes. Likevel lover de økning i velferden.

Jeg gleder meg til å se luftslottet deres. Masse velferd, null inntekter og en befolkning som ikke er egnet til noen verdens ting. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hater ingen, men hun er en polariserende politiker. Hun nører opp under fremmedfrykt og hat, som fører til at SIAN og Nordisk front vokser seg større. Det kan føre til at flere der ute sitter med holdninger som ABB og Manshaus stod for. Og det er virkelig farlig.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater ikkje Sylvi Listhaug, men ho er ekstremt strategisk når ho snakkar om innvandring og islam etc, eg trur henne slett ikkje. Men ho er farlig fordi altfor mange trur på alt ho lirer av seg. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jegern Puahate skrev (4 timer siden):

Fordi det er innafor PK-konsensus å hate konservative politikere.

Hun er jo langt fra konservativ når hun sirkulerer kretsene til Misjon Norge, da er hun en liberalistisk, halleluja kristen politiker. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Applehead skrev (På 1.8.2021 den 9.01):

Jeg misliker henne sterkt. Og ja, det er jo nettopp fordi hun får mye makt ved å appellere til mennesker som ikke ser det store bildet.

 

Haha, og det store bildet ser du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krutthøna skrev (På 2021-7-31 den 10.59):

Hvorfor hater så mange Sylvi Listhaug? Jeg liker dama. Sier ikke at jeg er enig i alt hun lirer utav seg, men hun er en av de veldig få politikerne som snakker så folk forstår. Hun kaller en spade for en spade, og legger ingenting i mellom. Og en ting skal hun ha, og det er at hun står rakrygget i alt hatet hun får. 

Jeg hater henne ikke, men jeg synes hun er ganske tåpelig og lett gjennomskuelig. Kan ikke annet enn å riste på hodet av utspillene hennes.

Det folk kaller rett fra levra og spade for en spade er slett ikke det. Det er nøye beregnet retorikk fra ende til annen. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krutthøna skrev (På 31.7.2021 den 10.59):

Hvorfor hater så mange Sylvi Listhaug? Jeg liker dama. Sier ikke at jeg er enig i alt hun lirer utav seg, men hun er en av de veldig få politikerne som snakker så folk forstår. Hun kaller en spade for en spade, og legger ingenting i mellom. Og en ting skal hun ha, og det er at hun står rakrygget i alt hatet hun får. 

Hun mener selv at hun kaller en spade for en spade. Hun er en populist.

Jeg skal ikke si at jeg hater henne, men jeg har like lite sansen for henne som andre populister, som Vedum og Moxnes. Den splittende retorikken hennes hjelper ikke på, i en tid vi burde hatt mer samlende politikere. Det krever mer enn å være populist.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blokkfløyte skrev (5 minutter siden):

Jeg hater henne ikke, men jeg synes hun er ganske tåpelig og lett gjennomskuelig. Kan ikke annet enn å riste på hodet av utspillene hennes.

Det folk kaller rett fra levra og spade for en spade er slett ikke det. Det er nøye beregnet retorikk fra ende til annen. 

Nettopp. Som en del andre politikere som har fått god skolering gjennom First House.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

t_bomb skrev (På 31.7.2021 den 22.50):

Må si meg uenig her. De største grunnene til at vi er ‘verdens beste land’ er:

-Mye olje/gass fordelt på få innbyggere

-Minimalt med korrupsjon

-Vi styres mer av pragmatisme enn religion

Nå jobber verden mot å avvikle utvinning, og da står vi igjen med helsetjenester som den soleklart største sektoren uten noe nevneverdig eksport. Religion får også mer plass i samfunnet med økt innvandring. Konservative kristne øst-europeere og sterkt praktiserende muslimer fører til større friksjon blant grupper.

Listhaug har ofte en dum retorikk, men i bunn og grunn prøver hun å bevare den gode norske levestandarden uten å vie mye sympati til andre nasjonaliteter.

Virkelig? Hun som elsker amerikanske verdier og leser Ayn Rand på senga? Ikke mye fellesskapsfølelse, solidaritet, dugnad eller velferdsstat der, men individualisme kun med egen lykke i sikte, som fokus og moral. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tom1986 skrev (På 31.7.2021 den 23.14):

Fordi hun minner folk stadig vekk på hvor mye ikke-vestlig innvandring koster nordmenn og Norge. Folk liker ikke fakta som ikke passer inn i verdensbildet sitt og da er Listhaug plagsom. Verre er det ikke.

Jeg er motstander av masseinnvandring av fremmedkulturelle, særlig krigsskadde tikkende bomber som vil ødelegge mange liv her i landet fordi de blir gående rundt med traumer og til slutt går det galt. Men likevel synes jeg Listhaug er ganske... tåpelig. Hun er rett og slett ikke særlig oppegående. Det vil si, hun appellerer til de som ikke er særlig oppegående. Hun er nok ganske smart og vet hvordan hun skal tiltrekke seg oppmerksomhet og stemmer fra bunnslam.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hr. Aktiv skrev (På 1.8.2021 den 9.06):

Hva er de som da stemmer på ap? Jeg er ingen frp mann, men dama har faktisk noen gode poeng. 

Men det var dette med uintelligente mennesker igjen. Støre og ikke minst Stoltenberg har jo gjort ting som på ingen måte forsvarer det å stemme på dem. Er ikke det å være uintelligent å da stemme på dem? 

Jeg har ikke så mye til overs for AP heller. Støre er et naut, og en ryggradsløs vannsekk uten noen visjoner eller klare meninger. En svadamaskin. Men det gjør jo ikke Listhaug noe bedre. Hun er ræva uavhengig av andre politikere som er ræva på andre måter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-hunter skrev (På 1.8.2021 den 19.45):

Drøy påstand, men nå vil den jo bli testet ganske snart.

Norge går 250 milliarder kroner i underskudd hvert år (tredoblet under Covid-19). Dette er kun mulig pga olje/gass. Ingen sosialdemokratisk regjering har mer penger enn det finnes. Nå er det god sosialdemokratisk politikk å skru av oljekranene for å redde jordkloden fra en klimakrise som ikke finnes. Likevel lover de økning i velferden.

Jeg gleder meg til å se luftslottet deres. Masse velferd, null inntekter og en befolkning som ikke er egnet til noen verdens ting. 

Men hadde FrP fått viljen sin så hadde det jo ikke vært noe av dette?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Rosa Dartle said:

Hun mener selv at hun kaller en spade for en spade. Hun er en populist.

Jeg skal ikke si at jeg hater henne, men jeg har like lite sansen for henne som andre populister, som Vedum og Moxnes. Den splittende retorikken hennes hjelper ikke på, i en tid vi burde hatt mer samlende politikere. Det krever mer enn å være populist.

Populisme trenger slettes ikke å være noe negativt.

Ikke at jeg kan fordra Sylvi Listhaug men hennes first house involvering er normen blandt gjengen på tinget ikke unntaket. Støre henter rådgiverne fra NHO. Politikk bestilles fra selskaper som McKinsey. 

Ayn Rand er et forbilde for mange i  både Høyre og Venstre. Og når en ser APs  politikk de siste årene så kan en jaggu lure på Ayn Rand ikke er en aldri så liten guru i det partiet også. 

Endret av Utsiden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jabx skrev (15 timer siden):

Jeg er motstander av masseinnvandring av fremmedkulturelle, særlig krigsskadde tikkende bomber som vil ødelegge mange liv her i landet fordi de blir gående rundt med traumer og til slutt går det galt. Men likevel synes jeg Listhaug er ganske... tåpelig. Hun er rett og slett ikke særlig oppegående. Det vil si, hun appellerer til de som ikke er særlig oppegående. Hun er nok ganske smart og vet hvordan hun skal tiltrekke seg oppmerksomhet og stemmer fra bunnslam.

Hun er "tåpelig" og "rett og slett ikke særlig oppegående", men hun er også "ganske smart"? Er du litt forvirret i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, tom1986 said:

Hun er "tåpelig" og "rett og slett ikke særlig oppegående", men hun er også "ganske smart"? Er du litt forvirret i dag?

Syns det er en passende beskrivelse. Plenty av eksempler i polikken på mennesker som er alt dette og mer til på en gang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (16 timer siden):

Men hadde FrP fått viljen sin så hadde det jo ikke vært noe av dette?

Link gjerne til forslaget fra FrP om null skatt for selskaper med aktivitet på norsk sokkel.

I dag betaler disse selskapene 78% skatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...