Gå til innhold

Hvorfor hater folk Sylvi Listhaug?


Krutthøna

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Callisto83 said:

Jeg synes egentlig det er rart ikke Sylvi Listhaug blir hyllet som "kvinne i politikken" som mange andre. Stadig vekk ser vi journalister, politikere og kjendiser slå ring rundt Lan Marie Berg eller andre kvinnelige politikere når de har uttalt seg i betente saker som engasjerer samfunnet, men de fleste av disse blåser totalt i at Sylvi Listhaug blir malt naken til spott og spe, drapstruet eller får en hel masse netthets på innboksen. Hun har vel også måtte leve med politibeskyttelse. Det er liksom lov å lire av seg det verste som finnes i forhold til henne.

Hvorfor er det sånn? 

Kjører man på med hatretorikk så får man konsekvenser.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Callisto83 skrev (10 minutter siden):

Jeg synes egentlig det er rart ikke Sylvi Listhaug blir hyllet som "kvinne i politikken" som mange andre. Stadig vekk ser vi journalister, politikere og kjendiser slå ring rundt Lan Marie Berg eller andre kvinnelige politikere når de har uttalt seg i betente saker som engasjerer samfunnet, men de fleste av disse blåser totalt i at Sylvi Listhaug blir malt naken til spott og spe, drapstruet eller får en hel masse netthets på innboksen. Hun har vel også måtte leve med politibeskyttelse. Det er liksom lov å lire av seg det verste som finnes i forhold til henne.

Hvorfor er det sånn? 

Jeg syntes ikke så vanvittig mye om politikken til Lan Marie Berg heller, men i hennes tilfelle er det dessverre fordi mye av hetsen og truslene hun har mottatt har vært rasistisk. 

Sylvi Listhaug blir hetset fordi man strengt tatt går utifra at hun ER rasistisk. Uten at jeg sier at hun egentlig er det. Jeg prøver å få med meg minst mulig som kommer fra den kanten.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bie-damen skrev (50 minutter siden):

Fordi hun sier det andre tenker, men ikke tør si. 

Kanskje andre ikke tør å si det fordi de vet det høres jævla dumt ut, og at de fremstår som idioter hvis de sier det?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (3 timer siden):

Jeg synes egentlig det er rart ikke Sylvi Listhaug blir hyllet som "kvinne i politikken" som mange andre. Stadig vekk ser vi journalister, politikere og kjendiser slå ring rundt Lan Marie Berg eller andre kvinnelige politikere når de har uttalt seg i betente saker som engasjerer samfunnet, men de fleste av disse blåser totalt i at Sylvi Listhaug blir malt naken til spott og spe, drapstruet eller får en hel masse netthets på innboksen. Hun har vel også måtte leve med politibeskyttelse. Det er liksom lov å lire av seg det verste som finnes i forhold til henne.

Hvorfor er det sånn? 

Fordi de politisk korrekte føler seg truet av henne, og da har de ingen skrupler...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krutthøna skrev (4 timer siden):

Hvorfor hater så mange Sylvi Listhaug?

De følger saueflokken, styrt og ledet av aktivistisk media.

Ikke en eneste selvstendig tanke er tenkt i den gruppa. Alt går på politisk korrekt autopilot.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krutthøna skrev (4 timer siden):

Hvorfor hater så mange Sylvi Listhaug? Jeg liker dama. Sier ikke at jeg er enig i alt hun lirer utav seg, men hun er en av de veldig få politikerne som snakker så folk forstår. Hun kaller en spade for en spade, og legger ingenting i mellom. Og en ting skal hun ha, og det er at hun står rakrygget i alt hatet hun får. 

Jeg hater henne ikke; det er hun ikke verdt, men jeg misliker henne. Hun er grunnen til at jeg har meldt meg ut av FrP og ikke kan støtte dem lenger.

Mange oppfatter det som om hun kaller en spade en spade. Problemet er at hun kaller ALLE masseforflyttingsverktøy for spade: det tiltrekker kun mennesker som ikke ser forskjell på spade, greip og en bulldoser.

Det hjelper ikke om folk forstår hva du sier, hvis det du sier er feil og farlig. Hun har to jobber, en politisk og et yrke; i ingen av dem er denne typen forenklet språk og verdensforståelse akseptabel. 

Det å stå sterk og rakrygget i motstand, er kun en positiv egenskap hvis du har selvinnsikt nok til å se når du tar feil. Hvis ikke, er du faktisk kun idiot.

Hun er en populistisk politiker: hun tror det at mange støtter henne gjør at hun har rett. Det er ingenting noe sted som fungerer slik.

Derfor er det synd FrP har valgt henne som leder: Norge trenger FrP som et funksjonelt parti.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Bie-damen said:

Fordi de politisk korrekte føler seg truet av henne, og da har de ingen skrupler...

Første del av setningen, ja, andre del av setningen, nei.

Listhaug appellerer til det mest primitive i folk, og det kan være farlig. Altså, det kan få fram det primitive i folk. Og det er potensielt farlig, og derfor også truende.

Listhaug sier at hun kaller en spade for en spade. Men ofte kaller hun en teskje for en spade. Det er ikke en direkte løgn, det går jo an å spa med begge, men heller ikke sannhet. Nerder som meg liker ikke sånt.

Endret av T-Rex
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi hun er en rasistisk, fanatisk kristen populist uten et snev av empati i den kalde mørke sjelen sin.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000

Jeg hater ikke Sylvi, men Sylvi hater alt av norsk kultur. Sylvi gjør ikke annet enn å snakke dritt om den sosialdemokratiske politikken som har gjort Norge til verdens beste land. Sylvi bryr seg kun om seg selv og den norske fellesskapsfølelsen er derfor det hun hater mest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nimbus2000 skrev (3 minutter siden):

Jeg hater ikke Sylvi, men Sylvi hater alt av norsk kultur. Sylvi gjør ikke annet enn å snakke dritt om den sosialdemokratiske politikken som har gjort Norge til verdens beste land. Sylvi bryr seg kun om seg selv og den norske fellesskapsfølelsen er derfor det hun hater mest. 

Må si meg uenig her. De største grunnene til at vi er ‘verdens beste land’ er:

-Mye olje/gass fordelt på få innbyggere

-Minimalt med korrupsjon

-Vi styres mer av pragmatisme enn religion

Nå jobber verden mot å avvikle utvinning, og da står vi igjen med helsetjenester som den soleklart største sektoren uten noe nevneverdig eksport. Religion får også mer plass i samfunnet med økt innvandring. Konservative kristne øst-europeere og sterkt praktiserende muslimer fører til større friksjon blant grupper.

Listhaug har ofte en dum retorikk, men i bunn og grunn prøver hun å bevare den gode norske levestandarden uten å vie mye sympati til andre nasjonaliteter.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, t_bomb said:

Må si meg uenig her. De største grunnene til at vi er ‘verdens beste land’ er:

-Mye olje/gass fordelt på få innbyggere

-Minimalt med korrupsjon

-Vi styres mer av pragmatisme enn religion

Nå jobber verden mot å avvikle utvinning, og da står vi igjen med helsetjenester som den soleklart største sektoren uten noe nevneverdig eksport. Religion får også mer plass i samfunnet med økt innvandring. Konservative kristne øst-europeere og sterkt praktiserende muslimer fører til større friksjon blant grupper.

Listhaug har ofte en dum retorikk, men i bunn og grunn prøver hun å bevare den gode norske levestandarden uten å vie mye sympati til andre nasjonaliteter.

Er ikke Frp et liberalist-parti?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (6 minutter siden):

Er ikke Frp et liberalist-parti?

Tja, på papiret. Men mange av handlingene deres taler imot. De var blant annet de største motstanderne av rusreformen (sammen med SP).

Ved å beholde den gode levestandarden så tenker jeg mer på å tviholde på oljeutvinningen og redusere innvandringen. På makronivå er dette de største inntekts -og utgiftspostene. All fordelingspolitikk kan endres på sikt, men de to ovenfornevnte er ikke særlig reverserbare.

Endret av t_bomb
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, t_bomb said:

Tja, på papiret. Men mange av handlingene deres taler imot. De var blant annet de største motstanderne av rusreformen (sammen med SP).

Ved å beholde den gode levestandarden så tenker jeg mer på å tviholde på oljeutvinningen og redusere innvandringen. På makronivå er dette de største inntekts -og utgiftspostene. All fordelingspolitikk kan endres på sikt, men de to ovenfornevnte er ikke særlig reverserbare.

Samtidig bygger de ned levestandarden på andre områder, så ser ikke akkurat på det som en gevinst for vår levestandard å stemme Frp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg se, hvor skal jeg begynne..,, jeg hater henne ikke, men misliker sterkt henne og hele hennes vesen. Grøsser på ryggen når jeg hører henne snakke. Er ikke frp’er i utgangspunktet, men hun får Siv Jensen, Per Sandberg og Carl I Hagen til å fremstå som hel ved og kjernekarer som vil meg og alle andre vel. Sylvi vil ingen vel, hun er en populistisk hykler og det forbauset meg at folk hører og ikke minst tror på den overfladiske propagandaen hennes. Hun er like troverdig (og sanndruelig) som Trumph. Jeg er uenig i ALT hun sier, og skulle det være noe fornuftig skifter jeg nesten standpunkt til det motsatte der og da, hun er så ondsinnet. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (14 minutter siden):

Samtidig bygger de ned levestandarden på andre områder, så ser ikke akkurat på det som en gevinst for vår levestandard å stemme Frp.

Jeg er enig i at de gjør og sier mye rart, derfor stemmer jeg aldri/vil nok aldri stemme FrP. I det store og det hele fører de en politikk som maksimerer overskuddet vårt som nasjon på bekostning av alle andre land og miljøet (populistisk). Derfor synes jeg det er dumt å si at Sylvi hater alt ved Norge til tross for en tvilsom intern fordelingspolitikk.

Endret av t_bomb
Skriver som en full sjømann i kveld
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fordi hun minner folk stadig vekk på hvor mye ikke-vestlig innvandring koster nordmenn og Norge. Folk liker ikke fakta som ikke passer inn i verdensbildet sitt og da er Listhaug plagsom. Verre er det ikke.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
t_bomb skrev (23 minutter siden):

Må si meg uenig her. De største grunnene til at vi er ‘verdens beste land’ er:

-Mye olje/gass fordelt på få innbyggere

-Minimalt med korrupsjon

-Vi styres mer av pragmatisme enn religion

Nå jobber verden mot å avvikle utvinning, og da står vi igjen med helsetjenester som den soleklart største sektoren uten noe nevneverdig eksport. Religion får også mer plass i samfunnet med økt innvandring. Konservative kristne øst-europeere og sterkt praktiserende muslimer fører til større friksjon blant grupper.

Listhaug har ofte en dum retorikk, men i bunn og grunn prøver hun å bevare den gode norske levestandarden uten å vie mye sympati til andre nasjonaliteter.

Du skriver som det er tilfeldig at vi er verdens beste land. Det finnes mange land med mye naturressurser som er forferdelig å leve i. Land hvor eliten og de internasjonale selskapene tar alt. Det var sosialdemokratene som sørget for at fellesskapet får nyte godt av naturressursene. 

Land med mye naturressurser har ofte skyhøy korrupsjon.   Den norske fellesskapsfølelsen som sosialdemokratiet bygger på er grunnen til at vi har minimalt med korrupsjon. Om alle kun tenkte på seg selv så hadde vi hatt skyhøy korrupsjon. 

Det er sosialdemokratene som har sørget for at  Norge er styrt på pragmatiske og ikke religion.  Det er sosialdemokratene som har sørget for at nordmenn har fått en ikke-religiøs utdannelse og som har passet på at kirken ikke har fått for mye makt. 

Det er sant at Listhaug ønsker å gi mindre til andre nasjonaliteter. Men hun ønsker også å gi mer til den økonomiske eliten og det betyr mindre til folk flest.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bie-damen skrev (10 timer siden):

Fordi hun sier det andre tenker, men ikke tør si. 

Nettopp dette er det aller mest irriterende og provoserende med Sylvi Listhaug.
Jeg hater henne ikke. Når hun hevder at hun sier detfolk tenker, men ikke tør si, blir jeg drit sur. Jeg sier det ikke fordi jeg ikke mener det. Ikke fordi jeg ikke tør, men fordi det hun sier, er helt fullstendig noe annet enn hva jeg mener.  
At hun påberoper seg å liksom være så himla modig og kalle en spade for en spade når hun er en reinbarka rasist, er vanvittig provoserende. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nimbus2000 skrev (52 minutter siden):

å snakke dritt om den sosialdemokratiske politikken som har gjort Norge til verdens beste land.

Det er jo ikke politikkens skyld, kun olje/gass.

Norge før oljen var verken særlig sosialdemokratisk, velferdsrik eller spesielt bra.

Så man kan like gjerne si at utviklingen har skjedd på tross av den sosialdemokratiske politikk. Det får vi jo raskt se når kranene stenges og vi skal leve av luft, kjærlighet og noe innen tang og tare...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...