Gå til innhold

Hvorfor hater folk Sylvi Listhaug?


Krutthøna

Anbefalte innlegg

Hvorfor hater så mange Sylvi Listhaug? Jeg liker dama. Sier ikke at jeg er enig i alt hun lirer utav seg, men hun er en av de veldig få politikerne som snakker så folk forstår. Hun kaller en spade for en spade, og legger ingenting i mellom. Og en ting skal hun ha, og det er at hun står rakrygget i alt hatet hun får. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk hater ikke Sylvi Listhaug. At folk er uenige med henne betyr ikke at de hater henne.

Jeg tror du må lese noe annet enn bare høyreekstreme blogger for å få et inntrykk av hva folk faktisk mener. I den virkelige verden går folk ikke rundt og hater Sylvi Listhaug. De er uenige med henne, synes hun kommer med mange feilaktige påstander (ofte er det bevisst, for å skape konflikt slik at hun kan vinne tilhengere ved å hevde slike ting som du hevder nå, "de hater meg fordi jeg bare sier det som det er"), men folk hater henne ikke.

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krutthøna skrev (1 time siden):

Hvorfor hater så mange Sylvi Listhaug? Jeg liker dama. Sier ikke at jeg er enig i alt hun lirer utav seg, men hun er en av de veldig få politikerne som snakker så folk forstår. Hun kaller en spade for en spade, og legger ingenting i mellom. Og en ting skal hun ha, og det er at hun står rakrygget i alt hatet hun får. 

Jeg hater da ikke Listhaug! ..synes bare hun er en uvitende jentunge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater ikke. Men hun er litt "enkel" i hodet, mangler respekt for andre mennesker, er mot kvinners rett til selvbestemt abort, stiller stadig opp i Visjon Norge hos kristenekstremisten Hanvold, er frekk og digger Donald Trump. Det holder vel i massevis til å mislike henne. 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hater henne ikke.

Men hun og Frp står langt unna det jeg står for.

Polarisering 

Setter svake grupper opp mot hverandre

Klimafornekter

Klagete

Kjører på med "populære" saker som ikke er bærekraftig frem i tid,  om man ikke bare tenker på seg selv.

 

Er faktisk våre barn og barnebarn som skal håndtere klimakrisen og flyktingekrisen som vi bare vil se mer og mer av. Da holder det ikke å bare gå for populært valgflesk. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater henne ikke. Men jeg misliker politikken og utsagnene hennes sterkt. Og jeg har ikke mye til overs for henne som person. Men det er noe annet enn å hate. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ikke dum nei! Hun henvender seg til enkle men effektive strategier for å trekke til seg velgere. Hun kommer fra et parti der populisme står sterkt og jeg mener at hun representerer en politikk som i høyeste grad er tilrettelagt for den få prosentandelen i Norge som virkelig er bemidlet med penger og makt. Siden det er færrest av disse, må en nødvendigvis få mest mulig av allmennheten knyttet til seg. 

Hovedprinsippene deres er å bruke enkle, men åpenbare "triggere" som bensin, innvandring, sprit, eldre, helse etc som salgspitch. 

Frp er usolidarisk og vil ha mest mulig for minst mulig. Frp er ikke bra for de fleste, men de få. 

Så kan en jo diskutere den passiv aggressive holdningen hennes og "sjarmen" i en setting utenom politikken. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater ikke, men hun er kanskje den politikeren som irriterer meg mest. Om hun kommer på politisk kvarter når jeg står på badet på morgenen så må jeg slå av radioen, for jeg orker ikke høre på henne før jeg har fått meg noe kaffe.

Jeg er uenig i veldig mye av det hun sier, for ikke å si det meste. Men det verste er vel den måten hun diskuterer på, for eksempel nettopp dette hun gjentar til det kjedsommelige med at hun "kaller en spade for en spade" for å forsvare at hun har sagt noe hun burde ta noe selvkritikk på. Synes også hun har en noe nedlatende måte å diskutere på, snakker til andre som de er helt håpløse.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun lever av at folk hater henne. Det gir henne styrke i politikken, kan det se ut til.

Det er måten hun kommuniserer på i Facebook, blant annet. Det som fikk henne til å måtte tre av den gangen, for eksempel. Det er en bevisst strategi fra hennes kommunikasjonsfolk og det er forkastelig. Splitt og hersk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Just now, Bie-damen said:

Fordi hun sier det andre tenker, men ikke tør si. 

Hvis andre tenker det, hvorfor skulle hun da bli hatet? Det å si noe andre tenker er jo ingen grunn til å bli hatet.

Kan det være at hun i stedet sier ting som folk ikke tenker/tenker det motsatte av?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bremnes.Kari

Folk hater ikke Sylvi. Hun er kjempepopulær. Hun er sikkert hata av media da, og da hiver mange seg på, fordi "alle" gjør det. 

Selv bryr jeg meg lite og ingenting om både Sylvi, eller de som hater henne.

Endret av Bremnes.Kari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount
Krutthøna skrev (1 time siden):

Hvorfor hater så mange Sylvi Listhaug? Jeg liker dama. Sier ikke at jeg er enig i alt hun lirer utav seg, men hun er en av de veldig få politikerne som snakker så folk forstår. Hun kaller en spade for en spade, og legger ingenting i mellom. Og en ting skal hun ha, og det er at hun står rakrygget i alt hatet hun får. 

Jeg tror ikke det er så mye hat, men mest frykt. Fordi hun er en av veldig få politikere som våger å være ærlig, å si sannheten, og beskrive virkeligheten, også de ubehagelige sidene. Hun beskriver ubehagelige sannheter som alle andre feier under teppet. Det oppleves som truende, da andre politikere ikke har gode argumenter i mot. Derfor må de ty til hån og latterliggjøring, og fremstille Listhaug som ond, trekke inn spøkelset Breivik osv. Noe som virkelig er latterlig. For meg arter det seg som ren personforfølgelse.

Det gode selskap av politikere, de som tar hundre telefoner, sjekker med hele stortingsgruppen, og korrigerer sine uttalelser ned til omtrent ingen ting av betydning, før de fullstendig handlingslammet endelig uttaler seg, de har vi mer enn nok av. "Kraftige oppgjør", i form av mistolkninger og verbal sverting og hån, har vi også mer enn nok av. Norge trenger handlekraftige politikere, ikke et samstemmig kor av avslipte feiginger. Listhaug sier klart fra hva hun står for. Selv om ikke alle liker det. Det er bra. Alle kan ikke hykle omsorg for alt og alle hele tiden, de fleste skjønner at det aldri er ekte, burde skjønne det i det minste.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig det er rart ikke Sylvi Listhaug blir hyllet som "kvinne i politikken" som mange andre. Stadig vekk ser vi journalister, politikere og kjendiser slå ring rundt Lan Marie Berg eller andre kvinnelige politikere når de har uttalt seg i betente saker som engasjerer samfunnet, men de fleste av disse blåser totalt i at Sylvi Listhaug blir malt naken til spott og spe, drapstruet eller får en hel masse netthets på innboksen. Hun har vel også måtte leve med politibeskyttelse. Det er liksom lov å lire av seg det verste som finnes i forhold til henne.

Hvorfor er det sånn? 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...