Gå til innhold

Synes du de som får døtre er mer vellykket enn de som får sønner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Aldri hørt om denne problemstillingen. Synes jentemødre klager så fælt over trass og gudene vet hva.

Anonymkode: 76735...a3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. 

I gamle dager, og i de fleste land i verden er det best med sønner da. Aldri fått inntrykk av det du beskriver med døtre. 

Anonymkode: 2fb9d...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er guttemamma og ALDRI fått følelsen av at det er noe «mindre» enn å være jentemamma, hvilke kretser er dette en «sannhet» i? Her er begge foreldre høyt utdannede, og vi tror ikke vi fostrer en skoletaper og sosialt utskudd som noen her insinuerer 🙄

Anonymkode: 8c94e...1fd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 3 barn. Gutt - jente -gutt. Jeg synes det er like stas å være mamma til alle tre. Aldri noen gang har jeg tenkt at noen var bedre enn de andre?

Anonymkode: 39ca3...419

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke i min villeste fantasi se for meg hvordan kjønnet på barna man får (og som man ikke på noen måte kan bestemme eller påvirke selv) skal si noe om hvor vellykket man er. Det er ikke akkurat en prestasjon å få barn av et bestemt kjønn. Dette er første gang jeg har hørt noe om at to døtre, og ingen sønner, skal være det perfekte.

Endret av Arkana
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsket tidligere at jeg heller fikk en jente ja det var pga den bortskjemte og utagerende nevøen jeg hadde og grøsset av likte bedre vere barnevakt til lillesøster .

Anonymkode: a76c1...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi lever ikke i fortiden. Det at kvinner ikke kunne jobbe før 60 tallet er tull. De fleste kvinner som måtte ut i jobb ble tvunget til det for å overleve. Selv jeg kjenner til kvinner bakover i tid som måtte overta fisker jobben til mannen da han omkom på havet for å forsørge sine 8 barn så de slapp å bli satt bort til fremmede...

Anonymkode: bae83...b2b

Nei, men det er viktig å vite om historien, og det er jo tull at menn blir diskriminert! 

Ja, riktig. Når kvinnene MÅTTE jobbe for å forsørge ungeflokken alene ja! Når ei kone døde, så ble barna satt bort til andre fordi menn klarte ikke å ta vare på dem den gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

I følge kg så er det ingen som vil ha døtre. 

Anonymkode: a46f6...1a4

Tror de med sønner blir veldig provosert av hl. 
Selv har jeg ei venninne som ville ta abort hvis ultralyden viste gutt. Så syke er enkelte. 

Anonymkode: cd9b2...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det har jeg aldri hørt om og aldri fått spørsmål om det heller. Jeg har bare gutter.

Anonymkode: e3322...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

På Kg er det «ingen» som ønsker seg døtre. Tvert i mot, det er ikke måte på hvor mye guttemammaene må påpeke hvor glad de er for at de fikk sønner. 

Anonymkode: 73a55...9c5

Til og med så mye at det ble skuffet hvis det ble jente…. 

Anonymkode: cd9b2...7df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Tror de med sønner blir veldig provosert av hl. 
Selv har jeg ei venninne som ville ta abort hvis ultralyden viste gutt. Så syke er enkelte. 

Anonymkode: cd9b2...7df

Det er kvalmt hvordan mødre snakker om døtrene sine her inne. Kanskje de har morskomplekser selv, og derfor de ikke vil ha døtre. 

Anonymkode: a46f6...1a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Den «perfekte» familie er nå to foreldre og to eller flere døtre. Er gravid med en gutt og får spørsmål fra både svigermor, venner og kollegaer om jeg ikke egentlig ville ha jente. Blir så matt. Tenker du det samme? At alle egentlig ønsker seg jenter? 

Anonymkode: 19e77...9b4

Hæ?? 
Hvor kommer det fra, at det er den perfekte familie? 
 

Jeg driter i kjønnet på både de voksne og på barna. Om det så er to menn eller to kvinner som er gift uten barn, og de har det bra sånn, da er det en perfekt familie. 
 

En perfekt familie er de som har det bra det sammen, som lærer av hverandre, som elsker hverandre……

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ikke at man er mer vellykket, men jeg må være ærlig å si at jeg ønsket meg døtre selv og fikk det. Synes det virker kjipt å bare ha sønner. Og så synes jeg ofte guttebarn er slitsomme. Selvsagt ikke alle og det finnes også slitsomme jenter, men gutter er oftere mer bråkete og støyende, noe jeg finner slitsomt.

Anonymkode: 072e9...1a8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant skal sies, jeg har en sønn, og jeg måtte gå noen runder med megselv da ultralyden viste gutt. Rett og slett fordi jeg er oppvokst kun med jentevenner/nær familie (bortsett fra min far) og at eneste gutteinnslaget i livet som barn var sinnsykt bråkete, ville og uoppdragne yngre fettere (fem) og bråkete/teite (etter min mening da) gutter i klassen. 
 

Nå er selvsagt gutten min noe helt annet enn mine svært begrensede erfaringer med små gutter fra eget liv. Hadde jeg hatt denne erfaringen før hadde jeg jo selvsagt ikke vært forutinntatt mot gutt på samme måte. 
 

Neste forhåpentlige barn er jeg veldig mye mindre opptatt av kjønn til, for blir det en gutt til vil de forhåpentligvis ha mye til felles, men kjenner at da er faren større for at det må prøves på et barn til for å få jenten, så da blir det potensielt tre gutter. Skal klare det altså, de er i så fall hjertelig velkommen alle sammen. Men da håper jeg at i det minste en av de blir litt mammadalt også i voksen alder. For de fleste menns forhold til mor er på et helt annet nivå enn døtre. Selvfølgelig ikke alle, men som generell tendens.

Anonymkode: 8a1cc...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Barn leker med det man introduserer det for. Det er ikke sånn at jentebarn er genetisk disponert til å leke med dukker og guttebarn med biler. 

Anonymkode: 66a0e...42c

Neida, sikkert derfor jeg hadde likt en jente like godt, jeg var jo ikke en babydukkejente selv.

Men jeg tror seriøst det er forskjell, for min sønn fikk alt inkl rosa prinsessekjole fordi han ønsket seg det. Men det var sag og hammer som fikk være med i senga. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok en del enklere med jenter ja. Samfunnet er jo også bedre tilordnet for jenter og kvinner i dag, kanskje spesielt hvor priviligert de er i forhold til utdanning og studier. Samme med sjansen for å lykkes med forhold og familie.

Tror det kan være skikkelig tøfft å være guttemamma 😞

Anonymkode: 33e63...958

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så heldig at jeg har fått tre barn. Uten å trenge hjelp og de er alle mer eller mindre friske. Alle er samme kjønn. Jeg er så takknemlig for at jeg ikke har kunnet velge kjønn. Det ble bestemt for meg. Når min søster er på besøk med mine nevøer koser jeg meg med de fine gutta hennes (som er noen år yngre enn mine jenter). Det har aldri slått meg at jeg er heldigere eller mer vellykket fordi jeg har jenter.

Anonymkode: ba78f...6be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsket meg jenter og fikk det. Føler meg allikevel ikke mere vellykket sv den grunn. Hadde det kommet gutter så ville de vært velkommen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...