Gå til innhold

Norske muslimer reagerer på at alle burgere stekes på samme grill


Gjest AthenaRavenLuna

Anbefalte innlegg

Pippi Lotta skrev (På 3.8.2021 den 21.13):

Sier man at noe er vegetarisk bør det jo være vegetarisk. Det er ikke vegetarisk om det er stekt i animalsk fett. Jeg tenker vi kan streke det så langt at vi forventer at restauranter ikke skal lyge i menyen🙂

Tror du trenger å lære deg å lese.

Sitat

Det er vel ikke en ordentlig Whopper, uten 100% grillet storfekjøtt? Joda, her er den: 100% Whopper, 0% kjøtt. Nyt en plantebasert Whopper, uten å gå på bekostning av smaken. NB: Det er kun selve pattien som er plantebasert, og ikke øvrige ingredienser. Burgeren tilberedes i samme grill som produkter av kjøtt, og krysskontaminering kan forekomme.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fittesnerk skrev (1 time siden):

Tror du trenger å lære deg å lese.

 

Burger King har en egen kategori som heter Veggie og salads som har mange burgere, blant annet en burger med teksten 100% whopper, 0% kjøt.

Synes det er på grensen til uærlig markedsføring og markedsføre noe som veggie om de ikke er vegetarisk. Er jeg veldig rar som har gått ut i fra at plantebaserte burgere er utviklet til mennesker som ønsker og spise vegetarisk? Jeg synes det er irriterende når man må lese den lille teksten for å forstå hva produktet er. Men da er det jo bra denne saken kom opp i media 🙂 Så kan de plantebasert burgerne utviklet for kjøttetere bli solgt til nettopp kjøttetere, mens vegetarianere og mennesker som ønsker vegetarisk matt blir klar over at veggie hos burger king betyr for mennesker som ønsker kjøtt. Jeg tviler på at jeg er den eneste som har misforstått den menyen, så synes det er bra Burger King får hjelp til og formidle menyen sin litt tydeligere! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Pippi Lotta skrev (8 timer siden):

Burger King har en egen kategori som heter Veggie og salads som har mange burgere, blant annet en burger med teksten 100% whopper, 0% kjøt.

Synes det er på grensen til uærlig markedsføring og markedsføre noe som veggie om de ikke er vegetarisk. Er jeg veldig rar som har gått ut i fra at plantebaserte burgere er utviklet til mennesker som ønsker og spise vegetarisk? Jeg synes det er irriterende når man må lese den lille teksten for å forstå hva produktet er. Men da er det jo bra denne saken kom opp i media 🙂 Så kan de plantebasert burgerne utviklet for kjøttetere bli solgt til nettopp kjøttetere, mens vegetarianere og mennesker som ønsker vegetarisk matt blir klar over at veggie hos burger king betyr for mennesker som ønsker kjøtt. Jeg tviler på at jeg er den eneste som har misforstått den menyen, så synes det er bra Burger King får hjelp til og formidle menyen sin litt tydeligere! 

Dette er villedende markedsføring og jeg er helt enig i at sier de at noe er vegetarisk da skal det være det.

Men dette er nok for dem som ønsker å oppfylle den kjøttfrie-dager kvoten sin, ikke for dem som ønsker å spise vegetarmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/4/2021 at 9:50 PM, kvinne35+ said:

Ja det måtte jo være ren idioti og bli sur fordi det ikke fantes bacon som alternativ når de som driver stedet spiser halal. 

så er det like urealistisk å forvente bacon på et sted med halal sertifikat
som å forvente at noen som spiser svin ikke har svin på menyen.

Helt enig med deg, og den naturlige konsekvens er da at de som ikke har "halal" i sitt naturlige ordforråd ikke lager mat etter denne standarden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...