Gå til innhold

Menn og mote på 70-tallet -herlig bildeserie! :D


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Cringe er nok rette ordet ja (om vi snakker på engelsk), hjelpes tenker jeg. Akkurat dette tiåret hadde noen rare ting for seg altså, selv om jeg stort sett synes åttitallet var noe verre. 

 

Anonymkode: 18325...4d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av gutta her som ville turt å gå sånn kledd i dag?

Anonymkode: 18325...4d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

82dda1c1cf166747d07e4183b57a5581.jpg

Anonymkode: 18325...4d0

Hahaha….!

Se på kulingene da, som gjør narr av de streite! 
Det var søttitallet sitt. Tror menn i min familie var mest lik de til høyre, trist nok 😄

Eneste forklaringen på fenomenet søttitallsmote må ha vært at designerne var konstant rusa…

Hvis du sammenligner med moten på seint 80-tall ser vi at både farger, fasong og ikke minst hårmoten var totalt det motsatte av 70-tallet. Uten at det var så mye bedre. Synes å huske at det var en mellomperiode også, sånn tidlig på 80-tallet, der moten faktisk var ganske klassisk og fin. Var samtidig med at lady Diana ble stilikon. Var mye britiskinspirert, med rutete foldeskjørt, fine støvletter og de klassiske Diana-blusene. Fargene var mer dempet. 
Som her;

8134164C-5A19-45FC-A7B5-02AFF622F800.jpeg

93869609-7573-4D0F-A7E4-6C8DDD06C7F1.jpeg

Endret av Helgeline
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.7.2021 den 21.13):

Haha, ja sant! Må faktisk innrømme at jeg hadde lang svart frakk av "skinn" der en periode selv jeg og......

Og masse klær i "sølvgrått" (var endel klær med noe annerledes stoff som gjorde at noen av de skinte), for det var jo futuristisk og in. Denne kom jo ut i år 2000 (var det året jeg seff mente i den forrige posten også, ikke år 200 :P )

 

Anonymkode: 18325...4d0

Ikke 70-talls, men jeg elsker de Adidas treningsdressene i denne videoen. Og husker låta, den var jo en hitt! 

Anonymkode: 9daa6...198

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har alltid likt de høye sokkene og de korte shortsene. 

Anonymkode: 9daa6...198

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers synes jeg det er veldig mye rart både i farger, stoffer og design på 70-tallet. 

Anonymkode: 9daa6...198

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgeline skrev (På 27.7.2021 den 20.43):

Var vel blant det mer outrerte dette. 
Jeg var barn på 70-tallet, og husker hverken menn med heklaponcho eller nattskjorte. 
Stripete pyjamas, derimot…. Fargene på øverste bilde var populære innen fex sengetøy. Store blomster….

De som var moteriktige, brukte bukser med sleng og kraftige belter. Store snipper på skjorta og brede slips. Skinnjakke m belte i livet. 
Hippiene var en egen kategori, med vid, åpen «bunadsskjorte». De brukte av ideologiske grunner ikke slips, men gjerne et fargerikt tørkle i halsen når de skulle pynte seg (gifte seg fex.)

Og så hadde du de som ikke hang med i motebildet, i sine sekstitallsdresser med nøytrale farger og smalt snitt. De brukte grå frakk eller kappe som ytterplagg, og tviholdt på hatten. Den var fin til å hilse med når du passerte en dame på gata…

 

AnonymBruker skrev (På 27.7.2021 den 21.00):

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldi, aldri så menn som var kledd sånn som det der på 70-tallet. Like lite som vi ser menn kledd som dette i vår tid: ...

Anonymkode: 05243...9cd

De andre bildene her er jo stort sett fra Usa/Europa tenker jeg, eller i hvertfall motebilder. Og de har jo samlet de mest sprøe. :)

Fant en serie her, om norske (endel trønderske) popgrupper på 70-tallet, det her er vel kanskje mer noe av den stilen dere husker regner jeg med! (??) Norge var nok ikke like spenstig nei, mindre land, annen kultur. Ikke like vid sleng som i Hight-Ashbury eller i London.  Men jo, jeg fant noe herifra: 

https://www.adressa.no/nyheter/adressa_noogda/article9985593.ece

 

Også fant jeg denne fra Oslo bymuseum, "Bybilder", jeg har ikke hatt tid til å lese ferdig enda, men artige greier, og sikkert nostalgisk for de som bodde i Oslo 

https://www.oslomuseum.no/wp-content/uploads/2017/05/Byminner_Nr3-_2017.pdf

Anonymkode: 18325...4d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

mens-shorts-1970s-fashion-thumb6403.jpg

Anonymkode: 18325...4d0

Synes denne type shorts skal gjøre et comeback. Herlig å se noen fantastiske herre-lår/ben. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

70-tallsstilen var egentlig ganske …lurvete. 

Anonymkode: cefc7...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...