Gå til innhold

Menn og mote på 70-tallet -herlig bildeserie! :D


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hahaha! 😄 Fy søren...elsker denne moten! Så gøy om dette ble inn igjen :fnise: Tror du noen vil le av det som er mote for oss idag om 40 år?  Disco moten fra 70 tallet er åså noe for seg selv. Hippie stilen liker jeg godt, på en uironisk måte, da :)  Så "den siste revejakta" det er mye kule klær der.

 

Anonymkode: d8184...f95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel blant det mer outrerte dette. 
Jeg var barn på 70-tallet, og husker hverken menn med heklaponcho eller nattskjorte. 
Stripete pyjamas, derimot…. Fargene på øverste bilde var populære innen fex sengetøy. Store blomster….

De som var moteriktige, brukte bukser med sleng og kraftige belter. Store snipper på skjorta og brede slips. Skinnjakke m belte i livet. 
Hippiene var en egen kategori, med vid, åpen «bunadsskjorte». De brukte av ideologiske grunner ikke slips, men gjerne et fargerikt tørkle i halsen når de skulle pynte seg (gifte seg fex.)

Og så hadde du de som ikke hang med i motebildet, i sine sekstitallsdresser med nøytrale farger og smalt snitt. De brukte grå frakk eller kappe som ytterplagg, og tviholdt på hatten. Den var fin til å hilse med når du passerte en dame på gata…

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omg Ikke ofte jeg ler høyt, og jeg sitter til overmål i baren på hotellet. Folk glante på meg nå ja. Herregud! Jeg klarte ikke stoppe meg selv da jeg betraktet han øverst til venstre. Og de nede ser jo ut som har på seg minikjoler! 

:skratte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldi, aldri så menn som var kledd sånn som det der på 70-tallet. Like lite som vi ser menn kledd som dette i vår tid:

 

Screenshot_20210727_205859.jpg

Screenshot_20210727_205839.jpg

Anonymkode: 05243...9cd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oh, AB...9cd, da skulle du vært med på starten av 200-tallet, jeg kjente en fyr som gikk omtrent slik som han på det nederste bildet, skikkelig matrix med skjørt og alt.

Anonymkode: 18325...4d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Oh, AB...9cd, da skulle du vært med på starten av 200-tallet, jeg kjente en fyr som gikk omtrent slik som han på det nederste bildet, skikkelig matrix med skjørt og alt.

Anonymkode: 18325...4d0

Haha, samme her 😄 Latex kåpe åså....grøss.

Anonymkode: d8184...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Haha, samme her 😄 Latex kåpe åså....grøss.

Anonymkode: d8184...f95

Haha, ja sant! Må faktisk innrømme at jeg hadde lang svart frakk av "skinn" der en periode selv jeg og......

Og masse klær i "sølvgrått" (var endel klær med noe annerledes stoff som gjorde at noen av de skinte), for det var jo futuristisk og in. Denne kom jo ut i år 2000 (var det året jeg seff mente i den forrige posten også, ikke år 200 :P )

 

Anonymkode: 18325...4d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 2021-8-1 den 2.47):

 

bilde.jpg

Anonymkode: 18325...4d0

 

AnonymBruker skrev (På 2021-7-27 den 21.13):

Haha, ja sant! Må faktisk innrømme at jeg hadde lang svart frakk av "skinn" der en periode selv jeg og......

Og masse klær i "sølvgrått" (var endel klær med noe annerledes stoff som gjorde at noen av de skinte), for det var jo futuristisk og in. Denne kom jo ut i år 2000 (var det året jeg seff mente i den forrige posten også, ikke år 200 :P )

 

Anonymkode: 18325...4d0

 

AnonymBruker skrev (På 2021-7-27 den 21.00):

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldi, aldri så menn som var kledd sånn som det der på 70-tallet. Like lite som vi ser menn kledd som dette i vår tid:

 

Screenshot_20210727_205859.jpg

Screenshot_20210727_205839.jpg

Anonymkode: 05243...9cd

Det der er ikke 70-talls

Anonymkode: 54b92...df1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

 

 

Det der er ikke 70-talls

Anonymkode: 54b92...df1

Sier du det? Det var derfor jeg skrev at åttitallet også var litt av et tiår da vet du. Men vi kan godt holde oss til tiåret jeg startet med, har du et bidrag? 

Anonymkode: 18325...4d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...