Gå til innhold

Få han til å innrømme utroskap??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og typen har vært sammen i 8 år nå ca og har et barn sammen. Ble gravid med barnet i 2016 og han jobber på sjøen. Problemet er at vi fikk begge påvist klamydia når jeg var gravid. Jeg hadde såklart ikke ligget med noen andre, men det har tydeligvis han?? Men han nekter for det. Et år tidligere var det slutt en liten periode mellom oss og han lå da med andre. Men kan klamydia bryte ut og gi symptomer et helt år senere da?? Jeg orker ikke drama og slikt så har prøvd å holde det lavt, men dette gnager meg hver dag. Å vil heller ikke trekke konklusjoner når jeg faktisk ikke vet 100%. Så spørsmålet er, kan man få dette et år etterpå? For jeg har lest at symptomene bryter ut etter 14 dager. Samt at det har vært mange løgner osv...ja jeg er fullstendig klar over alt dette, men vi har som sagt et barn sammen og jeg synes det gjør det vanskeligere å skulle bryte opp. Hvordan kan jeg få han til å innrømme eventuell utroskap? Han nekter jo plent.

Anonymkode: ac4fc...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde du dere mange symptomer? Ikkje uvanlig ha klamydia med lite eller ingen symptomer. 

Anonymkode: e53b2...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hadde du dere mange symptomer? Ikkje uvanlig ha klamydia med lite eller ingen symptomer. 

Anonymkode: e53b2...89d

Hadde ganske sterke symptomer ja, svei sykt etter samleie og var vondt og hovent. Fikk til og med små blødninger innimellom. 
var hos lege og tok test også. 

Anonymkode: ac4fc...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hadde ganske sterke symptomer ja, svei sykt etter samleie og var vondt og hovent. Fikk til og med små blødninger innimellom. 
var hos lege og tok test også. 

Anonymkode: ac4fc...eb8

Ja, det svei for deg. Men det er langt mindre sannsynlig at mannen din har merket det, om jeg husker korrekt. Hvor lenge var dere sammen før dere fikk barn? Hvor ofte hadde dere sex?

Vet ikke hvordan det er med klamydia, men det finnes en del overførbare sykdommer som ikke nødvendigvis trenger å smitte ved første samleie. Så sånn teknisk, ut fra det du har skrevet så er det en mulighet at han har tatt med seg dette inn i forholdet. Men sannsynligheten er nok heller diskuterbar.

Hvordan reagerte han første gangen du spurte?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk så sykt intens svie og kløe, viste seg at jeg hadde klamydia. Dusten jeg hadde vært sammen med i 3 år nekta først … men da jeg ba om å få se mld på telefonen hans rabla det for han. Hadde vært på guttetur og fått seg et ligg pluss klamydia. Innrømmelsen kom etter noen dager. Hadde vært merkelig om jeg hadde gått med klamydian lenge for symptomene kom veldig fort. 

Anonymkode: 24f26...215

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kero skrev (21 minutter siden):

Ja, det svei for deg. Men det er langt mindre sannsynlig at mannen din har merket det, om jeg husker korrekt. Hvor lenge var dere sammen før dere fikk barn? Hvor ofte hadde dere sex?

Vet ikke hvordan det er med klamydia, men det finnes en del overførbare sykdommer som ikke nødvendigvis trenger å smitte ved første samleie. Så sånn teknisk, ut fra det du har skrevet så er det en mulighet at han har tatt med seg dette inn i forholdet. Men sannsynligheten er nok heller diskuterbar.

Hvordan reagerte han første gangen du spurte?

Nei det svei for han også, han hadde også veldig fremtredene symptomer. Vi var sammen 4 år før vi fikk barn. Hadde samleie så å si hver dag. Så han kunne faktisk fått det et år i forveien da det var en liten slutt i forholdet? 
 

han går i forsvarsmodus når jeg spør han og det gjorde han første gangen også. Nekter helt og holdent for at han har gjort noe som helst. 

Anonymkode: ac4fc...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Nei det svei for han også, han hadde også veldig fremtredene symptomer. Vi var sammen 4 år før vi fikk barn. Hadde samleie så å si hver dag. Så han kunne faktisk fått det et år i forveien da det var en liten slutt i forholdet? 
 

han går i forsvarsmodus når jeg spør han og det gjorde han første gangen også. Nekter helt og holdent for at han har gjort noe som helst. 

Anonymkode: ac4fc...eb8

Jepp, da lyver han etter al sannsynlighet. Da er jo det et større svik enn utroskapen i seg selv. Men sjekk ut hvordan klamydia smitter, om det overhodet er mulig å bli smittet på noen annen måte. For det vet ikke jeg.

 

Forsvarsmodus? Blir han sint? Har han i det hele tatt servert en forklaring?

Endret av Kero
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo helsesider på nett hvor det sikkert står.
Eller legesider hvor en kan spørre. Eller spør legen din?

Anonymkode: 1a2c3...33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kero skrev (42 minutter siden):

Jepp, da lyver han etter al sannsynlighet. Da er jo det et større svik enn utroskapen i seg selv. Men sjekk ut hvordan klamydia smitter, om det overhodet er mulig å bli smittet på noen annen måte. For det vet ikke jeg.

 

Forsvarsmodus? Blir han sint? Har han i det hele tatt servert en forklaring?

man kan bli smittet av å bruke samme håndkle, via fingre og sånn. Jeg fikk klamydia av å dele håndkle med venninna mi på videregående😂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

indigob skrev (4 minutter siden):

man kan bli smittet av å bruke samme håndkle, via fingre og sånn. Jeg fikk klamydia av å dele håndkle med venninna mi på videregående😂

 

Eh..nei.

Anonymkode: 12695...c8e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Eh..nei.

Anonymkode: 12695...c8e

Hø.. jo, absolutt. Klamydia smitter på den måten ! Aldri hørt om klamydia i øyet f.eks ? Dette er fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kero skrev (6 timer siden):

Jepp, da lyver han etter al sannsynlighet. Da er jo det et større svik enn utroskapen i seg selv. Men sjekk ut hvordan klamydia smitter, om det overhodet er mulig å bli smittet på noen annen måte. For det vet ikke jeg.

 

Forsvarsmodus? Blir han sint? Har han i det hele tatt servert en forklaring?

Men merkelig at det skulle kunne smitte på noen annen måte. Vi var jo samboere og delte liksom ikke håndkle som nevnt her med noen andre akkurat. Men nå vet jeg ikke hvor mye som skal til heller for å bli smittet da. Han måtte såfall ha blitt smittet av noen han jobber sammen med på båten for han var på sjøen når jeg fikk det (kun hjemom iblandt). 
 

ja han blir sint og sier at jeg lyver og at jeg ikke har noen grunn til å tro det. 
greia er at jeg vet han traff ei på sjøen når det var slutt for en periode mellom oss. Når jeg var gravid var båten han jobber for innom denne plassen igjen og han var visst ute på byen og traff visst på henne der (liten plass så ikke mange folk). Der hadde han sendt meldinger med henne som han slettet, begrunnelsen for at han slettet var at han ikke ville jeg skulle tro det foregikk noe mellom dem. Noe jeg synes er teit og at han slettet dem får meg bare enda mer usikker. Samme når jeg spør hvordan han tilfeldigvis traff på henne og hvor så endrer han forklaring hver gang og dette er også en varsellampe hos meg. Men som sagt vil ikke trekke konklusjoner, hva mener dere? 

Anonymkode: ac4fc...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

indigob skrev (6 timer siden):

Hø.. jo, absolutt. Klamydia smitter på den måten ! Aldri hørt om klamydia i øyet f.eks ? Dette er fakta.

Eh nei, absolutt ikke.

Jeg føler jeg må komme med litt folkeopplysning her etter så mange dumme svar

Og TS: Ta nå og google dette, det finnes en million nettsider hvor leger svarer på dette spørsmålet, ikke spør halvstuderte røvere på Kvinneguiden.

Det er også en lege som har fortalt deg at du har klamydia - spør hen!

Og bare for og ha en ting klart: Du må ha sex for og få en kjønnssykdom. 

Klamydia i øyet finnes, men da har du også hatt sex - da har du tatt fingeren direkte fra kjønnsorgan til øyet.

Bare for å drepe en vanlig myte her, som bare utro folk bruker:

– Er det mulig å få en kjønnssykdom fra et toalettsete?

– Nei, jeg har aldri sett et troverdig eksempel på det. Men med gonoré kan det teoretisk sett ikke helt utelukkes. Da må en veldig syk person sitte på setet før deg, og du må sette deg ned sekundet etter og gni kjønnsdelene mot setet på en måte som ikke er helt naturlig, sier spesialist Uffe Koppelhus fra institutt for klinisk medisin ved Aarhus Universitet.

– I den virkelige verden skjer ikke dette – og absolutt ikke med klamydia, fortsetter Koppelhus.

Anonymkode: 66e39...fcd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er problemet at han lyger deg opp i ansiktet, bevisst, hver gang du spør. Han høres ut som en covert narsissist. Jeg vet man ikke skal slenge fra seg diagnoser, men vil at du skal lese deg opp på enkelte taktikker de bruker i forhold. Se om du kjenner igjen flere røde flagg.

Dette forholdet gjør deg uansett ikke noe godt i lengden, tvert om. Er tilliten så dårlig, så blir det bare verre med årene. Mitt råd er å gjøre seg mindre avhengi av han, slik du at du lettere kan gå. Finn tilbake selvtilliten din. 

Anonymkode: 5a2e2...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han ikke skjønner noe av hvor smitten kommer fra, så burde han jo mistenke det for utroskap akkurat slik du mistenker ham. Hvis han aldri har tatt opp den problemstillingen, men kun går i forsvar når du prøver å snakke med ham om det, så har han vel sannsynligvis noe å skjule.

Anonymkode: ef41d...b83

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Eh nei, absolutt ikke.

Jeg føler jeg må komme med litt folkeopplysning her etter så mange dumme svar

Og TS: Ta nå og google dette, det finnes en million nettsider hvor leger svarer på dette spørsmålet, ikke spør halvstuderte røvere på Kvinneguiden.

Det er også en lege som har fortalt deg at du har klamydia - spør hen!

Og bare for og ha en ting klart: Du må ha sex for og få en kjønnssykdom. 

Klamydia i øyet finnes, men da har du også hatt sex - da har du tatt fingeren direkte fra kjønnsorgan til øyet.

Bare for å drepe en vanlig myte her, som bare utro folk bruker:

 

Anonymkode: 66e39...fcd

Det är lättare att läsa om du skriver längs med istället för nedåt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvis han ikke skjønner noe av hvor smitten kommer fra, så burde han jo mistenke det for utroskap akkurat slik du mistenker ham. Hvis han aldri har tatt opp den problemstillingen, men kun går i forsvar når du prøver å snakke med ham om det, så har han vel sannsynligvis noe å skjule.

Anonymkode: ef41d...b83

Han har spurt meg en gang tror jeg, men som sagt var gravid da å kunne ikke falt meg inn å være utro. Har aldri vært det heller altså. 
blir virkelig ikke klok på han når han lyver så mye...

Anonymkode: ac4fc...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her er problemet at han lyger deg opp i ansiktet, bevisst, hver gang du spør. Han høres ut som en covert narsissist. Jeg vet man ikke skal slenge fra seg diagnoser, men vil at du skal lese deg opp på enkelte taktikker de bruker i forhold. Se om du kjenner igjen flere røde flagg.

Dette forholdet gjør deg uansett ikke noe godt i lengden, tvert om. Er tilliten så dårlig, så blir det bare verre med årene. Mitt råd er å gjøre seg mindre avhengi av han, slik du at du lettere kan gå. Finn tilbake selvtilliten din. 

Anonymkode: 5a2e2...fe7

Har lest meg opp og i mente om narsissit og psykopat og what not...flere ting som stemmer.

har også googlet x antall ganger ang klamydia. Det står jo at symptomer oppstår etter 14 dager fra smitte. Men aner jo ikke. 

Anonymkode: ac4fc...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eh nei, absolutt ikke.

Jeg føler jeg må komme med litt folkeopplysning her etter så mange dumme svar

Og TS: Ta nå og google dette, det finnes en million nettsider hvor leger svarer på dette spørsmålet, ikke spør halvstuderte røvere på Kvinneguiden.

Det er også en lege som har fortalt deg at du har klamydia - spør hen!

Og bare for og ha en ting klart: Du må ha sex for og få en kjønnssykdom. 

Klamydia i øyet finnes, men da har du også hatt sex - da har du tatt fingeren direkte fra kjønnsorgan til øyet.

Bare for å drepe en vanlig myte her, som bare utro folk bruker:

– Er det mulig å få en kjønnssykdom fra et toalettsete?

– Nei, jeg har aldri sett et troverdig eksempel på det. Men med gonoré kan det teoretisk sett ikke helt utelukkes. Da må en veldig syk person sitte på setet før deg, og du må sette deg ned sekundet etter og gni kjønnsdelene mot setet på en måte som ikke er helt naturlig, sier spesialist Uffe Koppelhus fra institutt for klinisk medisin ved Aarhus Universitet.

– I den virkelige verden skjer ikke dette – og absolutt ikke med klamydia, fortsetter Koppelhus.

Anonymkode: 66e39...fcd

Har googlet x antall ganger. Men ikke lett å vite hva jeg skal tro. Har liksom ingen andre å spørre heller fordi alle bare tror godt om han, ingen som tror på meg når jeg sier ting han har gjort/holdt på med.

Anonymkode: ac4fc...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...