Gå til innhold

Kan man klare å tilgi dette og gå videre sammen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fatter ikke at det er noe å lure på en gang.. han har vært direkte ondskapsfull og rettferdiggjør det attpåtil? Hva er det du lurer på her? Hvorfor er ikke dette et direkte NEI for deg?

Anonymkode: 2d118...8f1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Eksen min har oppført seg helt grusomt de siste tre årene. Det begynte med en uplanlagt graviditet. Jeg valgte å beholde, han ville ikke at jeg skulle gjøre det. Før graviditeten hadde vi samme syn på abort, han var helt enig i at det skulle vi aldri gjøre. Derfor veldig overraskende med reaksjonen hans. Vi brukte kondom, men ble likevel gravid. Han dumpet meg da jeg var 12 uker på vei. Så har han vært skikkelig slem hele veien. Han har kalt meg mye stygt og sagt mye stygt om barnet vårt, blant annet at han aldri burde blitt født, han er stygg, han burde vært abortert... helt grusomt å si om et barn. De har siden ikke hatt noe samvær etter eksens ønske.

Nå som barnet er tre år så ønsker barnefar kontakt igjen og har sagt til meg at han kan se for seg at vi blir sammen igjen og at vi blir en familie. Han uttrykker at han er lei seg for de tapte årene, men han har ikke bedt om unnskyldning. Han mener han hadde rett til å oppføre så sånn fordi han var i sjokk.

Det frister å være en familie og han oppfører seg bra nå, men jeg er likevel skeptisk... bare det at han kunne si direkte stygge ting om det uskyldige barnet vårt gjør at jeg blir helt kvalm.

Hadde dere klart å tilgi noe slikt og gå videre sammen?

Anonymkode: 1f074...4c0

Hadde aldri godtatt. Sjokk? Ja, kanskje et par uker. Ikke 3 år. NÅ vil han bli en familie, når våkenettene er over, han har fått «pult fra seg» og blitt «voksen» mens du har tatt deg av barnet i 3 år? Samtidig som du har måtte høre på hans karakteristika av barnet som han nå plutselig ønsker??? 

Sorry, men her tror jeg du vet selv hva som er rett å gjøre.

Anonymkode: a75ca...cf6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han uttrykker at han er lei seg for de tapte årene, men han har ikke bedt om unnskyldning. Han mener han hadde rett til å oppføre så sånn fordi han var i sjokk.

Dette er ikke bare et rødt flagg, det er et helt 17. Mai tog av røde flagg.

Anonymkode: 4fa9a...55f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å få sjokk, men sjokk er ikke en god unnskyldning for å oppføre seg som en drittsekk. I et par sekunder, kanskje, etterfulgt av en 'shit, beklager', men ikke i hele 3 år. 

Han skal du holde deg langt unna. Han skal betale bidrag, og kanskje han kan få litt samvær, men ikke før dere alle har vært til familievernkontoret

Anonymkode: ba6e4...30e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er ikke bare et rødt flagg, det er et helt 17. Mai tog av røde flagg.

Anonymkode: 4fa9a...55f

Det er 17mai størrelse på tog og Sovjetisk nasjonaldag samtidig

Anonymkode: 2d118...8f1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, her var det klar tale! Men det setter jeg pris på!

Jeg blir som sagt helt kvalm av å tenke på hva han har sagt om barnet vårt. Det er ganske drøye ting han har sagt om meg også.

Han betaler bidrag gjennom NAV. Han nektet å skrive under på farskapet før han fikk DNA-test. Så ble det tvang etter det.

Men dere har helt rett! Jeg tror bare drømmen min om en «hel» familie har vært litt for sterk. Derfor jeg i det hele tatt har tenkt på det.

Anonymkode: 1f074...4c0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde aldri tilbragt livet mitt med noen som har sagt stygge ting i åresvis, og som forlot meg gravid. Jeg er nok selvrespekt til å heller ha det fint alene enn å bli sammen med en slik person. Hadde aldri i verden tilgitt, og det for barnets skyld også. Du beskytter barnet ved å ikke tilgi. 

At han vil ha samvær er greit nok,  men hvorfor innbiller han seg at dere skal bli en familie igjen? Tror han virkelig det han har gjort er greit? For det høres ikke ut som han forstår helt hva han har gjort over så lang tid. Han kan ikke komme og kreve noe som helst etter den oppførselen. Tenk litt på barnet også. 

Sjokk? I noen uker ja, men ikke i åresvis. Hold han på arms lengde, si at det er helt uaktuelt å bli sammen igjen. Mistenker du får et nytt utbrudd da som viser hans sanne selv.

Anonymkode: 04522...85c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmen om en familie er nok mer romantisk i fantasien enn i virkeligheten. Jeg har ikke ord for hvor dust jeg syns denne mannen og oppførselen hans er. Selv om han er snillere nå, så kan det fort snu igjen. Nå har du sett hans virkelige personlighet. Tar du han tilbake så har du egentlig fortalt han i handling at det er greit å behandle deg på den måten han har gjort. Klart han kan angre, men å rettferdiggjøre oppførselen sin på den måten og ikke ta ansvar for handlingene sine, nei altså..

Drømmen om en familie er ikke knust. Du finner deg garantert en mye bedre mann for deg, og stefar til barnet ditt. Noen ganger er en stefar mye bedre enn en biologisk far. Håper du finner en snill, trygg og morsom mann som du har masse gode følelser for. Det fortjener du! 

Anonymkode: 7389c...46a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Oj, her var det klar tale! Men det setter jeg pris på!

Jeg blir som sagt helt kvalm av å tenke på hva han har sagt om barnet vårt. Det er ganske drøye ting han har sagt om meg også.

Han betaler bidrag gjennom NAV. Han nektet å skrive under på farskapet før han fikk DNA-test. Så ble det tvang etter det.

Men dere har helt rett! Jeg tror bare drømmen min om en «hel» familie har vært litt for sterk. Derfor jeg i det hele tatt har tenkt på det.

Anonymkode: 1f074...4c0

Du bør ikke ta han tilbake og han bør ikke ha samvær med barnet alene. Det er psykisk vold å få et barn til å føle seg så uelsket og verdiløs (ordene han har sagt).

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men dere har helt rett! Jeg tror bare drømmen min om en «hel» familie har vært litt for sterk.

Jeg tviler på at en slik mann har inngått i drømmen din.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det hadde jeg aldri i livet tilgitt og det hadde aldri kommet på talet å ta opp samliv igjen med en sånn drittsekk! Si at ens eget barn er stygg....fy, så nedrig! Det finnes ikke ord.

Jeg håper du har såpass selvrespekt at du ikke tilgir en som sviktet deg når du (og barnet) trengte det mest. At han kommer rekende etter tre år gjør meg litt mistenksom.... er det noe han er ute etter? En gratis hushjelp? En til å betale regningene? Har han rotet til sin egen økonomi, har han ikke noe sted å bo om kort tid og vil flytte inn hos deg fordi han anser deg som en "dørmatte"? Ja, jeg er uhyre skeptisk og mistenksom etter en slik radikal vending. Plutselig etter tre år er han klar for å bli familiefar og sammen med deg igjen...? Hva?

Nei, den kjøper jeg ikke. Vær mistenksom, avslå "tilbudet".

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har vært drittsekk i tre år. Nå kan han få lov til å vise seg som en kjernekar de neste tre. Så kan du vurdere det.

Anonymkode: 5b2e2...e4e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg hadde ikke vurdert det en gang. Jeg hadde mistet alt av følelser og respekt for den "mannen" og jeg hadde aldri invitert han tilbake. Jeg hadde (måtte) latt han få samvær, men det hadde gått lang tid før han evt hadde fått hatt samvær alene, jeg måtte visst at jeg kunne stole på han sammen, alene, med barnet.

Anonymkode: 03c89...512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har ikke bedt om unnskyldning og mente han hadde RETT til å oppføre seg sånn/si disse tingene fordi han var i sjokk? Hva er det å lure på her egentlig?

Mannen er narsissist og egoist til de grader, og evner ikke til å se sine egne feil. Du må ikke finne på å ta ham tilbake! 
 

Du blir mye lykkeligere alene eller sammen med noen andre. Du drømmer om en familie sier du, og det er forståelig. Men du drømmer ikke om denne familiefaren, det kan jeg love deg.

Anonymkode: d0a61...da1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurer på, er hvilken interesse han har vist overfor ungen nå når han liksom har ombestemt seg. Jeg hadde aldri tatt han tilbake, bare så det er sagt.

Jeg tenker mer på barnet og evt samvær om han ønsker det. Du kan jo ikke nekte samvær, men du kan kreve at samværet skal skje der barnet føler seg trygt (å ta utgangspunkt i hjemmet er alltid en grei plass å begynne). Noe overnatting er det uansett ikke snakk om med det første.

Eller er det kunne 'kjernefamilie' han ville leke?

 

Anonymkode: 54ff6...a56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en som har unnsluppet lignende dilemmaer fordi jeg faktisk vet hvordan man bruker en dong, kan jeg love deg at denne satanen har fått gjeldsproblemer eller noe, som gjør at han nå vil flytte inn.

Det må du ikke la ham gjøre. Han kommer øyeblikkelig til å starte å bryte deg ned, for å få kontroll over deg og barnet. Snart melder han deg til BV osv for å flå deg for samværsrett. Det er ingen grenser for hva en narsissist kommer til å gjøre mot deg og barnet ditt. 

Nei. Nekt ham kontakt og si at han har vist hvem han er. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest theTitanic
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Eksen min har oppført seg helt grusomt de siste tre årene. Det begynte med en uplanlagt graviditet. Jeg valgte å beholde, han ville ikke at jeg skulle gjøre det. Før graviditeten hadde vi samme syn på abort, han var helt enig i at det skulle vi aldri gjøre. Derfor veldig overraskende med reaksjonen hans. Vi brukte kondom, men ble likevel gravid. Han dumpet meg da jeg var 12 uker på vei. Så har han vært skikkelig slem hele veien. Han har kalt meg mye stygt og sagt mye stygt om barnet vårt, blant annet at han aldri burde blitt født, han er stygg, han burde vært abortert... helt grusomt å si om et barn. De har siden ikke hatt noe samvær etter eksens ønske.

Nå som barnet er tre år så ønsker barnefar kontakt igjen og har sagt til meg at han kan se for seg at vi blir sammen igjen og at vi blir en familie. Han uttrykker at han er lei seg for de tapte årene, men han har ikke bedt om unnskyldning. Han mener han hadde rett til å oppføre så sånn fordi han var i sjokk.

Det frister å være en familie og han oppfører seg bra nå, men jeg er likevel skeptisk... bare det at han kunne si direkte stygge ting om det uskyldige barnet vårt gjør at jeg blir helt kvalm.

Hadde dere klart å tilgi noe slikt og gå videre sammen?

Anonymkode: 1f074...4c0

Nei,  det der er utilgivelig. Og det ligger ikke i kortene at det vil bli noe bedre siden han mente han hadde rett til å oppføre seg sånn. 

Gjort er gjort uansett årsak. Mange dårlige ting har helt naturlige årsaker. Likevel er det et valg å gjøre dem. 

Blir de som lider av svangerskapsdepresjon , er psykotiske etc unnskyldt for å behandle barna sine dårlig eller ikke gi dem omsorg? Nei. Barnevernet tar barna. Selv om det har en helt naturlig forklaring. 

Skal du rane en bank fordi du virkelig trenger penger? Slå noen når du blir sjokkert? Eller fortelle barnet ditt at det aldri burde ha blitt født? 

Du vet selv svaret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (15 timer siden):

Du bør ikke ta han tilbake og han bør ikke ha samvær med barnet alene. Det er psykisk vold å få et barn til å føle seg så uelsket og verdiløs (ordene han har sagt).

Altså er jo helt enig i at han ikke bør tas tilbake, men i hvilken verden lever du i når du mener det er psykisk vold og barnet føler seg uelsket og verdiløst? Barnet er 3 år og har ikke hatt kontakt med far, aner du hvilket stadie et barn på 0-3 år er på i hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Så har han vært skikkelig slem hele veien. Han har kalt meg mye stygt og sagt mye stygt om barnet vårt, blant annet at han aldri burde blitt født, han er stygg, han burde vært abortert..

Du må aldri ta han tilbake! Et snilt menneske ville ALDRI klart å sagt noe slikt! Han vil alltid være ond på bunnen, og det vil komme tilbake når du har tatt han tilbake, og hverdagen er tilbake! "Snillheten" er bare for å lure deg. Og den kalles "hoovering". Les om det. Det er ganske vanlig!

Anonymkode: 2e9c3...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Han mener han hadde rett til å oppføre så sånn fordi han var i sjokk.

Det frister å være en familie og han oppfører seg bra nå, 

Anonymkode: 1f074...4c0

Nei, han oppfører seg ikke bra. Rett til å tråkke på eget barn og på deg for at du tok ansvar som mamma? 

Du vet virkelig hvor du har ham når livet blir litt vanskelig. Du har det så mye bedre uten. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...