Gå til innhold

Kan man klare å tilgi dette og gå videre sammen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eksen min har oppført seg helt grusomt de siste tre årene. Det begynte med en uplanlagt graviditet. Jeg valgte å beholde, han ville ikke at jeg skulle gjøre det. Før graviditeten hadde vi samme syn på abort, han var helt enig i at det skulle vi aldri gjøre. Derfor veldig overraskende med reaksjonen hans. Vi brukte kondom, men ble likevel gravid. Han dumpet meg da jeg var 12 uker på vei. Så har han vært skikkelig slem hele veien. Han har kalt meg mye stygt og sagt mye stygt om barnet vårt, blant annet at han aldri burde blitt født, han er stygg, han burde vært abortert... helt grusomt å si om et barn. De har siden ikke hatt noe samvær etter eksens ønske.

Nå som barnet er tre år så ønsker barnefar kontakt igjen og har sagt til meg at han kan se for seg at vi blir sammen igjen og at vi blir en familie. Han uttrykker at han er lei seg for de tapte årene, men han har ikke bedt om unnskyldning. Han mener han hadde rett til å oppføre så sånn fordi han var i sjokk.

Det frister å være en familie og han oppfører seg bra nå, men jeg er likevel skeptisk... bare det at han kunne si direkte stygge ting om det uskyldige barnet vårt gjør at jeg blir helt kvalm.

Hadde dere klart å tilgi noe slikt og gå videre sammen?

Anonymkode: 1f074...4c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei dette er det ikke mulig å tilgi etter min mening. At han var i sjokk en stund er greit, men at han "liksom" skal ha vært i sjokk i tre år, er bare tull. 

 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på spørsmålet ditt: nei. 

Anonymkode: 5f719...8ff

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som har rett til å oppføre seg slik! Og det må han innse og vise anger for. 
 

Først og fremst så bør du få vite mer om hva som har endret seg og se endringen i form av både ord og handlinger over lengte tid. Han har gitt F i nesten 4 år. Så da bør han være innstilt på å stå på for å vise at han nå faktisk bryr seg og mener noe ned det han sier.. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg hadde ikke klart å bli sammen igjen pga dette. Han kan i fremtiden bli en god pappa med samvær. Men partneren min? Nei.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke. Aldri. 

En ting er å tilgi en tabbe, alle kan drite seg ut, men dette er kalkulert og planlagt og dårlig oppførsel over tid. Det sier noe om hvem han er. 

Anonymkode: 0e4e1...5d4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke før han stabilt og over lang tid har vist at han mener det. Han kan starte med et møte på familievernkontoret for å utarbeide samværsplan. Så kan han følge den, og betale bidraget han skal. Lenge.

Anonymkode: 88f55...c23

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Null sjanse for at et slikt kryp skulle få lov til å komme tilbake til meg. At han over tid kan vise seg å være en fin pappa gjennom samvær - ja kanskje.

Anonymkode: 534e1...c5e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sagt, flott at du nå bryr deg om barnet. Og avtalt samvær og bidrag. Blitt sammen igjen? Selvsagt ikke. Men han skulle fått en sjanse til å bygge relasjon til barnet. Helst etter han hadde lært seg mer om unger. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loff77 skrev (11 minutter siden):

Glem han dusten en gang for alle og krev barnebidrag via NAV

For en jævla taper

Dette 👌🏼

Anonymkode: c9440...9dd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har vist utrolig dårlige sider i tre år. Både overfor deg, og et uskyldig barn. Hans oppførsel har vært helt forkastelig. Og han ber ikke en gang om tilgivelse? Hvordan skal du kunne tro at disse årene ikke har vist hans virkelige jeg? Hvorfor skulle du tro at han nå har forandret seg? 

Jeg ville vært meget skeptisk. Jeg lurer på hva som gjør at han nå plutselig vil leke familie. Har han passert 40, slik at han brått har kommet i panikkalderen? Har han blitt dumpet av flere kvinner, slik at han nå ser på deg som en nødløsning og dermed må ta sønnen sin med på kjøpet? 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Nei nei nei nei nei.

At han i det hele tatt lar dette gå utover både deg og deres barn, det er et utrolig stort rødt flagg.

Ikke bli sammen med han igjen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tar han tilbake er du et bedre menneske enn meg. Jeg hadde ikke klart å ligge med noen jeg ikke har respekt for, og han hadde mistet all min respekt.

Men det er et godt tegn ifht barnet, for det er fint med en far. Kanskje han kan duge som det, men som kjæreste er jeg tvilende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

sagt mye stygt om barnet vårt, blant annet at han aldri burde blitt født, han er stygg, han burde vært abortert... helt grusomt å si om et barn.

Jeg ser at flere sier at han kan bli en god far. Men vil dere virkelig at et lite barn skal være alene med en mann som har (hatt) et så dårlig syn på dette barnet? TS er voksen og kan sparke ham ut om han oppfører seg dårlig mot henne. Det kan ikke en treåring. Jeg ville ventet med å gjenintrodusere denne mannen for barnet til barnet er stort nok til å kunne be om hjelp og om å bli hentet hjem fra denne mannen. At Exen er biogisk far til barnet, gir ingen garanti for at han vil være et  positivt element  barnets liv. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulven skrev (43 minutter siden):

Nei dette er det ikke mulig å tilgi etter min mening. At han var i sjokk en stund er greit, men at han "liksom" skal ha vært i sjokk i tre år, er bare tull. 

 

Dette. Og selv om man er i sjokk, er det komplett lavmål å kalle et lite uskyldig barn stygge ting og mene at han burde ha vært abortert. Det er rett og slett grusomt. Jeg hadde aldri valgt å bli sammen igjen med en mann som klarer å si noe sånt om hvilket som helst barn. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri i verden. Mannen er ikke engang villig til å be om unnskyldning, for den virkelige grusomme oppførselen sin. Og skylder på sjokk i 3 år, det er jo bare tull. Ganske sikker på at dukker det er lite problem opp, så stikker han igjen.

Anonymkode: e3e26...467

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (28 minutter siden):

Jeg ser at flere sier at han kan bli en god far. Men vil dere virkelig at et lite barn skal være alene med en mann som har (hatt) et så dårlig syn på dette barnet? TS er voksen og kan sparke ham ut om han oppfører seg dårlig mot henne. Det kan ikke en treåring. Jeg ville ventet med å gjenintrodusere denne mannen for barnet til barnet er stort nok til å kunne be om hjelp og om å bli hentet hjem fra denne mannen. At Exen er biogisk far til barnet, gir ingen garanti for at han vil være et  positivt element  barnets liv. 

Måtte såklart begynt med samvær i mitt hjem med tilsyn. Og far kan ikke ha mye samvær om ungen ikke trives med ham.

Det far minimum må gjøre, er jo å dele utgifter/betale bidrag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...