Gå til innhold

Reaksjon på melding etter hundepass.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

DramaTheLama skrev (3 minutter siden):

Fordi du trener en samtale fordi noen sier hundebåndene lukter. Fordi du gråter og må ha mer samtaler når noen sier du har «baksnakket» hunden deres. Få deg heller et sett skikkelige baller, hyling og skriking får deg ingen vei her i livet. 

Er ikke vant til slik negativitet, så ville snakke om det får å bli kvitt dette og gå videre.
Den andre situasjonen handlet om at jeg blir fortalt at jeg ikke er lojal, at jeg ikke tenker på hunden og heller ikke eierne. Jeg blir lei meg av de ser slik på meg. Jeg har ikke hylt eller skreket. Greit om du svarer på det jeg spør om, og ikke spinner din egen historie om noe som ikke har skjedd.

Anonymkode: 77624...5ee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Er ikke vant til slik negativitet, så ville snakke om det får å bli kvitt dette og gå videre.
Den andre situasjonen handlet om at jeg blir fortalt at jeg ikke er lojal, at jeg ikke tenker på hunden og heller ikke eierne. Jeg blir lei meg av de ser slik på meg. Jeg har ikke hylt eller skreket. Greit om du svarer på det jeg spør om, og ikke spinner din egen historie om noe som ikke har skjedd.

Anonymkode: 77624...5ee

Det er flere som har fått inntrykk av at du er veldig sår, og du skrev jo at du ville snakke med de ansikt til ansikt, at du senere gråt og ba om en samtale etc. De fleste ville ikke reagert med å ville prate ansikt til ansikt for å snakke ut på grunn av en sånn melding. De fleste ville hevet øyenbrynene og svart "Jaha? Hvis båndet stinker, så er det vel bare å vaske det?" også tenkt at eierne er jammen grådige når de setter bort hundene såpass mye uten å betale for det, og i tillegg blir snurt av at utstyret selvfølgelig lukter etter bruk.

Jeg mistenker at den ene eieren synes at du kan være vanskelig å forholde seg til fordi du er litt hårsår, og har tatt avstand. Dette betyr ikke at de har rett til å utnytte deg på det groveste. Du passer hundene uten å få noe for det, og de sender deg en melding for å klage på lukt på utstyret? Det er idiotisk. Du bør slutte å passe hundene til dette paret. De er helt på viddene. 

 

Anonymkode: 59d60...3c5

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er flere som har fått inntrykk av at du er veldig sår, og du skrev jo at du ville snakke med de ansikt til ansikt, at du senere gråt og ba om en samtale etc. De fleste ville ikke reagert med å ville prate ansikt til ansikt for å snakke ut på grunn av en sånn melding. De fleste ville hevet øyenbrynene og svart "Jaha? Hvis båndet stinker, så er det vel bare å vaske det?" også tenkt at eierne er jammen grådige når de setter bort hundene såpass mye uten å betale for det, og i tillegg blir snurt av at utstyret selvfølgelig lukter etter bruk.

Jeg mistenker at den ene eieren synes at du kan være vanskelig å forholde seg til fordi du er litt hårsår, og har tatt avstand. Dette betyr ikke at de har rett til å utnytte deg på det groveste. Du passer hundene uten å få noe for det, og de sender deg en melding for å klage på lukt på utstyret? Det er idiotisk. Du bør slutte å passe hundene til dette paret. De er helt på viddene. 

 

Anonymkode: 59d60...3c5

Jeg tar med meg at flere syns jeg virker sår, noen sa også at jeg måtte fortelle hva jeg følte, og det var det jeg gjorde. For meg er det sårt at ingenting av det jeg føler eller mener om dette blir akseptert av eierne. At den ene tar avstand på grunn av dette er for meg ganske uforståelig. Jeg ville snakke for å komme frem til en felles forståelse, men nå er jeg uønsket for noe mange i tråden syntes var unødvendig av eierne. 
Gråten kom etter jeg ble beskyldt for en handling, og at jeg med den var illojal og ikke tenkte på hunden eller dem. Å ikke engang spørre meg om hva som hadde skjedd, og ta det for gitt at jeg hadde gjort det verst tenkelige, var det som gjorde meg så lei meg. 

Hvis det å først ville si min mening om en negativ melding, og to år etter bli lei meg for at de tror det verste om meg betyr at jeg er hårsår, sår, overreagerer og alle andre beskrivelser. Vel, da veit jeg ikke hva jeg skal si. 
Det blir den samme holdningen som eierne har overfor meg nå. De kan si hva de vil til meg, og om det er negative ting, er det viktigste min reaksjon, ikke hva som var grunnlaget for den. 
Ser du mener at de fleste ikke ville trengt å snakke om slikt. Vel, jeg trengte det. Tror på at gruff som oppstår i relasjoner må snakkes om får så å glemmes og gå videre. Ikke verre enn det.

Anonymkode: 77624...5ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er flere som har fått inntrykk av at du er veldig sår, og du skrev jo at du ville snakke med de ansikt til ansikt, at du senere gråt og ba om en samtale etc. De fleste ville ikke reagert med å ville prate ansikt til ansikt for å snakke ut på grunn av en sånn melding. De fleste ville hevet øyenbrynene og svart "Jaha? Hvis båndet stinker, så er det vel bare å vaske det?" også tenkt at eierne er jammen grådige når de setter bort hundene såpass mye uten å betale for det, og i tillegg blir snurt av at utstyret selvfølgelig lukter etter bruk.

Jeg mistenker at den ene eieren synes at du kan være vanskelig å forholde seg til fordi du er litt hårsår, og har tatt avstand. Dette betyr ikke at de har rett til å utnytte deg på det groveste. Du passer hundene uten å få noe for det, og de sender deg en melding for å klage på lukt på utstyret? Det er idiotisk. Du bør slutte å passe hundene til dette paret. De er helt på viddene. 

 

Anonymkode: 59d60...3c5

Ser nå at det virker som du bare snakker om meldingen om båndene. Det var altså ikke den jeg gråt av.
Vi har snakket og meldt masse med hverandre oppigjennom, det med båndene var første gang jeg opplevde å få slik negativ feedback derfra. Derfor ville jeg snakke om det, for det kom veldig overraskende på meg.
 

Anonymkode: 77624...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg tar med meg at flere syns jeg virker sår, noen sa også at jeg måtte fortelle hva jeg følte, og det var det jeg gjorde. For meg er det sårt at ingenting av det jeg føler eller mener om dette blir akseptert av eierne. At den ene tar avstand på grunn av dette er for meg ganske uforståelig. Jeg ville snakke for å komme frem til en felles forståelse, men nå er jeg uønsket for noe mange i tråden syntes var unødvendig av eierne. 
Gråten kom etter jeg ble beskyldt for en handling, og at jeg med den var illojal og ikke tenkte på hunden eller dem. Å ikke engang spørre meg om hva som hadde skjedd, og ta det for gitt at jeg hadde gjort det verst tenkelige, var det som gjorde meg så lei meg. 

Hvis det å først ville si min mening om en negativ melding, og to år etter bli lei meg for at de tror det verste om meg betyr at jeg er hårsår, sår, overreagerer og alle andre beskrivelser. Vel, da veit jeg ikke hva jeg skal si. 
Det blir den samme holdningen som eierne har overfor meg nå. De kan si hva de vil til meg, og om det er negative ting, er det viktigste min reaksjon, ikke hva som var grunnlaget for den. 
Ser du mener at de fleste ikke ville trengt å snakke om slikt. Vel, jeg trengte det. Tror på at gruff som oppstår i relasjoner må snakkes om får så å glemmes og gå videre. Ikke verre enn det.

Anonymkode: 77624...5ee

Hovedsaken her er jo egentlig ikke om du tar tungt på ting. Det var bare noe folk her nevnte litt i forbifarten.

Hovedsaken er at disse eierne utnytter deg, for så å kritisere og beskylde. Det er helt latterlig at de kan finne på å komme med kritikk og beskyldninger samtidig som at de har brukt deg som ulønnet hundepasser i mange år. De tar deg for gitt. Du skal ikke bli lei deg og gråte, du skal bli sint, for det har du all rett til.

Send de en melding og si "Hei! Jeg har gjort dere en tjeneste ved å passe hundene deres i alle år. Jeg forstår nå at relasjonen mellom oss ikke fungerer slik som den er nå, og at en forandring er nødvendig. Hundepassere i dette området tar betalt x antall kroner i timen. Vil dere at jeg skal fortsette å passe hundene, så vil jeg skrive ned timene og sende dere en faktura hver 14' dag. Mat og utstyr er deres ansvar. Om dette er uaktuelt for dere, så kan jeg dessverre ikke passe hundene deres fra nå av, og ønsket dere lykke til videre. Mvh navn."

Om relasjonen mellom dere blir brutt av det, så har du ikke mistet noe. De har utnyttet deg, og grunnen til at de behandler deg som de gjør er fordi de ikke respekterer deg. Du må sette grenser, ellers vil de bare fortsette å utnytte deg.

Anonymkode: 59d60...3c5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
AnonymBruker skrev (På 25.7.2021 den 17.09):

På starten av denne sommeren passet jeg den ene, mest aktive hunden, en del dager og netter over en periode på to uker. Helt ut av det blå fikk jeg melding med beskyldninger om ting jeg ikke hadde gjort. 
De mente jeg hadde fortalt videre noe om hundene jeg ikke skulle, angående dårlig atferd hos den ene. De skrev at dette ville gå hardt utover hunden, og at jeg verken tenkte på den eller de som eiere. 

Jeg ble helt fra meg, og skjønte ingenting, siden det siste jeg vil er å være slik som de beskrev. Ringte de og sa dette måtte snakkes om, gråt og var fortvila. Sendte også melding tilbake om at slike ting tar man muntlig.
Da fikk jeg som svar at det kom på mld fordi de visste de ikke ville komme igjennom til meg med dette, at jeg overreagerte og at de måtte ha lov til å fortelle meg ting uten at jeg reagerte så absurd, og at de var glad i meg og ikke ville snakke mer om dette!?

Jeg sto på mitt på å ville snakke om dette, så den ene eieren kom motvillig hjem til meg. Denne fortalte at den andre ville holde avstand til meg pga hvordan jeg reagerer. Eh what, sa jeg?  Jo, denne andre i paret var blitt traumatisert av min reaksjon den gangen, da det handlet om lukt på båndene i oktober 2019, og at jeg burde ha merket på disse 2 årene som har gått siden det, at personen unngikk meg?


 

Anonymkode: 77624...5ee

Tro det den som vil, TS her med fortsettelse av historien. Ikke sikkert jeg svarer stort, fordi jeg er så langt nede. Som mor, svigermor og menneske. Men trenger å se noen svare her. Hva de ville sagt til paret selv. Eller trøsta meg meg. 

Hundeeierne er min sønn og hans samboer. Samboeren hadde hundene da de flyttet sammen.
Jobbet selvstendig som hundepasser siden tidlig høst 2020. 
Hun nekter fortsatt å snakke med meg, formidles at hun har angst for meg.

De ønsket ikke mitt selskap i jula pga dette.

I går fylte jeg 50 år. Fikk kun en tekstmelding fra sønn på ettermiddagen. Ingenting fra henne. Ingen kom innom. Sitter fortsatt alene. De bor 3 km unna meg, kjører forbi meg flere ganger daglig. Aldri innom mer.

Sa ifra til familie for 14 dager siden at jeg ikke har det bra, aldri hatt det sånn før. Klarer ikke spise. Fordi jeg bare er dømt og ekskludert. Svarer jeg på beskyldninger, får jeg ikke svar, blir kun nye beskyldninger om hvordan jeg reagerer på beskyldninger. Og hun har konkludert med at jeg er en slem person.
Mammahjertet dør av å ikke få rettleda når disse to spinner avgårde på en så urett vei i livet.
Beskylde, forvrenge, fordømme. Jeg har for faen ikke oppdratt en MAGA.

har sendt dem begge link til denne tråden. som en bursdagsgave fra meg. eller noe sånt

 

Anonymkode: 77624...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 25.7.2021 den 16.11):

Noen i min nære krets har to hunder, som jeg ofte passer, sier alltid ja siden jeg veit det vil forenkle hverdagen til de som eier dem.      En periode ble det veldig mye, ca 2/3 av måneden, med overnatting alle gangene. Etter siste periode får jeg melding fra eier etter hundene er hentet herfra, om at det ikke lukter bra av hundenes bånd, etter de har vært her. Hvordan ville du reagert?

Anonymkode: 77624...5ee

Sakt jaha, Sikkert noen som har pisset på det, eller de har rullet seg i noe.Ikke brydd meg mer.

Anonymkode: c3232...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sakt jaha, Sikkert noen som har pisset på det, eller de har rullet seg i noe.Ikke brydd meg mer.

Anonymkode: c3232...0e0

Jeg ville sagt "Sorry, men jeg fikk akutt magetrøbbel mens jeg gikk tur med Tassen i skogen, og så rakk jeg ikke hjem for å gå på do, og jeg hadde heller ikke håndsprit med meg akkurat da. Så det kan hende litt av det kom over på båndet på vei hjemover." 

Anonymkode: 21a06...f18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.7.2021 den 17.09):

 

 

 

 

Jeg svarte at det ikke var noen hyggelig melding å få, og at de heller kunne komme hit og snakke om det ansikt til ansikt, da jeg syns dette var en ubehagelig feedback å få etter å ha stilt opp så mye den perioden.

Da de kom, var de helt uforstående til at jeg hadde tolket meldingen negativt, og at dette ikke var noe de syns jeg kunne reagere på. Dette er folk jeg er glad i, så jeg ble fortvila og sa dette var helt vanlig å reagere på, og ikke noe hyggelig.
Men nei, det var ikke sjans for meg å bli hørt eller forstått på det.

Etterpå har jeg passet hundene mange ganger, i ferier, helger, hverdag. Jeg henter også ofte hundene hjemme for å ta de med på tur mens eierne er på jobb, eierne som forespurte dette, er glad for dette, siden de slipper ha dårlig samvittighet for at hundene er inne hele arbeidsdagen.

På starten av denne sommeren passet jeg den ene, mest aktive hunden, en del dager og netter over en periode på to uker. Helt ut av det blå fikk jeg melding med beskyldninger om ting jeg ikke hadde gjort. 
De mente jeg hadde fortalt videre noe om hundene jeg ikke skulle, angående dårlig atferd hos den ene. De skrev at dette ville gå hardt utover hunden, og at jeg hverken tenkte på den eller de som eiere. 

Jeg ble helt fra meg, og skjønte ingenting, siden det siste jeg vil er å være slik som de beskrev. Ringte de og sa dette måtte snakkes om, gråt og var fortvila. Sendte også melding tilbake om at slike ting tar man muntlig.
Da fikk jeg som svar at det kom på mld fordi de visste de ikke ville komme igjennom til meg med dette, at jeg overreagerte og at de måtte ha lov til å fortelle meg ting uten at jeg reagerte så absurd, og at de var glad i meg og ikke ville snakke mer om dette!?

Jeg sto på mitt på å ville snakke om dette, så den ene eieren kom motvillig hjem til meg. Denne fortalte at den andre ville holde avstand til meg pga hvordan jeg reagerer. Eh what, sa jeg?  Jo, denne andre i paret var blitt traumatisert av min reaksjon den gangen, da det handlet om lukt på båndene, og at jeg burde ha merket på disse 2 årene som har gått siden det, at personen unngikk meg?

Etter dette ble jeg spurt om å passe den ene hunden igjen det har jeg nå gjort hele ferien, og har fortsatt ikke hørt et ord fra personen som tok avstand. Det er denne som i utg.pkt. er eier av hundene, bor sammen med personen jeg pratet med, som er i min nære familie.

Har aldri fått noe betalt for hundepass. Jeg spurte personen som ville snakke med meg om de opplevde det var greit å spørre meg om å være hundevakt, om de tenkte seg om to ganger før de spurte meg? Nei, det følte de var helt grei skuring.

Skriver alt dette fordi jeg nå føler jeg må bygge meg opp til å formidle at de nå må finne andre hundepassere enn meg. Har vært lei meg i hele sommerferien for dette. Det ble jo klart at beskyldningene mot meg var helt feil, men fikk ikke et ord som unnskyldning for det. Grunnen til det er altså at de mente jeg var slem som reagerte den gangen.
 

Anonymkode: 77624...5ee

Jeg syns du skal fortelle dem at du ikke ønsker å passe hundene mer, fordi det har ført til så utrivelige situasjoner også forteller du din opplevelse av beskyldningene du har fått og hva det har gjort med deg. 
 

De kommer garantert til å virke utforstående og nekte, og de høres ut som mennesker som blir sure for at du setter grenser for hva du skal måtte tåle av andre, men da må du være tøff og stå i det. Masse lykke til😊

Anonymkode: 72fa6...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Tro det den som vil, TS her med fortsettelse av historien. Ikke sikkert jeg svarer stort, fordi jeg er så langt nede. Som mor, svigermor og menneske. Men trenger å se noen svare her. Hva de ville sagt til paret selv. Eller trøsta meg meg. 

Hundeeierne er min sønn og hans samboer. Samboeren hadde hundene da de flyttet sammen.
Jobbet selvstendig som hundepasser siden tidlig høst 2020. 
Hun nekter fortsatt å snakke med meg, formidles at hun har angst for meg.

De ønsket ikke mitt selskap i jula pga dette.

I går fylte jeg 50 år. Fikk kun en tekstmelding fra sønn på ettermiddagen. Ingenting fra henne. Ingen kom innom. Sitter fortsatt alene. De bor 3 km unna meg, kjører forbi meg flere ganger daglig. Aldri innom mer.

Sa ifra til familie for 14 dager siden at jeg ikke har det bra, aldri hatt det sånn før. Klarer ikke spise. Fordi jeg bare er dømt og ekskludert. Svarer jeg på beskyldninger, får jeg ikke svar, blir kun nye beskyldninger om hvordan jeg reagerer på beskyldninger. Og hun har konkludert med at jeg er en slem person.
Mammahjertet dør av å ikke få rettleda når disse to spinner avgårde på en så urett vei i livet.
Beskylde, forvrenge, fordømme. Jeg har for faen ikke oppdratt en MAGA.

har sendt dem begge link til denne tråden. som en bursdagsgave fra meg. eller noe sånt

 

Anonymkode: 77624...5ee

Det høres ut som om dette er en konflikt som er mye større enn uenigheter om hundepass. 
 

Jeg ville dratt til en psykolog for å sortert tankene litt. 
 

Jeg tror også det er verdt å tenke på at det ikke lenger er din jobb å rettlede din sønn. Han er voksen. Dersom man skal ha et forhold til noen må det være på premisser alle aksepterer. 
 

Håper du finnet en løsning på det og får bedre kontakt med din sønn i fremtiden en gang 

Anonymkode: d7825...479

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt brukte bånd, lukter drit. Og om du har de så mye, så tviler jeg på at eier vasker de mellom slagene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det høres ut som om dette er en konflikt som er mye større enn uenigheter om hundepass. 
 

Jeg ville dratt til en psykolog for å sortert tankene litt. 
 

Jeg tror også det er verdt å tenke på at det ikke lenger er din jobb å rettlede din sønn. Han er voksen. Dersom man skal ha et forhold til noen må det være på premisser alle aksepterer. 
 

Håper du finnet en løsning på det og får bedre kontakt med din sønn i fremtiden en gang 

Anonymkode: d7825...479

 

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Tro det den som vil, TS her med fortsettelse av historien. Ikke sikkert jeg svarer stort, fordi jeg er så langt nede. Som mor, svigermor og menneske. Men trenger å se noen svare her. Hva de ville sagt til paret selv. Eller trøsta meg meg. 

Hundeeierne er min sønn og hans samboer. Samboeren hadde hundene da de flyttet sammen.
Jobbet selvstendig som hundepasser siden tidlig høst 2020. 
Hun nekter fortsatt å snakke med meg, formidles at hun har angst for meg.

De ønsket ikke mitt selskap i jula pga dette.

I går fylte jeg 50 år. Fikk kun en tekstmelding fra sønn på ettermiddagen. Ingenting fra henne. Ingen kom innom. Sitter fortsatt alene. De bor 3 km unna meg, kjører forbi meg flere ganger daglig. Aldri innom mer.

Sa ifra til familie for 14 dager siden at jeg ikke har det bra, aldri hatt det sånn før. Klarer ikke spise. Fordi jeg bare er dømt og ekskludert. Svarer jeg på beskyldninger, får jeg ikke svar, blir kun nye beskyldninger om hvordan jeg reagerer på beskyldninger. Og hun har konkludert med at jeg er en slem person.
Mammahjertet dør av å ikke få rettleda når disse to spinner avgårde på en så urett vei i livet.
Beskylde, forvrenge, fordømme. Jeg har for faen ikke oppdratt en MAGA.

har sendt dem begge link til denne tråden. som en bursdagsgave fra meg. eller noe sånt

 

Anonymkode: 77624...5ee

Jeg har heller ikke fått passe hundene mer. De byttet direkte over til andres hjelp. Det er en stor sorg å miste hundene jeg har vært så glad i disse 5 årene. Granddogsa.
 

Anonymkode: 77624...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det høres ut som om dette er en konflikt som er mye større enn uenigheter om hundepass. 
 

Jeg ville dratt til en psykolog for å sortert tankene litt. 
 

Jeg tror også det er verdt å tenke på at det ikke lenger er din jobb å rettlede din sønn. Han er voksen. Dersom man skal ha et forhold til noen må det være på premisser alle aksepterer. 
 

Håper du finnet en løsning på det og får bedre kontakt med din sønn i fremtiden en gang 

Anonymkode: d7825...479

En psykolog ville nok ikke reagert og rådet veldig ulikt hvermannsen rundt dette. 
Konflikten er hva jeg beskriver her, umulig å få svar relevant for situasjonen om jeg kun beskrev halve.
 

Anonymkode: 77624...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er helt umulig å svare på uten å vite hva de mente det luktet av båndet. Du sier at de mente det var «lukten av deg», hva legger de i det? er det snakk om at de syns du lukter svett o.l, eller er var det feks at du lager mye krydret mat eller bruker en spesiell håndkrem og at lukta satt seg i utstyret?

Er det det første skjønner jeg deg, er det det siste skjønner jeg at de reagerer på at du tar det så tungt å få en sånn tilbakemelding. Men det er altså helt umulig å vurdere uten å vite hva lukta var 

Anonymkode: 66a62...644

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Jeg sa aldri hva lukten var. Meldingen den gangen var at det lukta røyk hjemme hos dem, fra hundebåndene etter de hadde vært hos meg. Jeg lot vær å si det var røyk, siden det for mange er en uakseptabel lukt pr. default.
Eieren nektet plent på at meldingen kunne oppfattes negativt, med 0 forståelse for at jeg gjorde det.
Det var grunnen til at jeg lagde tråden, som en slags survey jeg kunne vise til; noen andre ville reagert, ikke bare meg.

Jeg skrev om å snakke med dem, belyse at de var på helt feil spor. Det handlet kun om dette, ikke om at anser at min voksne sønn trenger generell rettledning fra meg.

En skulle kanskje tro det er mye annet som ligger bak, at jeg skjuler en mengde info om annet krøll som har skjedd, men nei. 
Det er derfor nesten ulevelig vondt at de nå helt har kuttet kontakten med meg. Full ghosting, også til jul.
Jeg får selvfølgelig ikke endret andre enn meg selv, men når alt kom rett ut av det blå, og de ikke vil ha en eneste samtale med meg om ting, blir jeg helt føkka. 
Konsentrere meg om egne ting, se fremover, let go. Det er de riktige tingene å gjøre, men det kjennes så tungt.

Anonymkode: 77624...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre Jesus Kristiansen og alle hans tolv disipler - hvorfor gidder du?!

Bare si nei. Om de sender deg meldinger, ikke svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herreminn for en historie. Det høres ut som du har fått svigerdatter from hell. Er det mulig å være så utakknemlig og lage så mye styr omkring noen hunder. Kutte ut svigermor som har passet hundene langt over rimelighetens grenser.

Jeg føler virkelig med deg TS❤️

Anonymkode: be051...c84

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg sa aldri hva lukten var. Meldingen den gangen var at det lukta røyk hjemme hos dem, fra hundebåndene etter de hadde vært hos meg. Jeg lot vær å si det var røyk, siden det for mange er en uakseptabel lukt pr. default.
Eieren nektet plent på at meldingen kunne oppfattes negativt, med 0 forståelse for at jeg gjorde det.
Det var grunnen til at jeg lagde tråden, som en slags survey jeg kunne vise til; noen andre ville reagert, ikke bare meg.

Jeg skrev om å snakke med dem, belyse at de var på helt feil spor. Det handlet kun om dette, ikke om at anser at min voksne sønn trenger generell rettledning fra meg.

En skulle kanskje tro det er mye annet som ligger bak, at jeg skjuler en mengde info om annet krøll som har skjedd, men nei. 
Det er derfor nesten ulevelig vondt at de nå helt har kuttet kontakten med meg. Full ghosting, også til jul.
Jeg får selvfølgelig ikke endret andre enn meg selv, men når alt kom rett ut av det blå, og de ikke vil ha en eneste samtale med meg om ting, blir jeg helt føkka. 
Konsentrere meg om egne ting, se fremover, let go. Det er de riktige tingene å gjøre, men det kjennes så tungt.

Anonymkode: 77624...5ee

Røyk som har satt seg i tekstiler etc lukter helt jævlig, og det kan du faktisk ikke bli krenka for å høre, for det er fakta. Dersom du røyker inne, stinker tingene dine (og andres ting som måtte befinne seg der). Du merker det kanskje ikke selv, men tro meg, det STINKER.

Du var med andre ord en sår drama queen da dette startet. Det betyr imidlertid ikke at du bærer all skyld. Men starten/utgangspunktet var din feil og du reagerte ikke akkurat normalt.

Anonymkode: f2562...330

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyk lukter dritt, men de visste vel at du røyker og burde ikke blitt sjokkert eller konfrontert deg med det i ettertid.

Når det er sagt har du en særdeles umoden oppførsel, og er fryktelig nærtakende - dette gjelder sønnen din og svigerdatter… Jeg var helt sikker på at de var den yngste i denne relasjonen da jeg leste de første innleggene.

Tror jeg ville ha jobbet litt med meg selv og mine reaksjonsmønstre om jeg var deg.

Anonymkode: ade65...947

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du røyker inne med hundene kan jeg skjønne at de er irritert - hunder har enormt sensitive neser, og det er dyreplageri Å utsette den for passiv røyking.

Men de fortsetter jo å sende hundene til deg, så de synes kanskje ikke det er så nøye med røyken de heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...