Gå til innhold

Reaksjon på melding etter hundepass.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å klare å få til så lange innlegg pga et luktende hundeband, lukter troll...

Anonymkode: 61fa8...9ff

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men hvorfor fortsetter du å passe hundene når du får slike beskyldninger? Du legger jo selv opp til at de kan bruke deg som gratis hundepass. 

Anonymkode: 0408b...ffc

Har tenkt å slutte med dette nå. Spør her på KG, litt for å få litt backup, siden ingenting jeg sier til eierne betyr noe. Jeg sier hva jeg føler, og får svar om hva de mener.

Tiuren skrev (2 minutter siden):

Forstår at du ikke liker tilbakemeldingen, men jeg rtor jeg hadde svart noe sarkastisk og latt det bli med det. 

Synd dersom dette er en hund du liker å passe, men man kan ikke omgås dustete eiere. Så mye rare folk det finnes.... 

Grunnen til at jeg ville snakke om dette, var å komme frem til en felles forståelse av ting, formidle at jeg ikke syntes det var noen hyggelig melding, kanskje få et; "oki, vi ser den", og at vi alle kunne gå videre. Men nei, null forståelse, annet enn at den kreves av meg, jeg skal forstå at jeg reagerer dårlig på ting.

Anonymkode: 77624...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar at du ikke har merket noe lukt og foreslå at de vasker båndet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å klare å få til så lange innlegg pga et luktende hundeband, lukter troll...

Anonymkode: 61fa8...9ff

Skulle virkelig ønske jeg var et troll. Men så (ja jeg får vel bruke det ordet jeg òg) absurd kan virkeligheten bli for noen...

Anonymkode: 77624...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok blitt så sint at jeg hadde spurt om de forventet at du både passet hundene gratis OG vasket og vedlikeholdt utstyret de trenger. 

Anonymkode: 2f3ad...248

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da svarer du bare: så lenge hjemmet mitt og huslukten min ikke er bra nok for deres hunder så anbefaler jeg kennel i fremtiden. Selv finner jeg meg bare noen andre hunder å gå tur med fremover, hvor eierne setter pris på meg. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan kan du være glad i folk som snakker sånn til deg, og som ikke har tid til å passe sine egne dyr som de har tatt på seg. De gjør jo ikke den jobben det kreves for å gi hunden det de trenger. Synes synd på disse hundene, egentlig burde du meldt dem til mattilsynet for omsorgssvikt/ manglende evne til å ta vare på dyra  

Anonymkode: 2f3ad...248

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

malifika skrev (16 minutter siden):

Da svarer du bare: så lenge hjemmet mitt og huslukten min ikke er bra nok for deres hunder så anbefaler jeg kennel i fremtiden. Selv finner jeg meg bare noen andre hunder å gå tur med fremover, hvor eierne setter pris på meg. 

Dette! Og det er garantert nok av hundeeiere som hadde satt pris på gratis hundepass i hektiske perioder eller luftetur på dagtid når de er på jobb, en god del av dem ville nok betalt litt for det også. 

Anonymkode: bbb86...36a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, du har stilt opp så mye for disse hundeeierne.
Men hva får du tilbake for det?
De burde vært så takknemlig for at du stiller opp så mye for hundene deres.
Men istedenfor så vil ikke ene hundeeieren engang treffe deg fordi den er traumatisert fordi du reagerte på en mld du sendte?
Og den andre mld visste seg at ikke var reelt men de har valgt å ikke unnskylde seg for beskyldningen de kom med til deg?
Som andre skriver, lær deg ordet nei. Nok er nok. 
Om du er veldig glad i å passe hunder, så kan du heller passe noen sine hunder som vil sette pris på deg.
Har du fått noen takk for det? Fått en flaske vin, penger, blomster, gaver for det?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.....

hadde ikke passet hundene mer? Spørs selvsagt på formuleringene i meldingen. 

 

Anonymkode: 62eca...1ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker said:

 

Grunnen til at jeg ville snakke om dette, var å komme frem til en felles forståelse av ting, formidle at jeg ikke syntes det var noen hyggelig melding, kanskje få et; "oki, vi ser den", og at vi alle kunne gå videre. Men nei, null forståelse, annet enn at den kreves av meg, jeg skal forstå at jeg reagerer dårlig på ting.

Anonymkode: 77624...5ee

Beklager om du tolket det slik. Jeg forstår godt at du ikke syntes det var hyggelig, trodde jeg skrev det. Men dustete mennesker (hundenes eier) kan man ikke forholde seg til. Og jeg forstår at du blir lei deg om du mener du gjorde dem en tjeneste, og hadde det trivelig med hunden, og får en slik melding i retur. Men noen hundeeiere er veldig merkelige, rist det av deg og finn deg en annen hund å være "stemor" for :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Grunnen til at jeg reagerte var at lukten det var snakk om, kom fra meg og mitt hjem. Det var ikke generell lukt av et møkkete hundebånd, men at det var en dårlig lukt fra meg. Er det å være lettkrenket?

Anonymkode: 77624...5ee

Det sa du ikke noe om i HI. Kan du skrive helt konkret hva som ble skrevet? 

Anonymkode: 7f4ca...8e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om du har en tendens til å ta alt i verste mening, og blir lett krenket og lei deg. Det er noe du kan jobbe med, da det ikke kan være noe godt for deg å gå rundt og være redd for 'slag' hele tiden. 

Når det er sagt, synes de utnytter deg noe voldsomt! Helt utrolig at den ene eieren ikke vil være rundt deg, men synes det er helt greit å la deg få ansvaret for hundene. Jeg ville aldri ha latt noen passe mine hunder uten å gi de noe for det. Og hadde de insistert på at de ikke vil ha noe betaling, så hadde jeg sneket de en flaske vin nå og da, kanskje et gavekort til en massasjespa og annet innimellom.

Du må begynne å si nei. De utnytter deg. 

Anonymkode: 59d60...3c5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er snåle og du overreagerer veldig. 

Anonymkode: 4872b...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg virker det veldig rart at noen skaffer seg hund når de trenger SÅ mye hundepass. Altså 2/3 av en mnd er jo vanvittig mye? Hva skal de med hund når de ikke har tid til den?

Anonymkode: 3d31f...f5b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som har bikkje, vet at halsbåndene (selv skinnbånd lukter) lukter høg etter en lang sommer med mye bading, eller   etter en sånn vår/sommer som har vært, med regn omtrent hver dag. Be dem kjøpe nytt halsbånd. Dette er forbruksvarer. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest DramaTheLama

Du er en dramaqueen og de utnytter deg. Begynn å si nei og slutt å reager som alt er katastrofalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det sa du ikke noe om i HI. Kan du skrive helt konkret hva som ble skrevet? 

Anonymkode: 7f4ca...8e5

nei, det er sant. Men konkret gikk meldingen på at det var lukt fra meg og mitt hjem av hundebåndene.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det høres ut som om du har en tendens til å ta alt i verste mening, og blir lett krenket og lei deg. Det er noe du kan jobbe med, da det ikke kan være noe godt for deg å gå rundt og være redd for 'slag' hele tiden. 

Anonymkode: 59d60...3c5

Ser ikke helt hvorfra du har det at jeg tar alt i verste mening. Men det er jo grunnen til denne tråden, at jeg spør dere andre om hvordan dere hadde reagert. Jeg ble lei meg av pga den feedbacken, tenker ikke det beskriver meg som person.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De er snåle og du overreagerer veldig. 

Anonymkode: 4872b...175

Jeg ble lei meg og ville snakke om det. Er det å overreagere? 
Velvel, jeg startet jo tråden for å få andres syn på dette, så tar med ditt også.
Har selv tenkt at det å melde ifra om lukt, for så å føle seg traumatisert av min reaksjon 2 år etterpå, ligner litt mer på overreaksjon.

Anonymkode: 77624...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DramaTheLama skrev (9 minutter siden):

Du er en dramaqueen og de utnytter deg. Begynn å si nei og slutt å reager som alt er katastrofalt. 

Hvor har jeg sagt at alt er katastrofalt? Og hvor henter du dramaqueeningen min fra? Jeg stilte spørsmålet her for å finne ut fler meninger om dette. 

Anonymkode: 77624...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DramaTheLama
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor har jeg sagt at alt er katastrofalt? Og hvor henter du dramaqueeningen min fra? Jeg stilte spørsmålet her for å finne ut fler meninger om dette. 

Anonymkode: 77624...5ee

Fordi du trener en samtale fordi noen sier hundebåndene lukter. Fordi du gråter og må ha mer samtaler når noen sier du har «baksnakket» hunden deres. Få deg heller et sett skikkelige baller, hyling og skriking får deg ingen vei her i livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...