Gå til innhold

Angrer du på boligkjøp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 hours ago, AnonymBruker said:

Første natt i ny bolig var første natt med god søvn på 3 år....

Anonymkode: 7a423...8ee

omg, bodde du i en firemannsbolig på Tåsen, eller noe 😬🤭🤭 For jeg føler som en av de som har bodd der i 4 år. Alt stemmer, hvor lytt det er, til og med med nabokjerring som brukte vår strøm til sin vaskemaskin og lade bilen, fordi «hun ikke visste» 😮😮😮

jeg skal ihvertfall aldri kjøpe horisontalt delt bolig igjen, som ikke er en blokk liksom. Horisontalt delt trehus, det kan bare ikke funke, sånn er det bare.

Anonymkode: db07c...e5f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja... Boligen vi kjøpte for 3 år siden var veldig dyr, jeg skulle så gjerne ha jobbet deltid men det har vi ikke råd til. Det var mannen min som falt pladask da boligen tross alt er ganske flott. Men det er masse å gjøre med dette store huset da det er gammelt, så jeg er nesten alltid alene med barna mens mannen min fikser og skrur hver eneste helg.. Nabolaget var heller ikke så bra som det så ut til. En del hyggelige folk, men det er langt i fra naturskjønt her. Jeg har egentlig lyst til å flytte fra hele området, men flere av barna har fått gode venner her og jeg kan ikke gjøre det mot dem. Om 10 år er yngstemann ferdig med ungdomsskolen. DA kan vi flytte og DET gleder jeg meg til.

Anonymkode: ff9ea...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

omg, bodde du i en firemannsbolig på Tåsen, eller noe 😬🤭🤭 For jeg føler som en av de som har bodd der i 4 år. Alt stemmer, hvor lytt det er, til og med med nabokjerring som brukte vår strøm til sin vaskemaskin og lade bilen, fordi «hun ikke visste» 😮😮😮

jeg skal ihvertfall aldri kjøpe horisontalt delt bolig igjen, som ikke er en blokk liksom. Horisontalt delt trehus, det kan bare ikke funke, sånn er det bare.

Anonymkode: db07c...e5f

Helt enig. De er ikke isolert godt nok i bjelkelaget. De er konstruert for en familie ikke to. Har hatt store problemer med bråk og lukt fra nabo under og angret på kjøpet. Nå har de flyttet heldigvis og jeg har fått en rolig nabo. 

Anonymkode: 32eeb...0b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snedig skrev (På 25.7.2021 den 16.38):

Har angret på de to siste boligene jeg har kjøpt. Men det går seg som oftes til etter litt tid. Nettopp flyttet inn i den siste boligen nå og da er det litt trøst å vite at jeg angret på forrige kjøp også, men at jeg etterhvert lærte meg og trives. Jeg har flyttet mye de siste 10 årene, og sliter nok litt med at jeg ikke føler meg skikkelig hjemme noen plasser. Og da skylder jeg nok på boligen, men egentlig er det nok en rastløshet inni meg.

Kjenner meg så godt igjen i denne. Har flyttet mye de siste 10 årene. Som regel kjøpt nye prosjekter, men det har alltid vært noe. Enten mye feil med boligen eller ikke trivdes i nabolaget. Nå bor jeg i en 2 år gammel bolig som jeg kjøpte ny, vurderer nå å flytte igjen. Bor alene, å vil til en leilighet med mindre vedlikehold. I tillegg sliter jeg litt med naboene. Rastløs sjel, som ofte ender opp med å angre på boligkjøp/salg. I tillegg liker jeg fred å ro, så det er jammen ikke lett å vite hvor det er best å bo 😢

Anonymkode: 717ca...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boligen er fin, men beliggenheten er ikke optimal. Har nærhet til skole og barnehage, men jeg angrer på at jeg ikke flyttet til en bydel nærmere jobb og nærmere mine venner. (Prioriterte barna foran meg, og de er fornøyde. Kommer til å flytte når de er ferdig på skolen.)

Anonymkode: 04a1f...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.7.2021 den 23.13):

omg, bodde du i en firemannsbolig på Tåsen, eller noe 😬🤭🤭 For jeg føler som en av de som har bodd der i 4 år. Alt stemmer, hvor lytt det er, til og med med nabokjerring som brukte vår strøm til sin vaskemaskin og lade bilen, fordi «hun ikke visste» 😮😮😮

jeg skal ihvertfall aldri kjøpe horisontalt delt bolig igjen, som ikke er en blokk liksom. Horisontalt delt trehus, det kan bare ikke funke, sånn er det bare.

Anonymkode: db07c...e5f

Feil by, synd det er flere av oss... 

Huset var ikke en firemannsbolig opprinnelig, så ikke rart at det er lytt i de gamle husene. Men det kunne jeg levd med, om ikke dama over var en så sinnsykt dårlig person. Hun løy, måket ikke snø, stjal parkeringsplasser, pussa opp i flere uker uten å si fra da jeg hadde nyfødt baby (hadde reist bort om vi visste det!), og uendelig mye mer. Jeg blir sinna bare jeg tenker på henne 🤣😡

Anonymkode: 7a423...8ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var alt for raske, vi leide og hadde dårlig tid på å finne noe nytt. ( vi skulle kjøpe, men det gikk fortere enn forventet) 

Leiligheten i seg selv var ok, men vi kjente ikke området, så leilighetskomplekset over oss var et "narkoreir" og området hadde dårlig rykte. Det første året ble vel fire av ti leiligheter solgt. Vi hadde leilighet i andre ett. Tungvindt med hund, baby og en mann som etterhvert fikk MS. Leiligheten under oss i 1 ett var den første som ble lagt ut etter ca 2 mnd etter vi flyttet inn. Oppi i 2 etg så ble hele rekken solgt, og to av de leiligetene hadde bygd på ekstra og hadde dermed fire/fem soverom, ekstra loftstue, osv. Vi hadde en bod med en bratt stige opp i 2 etg. 

På toppen av det hele starter vi og pusse opp, fikk fikset badet, gulvet og nytt kjøkken før vi blir separert..  

Jævli surt, og ekstra surt at han kunne ikke gitt mer faen i en mye finere leilighet, 

Anonymkode: fe503...076

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.7.2021 den 8.38):

Vil gjerne høre deres erfaring med å angre på boligkjøp, enten det er hus, leilighet eller hva. Hva gjorde at du angret? Hvilken løsning fikk det?

Anonymkode: 936a0...bc3

Ja.

 

Felleskostnadene var feil, selvom megler bekreftet i samtale at det var riktig. Badet skulle vært TG1, var mye feil og mangler. Føler meg totalt lurt, og dum selvom jeg vet jeg ikke kunne visst bedre. Vi hadde aldri bydd det vi gjorde, men vi stolte på takstmann og megler, kommer til å se på ALT neste gang vi vurderer å kjøpe bolig.

Anonymkode: 733c9...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vi var alt for raske, vi leide og hadde dårlig tid på å finne noe nytt. ( vi skulle kjøpe, men det gikk fortere enn forventet) 

Leiligheten i seg selv var ok, men vi kjente ikke området, så leilighetskomplekset over oss var et "narkoreir" og området hadde dårlig rykte. Det første året ble vel fire av ti leiligheter solgt. Vi hadde leilighet i andre ett. Tungvindt med hund, baby og en mann som etterhvert fikk MS. Leiligheten under oss i 1 ett var den første som ble lagt ut etter ca 2 mnd etter vi flyttet inn. Oppi i 2 etg så ble hele rekken solgt, og to av de leiligetene hadde bygd på ekstra og hadde dermed fire/fem soverom, ekstra loftstue, osv. Vi hadde en bod med en bratt stige opp i 2 etg. 

På toppen av det hele starter vi og pusse opp, fikk fikset badet, gulvet og nytt kjøkken før vi blir separert..  

Jævli surt, og ekstra surt at han kunne ikke gitt mer faen i en mye finere leilighet, 

Anonymkode: fe503...076

Hva mener du? Og gikk det greit å få solgt igjen? Vi pusser opp og pusser opp, men jeg er så redd for at vi bare taper alle de pengene og all den tida vi legger inn, fordi huset er i et upopulært område 😔

Anonymkode: cde45...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...