Gå til innhold

Angrer du på boligkjøp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vil gjerne høre deres erfaring med å angre på boligkjøp, enten det er hus, leilighet eller hva. Hva gjorde at du angret? Hvilken løsning fikk det?

Anonymkode: 936a0...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har alltid blandede følelser når jeg byr på bolig fordi jeg syns det er så overpriset. Jeg må vurdere flere faktorer og det er sjeldent alle behov blir i møtekommet. Hadde jeg opplevd boliger som "billige" eller mer OK i pris hadde jeg nok ikke angret eller vegret meg for å kjøpe, tror jeg. Jeg kjøper alene og er halvveis redd if boligkjøp. Kan godt hende jeg hadde vært mer avslappet dersom jeg kjøpte meg noen. 

Jeg hadde definitivt angret dersom boligen hadde mangler eller feil, men det kan man jo sjekke før eventuelt kjøp. 

Anonymkode: 5978d...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg angret på første leiligheten.

Da det først kom mange, uforutsette kostnader. Deretter endte vi i konflikt med en nabo, som gjorde at jeg syntes det var ubehagelig å gå ut oppgangen i frykt for å treffe på. Men så gikk det noen år, alt dette roet seg, og jeg elsket leiligheten. 

Senere (to nye runder med kjøp) har det vært nye runder med overraskelser, kostnader, og nabokonflikter - slik er det å eie - men jeg ble eldre og tryggere, og kjenner ikke lenger på noe av det som var vondt første gang jeg stod i det. 

Anonymkode: ca180...03c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg angret på første leiligheten.

Da det først kom mange, uforutsette kostnader. Deretter endte vi i konflikt med en nabo, som gjorde at jeg syntes det var ubehagelig å gå ut oppgangen i frykt for å treffe på. Men så gikk det noen år, alt dette roet seg, og jeg elsket leiligheten. 

Senere (to nye runder med kjøp) har det vært nye runder med overraskelser, kostnader, og nabokonflikter - slik er det å eie - men jeg ble eldre og tryggere, og kjenner ikke lenger på noe av det som var vondt første gang jeg stod i det. 

Anonymkode: ca180...03c

Hvordan havnet du i krangel med alle naboene?

Anonymkode: df316...ea1

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt snev av anger...etter 3 vannlekkasjer! Men alt har jo ordnet seg på forsikringen, men likevel mye styr!

Men nå er jeg tilfreds faktisk! Vi har pusset litt opp, gjort huset til vårt eget, laget leilighet i kjelleren. Det hjelper å sette sitt preg på boligen, og optimalisere ting som lagring, systemer for klær/sko/hobbyting/verktøy osv... men jeg tror likevel aldri man blir helt "ferdig".

Ble også triveligere når vi fikset koselig uteplass, fikk kontroll over hage og uteområdet, ryddet garasje og bygde godt lagringssystem der.

Endret av Snabeltann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan havnet du i krangel med alle naboene?

Anonymkode: df316...ea1

Ikke alle 😅 De fleste naboene vi har hatt opp gjennom har vi hatt et strålende forhold med. 

Men eksempel på konflikter har vært: Den klassiske hekken ene naboen vil ha, andre ikke. Et sameie på tre der han ene likte å være "sjefen" og var vant til å styre alt, så flyttet vi inn og hadde meninger, blant annet om å hente inn anbud fra handverkere han ikke var i slekt med. En eldre pensjonist som skulle klage på alt, hele tiden, enhver lyd. Må innrømme jeg nøt det da de som kjøpte rekkehuset vårt hadde tre barn og hund (den gangen var det bare jeg og mannen, og vi var stort sett på jobb eller trening, hadde sjelden på TV eller musikk). 

Må nevne at jeg har vært boligeier i 20 år - så dette er over lang tid :)

Anonymkode: ca180...03c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, vi var uheldige ved boligkjøp, viset seg at naboen var psykopat. Huset er nå leid ut, vi bor en annen plass. 

Ville aldri kjøpt om vi visste det på forhånd.

Anonymkode: db07c...e5f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd naboer skal ødelegge så mye 🙄

Anonymkode: 936a0...bc3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer ikke direkte, for leiligheten er veldig fin. Men vi kjøpte rett før korona og lurte på om vi skulle ha leilighet sentralt i Oslo, eller rekkehus litt utenfor. Hadde vi visst det ble hjemmekontor på oss begge i så lang tid hadde vi ikke kjøpt her.

Nå ser vi etter rekkehus og kan flytte litt lenger ut enn vi trodde hvis vi får faste dager med hjemmekontor.

Anonymkode: 55854...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg angrer på rekkehuset vi bor i nå. Kjøpte for 5 år siden. Vi var unge og dumme, kjøpte alt for tidlig før vi hadde sett på andre boliger. Mye som må gjøres, rare naboer og uforutsette utgifter. Trives virkelig ikke. Håper å selge neste år. Har lært mye om hva vi skal se etter på visning da. 

Anonymkode: 554f4...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vil gjerne høre deres erfaring med å angre på boligkjøp, enten det er hus, leilighet eller hva. Hva gjorde at du angret? Hvilken løsning fikk det?

Anonymkode: 936a0...bc3

Angret da det viste seg at det var lytt der jeg hadde kjøpt.

Angret enda mer da det stadig flyttet inn nye og mer bråkete naboer. 

Måtte flytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte leilighet i prosjektert nybygg. Det angrer jeg på. Om jeg noen gang skal kjøpe nybygg leilighet igjen, skal jeg vente til bygget står ferdig og jeg kan gå på visning i de ferdige leilighetene. 

Det har vært mange feil og mangler, utbygger er treg med å ordne, om de ordner i det hele tatt. Jeg har brukt veldig mye tid og krefter på reklamasjoner, på et kjøp som jeg trodde skulle være det motsatte, nemlig alt nytt, fint og bekymringsfritt.

Anonymkode: 793ee...568

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har angret på de to siste boligene jeg har kjøpt. Men det går seg som oftes til etter litt tid. Nettopp flyttet inn i den siste boligen nå og da er det litt trøst å vite at jeg angret på forrige kjøp også, men at jeg etterhvert lærte meg og trives. Jeg har flyttet mye de siste 10 årene, og sliter nok litt med at jeg ikke føler meg skikkelig hjemme noen plasser. Og da skylder jeg nok på boligen, men egentlig er det nok en rastløshet inni meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte et gammelt hus på landet, måtte pusse opp en del da. Når det var gjort. Visste det seg at vi hadde hundrevis av mus inn i løpet av høst/vinter. T.o.m skogsmusa kom inn. 🐀Altså musa gikk inne som kjæledyr, dette selv om jeg hadde en katt. Solgte etter 4 år. Etter det så har huskjøpene vært gode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter langt inne å innrømme at jeg angrer, men jeg er nå på 3. året med en hus som er mye mer arbeid med enn forespeilet. Kjipt når man skal gjøre alt selv, men sånn må det bare bli. Veldig mange ganger har jeg ønsket forrige eier dit sola aldri skinner (ikke direkte til han).

Vi skal i hvert fall ikke kjede oss de nærmeste årene da 🎉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer som en hund på mitt første boligkjøp. Mange skjulte feil og mangler og alt for mye ungdommelig overmot. Eierskifteforsikringen var ikke verdt papiret den var skrevet på en gang.

Dette er 19 år siden og vi er fortsatt ikke ferdige. Har aldri hatt råd til å selge da vi har måttet ta midlertidige løsninger på enhver krise som har oppstått. Når vi endelig har hatt råd til å ordne ting er det alltid noe nytt som har røket. Men nå har vi bare taket og kjøkkenet igjen før vi endelig er ferdig.

Løsning: vi bor her enda og kommer til å fortsette med det til vi blir for gamle for enebolig.

Anonymkode: b8c03...202

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vil ikke si at vi har angret, men i borettslaget vi bodde i tidligere satt mannen i styret - og du verden så mye forferdelige folk det viste seg å bo rundt oss. Borettslaget er nok dessverre kjent for det fant vi ut. Dessuten bodde vi i fjerde etajse uten heis - og den kule utsikten ble til et forferdelig styr så fort vi fikk barn 🤣

Anonymkode: aabce...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg angret på første bolig ja. 

Det som var problemet var at jeg og eksen skulle ha første bolig. Vi hadde med en person vi trodde var erfaren med å se etter feil og mangler, men det viste seg at alt gikk hus forbi for personen vi stolte på. Vi var unge og trengte hjelpen. Ja, kunne nok undersøkt mer selv, men var bare 22, ung og naiv. Skal også sies at første bolig var i borettslag. Det holder jeg meg langt unna, og sier aldri igjen. 

Så, fordi personen ikke var god til å oppdage feil, ble mye oppdaget etterhvert som vi flyttet inn. Problemer med elektrisiteten, røropplegg, dårlig utført arbeid generelt. Hadde ikke økonomi til å utbedre noe særlig der og da med dårlig betalte jobber, så hadde det så greit som mulig, men var klar over problemene. Bodde der i fem år med mye som fungerte dårlig.

Lang historie kort, det ble slutt mellom meg og eksen. Jeg flyttet, og ble dermed kvitt boligen. Ganske lykkelig over den bonusen :PEtter det har jeg lært mye om håndarbeid, og kan se forskjell på godt og dårlig håndverk. Har alltid med folk jeg faktisk nå VET kan ting, og har en mann som er handy. Har ikke angret på et boligkjøp siden, for jeg nekter å inngå kompromisser. Føler jeg en bolig har noe rart med seg, så kjøper jeg ikke. Stol på magefølelsen.

Anonymkode: 548a6...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en kjempefin leilighet for 5 år siden, så ble naboleiligheten solgt. Inn flyttet det en haug innvandrere som leide. Med det resultat at all matlukt kom inn i vår leilighet. Etter det har vi brukt masse penger på dette. Installert ventilasjon og vifter i naboleiligheten. De som bor der nå gjør gjørs på å ikke bruke det. Nå orker vi ikke mer og skal selge. Tipper de bruker ventilasjon når det kommer nye folk

Anonymkode: 96e02...366

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer noe helt sykt på første boligkjøp. Kjøpte noe som historisk hadde vært en god investering. Vi gav alt for mye, megleren fikk oss til å by mot oss selv («bare» 10 000, men likevel), huset var i langt dårligere stand enn vi trodde, og verdens største drittkjerring bodde i 2. etasje. I tillegg ble det sagt at sameiet var driftet flott, ren løgn. Bare tull hele sameiet. Jeg brukte fryktelig mye tid og energi for å få ting opp å gå. To enslige gamle damer i hver sin leilighet i 2. etasje, de hadde bodd lenge, mens leilighetene i 1. hadde en gjennomsnittsbotid på 4 år. 
 

Den dagen vi flytta inn hadde kjerringa oppe satt en fryser på vår plass på vaskerommet. Koblet seg på vår strøm og greier. Ble konfrontert med dette, og da «var hun ikke klar over det». Nei, etter 15 år kunne hun vel ikke vite at hennes leilighet ikke hadde strøm på vaskerommet 🙄

Det ble en dyr greie. Hun hadde fjerna feieluka, og vi måtte lage tilgang på taket. Pipen var ikke feiet på 16 år, siden hun hadde trenert hver gang. Så da vi først fikk tilgang på taket, viste det seg at pipa var ødelagt og måtte byttes.. 

Forferdelig å bo så tett innpå fremmede folk. Veldig lytt hus. Paret ved siden av pussa opp badet, dvs fjerna den gamle isolasjonen, og plutselig hørte vi ALT. Vi visste fra før at han var god i senga liksom... De tok seg hardt til rette overalt, bygde gjerder og gjorde akkurat det de følte for på felles eiendom. 

Damene på toppen mente at vedlikehold av hus besto i å plante litt i krukker og bed ute. Og drittkjerringa trenerte alt, vi prøvde jo å fikse! Da vi kom dithen at ingen i sameiet bortsett fra oss ville bytte et avløpsrør som var i så dårlig stand at det kunne falle sammen når som helst, da flytta vi. Drit lei krangling, ubehagelige naboer, følelsen av bli overvåket, og å vite så mye om fremmede folk. 
 

Første natt i ny bolig var første natt med god søvn på 3 år....

Anonymkode: 7a423...8ee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...