Gå til innhold

Får ikke vite om man får Moderna som andre dose

TurkisVase

Anbefalte innlegg

TurkisVase skrev (15 timer siden):

Hvis du ikke fikk vite før du satt i stolen, fikk du ikke vite det «på forhånd» etter mine begreper. 😆

Jeg hadde jo muligheten til å si nei takk og gå ut, så ser ikke problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vaksinerte meg i Oslo og føler jeg fikk god nok informasjon om hvilken vaksine jeg skulle få. På første time sto det på nett da jeg booket timen, og de gjentok det da jeg var der, sammen med den regla med sikkehetsspørsmål om jeg går på andre medisiner, kan være gravid, har hatt allergiske reaksjoner på vaksiner før, osv. Fikk også med meg en infoskriv, hvor det sto navnet på vaksina. 

Andre gangen ringte jeg for å fremskynde timen, og spurte om å få den samme, da jeg ikke vil blande. Dette kunne de ikke love 100% men satte meg opp på en dag de etter planen skulle kjøre Pfizer, og da jeg kom dit spurte jeg hvilken jeg fikk, og de gjentok det også i sikkerhetsrutinen. Så jeg var jo forberedt på mulig bomtur, og følte jeg fikk god nok informasjon til å evt takke nei og prøve igjen en annen dag. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apollonia skrev (2 timer siden):

Jeg vaksinerte meg i Oslo og føler jeg fikk god nok informasjon om hvilken vaksine jeg skulle få. På første time sto det på nett da jeg booket timen, og de gjentok det da jeg var der, sammen med den regla med sikkehetsspørsmål om jeg går på andre medisiner, kan være gravid, har hatt allergiske reaksjoner på vaksiner før, osv. Fikk også med meg en infoskriv, hvor det sto navnet på vaksina. 

Andre gangen ringte jeg for å fremskynde timen, og spurte om å få den samme, da jeg ikke vil blande. Dette kunne de ikke love 100% men satte meg opp på en dag de etter planen skulle kjøre Pfizer, og da jeg kom dit spurte jeg hvilken jeg fikk, og de gjentok det også i sikkerhetsrutinen. Så jeg var jo forberedt på mulig bomtur, og følte jeg fikk god nok informasjon til å evt takke nei og prøve igjen en annen dag. 

Oslo har et langt bedre system enn Trondheim. Her i Trondheim er det ingen informasjon om hvilken vaksine man får før man sitter i stolen klar for å bli stukket. Hvilken vaksine det blir er også helt tilfeldig. Kjenner folk som har fått Moderna som første dose og Pfizer som andre, og motsatt. 

Endret av Madeon
Skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...