Gå til innhold

Aurora Hoff

mumrikk1

Anbefalte innlegg

Smurfii skrev (På 26.5.2023 den 12.10):

fy faen for en stygg kommentar av hun «Tina» ang festdrakten hun hadde på seg på 17.mai!🫣😳🤯😤🥺😓 er det muuuulig? Jeg syns Aurora er helt nydelig! Håret, sminka, klærne…alt er så on fleek! Hun har en fantastisk utstråling😌 

Uansett hvordan en kommentar om vekten hennes hadde blitt sagt, ville den antagelig ikke falt i god jord. Men det finnes bedre måter å ordlegge seg eller få frem et poeng på.
Kropp vil alltid være et omdiskutert tema uansett om man er stor eller liten i kroppsfasong. At man trives i egen kropp, er jeg helt for men vi må slutte å glorifisere overvekt og fedme. Helsemessig er det ikke sunt og det virker ikke være rom for å ta den diskusjonen uten at man skal anklages for å mobbe eller snakke nedsettende/negativt om andre. 

Vi må kunne kalle en spade for en spade, overvekt og fedme er ikke sunt og bør derfor ikke fremmes eller fremstilles som noe positivt heller. 

Mulig det bare er jeg som er kynisk, men dagens influencere gjør det meste for å skape blest rundt seg selv, det er smart å da legge ut en melding som dette for å skape engasjement. Synd ikke flere gjennomskuer det. 

• Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

pippi123 skrev (1 time siden):

Uansett hvordan en kommentar om vekten hennes hadde blitt sagt, ville den antagelig ikke falt i god jord. Men det finnes bedre måter å ordlegge seg eller få frem et poeng på.
Kropp vil alltid være et omdiskutert tema uansett om man er stor eller liten i kroppsfasong. At man trives i egen kropp, er jeg helt for men vi må slutte å glorifisere overvekt og fedme. Helsemessig er det ikke sunt og det virker ikke være rom for å ta den diskusjonen uten at man skal anklages for å mobbe eller snakke nedsettende/negativt om andre. 

Vi må kunne kalle en spade for en spade, overvekt og fedme er ikke sunt og bør derfor ikke fremmes eller fremstilles som noe positivt heller. 

Mulig det bare er jeg som er kynisk, men dagens influencere gjør det meste for å skape blest rundt seg selv, det er smart å da legge ut en melding som dette for å skape engasjement. Synd ikke flere gjennomskuer det. 

Nei,fedme er ikke sunt,men blir for dumt å kalle det glorifisering av overvekt kun fordi folk er fornøyd med seg selv i den kroppen de har! Skal de ikke kunne vise seg? Ikke rart overvektige mennesker kvier seg til å gå i bikini eller badedrakt og på stranden. Nettop på grunn av mennesker med slikt syn på overvektige mennesker. Man skal generelt holde seg for god til å kommentere andre sine kropper. 

• Liker 23
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (6 timer siden):

Nei,fedme er ikke sunt,men blir for dumt å kalle det glorifisering av overvekt kun fordi folk er fornøyd med seg selv i den kroppen de har! Skal de ikke kunne vise seg? Ikke rart overvektige mennesker kvier seg til å gå i bikini eller badedrakt og på stranden. Nettop på grunn av mennesker med slikt syn på overvektige mennesker. Man skal generelt holde seg for god til å kommentere andre sine kropper. 

👏

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (8 timer siden):

Et slikt syn på overvektige? Sykelig overvekt og fedme er helseskadelig, det er ikke et syn men et faktum. Hvem har sagt at man ikke skal kunne vise seg på grunn av overvekt eller fedme?
At man skal komme med slengbemerkninger for å såre eller gjøre andre ukomfortable er jeg enig i at man skal holde seg for god for. Er ikke det viktigste ens egen aksept og ikke alle andre sin? 

Her og i mange andre tilfeller så bruker influenseren det i sin favør til å sanke sympati og klikk som gir ekstra kroner i kassa. Men det virker ikke som veldig mange gjennomskuer det. 

• Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et slikt syn på overvektige? Sykelig overvekt og fedme er helseskadelig, det er ikke et syn men et faktum. Hvem har sagt at man ikke skal kunne vise seg på grunn av overvekt eller fedme?
At man skal komme med slengbemerkninger for å såre eller gjøre andre ukomfortable er jeg enig i at man skal holde seg for god for. Er ikke det viktigste ens egen aksept og ikke alle andre sin? 

Her og i mange andre tilfeller så bruker influenseren det i sin favør til å sanke sympati og klikk som gir ekstra kroner i kassa. Men det virker ikke som veldig mange gjennomskuer det. 

Ja,det er ett faktum men det betyr ikke at man glorifiserer overvekt ved å være en overvektig influenser! Og synes det er bare bra at hun viser hva folk skriver til henne og hvis det betyr at hun får noen ekstra kroner på å vise hvordan folk holder på så værsågod😁 Fatshaming hører ikke hjemme noen plasser og gjerne for meg at hun får noen ekstra klikk på å fronte at det ikke er ok. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (3 minutter siden):

Ja,det er ett faktum men det betyr ikke at man glorifiserer overvekt ved å være en overvektig influenser! Og synes det er bare bra at hun viser hva folk skriver til henne og hvis det betyr at hun får noen ekstra kroner på å vise hvordan folk holder på så værsågod😁 Fatshaming hører ikke hjemme noen plasser og gjerne for meg at hun får noen ekstra klikk på å fronte at det ikke er ok. 

Mitt poeng er at et helseproblem som overvekt og fedme, er ikke noe som bør fremmes som noe positivt. Man må tåle konstruktiv kritikk, enten man liker det eller ikke. Kritikk rettet mot overvekt blir i de fleste tilfeller avfeid med "fatshaming", uten at det nødvendigvis er det.
Akkurat i dette tilfellet er jeg helt enig i at man ikke trenger å skrive alt man tenker eller ordlegge seg på en helt annen måte. Men her kommer vi tilbake til poenget mitt, at uansett hvordan en overvektig kropp kommenteres så hiver de fleste seg på å sier at man "fatshamer".

Alle som ser Aurora Hoff, ser at hun er overvektig. Hvis hun er trygg i seg selv, er det bra for henne men man kommer ikke unna det faktum at det er helseskadelig å være så pass stor og det er ikke positivt.

• Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

pippi123 skrev (Akkurat nå):

Mitt poeng er at et helseproblem som overvekt og fedme, er ikke noe som bør fremmes som noe positivt. Man må tåle konstruktiv kritikk, enten man liker det eller ikke. Kritikk rettet mot overvekt blir i de fleste tilfeller avfeid med "fatshaming", uten at det nødvendigvis er det.
Akkurat i dette tilfellet er jeg helt enig i at man ikke trenger å skrive alt man tenker eller ordlegge seg på en helt annen måte. Men her kommer vi tilbake til poenget mitt, at uansett hvordan en overvektig kropp kommenteres så hiver de fleste seg på å sier at man "fatshamer".

Alle som ser Aurora Hoff, ser at hun er overvektig. Hvis hun er trygg i seg selv, er det bra for henne men man kommer ikke unna det faktum at det er helseskadelig å være så pass stor og det er ikke positivt.

Men hun er det. Mange er det og det burde være rom for alle. Og hvor har hun fremmet det som noe utelukkende positivt? Hun står ikke å sier at ALLE må bli overvektig for det er helt fantasisk. Hun viser sitt liv og hun er overvektig,men hun har all rett til å vise sitt liv og vise at hun er fornøyd. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klementine skrev (På 15.9.2021 den 18.32):

Er det bare meg eller blir fjolleriet  mer og mer fremtredende? kunstig fnisete og fjollete latter når hun er der alene og styrer på. Mister jo all troverdighet når det er snakk om seriøse tema som feks Valget. 

Helt enig !!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mumrikk1 skrev (21 minutter siden):

Er hun totalt avhengig av å vite kjærligheten mellom de?

«Se så vellykket vi er» 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men overvekt, fedme og helseproblemer knyttet opp mot dette bør snakkes om på overordnet nivå og ikke ved å trekke frem enkeltpersoner. Særlig ikke i sosiale medier!! Er det noen som skal ta opp slike ting direkte med personen, er det fastlege eller andre helsepersonell. 
Man vet aldri bakgrunnen for at folk er overvektige eller lider av fedme. Det er et medisinsk spørsmål og ikke noe folk fritt fram skal kommentere. 
Å skrive til noen at de ser ut som en stappa pølse når man har pyntet seg er så langt over streken man kan få et! Vi vet at mobbing fortsatt er et stort samfunnsproblem, inkludert fatshaming, og jeg syns det er helt på sin plass at Aurora viser hvilke kommentarer hun faktisk får i innboksen sin. 
Har sett alle episoder av Helsekost Furuseth og flere andre programmer som omhandler overvekt og fedme. Veldig mange av dem som deltar forteller om dårlig selvbilde, psykiske problemer som angst, depresjon, ensomhet osv. Det kan ligge mye bak og fedme er kategorisert som kronisk sykdom. At man skammer seg over kroppen sin bidrar ikke til noe nyttig, det vil heller gjerne forsterke de vonde tankene og følelsene rundt mat og eget kroppsbilde. De aller færreste glorifiserer det å være overvektig, men ønsker å vise at man faktisk kan ha det bra selv om man veier for mye. Det syns jeg man skal heie på! Det er ingen grunn til at folk skal gå rundt å føle seg elendig. 

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillehammeren skrev (På 30.1.2023 den 18.23):

Sminken hennes er helt krise. Hun ser veldig mye bedre ut uten. 

Hun ser ut som to forskjellige personer med og uten sminke. Ironisk at disse «elske deg sjæl som du er»-damene lesser på med sminke/botox/filler som om det stod om livet; 

ingeborg senneset

iselin guttormsen 

aurora hoff 

• Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for krenkelser, spekulasjoner og brukerdebatt.

Måne, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Det skrives så mye om at hun er trygg i seg selv og bla bla … Hvorfor bruker hun da holdin tøy hver dag ? Til og med i dag under dongerishorts , da er det vel sånn kanskje at hun ikke vil at mage skal bevege seg for mye eller hva vet jeg . Men jeg er drittlei sutring om at andre synes hun er tjukk osv . Hun har jo speil hjemme . 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JojoMoyes skrev (12 minutter siden):

Det skrives så mye om at hun er trygg i seg selv og bla bla … Hvorfor bruker hun da holdin tøy hver dag ? Til og med i dag under dongerishorts , da er det vel sånn kanskje at hun ikke vil at mage skal bevege seg for mye eller hva vet jeg . Men jeg er drittlei sutring om at andre synes hun er tjukk osv . Hun har jo speil hjemme . 

Jeg bruker hold-in under nesten alt. Er nesten normalvektig, men har mye hud på magen etter flere svangerskap (siste tok knekken på meg med alt for mye fostervann). Om jeg ikke bruker hold-in, gnager huden og jeg setter den fast i glidelåser og belter f.eks. 
Ellers så digger jeg Aurora Hoff! Bra dame som fronter masse jeg står for selv. Litt «mye» innimellom, men full forståelse. Man må stå på for å vokse på SoMe.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JojoMoyes skrev (På 23.7.2023 den 23.13):

Så om man er fornøyd med seg selv så skal man bare la seg selv fare? Ikke pynte seg, sminke seg, fixe seg? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

• 1 måned senere...

Følger henne ikke noen steder selv, men så henne på gårsdagens «liveshopping» hos KappAhl. Herlig energi på henne! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

richbitch skrev (2 timer siden):

Følger henne ikke noen steder selv, men så henne på gårsdagens «liveshopping» hos KappAhl. Herlig energi på henne! 😊

De så så veldig tilgjort ut syntes jeg.. også så høy Kine ble på seg selv. Flaut!

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...